Phising mail ?
Re: Phising mail ?
"Raar dat de afzender een 'b****m@scarlet.be' is"
met die vermelding heeft hij zeker een punt
-------------
zelf win ik elke dag een gsm, door een wedstrijd te winnen waar ik nooit aan heb meegedaan.
Krijg alle dagen een rappel dat ik mijn adresgegevens nog moet aanpassen, of één euro verzendkosten betalen, door online mijn creditcard even in te vullen.
Nadien zetten ze dan wel gratis mijn rekeningen op nul.
Eigenlijk moesten ze die gasten hun ballen eraf branden
met die vermelding heeft hij zeker een punt
-------------
zelf win ik elke dag een gsm, door een wedstrijd te winnen waar ik nooit aan heb meegedaan.
Krijg alle dagen een rappel dat ik mijn adresgegevens nog moet aanpassen, of één euro verzendkosten betalen, door online mijn creditcard even in te vullen.
Nadien zetten ze dan wel gratis mijn rekeningen op nul.
Eigenlijk moesten ze die gasten hun ballen eraf branden
Doorgestuurd naar ING.. zij bekijken het maar. Ik ben even druk met andere zaken bezig.
Het verbetert nog....
Vandaag een email gekregen dat mijn ING dat mijn huidige mobiel bankieren
Onderwerp van de email : 'bericht'.
En dan het beste : in het afzenderveld : noreply@europabank.be
Vandaag een email gekregen dat mijn ING dat mijn huidige mobiel bankieren
Onderwerp van de email : 'bericht'.
En dan het beste : in het afzenderveld : noreply@europabank.be
Phishing mail: toeval of niet?
-> Ik deed een bestelling vanaf een ander e-mail-adres, maar die staat nog "in verwerking".
-> Track'n'Trace is niet hetzelfde als Track & Trace.
-> Ik deed een bestelling vanaf een ander e-mail-adres, maar die staat nog "in verwerking".
-> Track'n'Trace is niet hetzelfde als Track & Trace.
Uw pakket staat momenteel klaar in onze terminal
18-jan-2020 18:24
Eric Callens <eric@anderencern.info>
Aan XXX@XXXl.be
-
Er is momenteel een update XXX.XXX omtrent uw huidige levering van uw pakket zie hier
Een nieuwe status staat voor u klaar voor eventuele vragen kunt u direct contact met ons opnemen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Opgepast met websits waar helemaal vanonder als " neem kontakt met ons op " met onderstaande gegevens.
Al deze vinayotap.com van 1 tot en met..... zijn chinese oplichters.
Je besteld iets, en ze zenden je een prul welk niets waard is, maar hetgeen je besteld hebt ontvang je nooit.
Ben 2 keer opgelicht, en mijn zoektocht naar "vinayotap.com" leverd hetzelfde resultaat op van andere bestellers.
service17@vinayotap.com
Al deze vinayotap.com van 1 tot en met..... zijn chinese oplichters.
Je besteld iets, en ze zenden je een prul welk niets waard is, maar hetgeen je besteld hebt ontvang je nooit.
Ben 2 keer opgelicht, en mijn zoektocht naar "vinayotap.com" leverd hetzelfde resultaat op van andere bestellers.
service17@vinayotap.com
ik win nog steeds elke dag een gsm met een wedstrijd die ik gewonnen heb, en waar ik nooit aan heb deelgenomen.
Alleen zijn er een paar leveringsproblemen, waardoor ik een aantal bankgegevens moet invullen
( nadien zullen ze dan wel gratis mijn bankrekening op nul zetten )
Alleen zijn er een paar leveringsproblemen, waardoor ik een aantal bankgegevens moet invullen
( nadien zullen ze dan wel gratis mijn bankrekening op nul zetten )
Dit was het eerste wat ik opmerkte:
-Het e-mail-adres van de verzender (Eric Callens <eric@anderencern . info>) heeft helemaal niets te maken met Track & Trace, noch met het postorder bedrijf waar mijn bestelling in verwerking staat.
Dit bedrijf stuurt altijd zélf een e-mail (naar het mail-adres in mijn bestelling) zodra mijn pakje onderweg is, en met de traceringslink.
En ook het volgende:
-Dit traceringsnummer stemt niet overeen met de normale nummers van de échte Track & Trace.
-De Track'n'Trace zoals hier geschreven staat, blijkt een "leerwerkboek Engels te zijn voor secundair onderwijs".
-Het e-mail-adres van de verzender (Eric Callens <eric@anderencern . info>) heeft helemaal niets te maken met Track & Trace, noch met het postorder bedrijf waar mijn bestelling in verwerking staat.
Dit bedrijf stuurt altijd zélf een e-mail (naar het mail-adres in mijn bestelling) zodra mijn pakje onderweg is, en met de traceringslink.
En ook het volgende:
-Dit traceringsnummer stemt niet overeen met de normale nummers van de échte Track & Trace.
-De Track'n'Trace zoals hier geschreven staat, blijkt een "leerwerkboek Engels te zijn voor secundair onderwijs".
Beste neferari,
Die phisingmails krijgt iédereen! Op de duur wordt het een beetje flauw, want ik lees wel graag welke nieuwe trukken ze (menen) uitgevonden te hebben.
Nefferari, wil je graag van mij voor enkele 10duizenden euro gratis waardebonnen krijgen?
Die phisingmails krijgt iédereen! Op de duur wordt het een beetje flauw, want ik lees wel graag welke nieuwe trukken ze (menen) uitgevonden te hebben.
Nefferari, wil je graag van mij voor enkele 10duizenden euro gratis waardebonnen krijgen?
Ik denk dat je in een fiching mail een manier moet hebben dat je gelokt wordt naar iets om je op die site of misschien een email adres dat niet echt is en waarop je kan reageren (en meer onzin ontvangen). Ik zie geen links maar als er zijn kijk die na. Als het adres niet lijkt op dat van het bedrijf waarvan de link zogezegd is, is dat heel verdacht. Stuur naar verdacht@safeonweb.be (Hoewel ze ook geen tijd meer hebben om de zaak te bekijken en te reageren)
Ik denk niet dat dit een fiching mail is maar waarom het niet vragen aan de afzender? Niet via een link in de mail maar naar een betrouwbaar email adres.
Ik denk niet dat dit een fiching mail is maar waarom het niet vragen aan de afzender? Niet via een link in de mail maar naar een betrouwbaar email adres.
Net een mooie phishing gekregen (van klantenbericht.2dehands@update.be) met subject "Al je zoekertjes worden binnenkort automatisch verwijderd":
-------------------
Beste 2dehands-gebruiker,
Sinds begin februari is er bij 2dehands.be een extra stapje bijgekomen als je inlogt op Mijn 2dehands. Na het invullen van je gebruikersnaam en wachtwoord, bevestig je het inloggen. Simpel, met de SMS-beveiligingscontrole.
Naar aanleiding hiervan bent u verplicht jaarlijks uw apparaat of toestel in kwestie opnieuw te registreren, of deze te verlengen in verband met onze veiligheidsstandaarden omtrent Mijn 2dehands.
De extra stap is verplicht vanwege de nieuwe standaard regels van de twee-factor-authenticatie.
<lees verder> -> deze link lijkt wel naar een echte pagina te verwijzen op help.2dehands.be
Hoe werkt het?
Stap 1 - Je logt in met je gebruikersnaam en wachtwoord, zoals je dat nu ook doet.
Stap 2 - Je krijgt een nieuw scherm, waarin je een koper of verkopen kunt controleren met de twee-factor authenticatie gekoppeld aan uw rekeningnummer, heel eenvoudig als Bancontact dus.
Uit ons systeem blijkt dat het account gekoppeld aan e-maildres < mijn emailadres heb ik verwijderd hier > nog niet (volledig) voldoet aan alle eisen om gebruik te maken van de twee-factor-authenticatie, rond optijd de verificatie controle af om probleemloos gebruik te kunnen blijven maken van onze platform.
Naar Mijn 2dehands -> knop verwijst naar https://2dehands.gwabc.org
Als je niks doet, worden al zoekertjes op 17 feb. '20 automatisch verwijderd.
Tip: Vergroot je verkoopkans door dit zoekertje omhoog te plaatsen.
Met vriendelijke groeten,
Het 2dehands-team
-------------------
Poging gedaan om door te zenden naar 2dehands en ze zo te verwittigen.... niet evident...
-------------------
Beste 2dehands-gebruiker,
Sinds begin februari is er bij 2dehands.be een extra stapje bijgekomen als je inlogt op Mijn 2dehands. Na het invullen van je gebruikersnaam en wachtwoord, bevestig je het inloggen. Simpel, met de SMS-beveiligingscontrole.
Naar aanleiding hiervan bent u verplicht jaarlijks uw apparaat of toestel in kwestie opnieuw te registreren, of deze te verlengen in verband met onze veiligheidsstandaarden omtrent Mijn 2dehands.
De extra stap is verplicht vanwege de nieuwe standaard regels van de twee-factor-authenticatie.
<lees verder> -> deze link lijkt wel naar een echte pagina te verwijzen op help.2dehands.be
Hoe werkt het?
Stap 1 - Je logt in met je gebruikersnaam en wachtwoord, zoals je dat nu ook doet.
Stap 2 - Je krijgt een nieuw scherm, waarin je een koper of verkopen kunt controleren met de twee-factor authenticatie gekoppeld aan uw rekeningnummer, heel eenvoudig als Bancontact dus.
Uit ons systeem blijkt dat het account gekoppeld aan e-maildres < mijn emailadres heb ik verwijderd hier > nog niet (volledig) voldoet aan alle eisen om gebruik te maken van de twee-factor-authenticatie, rond optijd de verificatie controle af om probleemloos gebruik te kunnen blijven maken van onze platform.
Naar Mijn 2dehands -> knop verwijst naar https://2dehands.gwabc.org
Als je niks doet, worden al zoekertjes op 17 feb. '20 automatisch verwijderd.
Tip: Vergroot je verkoopkans door dit zoekertje omhoog te plaatsen.
Met vriendelijke groeten,
Het 2dehands-team
-------------------
Poging gedaan om door te zenden naar 2dehands en ze zo te verwittigen.... niet evident...