pincode veranderen keytrade visa kaart
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: pincode veranderen keytrade visa kaart
Iets off-topic: kan je de pincode van je keytrade ( maestro-bancontact ) visa kaart veranderen aan een Batopin automaat ?
Men vriendin heeft vorige week haar vervangkaart gekregen maar de code is toen ook veranderd, zal zijn omdat het ook een andere firma is zeker ? Wel nu wilde ze die veranderen in een Batopin ( of hoe noemen die juist ) kantoor en daar vond ze die optie niet ? Ik was er niet bij, maar kan dit ? En hoe moet het dan wel, nog ergens een ouderwetse bancontact vinden ? Neem aan dat er hier al andere zijn die een nieuwe keytrade visa debet kaart hebben ontvangen ?
Men vriendin heeft vorige week haar vervangkaart gekregen maar de code is toen ook veranderd, zal zijn omdat het ook een andere firma is zeker ? Wel nu wilde ze die veranderen in een Batopin ( of hoe noemen die juist ) kantoor en daar vond ze die optie niet ? Ik was er niet bij, maar kan dit ? En hoe moet het dan wel, nog ergens een ouderwetse bancontact vinden ? Neem aan dat er hier al andere zijn die een nieuwe keytrade visa debet kaart hebben ontvangen ?
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik heb enkele maanden geleden de PIN van mijn nieuwe Visa debit zonder problemen kunnen wijzigen aan een automaat van Batopin.
Online uw PIN code veranderen en bevestigen door 2x geld af te halen (uiteraard gratis).
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Eigenlijk staat het iedereen vrij om bij Keytrade een Visa Gold- of Platinum aan te vragen: maar het is uiteindelijk de bank die beslist of de klant daarvoor in aanmerking komt. In het andere geval zal er voorgesteld worden om respectievelijk te kiezen voor een Visa Classic- of Gold.
Het is evident dat banken hun voorzorgen willen nemen en die hogere limieten & extra's niet zomaar voor iedereen openstellen. Tenslotte zijn al deze Keytrade kredietkaarten gratis indien minimum 12 transacties per jaar.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Waar doe je dit dan online, komt er een optie bij kaarten beheren ?
Alvast bedankt voor de hulp.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Meer uitleg is te vinden op Keytrade:
Veelgestelde vragen, Aanvragen en activeren van een bankkaart.
Veelgestelde vragen, Aanvragen en activeren van een bankkaart.
Voor uw pincode logt u in via de Keytrade Bank-app of op keytradebank.be en volgt u de instructies in de tab Kaarten. U ontvangt een eerste sms waarop u moet antwoorden met de unieke code die op het platform van Keytrade Bank wordt weergegeven. U ontvangt dan een tweede sms met uw pincode.
Mijn nieuwe Keytrade Visa kredietkaart heb ik geactiveerd door ze te gebruiken voor een online betaling.Hoe een kaart activeren?
Log in via de Keytrade Bank-app of op keytradebank.be
Klik op ‘Kaarten’
Klik op 'Uw kaart activeren'.
U kunt uw kaart ook activeren door ze gewoonweg in een winkel of aan een geldautomaat te gebruiken.
Zelf heb ik ook de pin van mijn visa debit kaart zonder problemen kunnen wijzigen aan een Batopin automaat. Om er zeker van te zijn dat de nieuwe kaart geactiveerd is, haal ik ook steeds wat geld af aan de automaat. Bij mijn Keytrade Visa kaart was dit voldoende om hem te activeren.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
De kaart is geactiveerd en werkt, de vraag was hoe de code online te veranderen ? Forumlid Ayhrual gaf aan dat je dit online kan doen, dat zou ik graag weten hoe juist want ik vind die optie niet ...PaperbackWriter schreef: ↑25 februari 2024, 11:25 Meer uitleg is te vinden op Keytrade:
Veelgestelde vragen, Aanvragen en activeren van een bankkaart.Voor uw pincode logt u in via de Keytrade Bank-app of op keytradebank.be en volgt u de instructies in de tab Kaarten. U ontvangt een eerste sms waarop u moet antwoorden met de unieke code die op het platform van Keytrade Bank wordt weergegeven. U ontvangt dan een tweede sms met uw pincode.Mijn nieuwe Keytrade Visa kredietkaart heb ik geactiveerd door ze te gebruiken voor een online betaling.Hoe een kaart activeren?
Log in via de Keytrade Bank-app of op keytradebank.be
Klik op ‘Kaarten’
Klik op 'Uw kaart activeren'.
U kunt uw kaart ook activeren door ze gewoonweg in een winkel of aan een geldautomaat te gebruiken.
In de app: kaarten > pincode wijzigen
In web banking > kaarten > kijken naar de items rechts > pincode > wijzigen
Dat geldt alleen voor de creditcard; voor de debit-versie moet je de code op de klassieke manier wijzingen (via een bankautomaat).
In web banking > kaarten > kijken naar de items rechts > pincode > wijzigen
Dat geldt alleen voor de creditcard; voor de debit-versie moet je de code op de klassieke manier wijzingen (via een bankautomaat).
Nuttige info! Bedankt Jo
Het is bij mij eigenlijk alleen de bedoeling om ze op vakantie te gebruiken. Of er eens mee gaan tanken om aan de 12 verrichtingen per jaar te komen.
Op zich heb ik die extra verzekeringen niet nodig, aangezien ik een goede annulatieverzekering heb, die me "maar" 75 euro per jaar kost.
Als alleenstaande met een niet super hoog inkomen, wou ik ook het risico niet nemen dat ze geweigerd werd. Dus dat ze "maar" tot 2000 euro kan, is voor mij zeker geen probleem.
Ik weet niet wat je bedoelt met "flexibiliteit", want de instellingsmogelijkheden zouden bij alle kaarten hetzelfde zijn. Tenzij dat op het bedrag slaagt.
Bedankt, Johan !
Sorry, juist gelezen, maar ik zie dat Johan intussen heeft geantwoord.voorheenCP1234 schreef: ↑24 februari 2024, 01:28Waar doe je dit dan online, komt er een optie bij kaarten beheren ?
Alvast bedankt voor de hulp.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ok, bedankt, normaal dus dat ik het niet vond ...
Off/on topic: vandaag van een andere bank ook een eerste visa debit card ontvangen, maar hier bleef de pincode dezelfde, snap dus niet waarom Keytrade ze heeft veranderd, ligt duidelijk niet aan de overstap van Maestro naar Visa ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb ondertussen ook die nieuwe visa-debetkaart, maar nogal wat problemen met Payconiq. Als ik een vriend wil betalen die een QR-code aangemaakt heeft krijg ik een foutcode dat 'dit type betaling niet wordt ondersteund door je bankkaart'. Als ik zelf een QR-code wil aanmaken krijg ik ook zo'n fout. Het valt wel te omzeilen met 'Maak een betaalverzoek'.
Maar aan de toog van de kantine lukt het dan wel om te betalen met een QR-code? Dit lijkt me toch een minpunt.
PS Zopas gevonden op de Keytrade FAQ:
Tip: betaal peer-to-peer via de lijst van rekeningen/contacten. (Geld overschrijven tussen vrienden via een QR-code is niet mogelijk met uw bankkaart bij Keytrade Bank.)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell