Petfles crusher
Re: Petfles crusher
Voor blikken google op can crusher site:.be. Lege petflessen maak je zelf compacter als volgt: draai de stop eraf, ga op de lege petfles staan zodat je hem door je gewicht plet en de lucht eruit blaast , buk je terwijl je op de petfles blijft staan en draai de stop er weer op zodat er geen lucht meer in kan. Je hebt dan een platte petfles.
Laatst gewijzigd door Yaris op 3 juli 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat je al zo'n toestel in huis hebt, twee zelfs, genaamd uw voeten.
Ik zet blikjes op een harde ondergrond, en stamp erop. Zo plat als 'n vijg. Flessen: dop eraf draaien en samendrukken, dan dop er terug op.
Ik heb 'n kleine cancrusher, maar dat duurt véél langer dan "te voet".
Ik zet blikjes op een harde ondergrond, en stamp erop. Zo plat als 'n vijg. Flessen: dop eraf draaien en samendrukken, dan dop er terug op.
Ik heb 'n kleine cancrusher, maar dat duurt véél langer dan "te voet".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Terwijl ik mijn bericht aan het aanpassen was schreef djtw hetzelfde.
Melkkartons maak je heel gemakkelijk compact met je handen: maak de vier vastgeplakte hoeken los (gaat best met een schaar), trek de hoeken uit en druk het melkkarton plat.

Melkkartons maak je heel gemakkelijk compact met je handen: maak de vier vastgeplakte hoeken los (gaat best met een schaar), trek de hoeken uit en druk het melkkarton plat.
Voorlopig kan je op die manier je afval-volume in een huisvuilzak benutten zonder meer te moeten betalen.
Echter zijn er al gemeenten waar je niet per volume , maar per gewicht moet betalen,als je je huisvuil - zak in de daarvoor bestemde afvalcontainer deponeert,op termijn zal ieder per gewicht moeten betalen.....
Echter zijn er al gemeenten waar je niet per volume , maar per gewicht moet betalen,als je je huisvuil - zak in de daarvoor bestemde afvalcontainer deponeert,op termijn zal ieder per gewicht moeten betalen.....
Dan zit er maar één ding op: vermijd wegwerpverpakkingen en koop je dranken in glazen flessen die je naar de winkel kan terugbrengen en waarvoor je statiegeld terugkrijgt.
Wij hadden vroeger zo'n zgn. petflesh crusher, maar ik gebruikte dat niet meer. Als je onvoorzichtig of te snel bent, "tuft" de fles soms nog een restje uit, en na een tijd wordt dat ding dus vies en plakkerig. Dan beter met de hand of voet zoals hierboven beschreven.
Integendeel. Onze gemeente had vroeger een systeem dat het gewicht registreerde, maar dit heeft men afgeschaft vervangen door stickers. Plaats je voortaan een halfvolle GFT container buiten betaal je evenveel als een volle. De containers voor restafval heeft men zelfs volledig afgeschaft en terug vervangen door vuilzakken. Gevolg: duurder en ongebruiksvriendelijker voor de burger want je kunt zo'n zak niet volproppen en hij scheurt makkelijk. En ook duurder voor de gemeente, want waar je vroeger 1x per maand een container buiten zette, zet je nu wekelijks 1 of 2 zakken buiten. De ganse straat staat dus vol met zakken die men 1 per 1 moet opheffen en in de vuilkar gooien.ludo schreef:Voorlopig kan je op die manier je afval-volume in een huisvuilzak benutten zonder meer te moeten betalen.
Ik ben dan ook vooral op zoek naar tips/toestellen om het restafval te compacteren. Als je dat met je voeten doet riskeer je dat een scherpe rand van een botervlootje (want dat mag NIET in de PMD) een scheur maakt in de zak. Zoiets waarmee men autovrakken tot een blokje herleidt maar dan in eht klein zou handig zijn.
Zorg ervoor dat je zo weinig mogelijk lege ruimte in je zak steekt. Ik bedoel daarmee dat je bijvoorbeeld een leeg botervlootje best volpropt met ander restafval. Je kunt ook je botervlootjes verzamelen tot je er vijf of meer van hebt en die dan ineensteken en er een torentje van maken. Dat neemt minder plaats in dan vijf aparte vlootjes.
Het is niet alleen voor het milieu maar ook voor onze portemonnee.
Dat is natuurlijk allemaal extra werk. Alle lege potjes verzamelen en in mekaar steken (uiteraard verschillen ze allemaal in afmetingen), potjes opvullen met ander afval, pfff. Vroeger was het simpel: ik stortte alles in de vuilbak, en als de vuilbak vol zat ging ik eens letterlijk in de vuilbak gaan staan. Vervolgens kun je weer 4 weken voort vooraleer hij vol zit. Dan herhaal je de procedure. Na een paar maand heb je de maximum capaciteit van de vuilbak bereikt (merkbaar aan de bolle zijwanden) en wordt het tijd de container op straat te zetten.Yaris schreef:Zorg ervoor dat je zo weinig mogelijk lege ruimte in je zak steekt. Ik bedoel daarmee dat je bijvoorbeeld een leeg botervlootje best volpropt met ander restafval. Je kunt ook je botervlootjes verzamelen tot je er vijf of meer van hebt en die dan ineensteken en er een torentje van maken. Dat neemt minder plaats in dan vijf aparte vlootjes.
Of je nu een fles met daarin lucht of een geplette fles weggooit, beiden zijn even groen (namelijk helemaal niet). Hier op spaargids, forumonderdeel "besparingstips" proberen we voornamelijk geld te besparen.platin schreef:off topic
wist niet dat hier zo veel groenen zijn.
Als je een blikje met je voet wil samendrukken, gaat het stukken makkelijker als je er in de midden twee deukjes in knijpt.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
... om op die crusher terug te komen: wij hebben er zo eentje, gekocht zo'n 3 jaar geleden in de Colruyt. Stond in een reclamefolder van hen. Ik vermoed dat het nog steeds te krijgen is bij Collishop maar ik zou niet weten hoe je ernaar moet zoeken.
Ik vind dit een heel handig ding en ik gebruik het dikwijls. Vooral blikjes zijn een genot om te verschrompelen. Mijn vrouw, dat brutaal wezen, gebruikt soms nog wel eens haar voet.
Ik vind dit een heel handig ding en ik gebruik het dikwijls. Vooral blikjes zijn een genot om te verschrompelen. Mijn vrouw, dat brutaal wezen, gebruikt soms nog wel eens haar voet.
Na alles wat in dit draadje al geschreven is zie ik de meerwaarde van zo een crusher niet meer in. Tenzij je zoveel blikken verbruikt dat je voet pijn doet van ze te pletten. Maar dan vraag ik me af of het niet economischer is om drank in flessen te kopen.