Pensioensparen stoppen bij ERGO
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
- Newbie
- Contacteer:
Pensioensparen stoppen bij ERGO
Ik zit al sinds 2008 bij Ergo voor pensioensparen. Nu ben ik van plan om te veranderen aangezien ik niets dan slecht lees over hen hieromtrent. Ik ken het pensioenplan niet bij naam, hebben zij verschillende formules?
Nu, hoe pak je dit het best aan? Gewoon aan mijn makelaar doorgeven dat ik wil stoppen met storten van premies? Ik las hier ook een reactie op het forum dat je ook eventuele dekkingen overlijden, invaliditeit enz... zeker moet schrappen?
Nog volgens veel gebruikers op het forum betaal je bij Ergo enorm veel verdoken kosten. Ik heb nog niet beslist naar welke maatschappij ik overstap maar hoe ben ik 100% zeker dat het bij hen niet zo is?
Nu, hoe pak je dit het best aan? Gewoon aan mijn makelaar doorgeven dat ik wil stoppen met storten van premies? Ik las hier ook een reactie op het forum dat je ook eventuele dekkingen overlijden, invaliditeit enz... zeker moet schrappen?
Nog volgens veel gebruikers op het forum betaal je bij Ergo enorm veel verdoken kosten. Ik heb nog niet beslist naar welke maatschappij ik overstap maar hoe ben ik 100% zeker dat het bij hen niet zo is?
Re: Pensioensparen stoppen bij ERGO
Stoppen bij ERGO gaat u veel geld kosten, erbij blijven nog meer. Dat is de realiteit. Een goede manier om te stoppen is er niet, eens je er aan begint hebben ze u al liggen.
Vraag naar een 'universal life' product. (het tegenovergesteld is klassiek sparen).
En om u gerust te stellen, Ergo is bijna de enige die nog klassiek sparen aanbiedt. 99% is universal life, 1% is klassiek.
Vraag naar een 'universal life' product. (het tegenovergesteld is klassiek sparen).
En om u gerust te stellen, Ergo is bijna de enige die nog klassiek sparen aanbiedt. 99% is universal life, 1% is klassiek.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Vorige week bij mijn makelaar van Ergo langs geweest. Een paar weken eerder had ik een aanvraag verstuurd om mijn pensioensparen af te kopen. Hij wou mij absoluut eens spreken om na te gaan wat de reden was omdat ik veel geld ging verliezen.
Ik heb zo'n product van 30% fonds (golden future), 70% verzekering.
Volgens hem zou ik bij het afkopen ongeveer de helft kwijt zijn. Echt een concreet cijfer kon hij niet geven want dat moest via de hoofdzetel gaan, vreemd.
Toen ik vroeg wat het mij zou kosten om gewoon te stoppen met premies te storten en het geld tot mijn pensioen te laten staan, zei hij dat het huidige bedrag elk jaar nog licht zou stijgen (indexering denk ik?) en dan gewoon kostenvrij vrijkomt op mijn pensioen.
Ik heb van dit alles natuurlijk niets op papier gekregen maar is er een kans dat dit laatste klopt? Ik hoop het want ik wil er hoe dan ook weg en liefst met zo weinig mogelijk verlies.
PS: Ik heb hem gevraagd naar welke kosten in het algemeen voor dit product gelden en hij wist me te vertellen dat de eerste 10 jaar de (vele) kosten worden aangerekend voor de periode tot aan je pensioen. Dus je betaald volgens hem alle kosten in de eerste 10 jaar. Daarom dat het voor mij erg nadelig zou zijn aangezien ik 5 jaar klant ben.
Ik heb zo'n product van 30% fonds (golden future), 70% verzekering.
Volgens hem zou ik bij het afkopen ongeveer de helft kwijt zijn. Echt een concreet cijfer kon hij niet geven want dat moest via de hoofdzetel gaan, vreemd.
Toen ik vroeg wat het mij zou kosten om gewoon te stoppen met premies te storten en het geld tot mijn pensioen te laten staan, zei hij dat het huidige bedrag elk jaar nog licht zou stijgen (indexering denk ik?) en dan gewoon kostenvrij vrijkomt op mijn pensioen.
