Picanol
TIP
Re: Picanol
Luc Tack is al een tijdje aan het verder inkopen bij Tessenderlo via Symphony Mills NV.
Maar op 19/05 kocht ook Verbrugge NV nog een pakket Tessenderlo aandelen, dit betekent dus onder de controle van Picanol.
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... 4bc09ed7f6
20932 stuks aan €30,44 gemiddeld.
Veel verschil maakt het niet (ook niet qua cash, aangezien deze elke week met circa 1 miljoen toeneemt).
edit: met de cash van Picanol zou men het belang in Tessenderlo nog met circa 5% kunnen vergroten aan de huidige koers.
Maar op 19/05 kocht ook Verbrugge NV nog een pakket Tessenderlo aandelen, dit betekent dus onder de controle van Picanol.
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... 4bc09ed7f6
20932 stuks aan €30,44 gemiddeld.
Veel verschil maakt het niet (ook niet qua cash, aangezien deze elke week met circa 1 miljoen toeneemt).
edit: met de cash van Picanol zou men het belang in Tessenderlo nog met circa 5% kunnen vergroten aan de huidige koers.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Fijn overzicht, reteIP
Ondertussen greep op Tessenderlo naar 31,74% gestegen, die wel minder waard zijn geworden.
Er is een mooi groot personeelsfeest gepasseerd: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160619_02346619
Cash zal ongetwijfeld nog verder gestegen zijn, want deze aankopen Tessenderlo zijn niet gigantisch.
Verder geen nieuws, al is de euro de laatste maand redelijk verzwakt ten opzichte van de Yen, wat voor Picanol goed nieuws is voor het orderboekje.
De Brexit stress heeft weinig invloed gehad op de koers, in het jaarverslag geen melding van UK, Verenigd Koninkrijk of ponden alvast.
Halfjaarresultaten op 24 augustus.
Er is een mooi groot personeelsfeest gepasseerd: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160619_02346619
Cash zal ongetwijfeld nog verder gestegen zijn, want deze aankopen Tessenderlo zijn niet gigantisch.
Verder geen nieuws, al is de euro de laatste maand redelijk verzwakt ten opzichte van de Yen, wat voor Picanol goed nieuws is voor het orderboekje.
De Brexit stress heeft weinig invloed gehad op de koers, in het jaarverslag geen melding van UK, Verenigd Koninkrijk of ponden alvast.
Halfjaarresultaten op 24 augustus.
Geen koers/trade van Picanol vandaag ? (Toch niet voor 15u)
een teken dat ieder tevreden is met wat hij/zij heeft.TigerLB schreef:Geen koers/trade van Picanol vandaag ? (Toch niet voor 15u)
>:D
Of Luc Tack is met verlof
Picanol op weg naar beste jaar ooit : http://assets.picanolgroup.com/Press%20 ... %20Eng.pdf.
En de ietwat afgezwakte verwachtingen voor Tessenderlo houden de koers niet tegen : +7% op dit moment.
En de ietwat afgezwakte verwachtingen voor Tessenderlo houden de koers niet tegen : +7% op dit moment.
http://www.fibre2fashion.com/news/texti ... etails.htm
At its booth C20 in hall 3 at ITMA Asia, Belgium based producer of advanced weaving technologies Picanol will show the latest from its broad portfolio of weaving machinery. These machines together cover the full spectrum of textiles including apparel, home textiles and technical fabrics, while offering a lower weaving cost and higher quality of the fabrics.
Picanol offers eight types of weaving machines; the OptiMax-i, TerryMax-i, GT-Max and GTMax-i with rapier technology, the Omniplus Summum, Terryplus Summum, Omniplus 800 TC and the Omniplus-X with airjet technology.
According to the company, the high degree of digitisation of all these machines, together with their Sumo main drive offer greater flexibility and exceptional ease of operation in comparison with other weaving machines.
With more than 200 engineers and strong R&D teams headquartered in Belgium, Picanol invests heavily in R&D activities. Picanol's R&D aims not just at development and production of the most advanced weaving machines, but also achieving the most profitable weaving process in the world. (AR)
Vandaag Picanol van de hand gedaan. Koersdoel bereikt, ruime winst op 1,5 jaar. En wie weet wat Tack van plan is. Vorig maneuver resulteerde in a holding korting op Picanol aandeel en dat heeft mij toch wat voorzichtiger gemaakt.
