Pixmania
Pixmania
Iemand die al iets besteld heeft via Pixmania? Ik zit eraan te denken om het zelf te gaan afhalen in Brussel, ook al moet je daar ook kosten voor betalen...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Pixmania
Perssonlijk niet zo een goeie herinneringen aan. Had iets gekocht bij Pixmania via ebay. Object was plots niet meer leverbaar of ging heel lang duren ( weet het niet meer juist ) ... Geld weergevraagd en plots geen antwoord meer of ontwijkende antwoorden ... Dan maar een claim ingezet via Paypal en nadien geld netjes teruggekregen ...
Iemand anders had iets besteld, nadien weer geannulleerd en ging geld teruggehaald in het depot tegen het zuidstation. Was wel ergens een probleem met de openingsuren ...
Iemand anders had iets besteld, nadien weer geannulleerd en ging geld teruggehaald in het depot tegen het zuidstation. Was wel ergens een probleem met de openingsuren ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb al een aantal keer iets besteld bij Pixmania. Ervaring positief, probeer alleen niet de week voor kerstmis iets te gaan ophalen, dan ist daar heel druk.
Zijn ook duur volgens mij !!!!!
Pixmania
Il heb daar ook al verschillende keren besteld. Op geen enkele andere plaats was het goedkoper dan daar. Ik heb het telkens laten leveren door Kiala. Dan kan je het adhalen bij een afhaalpunt als het je zelf past.
Ik heb geen enkel probleem gehad maar naart schijnt kan je wel veel problemen hebben met garantie bij Pixmania. Je moet maar eens kijken op Tweakers.net naar de shopreview van Pixmania.
Ik heb geen enkel probleem gehad maar naart schijnt kan je wel veel problemen hebben met garantie bij Pixmania. Je moet maar eens kijken op Tweakers.net naar de shopreview van Pixmania.
@Wook, je kan gelijk hebben op sommige artikels,maar als je bv de banners ziet op de site smartphone,dan kan ik 100euro op besparen en dat vindt ik toch overdreven,
maar soit ,slotje erop voor mij,
maar soit ,slotje erop voor mij,
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Pixmania richt zich vooral op wallonië / frankrijk.
Ik heb ooit eens een GSM gekocht via Pixmania, en na bestelling bleek het te gaan om een franstalige versie waar geen Nederlandse taal opstond. Achteraf bleek dat dit op de site ergens bij eigenschappen te staan, maar ik had erover gekeken en dit totaal niet verwacht. Dus opletten voor de taal als je iets electronischi koopt!
Voor de rest was de service van de verkoop zelf prima: ik ben het na bestelling via de site gaan afhalen in hun kantoor aan het Zuid-station. Rappe bediening.
Ik heb ooit eens een GSM gekocht via Pixmania, en na bestelling bleek het te gaan om een franstalige versie waar geen Nederlandse taal opstond. Achteraf bleek dat dit op de site ergens bij eigenschappen te staan, maar ik had erover gekeken en dit totaal niet verwacht. Dus opletten voor de taal als je iets electronischi koopt!
Voor de rest was de service van de verkoop zelf prima: ik ben het na bestelling via de site gaan afhalen in hun kantoor aan het Zuid-station. Rappe bediening.
Bij mij zou het gaan om een externe harde schijf die daar een pak goedkoper staat. Ok, alvast bedankt voor de reacties. Was op die site geraakt door de google ads banner hier op spaargids 

Ik zou het ook zo gaan doen, dan kan ik het in de winkel zelf betalen.WebsterMC schreef:Voor de rest was de service van de verkoop zelf prima: ik ben het na bestelling via de site gaan afhalen in hun kantoor aan het Zuid-station. Rappe bediening.
Begin februari 2010 een led tv gekocht. Alles vlot verlopen. Betaald visa met zekering via eigen bank. Levering via Kiala kost niet meer dan afhalen en vermijt verplaatsen naar Brussel.