Ik heb van dit alles natuurlijk niets op papier gekregen maar is er een kans dat dit laatste klopt? Ik hoop het want ik wil er hoe dan ook weg en liefst met zo weinig mogelijk verlies.
PS: Ik heb hem gevraagd naar welke kosten in het algemeen voor dit product gelden en hij wist me te vertellen dat de eerste 10 jaar de (vele) kosten worden aangerekend voor de periode tot aan je pensioen. Dus je betaald volgens hem alle kosten in de eerste 10 jaar. Daarom dat het voor mij erg nadelig zou zijn aangezien ik 5 jaar klant ben.
Als hij het alleen maar weet te vertellen (of denkt te weten), weet je uiteindelijk niet veel...sgt.pepper schreef:Ik heb van dit alles natuurlijk niets op papier gekregen (...)
hij wist me te vertellen dat de eerste 10 jaar de (vele) kosten worden aangerekend voor de periode tot aan je pensioen.
En als een documentje al helemaal niet kan... Kan (of wil) er dan wel iemand je zwart-op-wit laten weten waar je aan toe bent?
Als (als) dit klopt, dan niet best het zaakje zo laten voor wat het is en uitkijken naar pensioensparen bij een ander?sgt.pepper schreef:Toen ik vroeg wat het mij zou kosten om gewoon te stoppen met premies te storten en het geld tot mijn pensioen te laten staan, zei hij dat het huidige bedrag elk jaar nog licht zou stijgen en dan gewoon kostenvrij vrijkomt op mijn pensioen.
Best eens gewoon de rekening maken.
Alleszins een ergorlijke situatie...
Als je stopt met betalen gaat er zowiezo een éénmalige reductiepremie af. Afhankelijk van het jaar waarin je bent beginnen sparen is dit meer of minder; waarschijnlijk 75 euro. Daarna trekken ze ieder jaar kosten af als straf omdat je niet meer wilt sparen bij hen. Heb je daarbij ook nog andere dekkingen dan gaan die kosten er steevast ook ieder jaar af. Laat je de boel overzetten, in dit product gaat dit waarschijnlijk niet gaan omdat het een SUV70 of UKTV70 is, dan wordt slechts de TAW overgezet + nog eens extra kosten. Een flinke brok van wat je hebt gestort zal verdwenen zijn.
Zoals eerder vermeld zit de truc bij Ergo dat ze klassieke levensverzekeringen aanbieden. Dit zijn logge, zeer kostenintensieve en ondoorzichtige producten. Goed voor de mensen legaal te belazeren.
Ik heb in der tijd door de zure appel gebeten en alles over gezet naar Ethias maar dat is ook al geen vette meer.
Juiste cijfers zal uw "adviseur " niet kunnen geven want dat kan alleen het hoofdkantoor. En ze gaan dat niet simuleren voor jou. Als je beslissingen neemt weet je pas achteraf wat het jou effectief zal kosten.
Zoals eerder vermeld zit de truc bij Ergo dat ze klassieke levensverzekeringen aanbieden. Dit zijn logge, zeer kostenintensieve en ondoorzichtige producten. Goed voor de mensen legaal te belazeren.
Ik heb in der tijd door de zure appel gebeten en alles over gezet naar Ethias maar dat is ook al geen vette meer.
Juiste cijfers zal uw "adviseur " niet kunnen geven want dat kan alleen het hoofdkantoor. En ze gaan dat niet simuleren voor jou. Als je beslissingen neemt weet je pas achteraf wat het jou effectief zal kosten.
-
- Newbie
- Contacteer:
@zapp0880
Ik weet het, zijn woorden zijn niets waard. Maar of ik dat ooit op papier ga krijgen...
Hoe dan ook, ik ben bij Argenta al een ander pensioenplan begonnen. Een premie krijgen ze niet meer bij Ergo maar ik moet mijn geld er zien weg te krijgen.
@Lukske
Dat het mij een hoop geld gaat kosten vreesde ik al. Mijn makelaar verklaart mij dan ook oliedom (ik geef hem geen ongelijk, ik ben dan ook Ergo-klant ).
Ik wil er gewoon weg want ik lees er niets dan slecht over. Mss niet alles zal 100% de waarheid zijn maar waar rook is, is vuur...
