Picanol
TIP
Re: Picanol
Zou ze alleszins houden tot na de resultaten morgen. Verwacht een prima resultaat (zeker van Tessenderlo).bertVW schreef:Heb Picanol gisterenavond gekocht aan 44.57€ en sta momenteel op een kleine 9% winst.
Houden of verkopen?
Wel kans dat ze dalen indien:
- Ze een somber vooruitzicht geven, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de aanwervingen die ze doen.
- De week verder in paniek verloopt zoals gisteren. Dan kan je zelfs eventueel bijkopen.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
H1 update:
PICANOL GROUP REALISEERT OMZETSTIJGING IN EERSTE JAARHELFT VAN 2015
IN LIJN MET VERWACHTINGEN
GOED GEVULD ORDERBOEK VOOR TWEEDE JAARHELFT
De Picanol Group (Euronext: PIC) realiseerde in de eerste jaarhelft van 2015 een
geconsolideerde omzet van 259,8 miljoen euro, zoals eerder aangekondigd tussen de
omzet van de eerste jaarhelft van 2014 (219,9 mio euro) en die van 2013 (304,1 mio
euro).
In de eerste jaarhelft van 2015 kende de divisie Weaving Machines wereldwijd een
aanhoudend hoge vraag naar Picanolweefmachines, waarbij de groep sterk moest
inzetten op flexibiliteit om productiepieken op te vangen. De divisie Industries
profiteerde in de eerste jaarhelft van 2015 van de hogere vraag vanuit Weaving
Machines, en realiseerde eveneens een lichte omzetgroei bij andere klanten.
Deze activiteiten zorgden in de eerste jaarhelft van 2015 voor een nettowinst van 30,3
mio euro, in vergelijking met 24,6 miljoen euro in dezelfde periode in 2014. Daarnaast
zorgde Tessenderlo Chemie NV in het eerste halfjaar van 2015 voor een positieve
bijdrage in het nettoresultaat van 11,7 miljoen euro (in vergelijking met 4,8 miljoen
euro in dezelfde periode vorig jaar). De Picanol Group sluit de eerste jaarhelft van
2015 af met een nettowinst van 42,0 miljoen euro tegenover 29,4 miljoen euro in de
eerste jaarhelft van 2014.
Om vragen van klanten tijdig te kunnen opvangen is de Picanol Group in juni gestart
met een rekruteringscampagne om 75 tijdelijke medewerkers voor de
productievestiging in Ieper aan te werven. Daarnaast heeft de groep momenteel nog
een 15-tal vacatures voor voornamelijk technische profielen (ingenieur, technicus, …).
De vacatures worden bekendgemaakt op de website http://www.picanolgroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Het orderboek is ook voor de tweede jaarhelft van 2015 goed gevuld. Op basis van de
huidige marktsituatie verwacht de Picanol Group voor de tweede jaarhelft van 2015
voor zijn activiteiten een omzet te realiseren in lijn met de tweede jaarhelft van het
jaar 2013.
De Picanol Group blijft inzetten op productontwikkeling en -vernieuwing om zijn
hoogtechnologische activiteiten verder uit te bouwen. In november 2015 neemt
Picanol in Milaan deel aan de 17de editie van ITMA, de belangrijkste vierjaarlijkse
textielmachinevakbeurs ter wereld, waar het opnieuw zal aantonen dat het
technologieleider is in lucht- én grijperweefmachines.
PICANOL GROUP REALISEERT OMZETSTIJGING IN EERSTE JAARHELFT VAN 2015
IN LIJN MET VERWACHTINGEN
GOED GEVULD ORDERBOEK VOOR TWEEDE JAARHELFT
De Picanol Group (Euronext: PIC) realiseerde in de eerste jaarhelft van 2015 een
geconsolideerde omzet van 259,8 miljoen euro, zoals eerder aangekondigd tussen de
omzet van de eerste jaarhelft van 2014 (219,9 mio euro) en die van 2013 (304,1 mio
euro).
In de eerste jaarhelft van 2015 kende de divisie Weaving Machines wereldwijd een
aanhoudend hoge vraag naar Picanolweefmachines, waarbij de groep sterk moest
inzetten op flexibiliteit om productiepieken op te vangen. De divisie Industries
profiteerde in de eerste jaarhelft van 2015 van de hogere vraag vanuit Weaving
Machines, en realiseerde eveneens een lichte omzetgroei bij andere klanten.
Deze activiteiten zorgden in de eerste jaarhelft van 2015 voor een nettowinst van 30,3
mio euro, in vergelijking met 24,6 miljoen euro in dezelfde periode in 2014. Daarnaast
zorgde Tessenderlo Chemie NV in het eerste halfjaar van 2015 voor een positieve
bijdrage in het nettoresultaat van 11,7 miljoen euro (in vergelijking met 4,8 miljoen
euro in dezelfde periode vorig jaar). De Picanol Group sluit de eerste jaarhelft van
2015 af met een nettowinst van 42,0 miljoen euro tegenover 29,4 miljoen euro in de
eerste jaarhelft van 2014.
Om vragen van klanten tijdig te kunnen opvangen is de Picanol Group in juni gestart
met een rekruteringscampagne om 75 tijdelijke medewerkers voor de
productievestiging in Ieper aan te werven. Daarnaast heeft de groep momenteel nog
een 15-tal vacatures voor voornamelijk technische profielen (ingenieur, technicus, …).
De vacatures worden bekendgemaakt op de website http://www.picanolgroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Het orderboek is ook voor de tweede jaarhelft van 2015 goed gevuld. Op basis van de
huidige marktsituatie verwacht de Picanol Group voor de tweede jaarhelft van 2015
voor zijn activiteiten een omzet te realiseren in lijn met de tweede jaarhelft van het
jaar 2013.
De Picanol Group blijft inzetten op productontwikkeling en -vernieuwing om zijn
hoogtechnologische activiteiten verder uit te bouwen. In november 2015 neemt
Picanol in Milaan deel aan de 17de editie van ITMA, de belangrijkste vierjaarlijkse
textielmachinevakbeurs ter wereld, waar het opnieuw zal aantonen dat het
technologieleider is in lucht- én grijperweefmachines.
Vrije cashflow zal dit jaar volgens de vooruitzichten zo'n 75 à 85 miljoen zijn.
Gemiddelde van de laatste 5 jaar zou dan ~65 miljoen zijn.
Als je het gemiddelde gewogen berekend (de laatste jaren wegen harder door) ga je naar ~67 miljoen.
Faire waarde ~€68
Bijdrage Tessenderlo zal de komende jaren waarschijnlijk de grootste groeifactor zijn, dus ik heb er ook geen probleem mee om de aandelen aan te houden wanneer ze correct zouden gaan waarderen.
edit: tov de voorgaande jaren gaat de kasstroom nu wel wat andere richtingen uit. Ongeveer de helft gaat op aan:
- Het mager dividend kostte 1,8 miljoen om uit te keren.
- De bijkomende aandelen in Tessenderlo kostten 19 miljoen in de eerste 6 maand.
Gemiddelde van de laatste 5 jaar zou dan ~65 miljoen zijn.
Als je het gemiddelde gewogen berekend (de laatste jaren wegen harder door) ga je naar ~67 miljoen.
Faire waarde ~€68
Bijdrage Tessenderlo zal de komende jaren waarschijnlijk de grootste groeifactor zijn, dus ik heb er ook geen probleem mee om de aandelen aan te houden wanneer ze correct zouden gaan waarderen.
edit: tov de voorgaande jaren gaat de kasstroom nu wel wat andere richtingen uit. Ongeveer de helft gaat op aan:
- Het mager dividend kostte 1,8 miljoen om uit te keren.
- De bijkomende aandelen in Tessenderlo kostten 19 miljoen in de eerste 6 maand.
Enkel en alleen op de spaarrekening zetten, levert niet veel op. Van mij mogen ze gerust jaar na jaar dividend opkrikkenreteiP schreef: edit: tov de voorgaande jaren gaat de kasstroom nu wel wat andere richtingen uit. Ongeveer de helft gaat op aan:
belangrijk op dit moment is dat tessenderlo tegoei gekapitaliseerd is zodat ze zonder problemen keihard kunnen investeren. Dat ziet er bijzonder goed uit.
De picanol excess cash zal wel blijven gaan naar aandelen tessenderlo, hoe goedkoper die worden, hoe beter.
De picanol excess cash zal wel blijven gaan naar aandelen tessenderlo, hoe goedkoper die worden, hoe beter.
>:D
Topictitel mag veranderen in Picanobel
Is nu een monoholding over de Tessenderlo Picanol Group met een hefboom van 2,22
17,7 miljoen Picanobel aandelen controleren 39,249 miljoen Tessenderlo Picanol Group aandelen.
+ cashpositie van €2,81 p/a
Decote is vandaag na de schorsing van beide effecten slechts 10%, waardoor ik denk aan het verkopen van een stuk van mijn positie.
Is nu een monoholding over de Tessenderlo Picanol Group met een hefboom van 2,22
17,7 miljoen Picanobel aandelen controleren 39,249 miljoen Tessenderlo Picanol Group aandelen.
Decote is vandaag na de schorsing van beide effecten slechts 10%, waardoor ik denk aan het verkopen van een stuk van mijn positie.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb zowel het oude picanol als Tessenderlo. Hoe gaat dat nu concreet samengevoegd worden? Tessenderlo aandeel gisteren weggezakt en picanol gestegen...
-
- Full Member
- Contacteer:
u aandelen worden helemaal niet samengevoegd elk zal apart blijven bestaan:
u Tessenderlo aandelen worden nu aandelen van de picanol tessenderlo group. (= de industriële activiteiten van tessenderlo en picanol)
u Picanol aandelen worden aandelen nu picanobel aandelen (= een mono-holding met als bezittingen cash en aandelen van de picanol tessenderlo group.
u Tessenderlo aandelen worden nu aandelen van de picanol tessenderlo group. (= de industriële activiteiten van tessenderlo en picanol)
u Picanol aandelen worden aandelen nu picanobel aandelen (= een mono-holding met als bezittingen cash en aandelen van de picanol tessenderlo group.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Duidelijk! Dank je.
Iemand een idee wat er met Picanol aan de hand is ? Tessenderlo-Picanol deal kan toch niet zo'n invloed hebben ?
Waar ik voor vreesde: het incalculeren van een traditionele monoholdingdécôte. Heb al m'n stuks nog. Aan huidige koersen (€27 en €46,5) noteert Picano(be)l na de deal aan een décôte van 26%.
Ondertussen inderdaad 25% en het verkopen van een stuk is niet gelukt (limietorder).reteiP schreef:Topictitel mag veranderen in Picanobel
Dik verlies maw, nu verkoop ik niet aan deze koers.
koopwaardig nu ?
Wat is eigenlijk de reden waarom een monoholding met een korting noteert? Voor een gewone holding kan ik dat begrijpen door private equity. Maar van een monoholdingweet men toch exact wat de waarde is?jens_dev schreef:Waar ik voor vreesde: het incalculeren van een traditionele monoholdingdécôte. Heb al m'n stuks nog. Aan huidige koersen (€27 en €46,5) noteert Picano(be)l na de deal aan een décôte van 26%.
Ik heb een derde van mijn pakket een half jaar geleden verkocht aan topkoersen, de rest hou ik heel mooi bij. Tack verveelt nooit, en 1 ding doet hij op langetermijn systematisch: waarde creëren.