periodiek beleggen bij Rabo
periodiek beleggen bij Rabo
Beste,
Is het mogelijk om maandelijks fondsen aan te kopen bij Rabobank (met een automatisch order)?
Mvg
Is het mogelijk om maandelijks fondsen aan te kopen bij Rabobank (met een automatisch order)?
Mvg
Re: periodiek beleggen bij Rabo
Nog steeds niet. Enkel het pensioensparen kan automatisch.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wel een zeer goed voorstel van Soulwax1, vind ik. Zouden daar vanuit rabobank technische argumenten tegen zijn? Of misschien is het gewoon geen prioriteit omdat ze denken dat er te weinig interesse voor bestaat?Soulwax1 schreef:Beste,
Mvg
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Vorig jaar is deze opmerking al gemaakt.
Hier hebben ze een reden gegeven waarom het nog even kan duren, voor de nieuwe functionaliteiten beschikbaar gaan komen:
vernieuwing-site-rabobank-be-t15891.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier hebben ze een reden gegeven waarom het nog even kan duren, voor de nieuwe functionaliteiten beschikbaar gaan komen:
vernieuwing-site-rabobank-be-t15891.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Soulwax1 schreef:Beste,
Mvg
Bedoel je dan maandelijks een ander fonds aankopen of een maandelijks vast bedrag in een beleggingsplan in verschillende fondsen?
En in welke sector zou je het best investeren in 2014? Welke regio?
Zijn er mensen die maandelijks bij Rabo bijstorten in dezelfde fondsen,
dus waarschijnlijk elke maand opnieuw die gegevens invoeren?
dus waarschijnlijk elke maand opnieuw die gegevens invoeren?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Voorlopig is maandelijks beleggen inderdaad enkel mogelijk door zelf elke maand de gekozen fondsen handmatig aan te kopen. Dat kan al vanaf relatief kleine bedragen: minimaal 100 € per aankooporder.
Automatisch maandelijks beleggen staat hoog op onze prioriteitenlijst om toe te voegen aan onze dienstverlening. We zien dit zelf als een zeer nuttig hulpmiddel bij het beleggen dat goed is voor zowel onze klanten als voor onszelf. We staan echter redelijk dicht bij een grote update van ons bestaande banksysteem. Eens deze update achter de rug is staan nieuwe ontwikkelingen gepland, waarbij deze toepassing zeker hoog bovenaan de gewenste ontwikkelingen staat.
Automatisch maandelijks beleggen staat hoog op onze prioriteitenlijst om toe te voegen aan onze dienstverlening. We zien dit zelf als een zeer nuttig hulpmiddel bij het beleggen dat goed is voor zowel onze klanten als voor onszelf. We staan echter redelijk dicht bij een grote update van ons bestaande banksysteem. Eens deze update achter de rug is staan nieuwe ontwikkelingen gepland, waarbij deze toepassing zeker hoog bovenaan de gewenste ontwikkelingen staat.
Een beetje zoals de wegenwerken in België dus: eens alles in orde is, het weer openleggen om dingen aan te passen.
Kan dit niet samen met de "grote update" uitgevoerd worden?
Kan dit niet samen met de "grote update" uitgevoerd worden?
@hansv, zou graag klanten willen zoals rabobank, want hun methode geeft het beste resultaat.
Eerst zien dat alles nog werkt na update en dan pas nieuwigheden inbouwen.
Als je het niet doet, dan pas krijg je "wegenwerken", spreek uit ervaring
Haast en spoed zijn zelden goed.
Eerst zien dat alles nog werkt na update en dan pas nieuwigheden inbouwen.
Als je het niet doet, dan pas krijg je "wegenwerken", spreek uit ervaring

Haast en spoed zijn zelden goed.
Rabobank.be schreef:Voorlopig is maandelijks beleggen inderdaad enkel mogelijk door zelf elke maand de gekozen fondsen handmatig aan te kopen. Dat kan al vanaf relatief kleine bedragen: minimaal 100 € per aankooporder.
En wanneer zouden we bij rabobank dan automatisch maandelijks kunnen beleggen?
k'zou zeggen doe maar vlug voort of ik kies een andere bank...