De vage manier waarop ze mij informeren bevestigd het alleen maar.
Ik weet het, zijn woorden zijn niets waard. Maar of ik dat ooit op papier ga krijgen...
Hoe dan ook, ik ben bij Argenta al een ander pensioenplan begonnen. Een premie krijgen ze niet meer bij Ergo maar ik moet mijn geld er zien weg te krijgen.
@Lukske
Dat het mij een hoop geld gaat kosten vreesde ik al. Mijn makelaar verklaart mij dan ook oliedom (ik geef hem geen ongelijk, ik ben dan ook Ergo-klant ).
Ik wil er gewoon weg want ik lees er niets dan slecht over. Mss niet alles zal 100% de waarheid zijn maar waar rook is, is vuur...
De vage manier waarop ze mij informeren bevestigd het alleen maar.
Uiteindelijk zal het contract laten slapen het beste zijn denk ik...
Is dit ook zo bij Ethias? De pensioenspaarverzekering?Lukske schreef:Als je stopt met betalen gaat er zowiezo een éénmalige reductiepremie af. Afhankelijk van het jaar waarin je bent beginnen sparen is dit meer of minder; waarschijnlijk 75 euro. Daarna trekken ze ieder jaar kosten af als straf omdat je niet meer wilt sparen bij hen.
Wil ook veranderen!
tips
thanks
jempi25
kijk eens in de brochure bij afkoopkosten:
http://www.ethias.be/upload/pdf/nl/part ... ion_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg,
http://www.ethias.be/upload/pdf/nl/part ... ion_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg,
Ik bedoel eigenlijk alles laten staan en een ander openen?
groetjes
jempi25
groetjes
jempi25
Beste,
Dat kan. Maar ik zou me toch informeren of er geen kosten zijn als je niet regelmatig stort. Je kan wel maar een fonds/verzekering fiscaal inbrengen. Dus als je al stortingen hebt gedaan dit jaar, wacht je best tot volgend jaar om een nieuwe te openen.
Weet ook dat elk fonds/verzekering dat je fiscaal inbrengt op je 60ste bloot gesteld is aan de bevrijdende heffing van 10%
Een interessant artikel vind je hier:
http://www.mijnkapitaal.be/andere-beleg ... teressant/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg,
Dat kan. Maar ik zou me toch informeren of er geen kosten zijn als je niet regelmatig stort. Je kan wel maar een fonds/verzekering fiscaal inbrengen. Dus als je al stortingen hebt gedaan dit jaar, wacht je best tot volgend jaar om een nieuwe te openen.
Weet ook dat elk fonds/verzekering dat je fiscaal inbrengt op je 60ste bloot gesteld is aan de bevrijdende heffing van 10%
http://www.mijnkapitaal.be/andere-beleg ... teressant/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg,
duvel1 schreef:Beste,
Mvg,
Bij langetermijnsparen mag je meerdere verzekeringsproducten (van verschillende maatschappijen) samentellen. Dit verschilt van pensioensparen.
Nee, ethias is een universal life product en geen klassieke levensverzekering zoals bij Ergo. Volgens mij zullen er geen kosten zijn bij Ethias als je er stopt met betalen. Wel uw geld laten staan natuurlijk (of de fiscus gaat met een deel lopen)jempi25 schreef:Ik bedoel eigenlijk alles laten staan en een ander openen?
groetjes
jempi25
Gewoon opletten dat er geen voorwaarden zijn om winstdeelname te krijgen (of geven ze dat niet meer bij ethias )
Omdat ik niet onnnodig zelf een thread wou maken.
Wat is eigenlijk een goede brief om het pensioensparen stop te zetten?
Ik heb op internet een beetje gezocht maar geen duidelijk en mooit voorbeeld gevonden.
Ik ben in de tijd dom geweest om van kbc naar ergo te gaan en zou terug naar men kbc willen gaan.
Wat is eigenlijk een goede brief om het pensioensparen stop te zetten?
Ik heb op internet een beetje gezocht maar geen duidelijk en mooit voorbeeld gevonden.
Ik ben in de tijd dom geweest om van kbc naar ergo te gaan en zou terug naar men kbc willen gaan.
Vraag het aan kbc, daarmee zullen ze u wel willen helpen