Vandaag heeft Picanol de kaap van 80 overschreden. Dit is ondertussen mijn best presterende aandeel ooit. Sjapoo voor Tack met hoe hij Picanol omgetoverd heeft. Veel jobs gecreëerd én veel aandeelhouderswaarde gecreëerd.
Idem, een kwart van al mijn beleggingswinsten komen dankzij Picanol.Maarten schreef:Vandaag heeft Picanol de kaap van 80 overschreden. Dit is ondertussen mijn best presterende aandeel ooit. Sjapoo voor Tack met hoe hij Picanol omgetoverd heeft. Veel jobs gecreëerd én veel aandeelhouderswaarde gecreëerd.
Niet echt koopwaardig meer aan de huidige koersen denk ik!
Mijn faire koers is ongeveer €87,5 en ze noteren vandaag €87,4
Mijn faire koers is ongeveer €87,5 en ze noteren vandaag €87,4
Hoe kom je daartoe, reteiP? Enkel het geconsolideerd kasstroomoverzicht (en dus enkel de activiteiten van Picanol zelf) of een soort sum of parts? Ik worstel er zelf mee...
Als je enkel naar de kasstromen van Picanol gaat kijken, is de huidige koers zeker fair.
Maar als je gaat kijken naar wat er allemaal in het bedrijf zit (correct me if I'm wrong):
- de deelneming van 36,15% in TESB: zo'n €535m waard aan de huidige koers; zal in 2016 circa €29m bijdragen tot de winst van Picanol
- de nettokaspositie van Picanol: €90m in H1 2016
- de activiteiten van Picanol zelf (dus excl. TESB), die in H1 2016 goed waren voor een nettowinst van €48m
Trek de deelneming in TESB en de nettokaspositie af van de beurskapitalisatie van Picanol en je betaalt €922m voor activiteiten die dit jaar netto pakweg €86-89m zullen hebben opgebracht (k/w 10,5). Je moet misschien wel een korting toepassen op de deelneming in TESB. Anderzijds verwacht ik dat de bijdrage van TESB tot de nettowinst van Picanol de komende jaren fors zal stijgen...
Als je enkel naar de kasstromen van Picanol gaat kijken, is de huidige koers zeker fair.
Maar als je gaat kijken naar wat er allemaal in het bedrijf zit (correct me if I'm wrong):
- de deelneming van 36,15% in TESB: zo'n €535m waard aan de huidige koers; zal in 2016 circa €29m bijdragen tot de winst van Picanol
- de nettokaspositie van Picanol: €90m in H1 2016
- de activiteiten van Picanol zelf (dus excl. TESB), die in H1 2016 goed waren voor een nettowinst van €48m
Trek de deelneming in TESB en de nettokaspositie af van de beurskapitalisatie van Picanol en je betaalt €922m voor activiteiten die dit jaar netto pakweg €86-89m zullen hebben opgebracht (k/w 10,5). Je moet misschien wel een korting toepassen op de deelneming in TESB. Anderzijds verwacht ik dat de bijdrage van TESB tot de nettowinst van Picanol de komende jaren fors zal stijgen...
Vergelijkbaar via sum of parts:
- Deelneming Tessenderlo circa 536 miljoen maar ik tel er nog 30% korting vanaf = 375 miljoen
- Nettokaspositie circa 75 miljoen (zal wellicht wat hoger zijn)
- Picanol zelf via gewogen gemiddelde vrije kasstroom van ~58 miljoen = 1,1 miljard
Totaal = 1,55 miljard
of €87,57 per aandeel
- Deelneming Tessenderlo circa 536 miljoen maar ik tel er nog 30% korting vanaf = 375 miljoen
- Nettokaspositie circa 75 miljoen (zal wellicht wat hoger zijn)
- Picanol zelf via gewogen gemiddelde vrije kasstroom van ~58 miljoen = 1,1 miljard
Totaal = 1,55 miljard
of €87,57 per aandeel