Graag reactie hierover van rabobank...........
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
De update van ons banksysteem staat voor dit jaar gepland. Eens deze achter de rug is kunnen we eindelijk weer aan de slag met de ontwikkeling van nieuwe toepassingen. Zoals aangegeven staat deze 'Regular Investor' hoog op onze prioriteitenlijst. Een planning daarvoor ligt echter nog niet definitief vast. We beseffen in elk geval heel goed dat heel wat van onze klanten hier om vragen en tot nutoe hun geduld op de proef werd gesteld. We zullen er alles aan doen om zo goed mogelijk met hun verwachtingen rekening te houden.
Nog een leuke feature zou zijn, om bij aankoop van gewone beleggingsfondsen, een bedrag in EUR mee te geven.
Soms maakt het niet uit hoeveel deelbewijzen je krijgt, zolang het maar voor X aantal euro is, nu moet je steeds de berekening zelf doen en dan maak je soms een foutje. Paar keer .98 deelbewijzen aangekocht in plaats van .89 en in euro's scheelde dit dus wel
Ik weet dat je net voor afrekening, nog een simulatie krijgt in EUR.
Soms maakt het niet uit hoeveel deelbewijzen je krijgt, zolang het maar voor X aantal euro is, nu moet je steeds de berekening zelf doen en dan maak je soms een foutje. Paar keer .98 deelbewijzen aangekocht in plaats van .89 en in euro's scheelde dit dus wel

Ik weet dat je net voor afrekening, nog een simulatie krijgt in EUR.
@josbos: de oplossing die jij voorstelt gaat het probleem niet oplossen. Dan kan je evengoed voor 980 euro beleggen waar je eigenlijk 890 euro bedoelde. Je moet zelf een aantal zaken in het oog houden bij het plaatsen van een order. Daarom dat je ook nog een overzicht krijgt dat je met een code moet bevestigen.
Los daarvan vind ik het wel een zinvolle feature. Keuze uit aankopen in aantal deelbewijzen, en aankopen voor een bepaald bedrag. Meteen mag het voor mij ook uitgebreid worden met aan- en verkoop limieten. Zo kunnen we beter inspelen op verschuivingen op de markt.
Los daarvan vind ik het wel een zinvolle feature. Keuze uit aankopen in aantal deelbewijzen, en aankopen voor een bepaald bedrag. Meteen mag het voor mij ook uitgebreid worden met aan- en verkoop limieten. Zo kunnen we beter inspelen op verschuivingen op de markt.
Ik heb mij de 1ste maal er aan laten vangen, dat ik dacht dat ik een foute berekening gemaakt had. Zelf zit ik er ook niet mee in, omdat het maar toen om 1€ ging. Sindsdien kijk ik alles goed na, een ezel stoot zich maar 1 keer, ...
.
Maar mocht het aantal in euro's ingegeven kunnen worden, had ik het niet voor gehad, dat was een mooi rond getal.

Maar mocht het aantal in euro's ingegeven kunnen worden, had ik het niet voor gehad, dat was een mooi rond getal.
Het jaar is zo goed als ten einde.Rabobank.be schreef:De update van ons banksysteem staat voor dit jaar gepland. Eens deze achter de rug is kunnen we eindelijk weer aan de slag met de ontwikkeling van nieuwe toepassingen. Zoals aangegeven staat deze 'Regular Investor' hoog op onze prioriteitenlijst. Een planning daarvoor ligt echter nog niet definitief vast. We beseffen in elk geval heel goed dat heel wat van onze klanten hier om vragen en tot nutoe hun geduld op de proef werd gesteld. We zullen er alles aan doen om zo goed mogelijk met hun verwachtingen rekening te houden.
Ik veronderstel dat als ik een vorm van periodiek beleggen wil opstarten (voor mezelf of de kinderen), ik vooralsnog niet bij Rabobank terecht kan?