pincode veranderen keytrade visa kaart
Re: pincode veranderen keytrade visa kaart
Hier is het niet gelukt!
Door deze uitzonderlijke periode, hebben we momenteel niet veel cash meer nodig, waardoor we vandaag pas voor de eerste keer een afhaling wilden doen met de nieuwe Keytrade Visakaart.
->Niet gelukt aan een geldautomaat van een Belfius kantoor: "niet toegelaten verrichting".
Oplossing gevonden!Nefertari schreef: ↑19 mei 2020, 11:06 … Door deze uitzonderlijke periode, hebben we momenteel niet veel cash meer nodig, waardoor we vandaag pas voor de eerste keer een afhaling wilden doen met de nieuwe Keytrade Visakaart.
->Niet gelukt aan een geldautomaat van een Belfius kantoor: "niet toegelaten verrichting".
Mijn echtgenoot had immers bij de instellingen van zijn Keytrade Visakaart de optie "ophalingen aan een automaat" niet geactiveerd.
Daar het bij hem niet lukte, had ik het nog niet geprobeerd met mijn eigen Visakaart.
Intussen heb ik voor alle zekerheid mijn eigen instellingen nog eens goed nagekeken.
-
- Jr. Member
Hier wel gelukt, nieuwe pincode en 2X geld afgehaald. Maar dat geld geraak je haast niet meer kwijt.
Eerst en vooral toch straf dat ik het hier moet vernemen, dat de pincode kan gewijzigd worden
Dan is mijn vraag, welke pincode moet men ingeven bij de handtekening? De oorspronkelijke door de bank bezorgde code gekoppeld aan de Visakaart, of de nieuwe al? Ook dat is niet duidelijk. Ik durf niets in te geven omdat ik niet weet of er daarna nog komt....
Dan is mijn vraag, welke pincode moet men ingeven bij de handtekening? De oorspronkelijke door de bank bezorgde code gekoppeld aan de Visakaart, of de nieuwe al? Ook dat is niet duidelijk. Ik durf niets in te geven omdat ik niet weet of er daarna nog komt....
Eens je de code gewijzigd hebt, is die nieuwe code van toepassing, met al wat je met die kaart wil doen. Nogal wiedes..mouche schreef: ↑29 mei 2020, 13:45 Eerst en vooral toch straf dat ik het hier moet vernemen, dat de pincode kan gewijzigd worden
Die nieuwe code wordt opgeslagen op de chip die op je kaart zit. Je kan zo dikwijls als je wil die code wijzigen, en de laatste code moet je altijd gebruiken..
Toch nog problemen met het wijzigen van de pincode!
Eerste keer was het mijn eigen fout. Ik had maar eenmaal cash afgehaald ipv tweemaal. Ik kon ondanks dat toch een paar betalingen doen online, maar toen ik in een winkel wilde betalen kreeg ik een foutmelding over mijn pinnummer en nadien blokkeerde de kaart.
Na telefonisch contact werd de kaart gedeblokkeerd en moest ik van begin terug de hele procedure herhalen, incluis twee cashafhalingen.
Zo gezegd , zo gedaan....alles ok en een online betaling gedaan, tot ik vrijdag in een winkel wilde betalen en ik weer prijs had. De kaart werd geweigerd wegens foute pin!
Terug opnieuw telefonisch contact en de reactie daar was: bij welke banken heb je cash afgehaald? Wel bij BNP Paribas en Belfius, netjes gespreid over twee banken. Ah nee, je had dat best niet bij BNP gedaan, dat geeft problemen. Je moet de procedure opnieuw opstarten!
Ik begrijp niet waarom de keuze van de bank hierin een rol kan spelen.
Eerste keer was het mijn eigen fout. Ik had maar eenmaal cash afgehaald ipv tweemaal. Ik kon ondanks dat toch een paar betalingen doen online, maar toen ik in een winkel wilde betalen kreeg ik een foutmelding over mijn pinnummer en nadien blokkeerde de kaart.
Na telefonisch contact werd de kaart gedeblokkeerd en moest ik van begin terug de hele procedure herhalen, incluis twee cashafhalingen.
Zo gezegd , zo gedaan....alles ok en een online betaling gedaan, tot ik vrijdag in een winkel wilde betalen en ik weer prijs had. De kaart werd geweigerd wegens foute pin!
Terug opnieuw telefonisch contact en de reactie daar was: bij welke banken heb je cash afgehaald? Wel bij BNP Paribas en Belfius, netjes gespreid over twee banken. Ah nee, je had dat best niet bij BNP gedaan, dat geeft problemen. Je moet de procedure opnieuw opstarten!
Valt gewoon niet veel over te begrijpen.. De instructies ( als ze die al geven) opvolgen,om problemen te vermijden.. Elke bank heeft nu eenmaal zijn eigen regeltjes..mouche schreef: ↑1 november 2020, 13:43 Toch nog problemen met het wijzigen van de pincode!
Enkele maanden geleden heb ik ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Omdat ik mijn Keytrade VISA-kaart kon gebruiken in enkele fysieke én online winkels, vond ik het toen niet nodig om er eerst geld mee af te halen, wat ik dus ook niet deed.
