Pensioensparen stoppen bij ERGO
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Pensioensparen stoppen bij ERGO
56% ben je kwijt bij afkoop, dat is dan geen rekening gehouden met de initiële instapkosten en gemeentebelasting (het restbedrag komt immers terug bij uw aangifte vd inkomstenbelasting).
Waarom denk je dat onze Roverheid het pensioensparen zo promoot ? Wat je (nu) krijgt pakken ze u (later) weer af + inflatie.
Waarom denk je dat onze Roverheid het pensioensparen zo promoot ? Wat je (nu) krijgt pakken ze u (later) weer af + inflatie.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dag iedereen,
Ik ben een jaar klant bij ERGO en deze formule is zeker niet slecht.
ik zou wel moeten overstappen naar Argenta omdat we dan een lagere rente krijgen op onze woonlening.
en 2 pensioenspaarplannen is toch wel overdreven en je krijgt maar op 1 rekening fiscaal voordeel.
Hoe kan ik dit best aanpakken? ik zou graag de stortingen stop zetten en de rekening "bevriezen" aangezien je dit niet kan overzetten naar een bank.
Zeer stomme regeling die de regering wel eens zou moeten bekijken zodat dit vlotter kan verlopen.
Ik ben blij dat ik maar een jaar klant ben, want geld verlies je spijtig genoeg altijd
Ik ben een jaar klant bij ERGO en deze formule is zeker niet slecht.
ik zou wel moeten overstappen naar Argenta omdat we dan een lagere rente krijgen op onze woonlening.
en 2 pensioenspaarplannen is toch wel overdreven en je krijgt maar op 1 rekening fiscaal voordeel.
Hoe kan ik dit best aanpakken? ik zou graag de stortingen stop zetten en de rekening "bevriezen" aangezien je dit niet kan overzetten naar een bank.
Zeer stomme regeling die de regering wel eens zou moeten bekijken zodat dit vlotter kan verlopen.
Ik ben blij dat ik maar een jaar klant ben, want geld verlies je spijtig genoeg altijd
ik ga morgen ook eens langst om alles opnieuw te bekijken.
nu met de zoektocht naar een woonlening is het me duidelijk geworden dat ergo idd niet zo goed is en verborgen kosten aanrekent.
als je deze gewoon stop zet dus niet meer stort en ergens anders begint blijven ze je elk jaar nog kosten aanrekenen?
overgaan naar minimum op jaarbasis beste oplossing?
directe kost nu vr overzetten zou €2800zijn
nu met de zoektocht naar een woonlening is het me duidelijk geworden dat ergo idd niet zo goed is en verborgen kosten aanrekent.
als je deze gewoon stop zet dus niet meer stort en ergens anders begint blijven ze je elk jaar nog kosten aanrekenen?
overgaan naar minimum op jaarbasis beste oplossing?
directe kost nu vr overzetten zou €2800zijn
-
- VIP member
- Contacteer:
Alé daar gaan we weer... Ergo
Ik heb hetzelfde voor bij Ergo en ik heb het nodige opgezocht en ze staan echt in slechte papieren hoor,
Ik stel voor dat we er misschien samen iets aan doen want er zijn blijkbaar wel wat gaatjes in hun systeem.
Ik ben er alvast mee bezig via een advocaat
Grtjs
Ik stel voor dat we er misschien samen iets aan doen want er zijn blijkbaar wel wat gaatjes in hun systeem.
Ik ben er alvast mee bezig via een advocaat
Grtjs
Dag Herre en alle anderen,
Zijn jullie al vooruitgeraakt met jullie pensioensparen bij Ergo stop te zetten?
Bij mij lukt het niet, de bank waar ik mij nu zou bij aansluiten (crelan) heeft al enkele brieven verstuurd naar Ergo en ze reageren wel maar ze geven niet echt de informatie die we nodig hebben.
Bent u al verder geraakt Herre?
Ik hoop dat iemand mij hier tips of info kan geven over wat mij te doen staat.
Bedankt
Caroline
Zijn jullie al vooruitgeraakt met jullie pensioensparen bij Ergo stop te zetten?
Bij mij lukt het niet, de bank waar ik mij nu zou bij aansluiten (crelan) heeft al enkele brieven verstuurd naar Ergo en ze reageren wel maar ze geven niet echt de informatie die we nodig hebben.
Bent u al verder geraakt Herre?
Ik hoop dat iemand mij hier tips of info kan geven over wat mij te doen staat.
Bedankt
Caroline
Ik wil er ook vanaf en het enige dat me voorlopig mogelijk lijkt is het premievrij maken en alle verzekeringen op het contract laten opzeggen maar niermand die blijkbaar de kosten die eraan verbonden zijn behalve dan die 75€ kunnen geven
wat kost het dan om het bedrag gewoon nog te laten staan?
wat kost het dan om het bedrag gewoon nog te laten staan?
Ergo... Afkopen? Stopzetten.? Ikzelf ben 61 jaar en alle taksen zijn reeds geïnd op mijn 60 j. Het gespaarde bedrag dat nu vrij komt opvragen is een echte nachtmerrie. Men wordt van het kastje naar de muur gegooid en niemand kan of wilt u te woord staan. Naar Bxl dan maar ? Neen, enkel een simulatie met nog eens 5% extra kosten eraf en nadien géén antwoord meer op alle mails. Voilà mensen, dat is mijn ervaring die al 4 maanden duurt en niemand kan u verder helpen. Advocaat dan maar en nog eens kosten. Bezin eer ge begint en zeker met Ergo.
Is het jullie al opgevallen.
Bij de meeste Ergo kantoren uit het verleden hangt nu een nieuwe verzekering banner.
Zou zeggen laat jullie gaan daar met jullie klachten.
Puin ruimen duurt altijd langer , remember Arco
Bij de meeste Ergo kantoren uit het verleden hangt nu een nieuwe verzekering banner.
Zou zeggen laat jullie gaan daar met jullie klachten.
Puin ruimen duurt altijd langer , remember Arco
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste,
Ik denk er ook aan mijn contract bij ERGO premievrij te maken en alle eraan verbonden verzekeringen op te zeggen.
Nu vroeg ik me af als er al iemand erin geslaagd is het TAK23 gedeelte over te dragen naar een ander pensioenfonds?
De enige wat mij wat doet twijfelen is hun zogezegde 2,50% gegarandeerde intrestvoet op TAK21 maar de vraag is hoeveel er hiervan overblijft na aftrek kosten?
M.v.g.
Nico
Ik denk er ook aan mijn contract bij ERGO premievrij te maken en alle eraan verbonden verzekeringen op te zeggen.
Nu vroeg ik me af als er al iemand erin geslaagd is het TAK23 gedeelte over te dragen naar een ander pensioenfonds?
De enige wat mij wat doet twijfelen is hun zogezegde 2,50% gegarandeerde intrestvoet op TAK21 maar de vraag is hoeveel er hiervan overblijft na aftrek kosten?
M.v.g.
Nico
Die 2,50% gegarandeerde interest is per jaar. Normaal moet je een TAK 21 minstens 8 jaar bijhouden. Je hebt dus al een rendement van zeker 20%. De uitstapkosten kan dat rendement niet wegvreten.
Ergo, de georganiseerde maffiabende, heeft vele duizenden mensen in het zak gezet inclusief ik.
Ze verkocht vroeger hoofdzakelijk KLASSIEKE verzekeringen met zeer ondoorzichtige kostenstructuren en heel grote uitstapkosten.
De lage rente heeft hen de das omgedaan.
Ge zult bovendien maar een product hebben met 0% gegarandeerd + winstdeelname bij Ergo.
Zij waren of zijn nog altijd voetbalsponsor; soort zoekt soort.
Ze verkocht vroeger hoofdzakelijk KLASSIEKE verzekeringen met zeer ondoorzichtige kostenstructuren en heel grote uitstapkosten.
De lage rente heeft hen de das omgedaan.
Ge zult bovendien maar een product hebben met 0% gegarandeerd + winstdeelname bij Ergo.
Zij waren of zijn nog altijd voetbalsponsor; soort zoekt soort.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Newbie
- Contacteer:
@yaris
Is het dan misschien niet beter de polis te houden gezien die 2,50% gegarandeerd is, maar de optionele verzekeringen af te zeggen?
Of zou nog altijd interessanter zijn de polis premievrij te maken en een pensioenspaarplan bij een "betere" bank/verzekeraar aan te gaan?
M.v.g.
Nico
Is het dan misschien niet beter de polis te houden gezien die 2,50% gegarandeerd is, maar de optionele verzekeringen af te zeggen?
Of zou nog altijd interessanter zijn de polis premievrij te maken en een pensioenspaarplan bij een "betere" bank/verzekeraar aan te gaan?
M.v.g.
Nico
Ik ben zelf geen klant bij Ergo of ooit geweest, maar Ergo heeft op Spaargids een erg slechte reputatie. Dus als je er weg kunt is het misschien best om er weg te gaan om onaangename verrassingen in de toekomst te vermijden.
Als dit pensioensparen is (ipv zuiver tak23 en tak21) dan betaal je 33% belastingen voor het vervroegd afhalen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.