Nog even dit verhaal vervolgen:
Ik heb donderdagavond een bestelling gedaan, zodat ik er gisteren om kon gaan vanaf 13u (staat zo op de site). Ik kom daar gisteren toe (wat geluk gehad met parkeren, want parking is daar NIET voorzien), heb meer dan een half uur moeten aanschuiven. Er stonden nochtans 3 verkopers, maar wat een trage boel daar want de meesten moesten daar gewoon een bestelling komen afhalen en betalen! Bon, toen was het (eindelijk) mijn beurt. Ik gaf hem mijn bestellingsnummer dat ik afgeprint had:
- "Ja sorry mijnheer, die bestelling is hier nog niet. Die staat nog in Parijs."
- Hoezo??? Jullie hebben 4,5 dagen om dat van Parijs tot hier te brengen en dat lukt niet???
Daar ik enkel in het Nederlands sprak, begon hij maar in het Engels (mijn Frans is niet goed genoeg om een conversatie te doen
)
- Wat zijn dan nog de mogelijkheden?
- "Morgen terugkomen"
- Niet mogelijk, ik kom speciaal naar hier vandaag om dat op te halen en passeer hier niet meer, kan dat niet opgestuurd worden?
(nou even gaan vragen)
- "ja dat is mogelijk"
- hoe lang zal dat dan duren?
- "ja, moeilijk te zeggen, kan 2 dagen zijn maar ook meer"
Toen kreeg ik het helemaal. Ik heb dat order laten annuleren en ben het boos afgetrapt met de woorden:
"First buy, but definitely the last!"
Daarna ben ik naar Coolblue gereden in Antwerpen. Dat zijn vele internetwinkels (o.a. laptopshop.be, digicamshop.be, ...) waar ik al een goede ervaring mee had en die ook een afhaalpunt/winkel hebben. Na 5 min stapte ik daar buiten met het product dat ik wou, prima service en al.
Toen kon in mijn dag toch nog goed afsluiten, met wat extra poespas...
Ik heb donderdagavond een bestelling gedaan, zodat ik er gisteren om kon gaan vanaf 13u (staat zo op de site). Ik kom daar gisteren toe (wat geluk gehad met parkeren, want parking is daar NIET voorzien), heb meer dan een half uur moeten aanschuiven. Er stonden nochtans 3 verkopers, maar wat een trage boel daar want de meesten moesten daar gewoon een bestelling komen afhalen en betalen! Bon, toen was het (eindelijk) mijn beurt. Ik gaf hem mijn bestellingsnummer dat ik afgeprint had:
- "Ja sorry mijnheer, die bestelling is hier nog niet. Die staat nog in Parijs."
- Hoezo??? Jullie hebben 4,5 dagen om dat van Parijs tot hier te brengen en dat lukt niet???
Daar ik enkel in het Nederlands sprak, begon hij maar in het Engels (mijn Frans is niet goed genoeg om een conversatie te doen

- "Morgen terugkomen"
- Niet mogelijk, ik kom speciaal naar hier vandaag om dat op te halen en passeer hier niet meer, kan dat niet opgestuurd worden?
(nou even gaan vragen)
- "ja dat is mogelijk"
Toen kreeg ik het helemaal. Ik heb dat order laten annuleren en ben het boos afgetrapt met de woorden:
Daarna ben ik naar Coolblue gereden in Antwerpen. Dat zijn vele internetwinkels (o.a. laptopshop.be, digicamshop.be, ...) waar ik al een goede ervaring mee had en die ook een afhaalpunt/winkel hebben. Na 5 min stapte ik daar buiten met het product dat ik wou, prima service en al.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Spijtig dat het zo moet lopen
Bij Pixmania moet je volgens mij steeds een beetje geluk hebben. Als alles goed gaat, kan het meezitten en heb je misschien een goede koop gedaan, maar voor hetzelfde geld heb je brute pech zoals Vaganzza. Zo een zaken zouden feitelijk niet mogen gebeuren voor zo een internetwinkel. Ik meen trouwens dat Pixmania in Frankrijk echt best wel een grote keten is en goed aangeschreven staat.

