Peugeot onlinespaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Peugeot onlinespaarrekening
Ik wil wel in herinnering brengen dat er nog niet zo lang geleden bij enkele andere online banken hetzelfde probleempje hadden. Dat spreekt toch ook niemand meer over...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Dus, samengevat. We hebben een bedrijf dat miljarden verlies maakt, en geen geld meer bij banken kan lenen omdat de banken (waar we weinig vertrouwen in hebben) denken dat het bedrijf het geld niet meer zal kunnen terugbetalen. Als dat bedrijf gewoon zelf een bank opricht en ons komt verleiden met (tijdelijk) hoge interesten, dan is daar niets mis mee omdat 100.000 EUR gewaarborgd wordt door een fonds waar geen geld in zit....
sorry, maar: huh?
sorry, maar: huh?
Wie zo wanhopig is om hier met zijn spaarcentjes naartoe te hollen wens ik all succes ...
@ sintorama
Ik weet niet zeker of je reactie iets te maken heeft met mijn post er net boven, maar ik had het over het privacy probleempje. Ff voor de verduidelijking
Ik weet niet zeker of je reactie iets te maken heeft met mijn post er net boven, maar ik had het over het privacy probleempje. Ff voor de verduidelijking
Als hier nu eens een aantal leefloners een bank oprichten die de hoogste intrest geeft.
De leefloners hebben dan wat meer ademruimte, en het garantiefonds zal er wel voor opdraaien nadien
De leefloners hebben dan wat meer ademruimte, en het garantiefonds zal er wel voor opdraaien nadien
Yep, dat is een idee. Ik ga een bank oprichten, de Yarisbank. Ik geef 5% interest. Laat de centjes maar komen. Binnen een half jaar vraag ik het faillissement aan en ik laat de staat de gedupeerden terugbetalen. Voor mij is het kassa kassa.
Een week geleden heb ik de dokumenten opgestuurd naar PSA (afgedrukte aanvraag, copy ID, copy gasrekening) maar nog steeds niets vernomen.
Bij EVI ging dat wel stukken gemakkelijker, gewoon aanvragen met je eID en kaartlezer, en een uur later had ik al de banknummers.
Iemand anders al ervaring met psa?
Bij EVI ging dat wel stukken gemakkelijker, gewoon aanvragen met je eID en kaartlezer, en een uur later had ik al de banknummers.
Iemand anders al ervaring met psa?
Het probleem met Moneyou was zeer kleinschalig in vergelijking met wat PSA heeft klaargespeeld. Bij Moneyou stond op de afschriften niet jouw naam, maar die van een andere klant. Naam en adres van telkens één klant werd dus bekend voor telkens één andere klant. Een blunder en 'foei', maar dat is wat je noemt een hobbel in een verder tamelijk foutloos parcours.Vaganzza schreef:Ik wil wel in herinnering brengen dat er nog niet zo lang geleden bij enkele andere online banken hetzelfde probleempje hadden. Dat spreekt toch ook niemand meer over...
PSA is er echter in geslaagd om een aanvraagsysteem te ontwikkelen, waarbij oplettende gebruikers inzagen dat het een fluitje van een cent was om de gegevens van alle klanten te vergaren. De feitelijke impact zal klein zijn omdat er niet over gecommuniceerd is tot het was opgelost, maar ik vind dit toch zwaarwichtiger.
Dat is nog niet alles: met de gegevens waarover ik nu beschik, hebben ze ook nog eens een bankplatform ontwikkeld met een absoluut minimum aan beveiliging. Het moet spoedig duidelijk worden hoe e.e.a. precies in elkaar zit, maar het lijkt er alvast op dat ze van een verificatie in twee stappen nog niets hebben gehoord, en van een tegenrekening al evenmin.
Dat zou betekenen dat wanneer een hacker random toegangscodes zou laten genereren met random pincodes, hij binnen een dag zowat alle rekeningen moet kunnen blokkeren (want 3 keer een verkeerde combinatie = blokkering), en misschien bij enkele effectief ook binnen geraakt. Dit krijgt nog een staartje - als het effectief zo slecht is beveiligd.
