Petercam Balanced Dynamic Growth B ?
TIP
Petercam Balanced Dynamic Growth B ?
Ik dacht dat het momenteel een goede moment was(misschien al wat laat) om in het fonds Petercam Balanced Dynamic Growth in te stappen.
Focus op Europese aandelen en obligaties
Dit fonds zou dezelfde inhoud hebben als het Argenta ARPE pensioenspaarfonds en is dus ook het laatste jaar heel hard gedaald.
Bedrag +- 5000 €
Looptijd : mag 5 jaar of meer zijn.
Wat denken jullie hiervan voor de lange termijn ?
Dit fonds zou dezelfde inhoud hebben als het Argenta ARPE pensioenspaarfonds en is dus ook het laatste jaar heel hard gedaald.
Bedrag +- 5000 €
Re: Petercam Balanced Dynamic Growth B ?
Ik denk dat dit een fabeltje is.karine schreef:
Dit fonds zou dezelfde inhoud hebben als het Argenta ARPE pensioenspaarfonds
Top 10 posities van dit fonds:
BGB 5,750% 28/09/10 3.82 %
AUSTRIA 4,85% 15/03/26 3.77 %
BGB 4,000% 28/03/18 3.68 %
ITALY 5,00% 01/03/25 2.90 %
CADES 4,00% 25/10/19 2.81 %
DBR 4,500% 04/01/13 2.76 %
GREECE 5,30 % 20/03/2026 2.57 %
VLAAMSE GEMEENSCHAP 2,625% 20/01/13 2.07 %
ANHEUSER-BUSH INBEV 2.02 %
FRANCE OAT 3,250% 25/04/16 1.84 %
Top 10 posities van ARPE
DBR 4,500% 04/01/13 2.51 %
BRD 6,250% 04/01/24 2.14 %
ANHEUSER-BUSH INBEV 1.98 %
BGB 5,000 % 28/09/12 1.75 %
MOBISTAR 1.63 %
TELENET GROUP HOLDING 1.56 %
FRANCE OAT 5,500% 25/04/29 1.56 %
VLAAMSE GEMEENSCHAP 3,75% 31/03/14 1.53 %
BTPS 5,0% 01/09/40 1.50 %
EVS BROADCAST EQUIPMENT 1.44 %
Je kan dit dus onmogelijk vergelijken met ARPE.
Dit PAM fonds bestaat nog maar 3 jaar, dus is het moeilijk om de prestaties te beoordelen. Over zijn korte bestaan, presteert het 1,41% slechter dan het gemiddelde fonds in zijn categorie en 3% slechter dan de index. Maar zoals gezegd is de periode te kort om er veel over te zeggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En dit staat dan op de website van Argenta :
De samenstelling van het compartiment Petercam Balanced Dynamic Growth is een weerspiegeling van het Argenta Pensioenspaarfonds (afgekort ARPE) maar dit zonder onderhevig te zijn aan de voorwaarden of aan de fiscale gevolgen (positief of negatief) eigen aan het systeem van pensioensparen.
De samenstelling van het compartiment Petercam Balanced Dynamic Growth is een weerspiegeling van het Argenta Pensioenspaarfonds (afgekort ARPE) maar dit zonder onderhevig te zijn aan de voorwaarden of aan de fiscale gevolgen (positief of negatief) eigen aan het systeem van pensioensparen.
Ik denk dat ze bij Argenta niet goed kunnen lezen. Dit is de tekst van Petercam zelf:
Het beleggingsdoel van het compartiment PETERCAM Balanced Dynamic Growth bestaat in het samenstellen van een portefeuille, die beantwoord aan praktisch alle vereisten van een Belgisch pensioenspaarfonds (derde pijler), zonder onderhevig te zijn aan de voorwaarden of aan de fiscale gevolgen (positief en negatief) eigen aan het systeem, en die het rendement op lange termijn optimaliseert door een evenwichtig beheer.
D.w.z. Petercam heeft nog een fonds gemaakt dat bijna voldoet aan wat de wet aan een pensioenspaarfonds oplegt. Maar zeg nu zelf als je de 2 lijstjes vergelijkt, de samenstelling is dus duidelijk helemaal anders dan van ARPE.
Het is dus ook nog niet bewezen dat dit fonds dezelfde kwaliteiten heeft als ARPE.
Misschien moet je die slimme mensen van Argenta eens confronteren met hun bewering
Het beleggingsdoel van het compartiment PETERCAM Balanced Dynamic Growth bestaat in het samenstellen van een portefeuille, die beantwoord aan praktisch alle vereisten van een Belgisch pensioenspaarfonds (derde pijler), zonder onderhevig te zijn aan de voorwaarden of aan de fiscale gevolgen (positief en negatief) eigen aan het systeem, en die het rendement op lange termijn optimaliseert door een evenwichtig beheer.
D.w.z. Petercam heeft nog een fonds gemaakt dat bijna voldoet aan wat de wet aan een pensioenspaarfonds oplegt. Maar zeg nu zelf als je de 2 lijstjes vergelijkt, de samenstelling is dus duidelijk helemaal anders dan van ARPE.
Het is dus ook nog niet bewezen dat dit fonds dezelfde kwaliteiten heeft als ARPE.
Misschien moet je die slimme mensen van Argenta eens confronteren met hun bewering

Ja, zal een verkoopspraatje zijn om het fonds beter te verkopen.(erg
)

Het arpe fonds is het afgelopen jaar terug serieus gestegen.karine schreef: Ik dacht dat het momenteel een goede moment was(misschien al wat laat) om in het fonds Petercam Balanced Dynamic Growth in te stappen.
Dit fonds zou dezelfde inhoud hebben als het Argenta ARPE pensioenspaarfonds en is dus ook het laatste jaar heel hard gedaald.Bedrag +- 5000 €
2008 was zeer slecht, in 2009 was er tov het begin van het jaar, een mooie groei, al staan ze natuurlijk nog lager dan in de goede ouwe tijd.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Misschien ook weer goed voor een klein bedrag.
Ik heb er deze week ook zitten naar kijken , kiezen tussen Petercam versus Carmignac .
Petercamfonds is inderdaad te kort van bestaan om hier iets van te zeggen , alhoewel zijn "tegenhanger" ARPE waarvan wij ingestapt zijn , ook niet al te slecht scoort .
Toch is mijn voorkeur uitgegegaan van een groter risico te nemen , bekeken op 3 tot 5 jaar is Carmignac Em. volgens mij de beste keuze , natuurlijk het kan ook anders uitlopen .........instappen met een klein bedrag +/_ 3000 euro is momenteel de boodschap .
Petercamfonds is inderdaad te kort van bestaan om hier iets van te zeggen , alhoewel zijn "tegenhanger" ARPE waarvan wij ingestapt zijn , ook niet al te slecht scoort .
Toch is mijn voorkeur uitgegegaan van een groter risico te nemen , bekeken op 3 tot 5 jaar is Carmignac Em. volgens mij de beste keuze , natuurlijk het kan ook anders uitlopen .........instappen met een klein bedrag +/_ 3000 euro is momenteel de boodschap .
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd