Peugeot onlinespaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Peugeot onlinespaarrekening
Dezelfde vraag werd ook gesteld in het geval van MeDirect.
De vraag is dan in wie je meer vertrouwen stelt in geval van moeilijkheden: de Malteese of de Franse overheid? Peugeot is een belangrijk bedrijf voor Frankrijk; ik kan me moeilijk voorstellen dat het failliet gaat voor de Franse overheid tenminste heeft geprobeerd om het te nationaliseren. (Ja, alweer dat fenomeen van het privatiseren van de winsten, en het afwentelen van de verliezen op de samenleving - de geschiedenis blijft zich herhalen.)
Nog afgezien daarvan: PSA investeert duidelijk in de reële economie, al is dat dan niet veel meer dan de eigen (grote) winkel. Redelijk transparant, vind ik. Risicoloos of sympathiek wordt het daardoor niet, maar vergelijk dat eens met sommen die bij pakweg Optima in de schuif liggen. Wat weet de spaarder daarvan?
Als diversificatie zie ik er geen graten in, al zou ik er - net zoals bij MeDirect - geen belangwekkende sommen parkeren.
De vraag is dan in wie je meer vertrouwen stelt in geval van moeilijkheden: de Malteese of de Franse overheid? Peugeot is een belangrijk bedrijf voor Frankrijk; ik kan me moeilijk voorstellen dat het failliet gaat voor de Franse overheid tenminste heeft geprobeerd om het te nationaliseren. (Ja, alweer dat fenomeen van het privatiseren van de winsten, en het afwentelen van de verliezen op de samenleving - de geschiedenis blijft zich herhalen.)
Nog afgezien daarvan: PSA investeert duidelijk in de reële economie, al is dat dan niet veel meer dan de eigen (grote) winkel. Redelijk transparant, vind ik. Risicoloos of sympathiek wordt het daardoor niet, maar vergelijk dat eens met sommen die bij pakweg Optima in de schuif liggen. Wat weet de spaarder daarvan?
Als diversificatie zie ik er geen graten in, al zou ik er - net zoals bij MeDirect - geen belangwekkende sommen parkeren.
-
- VIP member
- Contacteer:
sintorama schreef: Sterker nog: PSA (het moederbedrijf van Peugeot en Citroen) is zo goed als failliet en krijgt van de banken geen geld meer (tenzij tegen rentevoeten die het bedrijf nog verder in moeilijkheden brengen). De oplossing bestaat er dus uit om geld op te halen bij een minder goed geinformeerd publiek.
Dit dus.
PSA geraakt aan geen fondsen meer bij de banken.
Cijfers zijn barslecht en zonder staatswaarborg tbv 7 miljard (2013), honderden miljoenen staatssteun en verkoop vastgoed tbv 2 miljard was het reeds boeken toe.
100 000 ,00 euro is toch gegarandeerd per persoon
Eigenlijk loop je dan "geen risico"
Eigenlijk loop je dan "geen risico"
-
- VIP member
- Contacteer:
Op papier inderdaad.
Iedereen doet wat hij/zij wil natuurlijk.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... ermd.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;Frisse Freddy schreef:Op papier inderdaad.
En als rabo failliet gaat (er zitten bij rabo nog vele lijken in de kast)Yaris schreef:Mogen die dat? Kan eender welk bedrijf zomaar eigen spaarrekeningen aanbieden? Als Peugeot failliet gaat, is ons spaargeld dan beschermd door de Franse depositogarantie?
me 2morse schreef:2% is lang niet slecht. Weet ik weer waarheen in november als mijn Optima avontuur is afgelopen.
Google, GM,... hebben/hadden ook al een banklicentie.pol schreef:Yaris schreef:Mogen die dat? Kan eender welk bedrijf zomaar eigen spaarrekeningen aanbieden?
Ten opzichte van PSA, hadden ze dit al veel eerder moeten uitgevoerd hebben, toen ze nog meer solvabel/kredietwaardig waren, dan had het plaatje er misschien anders uitgezien.
In Frankrijk zijn de voorwaarden iets beter, alsook bieden ze daar een termijnrekening aan op 2 jaar (2.9%/jaar bruto)
is daar al een website van?
ik vind alleen een Frankrijk-versie:
https://www.psabanque.fr/epargne/psa/banque/accueil" onclick="window.open(this.href);return false;
ik vind alleen een Frankrijk-versie:
https://www.psabanque.fr/epargne/psa/banque/accueil" onclick="window.open(this.href);return false;
peugeot-onlinespaarrekening-t17298.html#p197947" onclick="window.open(this.href);return false;
Moody's Ba1Kevva schreef:Eigenlijk best een interessant voorstel, komt daarbij aande top te staan samen met Me Direct.
Alleen is de vraag hoe veilig PSA BANK wel is!
S&P BB
dus eigenlijk krijg je daar 4 à 5 keer meer intrest dan bij een grootbank
en dat in een periode van quasi geen inflatie, dus het is eigenlijk echt rendement,
argument pro om het te doen: valt onder franse depositostelsel, wat interessant kan zijn voor mensen die nu hun centen staan hebben bij een belgische, duitse of nederlandse bank (diversificatie);
argument contra: nog maar eens een bank erbij (meer rompslomp, moeilijker overzicht, problemen bij overlijden, enz) en dat voor op zich kleine bedragen, tenzij men daar echt tienduizenden euros gaat zetten
en dat in een periode van quasi geen inflatie, dus het is eigenlijk echt rendement,
argument pro om het te doen: valt onder franse depositostelsel, wat interessant kan zijn voor mensen die nu hun centen staan hebben bij een belgische, duitse of nederlandse bank (diversificatie);
argument contra: nog maar eens een bank erbij (meer rompslomp, moeilijker overzicht, problemen bij overlijden, enz) en dat voor op zich kleine bedragen, tenzij men daar echt tienduizenden euros gaat zetten
- Renteshopper
- Jr. Member
- Contacteer:
soja een extra contra is ook de minder goede ratingvan PSA bank
Dat zou Yaris ook zeggen....Renteshopper schreef:soja een extra contra is ook de minder goede ratingvan PSA bank
Peugeot maakt degelijke auto's en brommers en fietsen voor mensen....de banken maken de mensen alleen maar armer.
- Renteshopper
- Jr. Member
- Contacteer:
waar is de vink ik leuk knop hier ,
nee even serieus, het is niet omdat de een Franse "staatsgarantie" is tot 100.000 dat je op je 2 oren kan slapen,
- herinner je de situatie op cyprus (haircut en geld lang niet opvraagbaar) en de geruchten binnen europa om de spaarder toch een deel voor z'n centen kwijt kan zijn bij de redding van een bank
- herinner je het Belgische Kaupthing verhaal, hier was ook luxemburgse garantie maar het liep toch ook niet vlot,voor dit effectief actief werd
- weet dat de Franse staat ook tekorten heeft dus als het fout gaat met PSA bank zal het vemoedelijk niet de enige bank zijn die gered moet worden, en zal er misschien niet genoeg geld beschikbaar zijn.
Als je toch naar de PSA bank wil, leg dan niet alle eieren in deze mand
nee even serieus, het is niet omdat de een Franse "staatsgarantie" is tot 100.000 dat je op je 2 oren kan slapen,
- herinner je de situatie op cyprus (haircut en geld lang niet opvraagbaar) en de geruchten binnen europa om de spaarder toch een deel voor z'n centen kwijt kan zijn bij de redding van een bank
- herinner je het Belgische Kaupthing verhaal, hier was ook luxemburgse garantie maar het liep toch ook niet vlot,voor dit effectief actief werd
- weet dat de Franse staat ook tekorten heeft dus als het fout gaat met PSA bank zal het vemoedelijk niet de enige bank zijn die gered moet worden, en zal er misschien niet genoeg geld beschikbaar zijn.
Als je toch naar de PSA bank wil, leg dan niet alle eieren in deze mand