Waakzaamheid is geboden, zeker omdat je ervan moet uitgaan (zelfs al valt het in de praktijk mee) dat de klantengegevens 'op straat' liggen. En dit geldt dan puur voor het technische aspect, over de kredietwaardigheid spreek ik me geenszins uit.
Iemand hier al binnengeraakt bij PSA BANK?
Wat zijn de ervaringen?
Snelheid verrichtingen?
Wat zijn de ervaringen?
Snelheid verrichtingen?
vandaag rekening gekregen.
Ze werken ook met SMS om te bevestigen.
Applicatie ziet er op het eerste zicht professioneel uit.
Men kan met memo datum werken.
Probleem is dat zowel via Rabo als via Keytradebank ik niet kan storten (probleem BIC code)
Ze werken ook met SMS om te bevestigen.
Applicatie ziet er op het eerste zicht professioneel uit.
Men kan met memo datum werken.
Probleem is dat zowel via Rabo als via Keytradebank ik niet kan storten (probleem BIC code)
Ik ben nu ook binnen bij PSA BANK
Site ziet er inderdaad goed uit & is vooral snel.
Wat BIC-probleem betreft, gewoon niet invullen, dan werkt het wel.
Site ziet er inderdaad goed uit & is vooral snel.
Wat BIC-probleem betreft, gewoon niet invullen, dan werkt het wel.
vergeet niet de eerste review te plaatsen, zo weten anderen ook hoe het is bij PSA bank
review plaatsen doe je hier
https://www.spaargids.be/sparen/bij-psa-bank.html" onclick="window.open(this.href);return false;
review plaatsen doe je hier
https://www.spaargids.be/sparen/bij-psa-bank.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@Webmaster: je moet een prijs uitloven aan degene die de eerste review plaatst, dan zijn ze misschien rapper. Bijvoorbeeld gratis levenslang lidmaatschap van het forum van Spaargids.be.
Gelukkig waren mijn eerste indrukken qua veiligheid van het aanloggen onjuist. Ze zouden wel hun FAQ mogen updaten met gegevens rond de inlogprocedure, maar goed.
In ieder geval, voor wie de exacte procedure wil kennen:
- Gebruikersidentificatie en eenmalige toegangscode (4 cijfers) worden in afzonderlijke brieven per post toegestuurd.
- Bij de eerste aanmelding worden deze codes ingegeven, waarna per SMS een token wordt toegestuurd als tweede stap in de verificatiemethode.
- Een nieuw wachtwoord van behoorlijke lengte (10 tot 20 tekens, letters en cijfers, geen 'speciale tekens') moet aangemaakt worden. Dit vervangt de 4 cijferige toegangscode en moet ieder jaar gewijzigd worden.
Goed om weten: er wordt een zichtrekening aangemaakt, waardoor je dus niet beperkt bent tot een vaste tegenrekening.
Limieten zijn er ook: de dag, week en transactielimiet bedraagt 25.000 euro.
Wat het vervolg betreft, kijk ik de kat rustig uit de boom. Ik verwacht hier of daar nog wel een bug, en ben dus vol verwachting om te vernemen waar die als eerste zal opduiken. De scepsis blijft nog even hangen...
In ieder geval, voor wie de exacte procedure wil kennen:
- Gebruikersidentificatie en eenmalige toegangscode (4 cijfers) worden in afzonderlijke brieven per post toegestuurd.
- Bij de eerste aanmelding worden deze codes ingegeven, waarna per SMS een token wordt toegestuurd als tweede stap in de verificatiemethode.
- Een nieuw wachtwoord van behoorlijke lengte (10 tot 20 tekens, letters en cijfers, geen 'speciale tekens') moet aangemaakt worden. Dit vervangt de 4 cijferige toegangscode en moet ieder jaar gewijzigd worden.
Goed om weten: er wordt een zichtrekening aangemaakt, waardoor je dus niet beperkt bent tot een vaste tegenrekening.
Limieten zijn er ook: de dag, week en transactielimiet bedraagt 25.000 euro.
Wat het vervolg betreft, kijk ik de kat rustig uit de boom. Ik verwacht hier of daar nog wel een bug, en ben dus vol verwachting om te vernemen waar die als eerste zal opduiken. De scepsis blijft nog even hangen...
Hoe lang heeft het dan geduurd eer je alle benodigde brieven e.d. gekregen hebt?