pensioensparen uitbetaald
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: pensioensparen uitbetaald
Ik heb hier iets gemist precies.
Omdat jij de pret gemist hebt post ik voor jou nog een leuk filmpje:
Al gehoord van tekstanalyse / herkenning auteur Paul ? Ieder heeft zijn tics.
Ben absolute leek maar heb hem toch zo reeds een paar keer ontmaskerd.
ps1 ben benieuwd naar je beloofde PB
ps2 in mijn gemeente was er iemand die zich verraadde door steeds finantieel te schrijven
ps 3 adembenemend voorbeeld van speurwerk: 'The day of the jackal'
heb je om 17 u 17 een pb gezonden , maar je hebt hem nog niet gelezen
Hoe zit dat nu eigenlijk met Thailand? Ik zie hier al jaaaaaren verwijzingen naar dat land en zijn bewoners -toch een ervan- en ik weet nog altijd niet hoe de vork aan de steel zit. Iemand heeft hier ooit berichten gepost en de man (het is een man, kan niet anders) is nadien ontkomen naar Thailand. Vanuit dit land pakt hij om de zoveel maanden uit met een valse account op Spaargids, waarna hij wordt ontmaskerd en zijn valse account verwijderd tot tevredenheid (en lering) van iedereen. Is het dat? Is dit het geheim van Spaargids?
zou inderdaad kunnen- om spaargids wat meer spannend te maken bij die lage intresten.
Wie weet krijgt hij er wel een vergoeding voor van de webmaster, om hier wat ambiance te brengen ?
Wie weet krijgt hij er wel een vergoeding voor van de webmaster, om hier wat ambiance te brengen ?
Is Dreaz misschien ook een infiltrant? Kennen jullie hem voldoende om zeker te zijn dat hij geen trol is?!dreaZ schreef: ↑16 november 2018, 22:51 Hoe zit dat nu eigenlijk met Thailand? Ik zie hier al jaaaaaren verwijzingen naar dat land en zijn bewoners -toch een ervan- en ik weet nog altijd niet hoe de vork aan de steel zit. Iemand heeft hier ooit berichten gepost en de man (het is een man, kan niet anders) is nadien ontkomen naar Thailand. Vanuit dit land pakt hij om de zoveel maanden uit met een valse account op Spaargids, waarna hij wordt ontmaskerd en zijn valse account verwijderd tot tevredenheid (en lering) van iedereen. Is het dat? Is dit het geheim van Spaargids?
neen, combinatie van aantal berichtjes en nog een aantal andere zaken die ik hier niet ga vertellen, wijzen erop dat hij/zij dat niet is
Ik denk dat het niet alleen het Thailandverhaal is dat de kop opsteekt.
Er zijn ook nog andere trollen die gewoon eens langskomen, denk ik.
Niet één en dezelfde persoon erachter. Het zullen er ook geen 100 zijn,..
Of er zijn ook leden uit het verleden die hun account beëindigd zagen en die het daar niet mee eens zijn. Af en toe komt zo iemand met een andere account en nick aan de vertoningen deelnemen.
Eigenlijk hebben we daar niet echt veel last van allemaal..
Er zijn ook nog andere trollen die gewoon eens langskomen, denk ik.
Niet één en dezelfde persoon erachter. Het zullen er ook geen 100 zijn,..
Of er zijn ook leden uit het verleden die hun account beëindigd zagen en die het daar niet mee eens zijn. Af en toe komt zo iemand met een andere account en nick aan de vertoningen deelnemen.
Eigenlijk hebben we daar niet echt veel last van allemaal..
ze brengen nog wat leven in de brouwerij
I.v.m. pensioensparen: vertrouw je zuurverdiende centen nooit aan de banken of de roverheid. Van wat je kunt missen koop je best nu en dan een staafje goud (muntstuk) en leg dat in je bankkluis (40€ per jaar). Het brengt niets op, maar het beent de inflatie bij. Als je een erfgenaam hebt die je vertrouwt: zeg dat hij bij dezelfde bank een kluis neemt en geef hem je huissleutel. Hij weet waar hij de sleutel/code van de kluis kan vinden als je plots dood valt of stervende bent. Als hij met mondjesmaat dat goud verkoopt, blijft hij onder de radar van de fiscus.
TROLL alert !!!!!!!!!!Duym schreef: ↑20 november 2018, 11:59 I.v.m. pensioensparen: vertrouw je zuurverdiende centen nooit aan de banken of de roverheid. Van wat je kunt missen koop je best nu en dan een staafje goud (muntstuk) en leg dat in je bankkluis (40€ per jaar). Het brengt niets op, maar het beent de inflatie bij. Als je een erfgenaam hebt die je vertrouwt: zeg dat hij bij dezelfde bank een kluis neemt en geef hem je huissleutel. Hij weet waar hij de sleutel/code van de kluis kan vinden als je plots dood valt of stervende bent. Als hij met mondjesmaat dat goud verkoopt, blijft hij onder de radar van de fiscus.
Weer zo een die wil goud verkopen maar het deze keer minder opvallend doet dan die andere (dezelfde ? ) van een paar dagen geleden ....