Tot ik op een dag merkte dat ik er wél nog mee kon betalen in een Carrefour, maar niet in de aanpalende Lunch Garden. Na een paar mislukte pogingen, lukte het nadien nergens meer.
Mijn kaart moest vervolgens gedeblokkeerd worden bij Keytrade, zogezegd wegens "foute" pincode.
Ook ik heb dan de hele procedure moeten herbeginnen, waarbij ik trouwens dezelfde pincode ingaf.
Dit keer heb ik wél eerst 2 X 20 € afgehaald (direct na mekaar) bij een Belfius kantoor.
Sindsdien geen problemen meer gehad.
Omdat ik mijn Keytrade VISA-kaart kon gebruiken in enkele fysieke én online winkels, vond ik het toen niet nodig om er eerst geld mee af te halen, wat ik dus ook niet deed.
Tot ik op een dag merkte dat ik er wél nog mee kon betalen in een Carrefour, maar niet in de aanpalende Lunch Garden. Na een paar mislukte pogingen, lukte het nadien nergens meer.
Mijn kaart moest vervolgens gedeblokkeerd worden bij Keytrade, zogezegd wegens "foute" pincode.
Ook ik heb dan de hele procedure moeten herbeginnen, waarbij ik trouwens dezelfde pincode ingaf.
Dit keer heb ik wél eerst 2 X 20 € afgehaald (direct na mekaar) bij een Belfius kantoor.
Sindsdien geen problemen meer gehad.
Ik sla een mea culpa omdat ik de eerste keer de procedure niet correct heb opgevolgd door niet tweemaal cash af te halen. Maar dat bij mijn tweede correcte poging BNP Paribas blijkbaar op de zwarte lijst staat, waar je dat niet mag doen, gaat er bij mij niet goed in.
Vraag is, waar dan wel, waar niet.... en dat ze dat dan ook mededelen op hun website.
Vraag is, waar dan wel, waar niet.... en dat ze dat dan ook mededelen op hun website.
Haal 2 keer geld af bij een Belfius kantoor ( desnoods achter elkaar met telkens ingave van pincode ).. probleem opgelost voor U. Meer moet da ni zijn... Toch ??mouche schreef: ↑2 november 2020, 10:53 Ik sla een mea culpa omdat ik de eerste keer de procedure niet correct heb opgevolgd door niet tweemaal cash af te halen. Maar dat bij mijn tweede correcte poging BNP Paribas blijkbaar op de zwarte lijst staat, waar je dat niet mag doen, gaat er bij mij niet goed in.
Heeft toch geen enkele zin om U daar dan verder vragen over te stellen...
Ik had ook maar 1x geld afgehaald en stond ook op de zwarte lijst met mijn VISA-kaart. Dan een medewerker moeten bellen die mij dan vraagt hoeveel geld er op mijn rekening staat, waar ik de laatste betaling heb verricht en hoeveel ik toen precies betaalt heb.
Op vraag 1 zat ik er 1000 euro naast
Op vraag 2 had ik gezegd dat ik dacht dat het de Colruyt was (maar was duidelijk Kruidvat)
Op vraag 3 had ik gezegd 100 euro (omdat ik doorgaans rond de 100 euro zit in de Colruyt) maar het was iets van 5 euro in Kruidvat.
Die gast zet vervolgens mijn VISA terug actief. Vraag me af in hoeverre zo'n mondelinge controle echt steek houdt?
Op vraag 1 zat ik er 1000 euro naast
Op vraag 2 had ik gezegd dat ik dacht dat het de Colruyt was (maar was duidelijk Kruidvat)
Op vraag 3 had ik gezegd 100 euro (omdat ik doorgaans rond de 100 euro zit in de Colruyt) maar het was iets van 5 euro in Kruidvat.
Die gast zet vervolgens mijn VISA terug actief. Vraag me af in hoeverre zo'n mondelinge controle echt steek houdt?
Het toppunt is nu.
Mijn vorige debetkaart was geldig tot 2026. Ineens krijg ik deze week een nieuwe debetkaart dat geldig is tot 2028.
Zit nu weer te sukkelen met die pincode! Want bij een debetkaart kun je de pincode niet wijzigen!
Moet nu dus de code gebruiken dat Keytrade voor mij heeft gegenereerd.
Mijn vorige debetkaart was geldig tot 2026. Ineens krijg ik deze week een nieuwe debetkaart dat geldig is tot 2028.
Zit nu weer te sukkelen met die pincode! Want bij een debetkaart kun je de pincode niet wijzigen!
Moet nu dus de code gebruiken dat Keytrade voor mij heeft gegenereerd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat een onzin toch.
Uiteraard moet je de pincode gebruiken die Keytrade gegenereerd heeft!
Die pincode gebruik je om de pincode te wijzingen naar een nieuwe pincode naar jouw keuze.
Pincode credit en visa kaart kan je ten alle tijden en zoveel je wil wijzigen aan een bankautomaat.