Bij Pixmania moet je volgens mij steeds een beetje geluk hebben. Als alles goed gaat, kan het meezitten en heb je misschien een goede koop gedaan, maar voor hetzelfde geld heb je brute pech zoals Vaganzza. Zo een zaken zouden feitelijk niet mogen gebeuren voor zo een internetwinkel. Ik meen trouwens dat Pixmania in Frankrijk echt best wel een grote keten is en goed aangeschreven staat.
Pixmania
Ik snap helemaal niet waarom je per se zelf wil gaan afhalen. Je kan toch maar zo gemakkelijk zijn: ze brengen het naar jou thuis of bij jou in de buurt met Kiala. Vervolgens krijg je een mail dat het is afgeleverd. Dat is nu net één van de gemakken van online kopen.Vaganzza schreef:Nog even dit verhaal vervolgen:
Daar ik enkel in het Nederlands sprak, begon hij maar in het Engels (mijn Frans is niet goed genoeg om een conversatie te doen)
- "Morgen terugkomen"
(nou even gaan vragen)
- "ja dat is mogelijk"
Natuurlijk is het niet netjes dat ze je niet op één of andere manier verwittigen dat je het bestelde kan komen afhalen. Zoiets zou je toch verwachten van zo'n groot bedrijf.
En in Brussel werken er heel veel mensen die geen Nederlands spreken of verstaan.
@ Wook
Klopt, dat er weinig mensen in Brussel NL praten is waar. Maar als je een winkel runt, verwacht ik toch ook dat er toch iemand is die NL praat. Hoe kan je anders deftig een zaak runnen? Nu die kerel deed zijn best wel om NL te praten, maar hij kon het onvoldoende. Dus dat hij dan in het Engels begon, vond ik nog een goede zaak. Je hebt ook Franstaligen die dan gewoon in het Frans doordoen, ook al hebben ze door dat de klant niet genoeg kennis van de taal heeft.
Wat betreft het afhalen in Brussel: ik moest er praktisch passeren, wat al niet veel voorvalt. Bovendien had ik dat product vrij dringend nodig en rekende er echt op dat ik dat gisteren kon meekrijgen. Als ik tot donderdag of vrijdag moest wachten (wat dan nog geen zekerheid is, zie citaat van de verkoper), was het te laat voor mij.
Ik vind het zelf spijtig dat het zo gegaan is, want uiteindelijk heb ik nog een extra rit naar A'pen moeten doen.
Klopt, dat er weinig mensen in Brussel NL praten is waar. Maar als je een winkel runt, verwacht ik toch ook dat er toch iemand is die NL praat. Hoe kan je anders deftig een zaak runnen? Nu die kerel deed zijn best wel om NL te praten, maar hij kon het onvoldoende. Dus dat hij dan in het Engels begon, vond ik nog een goede zaak. Je hebt ook Franstaligen die dan gewoon in het Frans doordoen, ook al hebben ze door dat de klant niet genoeg kennis van de taal heeft.
Wat betreft het afhalen in Brussel: ik moest er praktisch passeren, wat al niet veel voorvalt. Bovendien had ik dat product vrij dringend nodig en rekende er echt op dat ik dat gisteren kon meekrijgen. Als ik tot donderdag of vrijdag moest wachten (wat dan nog geen zekerheid is, zie citaat van de verkoper), was het te laat voor mij.
Ik vind het zelf spijtig dat het zo gegaan is, want uiteindelijk heb ik nog een extra rit naar A'pen moeten doen.
Pixmania is nu éénmaal een Frans bedrijf, heb er vroeger ook wel besteld en op zich geen enkel probleem. Koop heel regelmatig via het internet, alleen vind ik meestal wel goedkopere internetwinkels dan Pixmania, vooral in Nederland en Duitsland, vergelijk vooral via kieskeurig of tweakersnet.