Tja, het is ook het eerste wat ik dacht. Lijkt wel dat zijn onderwerp even stil viel en dat hij er nieuw leven wil in blazen.NTO schreef: ↑20 november 2018, 12:14TROLL alert !!!!!!!!!!Duym schreef: ↑20 november 2018, 11:59 I.v.m. pensioensparen: vertrouw je zuurverdiende centen nooit aan de banken of de roverheid. Van wat je kunt missen koop je best nu en dan een staafje goud (muntstuk) en leg dat in je bankkluis (40€ per jaar). Het brengt niets op, maar het beent de inflatie bij. Als je een erfgenaam hebt die je vertrouwt: zeg dat hij bij dezelfde bank een kluis neemt en geef hem je huissleutel. Hij weet waar hij de sleutel/code van de kluis kan vinden als je plots dood valt of stervende bent. Als hij met mondjesmaat dat goud verkoopt, blijft hij onder de radar van de fiscus.
Weer zo een die wil goud verkopen maar het deze keer minder opvallend doet dan die andere (dezelfde ? ) van een paar dagen geleden ....
NTO, ik heb nog nooit één gram goud verkocht, en ik weet niet over wie je het hebt, maar dat terzijde. Voor hetgeen je in 2008 kon kopen met 8.500€ hoest je nu 10.000€ op, m.a.w. de intrest hield enkel de inflatie bij, maar zelfs dat is vandaag niet langer waar. Zoek op: Historische geharmoniseerde inflatie België – HICP ---- Als je in 2008 voor 10.000€ goud had gekocht, is dat goud vandaag 17.500€ waard, de inflatie in rekening gebracht: 16.000€. Bekijk de 10-jaars grafiek van goud; zoek op: Goudprijs grafiek. Historische goudprijzen in euro per troy ounce & kilo.
Niet tegenstaande mijn hoofd zegt dat pensioensparen duidelijk voordelig is, duiken er hier regelmatig berichten op dat het helemaal niet voordelig is.
Ik heb dan via simpel grafiekjes wat berekeningen gedaan. Ikzelf zit bij Arpe, Pensioenspaarfonds, Argenta.
Stel dat ik meedeed vanaf het jaar 2000 en steeds maximum heb gespaard (resp. 545,37;580;590;600;610;780;800;810;830; 870;870;880;910;940;940;940;940;940;960€) en 30% terug krijg van belastingen (huidige situatie) en dat ik in het begin van het jaar alles betaal (kwestie om de rendementen te vereenvoudigen met mijn berekeningen, evenals de berekening van eindbelasting te vereenvoudigen).
Dan zou ik eind dit jaar krijgen: 23493 - 1928 (8% eindbelasting, berekent aan fictief 4,75% opbrengst) = 21564€
Om datzelfde rendement te halen, vertrekkende vanaf de initiële maximumbedragen (-30% want die krijg je jaar erop wel terug van belastingen, dus die beschouw ik als niet geïnvesteerd) zou ik al jaarlijks sinds 2000 8% rendement moeten halen.
Dus pensioensparen vanaf 2000 is voor mij zeker een goede optie.
ALs je pas begonnen bent in 2005 krijg je: 16130€
Om dat rendement te halen, zou ik jaarlijks een rendement van 8,2% moeten halen
Dus nog steeds voordelig
ALs je begonnen bent in 2008 (dus net voor de crisis) krijg je 12550
Om dat rendement te halen, zou je jaarlijks rendement van iets minder dan 10% moeten halen.
Dusja...
Mij lijkt pensioensparen zeker voordelig. Uiteraard ben je afhankelijk van spelregels die overheid zomaar kan aanpassen. Maar ik vind het meer dan de moeite. EN al die posts die maar blijven zeggen dat pensioensparen niet rendeert, zijn volgens mij afkomstig van mensen die niet kunnen rekenen.
Ik heb dan via simpel grafiekjes wat berekeningen gedaan. Ikzelf zit bij Arpe, Pensioenspaarfonds, Argenta.
Stel dat ik meedeed vanaf het jaar 2000 en steeds maximum heb gespaard (resp. 545,37;580;590;600;610;780;800;810;830; 870;870;880;910;940;940;940;940;940;960€) en 30% terug krijg van belastingen (huidige situatie) en dat ik in het begin van het jaar alles betaal (kwestie om de rendementen te vereenvoudigen met mijn berekeningen, evenals de berekening van eindbelasting te vereenvoudigen).
Dan zou ik eind dit jaar krijgen: 23493 - 1928 (8% eindbelasting, berekent aan fictief 4,75% opbrengst) = 21564€
Om datzelfde rendement te halen, vertrekkende vanaf de initiële maximumbedragen (-30% want die krijg je jaar erop wel terug van belastingen, dus die beschouw ik als niet geïnvesteerd) zou ik al jaarlijks sinds 2000 8% rendement moeten halen.
Dus pensioensparen vanaf 2000 is voor mij zeker een goede optie.
ALs je pas begonnen bent in 2005 krijg je: 16130€
Om dat rendement te halen, zou ik jaarlijks een rendement van 8,2% moeten halen
Dus nog steeds voordelig
ALs je begonnen bent in 2008 (dus net voor de crisis) krijg je 12550
Om dat rendement te halen, zou je jaarlijks rendement van iets minder dan 10% moeten halen.
Dusja...
Mij lijkt pensioensparen zeker voordelig. Uiteraard ben je afhankelijk van spelregels die overheid zomaar kan aanpassen. Maar ik vind het meer dan de moeite. EN al die posts die maar blijven zeggen dat pensioensparen niet rendeert, zijn volgens mij afkomstig van mensen die niet kunnen rekenen.