Poll: GSM - prepaid of abonnement
Re: Poll: GSM - prepaid of abonnement
Bipt en onafhankelijk 'testen' ?
Echt ?
Volgens mij testen die heel weinig of helemaal niets.
Als je iets wil lezen over testen moet je elders zijn.
Veel antenneposities hebben is één ding.
Daar winnen Proximus en orange het van BASE.
Aan de andere kant : antenneposities zonder 4G hebben Proximus en orange ook nog genoeg.
Als je het wil weten : 3G van BASE is bij mij thuis niet schitterend. Kan zijn...
Ik herhaal nog eens dat ik denk dat het Proximus netwerk het beste is qua dekking in Vlaanderen en BASE met orange vecht voor de voorlaatste plaats met weinig verschil tussen de twee in een totaalbeeld.
Storingsvrije gesprekken of communicatie zonder troubles leveren is iets anders en daar zeggen de 'cijfers' van satsurfer (die er geen zijn) niets over.
Een forum, userbase, dat satsurfer verafgoodt en dat enkele reacties bundelt van mensen die zeggen dat BASE slechte ontvangst geeft. Dat lezen we hierboven. Net zoals ieder forum zit userbase overvol van deelnemers die geen bal van het onderwerp afweten.
Vier reacties. Kan best zijn maar dat heeft nationaal 0,0 te betekenen.
Als je even een soortgelijk topic opent krijg je zonder moeite evenveel reacties over het orange netwerk bij elkaar.
Onafhankelijke bronnen.. neutrale informatie ?
Neen hoor. Nog geen beetje.
Dekkingskaarten (zoals van BIPT hierboven) worden samengesteld aan de hand van theoretische modellen en berekeningen. Vroeger nam BIPT daarvoor zelfs gewoon de info van de operatoren over. Nu ? Ik gok hetzelfde...
Spaargids lezen, sat. Je kan hier iets leren.
Echt ?
Volgens mij testen die heel weinig of helemaal niets.
Als je iets wil lezen over testen moet je elders zijn.
Veel antenneposities hebben is één ding.
Daar winnen Proximus en orange het van BASE.
Aan de andere kant : antenneposities zonder 4G hebben Proximus en orange ook nog genoeg.
Als je het wil weten : 3G van BASE is bij mij thuis niet schitterend. Kan zijn...
Ik herhaal nog eens dat ik denk dat het Proximus netwerk het beste is qua dekking in Vlaanderen en BASE met orange vecht voor de voorlaatste plaats met weinig verschil tussen de twee in een totaalbeeld.
Storingsvrije gesprekken of communicatie zonder troubles leveren is iets anders en daar zeggen de 'cijfers' van satsurfer (die er geen zijn) niets over.
Een forum, userbase, dat satsurfer verafgoodt en dat enkele reacties bundelt van mensen die zeggen dat BASE slechte ontvangst geeft. Dat lezen we hierboven. Net zoals ieder forum zit userbase overvol van deelnemers die geen bal van het onderwerp afweten.
Vier reacties. Kan best zijn maar dat heeft nationaal 0,0 te betekenen.
Als je even een soortgelijk topic opent krijg je zonder moeite evenveel reacties over het orange netwerk bij elkaar.
Onafhankelijke bronnen.. neutrale informatie ?
Neen hoor. Nog geen beetje.
Dekkingskaarten (zoals van BIPT hierboven) worden samengesteld aan de hand van theoretische modellen en berekeningen. Vroeger nam BIPT daarvoor zelfs gewoon de info van de operatoren over. Nu ? Ik gok hetzelfde...
Spaargids lezen, sat. Je kan hier iets leren.
ex-collega vroeg mij advies ivm smartphone voor ouders. Ik zei contract bij Youfone. Hij zei, ze zitten bij Telenet. en liefst telefoon via hen (moet ook niet).
Ik zeg Base=Telenet. (thumbs down)
Antwoord: 'ja, ontvangst is klote'....ben terug bevestigd (regio Meise)
Ik zeg, koop maar zeker telefoon met VoWIFI, dan ga je toch thuis ontvangst hebben, zonder bereik met Base (en kans is groot)
Ik zeg Base=Telenet. (thumbs down)
Antwoord: 'ja, ontvangst is klote'....ben terug bevestigd (regio Meise)
Ik zeg, koop maar zeker telefoon met VoWIFI, dan ga je toch thuis ontvangst hebben, zonder bereik met Base (en kans is groot)
They are back. best deal on the market :-D (niet beste netwerk Haelewyn )
20€-5€=15€
10 GB + data jump 10 GB
unl. bellen/sms
https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
https://www.base.be/nl/particulieren/on ... enten.html
Via Astel -20€ cashback.
https://www.astel.be/prix-abonnement/base/gsm
Kan je dit opzeggen zonder kosten binnen het jaar?
Une fois que votre abonnement télécom commandé via Astel est bien activé par votre nouvel opérateur, vous pouvez recevoir un cashback d'Astel. C’est un remboursement que nous pouvons vous verser par virement bancaire 3 mois après votre commande Astel.
Le montant du cashback dépend de l’abonnement commandé et est indiqué sur notre site et dans l’e-mail de confirmation de commande Astel. Les cashbacks ont une durée de validité de 6 mois après la commande.
Pour recevoir votre cashback, vous pouvez répondre à l'e-mail de confirmation de commande, après que votre abonnement soit bien activé par l’opérateur, en demandant de recevoir votre cashback et en indiquant votre numéro de compte bancaire IBAN. Nous traitons les demandes le jeudi.
20€-5€=15€
10 GB + data jump 10 GB
unl. bellen/sms
https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
https://www.base.be/nl/particulieren/on ... enten.html
Via Astel -20€ cashback.
https://www.astel.be/prix-abonnement/base/gsm
Kan je dit opzeggen zonder kosten binnen het jaar?
Une fois que votre abonnement télécom commandé via Astel est bien activé par votre nouvel opérateur, vous pouvez recevoir un cashback d'Astel. C’est un remboursement que nous pouvons vous verser par virement bancaire 3 mois après votre commande Astel.
Le montant du cashback dépend de l’abonnement commandé et est indiqué sur notre site et dans l’e-mail de confirmation de commande Astel. Les cashbacks ont une durée de validité de 6 mois après la commande.
Pour recevoir votre cashback, vous pouvez répondre à l'e-mail de confirmation de commande, après que votre abonnement soit bien activé par l’opérateur, en demandant de recevoir votre cashback et en indiquant votre numéro de compte bancaire IBAN. Nous traitons les demandes le jeudi.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zou ge Streulma niet bedanken.
Maar ja..... niks anders verwacht.
De betweter ergens komen uithangen, na een melding door iemand anders op een ander forum.
Maar ja..... niks anders verwacht.
De betweter ergens komen uithangen, na een melding door iemand anders op een ander forum.
Estate Guru believer.
Voor mij, hier, en voor mijn gebruik, heeft base het beste netwerk. Prijs - kwaliteit zijn ze hier imho best.
Plaatselijk (hier !) is orange de onbetwiste achterblijver. De kwaliteit is pover, ik zie in alle nummers in mijn adresboek zeer weinig orange nummers.
Oorzaak... Gevolg....
Telecommunicatie is altijd in evolutie.
Datagebruik en de kwaliteit daarvan lijdt plaatselijk onder een verhoogde vraag na 4G tv abonnementen op het base netwerk.
Het is overal wel wat.
In 2021 is het wat anders dan in 2018.
Het aanbod geldt nog altijd, satsurfer. Uit dat PB : als ge nog iets wilt weten of bijleren over mobiele telefonie moogt ge het altijd vragen, hier op het forum.
Er zijn hier nog een paar mensen aanwezig die weten en snappen hoe het werkt en die dat uit beroepservaring halen. Niet van (dat lulgroepje) userbase.
Plaatselijk (hier !) is orange de onbetwiste achterblijver. De kwaliteit is pover, ik zie in alle nummers in mijn adresboek zeer weinig orange nummers.
Oorzaak... Gevolg....
Telecommunicatie is altijd in evolutie.
Datagebruik en de kwaliteit daarvan lijdt plaatselijk onder een verhoogde vraag na 4G tv abonnementen op het base netwerk.
Het is overal wel wat.
In 2021 is het wat anders dan in 2018.
Het aanbod geldt nog altijd, satsurfer. Uit dat PB : als ge nog iets wilt weten of bijleren over mobiele telefonie moogt ge het altijd vragen, hier op het forum.
Er zijn hier nog een paar mensen aanwezig die weten en snappen hoe het werkt en die dat uit beroepservaring halen. Niet van (dat lulgroepje) userbase.
--KNIP--
Dochter op Base gezet. Topdeal.
Alle settings goed, VoWIFI/VoLTE komt er NIET op.
Bij Orange, no prob.
Stond naast ze. Belt me (blijkbaar nodig volgens manual voor VoLTE).
Oproep duurde 20" eer mijn gsm rinkelde.
Als ik belde met stomme prepaid. Pas gedrukt...en bam....telefoon dochter rinkelde.
Beetje andere vaststellingen dan uw 'expertise'.
Ik schakel nog niet direct over.
Dochter op Base gezet. Topdeal.
Alle settings goed, VoWIFI/VoLTE komt er NIET op.
Bij Orange, no prob.
Stond naast ze. Belt me (blijkbaar nodig volgens manual voor VoLTE).
Oproep duurde 20" eer mijn gsm rinkelde.
Als ik belde met stomme prepaid. Pas gedrukt...en bam....telefoon dochter rinkelde.
Beetje andere vaststellingen dan uw 'expertise'.
Ik schakel nog niet direct over.
Allee, ik zal nog eens antwoorden op de intelligente telecomverslagen van satsurfer :
Ik heb nooit iets beweerd over hoe goed of hoe slecht VoLTE bij BASE werkt.
Ik zeg alleen dat base netwerk hier beter functioneert en minder EOL* (end of life) apparatuur schijnt te hebben, aan de klachten te zien die ik en enkele anderen er hier mee hebben, vergeleken met Orange.
Mijn 'expertise' is verouderd. Toen ik bij BASE werkte was er geen VoLTE.
Toen ik uit de telecomsector wegging was er geen 4G.
Natuurlijk .. als je je wijsheid op Userbase haalt, dan is er niet eens sprake van expertise. Niet actueel en niet verouderd.
Maar nu in het openbaar en niet in een privé bericht : voor jou schijnt het belangrijk te zijn dat JIJ en alleen JIJ hier de telecomexpert bent.
Voor mij is dat eigenlijk 0 de ballen belangrijk.
Jij mag dus winnen.
Je bent de telecomexpert van heel het halfrond.
Je mag me gerust hierover quoten ook !
Hoer-hoer-hoera !!!
Voilà. Dat hebben we dan ook weer gehad.
Je moet het voortaan niet meer beter willen weten dan ik.
Dan ben ik gespaard om je te overtuigen van dingen die je denkt te weten maar die van geen kant kloppen of naast de kwestie zijn.
Kan je daar mee leven ?
*Een andere oorzaak is ook altijd mogelijk maar het blijft scheisse. Op zijn Duits gezegd.
Ik zou nog zeggen : verwissel de simkaarten eens om te zien of het geen toestel gerelateerd probleem is. Ik zeg niet dat het zo is maar het kan zijn.
Als je dat graag wil kan ik morgen dezelfde test doen met base (geen VoLTE op dat toestel) en orange, moderner toestel met VoLTE. Mijn eigen raad om de simkaarten om te wisselen ga ik niet doen want het is met de gsm van een familielid dat ik dan wat ga klooien.
Ik probeer objectief te zijn. Ik zeg niet dat bij base alles perfect is. Ik heb de laatste tijd gezien dat ze in Rush hour al wat meer tegen hun grens aan gaan zitten en dat hun 4G soms wat minder snel gaat.
Om te bellen en sms'en geven ze me minder problemen dan Orange of Scarlet. Daar kan ik ook niet veel aan doen.
Dat is mijn eigen vaststelling die regiogebonden is.
Ik heb nooit iets beweerd over hoe goed of hoe slecht VoLTE bij BASE werkt.
Ik zeg alleen dat base netwerk hier beter functioneert en minder EOL* (end of life) apparatuur schijnt te hebben, aan de klachten te zien die ik en enkele anderen er hier mee hebben, vergeleken met Orange.
Mijn 'expertise' is verouderd. Toen ik bij BASE werkte was er geen VoLTE.
Toen ik uit de telecomsector wegging was er geen 4G.
Natuurlijk .. als je je wijsheid op Userbase haalt, dan is er niet eens sprake van expertise. Niet actueel en niet verouderd.
Maar nu in het openbaar en niet in een privé bericht : voor jou schijnt het belangrijk te zijn dat JIJ en alleen JIJ hier de telecomexpert bent.
Voor mij is dat eigenlijk 0 de ballen belangrijk.
Jij mag dus winnen.
Je bent de telecomexpert van heel het halfrond.
Je mag me gerust hierover quoten ook !
Hoer-hoer-hoera !!!
Voilà. Dat hebben we dan ook weer gehad.
Je moet het voortaan niet meer beter willen weten dan ik.
Dan ben ik gespaard om je te overtuigen van dingen die je denkt te weten maar die van geen kant kloppen of naast de kwestie zijn.
Kan je daar mee leven ?
*Een andere oorzaak is ook altijd mogelijk maar het blijft scheisse. Op zijn Duits gezegd.
Ik zou nog zeggen : verwissel de simkaarten eens om te zien of het geen toestel gerelateerd probleem is. Ik zeg niet dat het zo is maar het kan zijn.
Als je dat graag wil kan ik morgen dezelfde test doen met base (geen VoLTE op dat toestel) en orange, moderner toestel met VoLTE. Mijn eigen raad om de simkaarten om te wisselen ga ik niet doen want het is met de gsm van een familielid dat ik dan wat ga klooien.
Ik probeer objectief te zijn. Ik zeg niet dat bij base alles perfect is. Ik heb de laatste tijd gezien dat ze in Rush hour al wat meer tegen hun grens aan gaan zitten en dat hun 4G soms wat minder snel gaat.
Om te bellen en sms'en geven ze me minder problemen dan Orange of Scarlet. Daar kan ik ook niet veel aan doen.
Dat is mijn eigen vaststelling die regiogebonden is.
Telenet (Base) wil zo'n 3.000 zendmasten verkopen
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/te ... 89145.html
succes Haelewyn.
Beste Deal op de markt voor lage verbruikers. unl. calling/VoLTE/VoWIFI + 1 GB en Proximus netwerk
(mijn -in jullie ogen- 'geliefde') Edpnet 12 € voor zelfde (zonder VoLTE/VoWIFI/transatel brol netwerkbeheerder) Beste Deal op de markt voor lage verbruikers. 200 min. calling+ 5 GB VoLTE/VoWIFI en Proximus netwerk
succes Haelewyn.
Beste Deal op de markt voor lage verbruikers. unl. calling/VoLTE/VoWIFI + 1 GB en Proximus netwerk
(mijn -in jullie ogen- 'geliefde') Edpnet 12 € voor zelfde (zonder VoLTE/VoWIFI/transatel brol netwerkbeheerder) Beste Deal op de markt voor lage verbruikers. 200 min. calling+ 5 GB VoLTE/VoWIFI en Proximus netwerk
satsurfer schreef: ↑2 december 2021, 17:01 Telenet (Base) wil zo'n 3.000 zendmasten verkopen
succes Haelewyn.
Bedankt voor je voortdurende erkenning, maar we weten allebei dat ik vrijwillig afstand doe van de titel 'telecombolleboos van Spaargids'.
Als Telenet 3000 masten verkoopt is dat geen verhaal waar Base 3000 masten minder gaat gebruiken.
Je laat uitschijnen dat je denkt dat dat het verhaal is. (?)
De zendmasten van VRT voor radio (en toen nog tv) analoog / digitaal werden ooit verkocht aan Norkring.
De uitzendingen gingen gewoon door en de masten bleven staan. Alleen : Vrt baatte de zendinstallaties en mastenlocaties niet meer zelf uit, liet dat door een ander doen, betaalde huur voor het gebruik ervan, cashte geld voor de verkoop... Het bedrijf dat ze kocht mocht de locaties en installaties ook verhuren aan anderen.
Het plan is ook hier om die masten onder te brengen in een nevenbedrijf dat dan de boel terug verhuurt aan Telenet / Base.
Een sale en lease back dingetje zoals Verhofstadt het graag had.
Even dik cashen en dan de rest van hun leven huur betalen. Moderne tijden zeker ?
Errmmm....
https://www.proximus.be/nl/id_b_cl_shar ... twork.html
Proximus heeft al langer zo een nevenbedrijf aangekondigd en die gaan het samen met Orange doen. Base reclameerde toen omdat ze werden uitgesloten en niet mee mochten spelen met deze grote jongens.
Voor zover ik weet is er nog altijd wettelijk voorzien dat operatoren de masten van concurrenten mogen lenen dus zou het best wel eens kunnen zijn dat Base op simpel verzoek en tegen betaling nog altijd masten van Orange of Proximus gaat gebruiken .. of van dat bedrijfje dat ze samen hebben opgericht.
Youfone : het zit in de categorie die we beiden al beschreven : alles in orde zolang er niets hapert.
Als het bv. hapert bij de overdracht kan je enige tijd je nummer niet gebruiken of er niet op gebeld worden. Het zou niet de eerste keer zijn..
Voor mijn part ook in de categorie 'you give peanuts, you get monkies'.
Maar wie het hebben wil mag gerust zijn gang gaan uiteraard. De prijsverschillen zijn niet gigantisch..Ik zou iets anders nemen, maar dat is mijn idee.
Voor Scarlet fans: mobiele abbo's krijgen update. Blijven nog reteduur natuurlijk.
https://www.scarlet.be/nl/gsm-abonnemen ... overview__
https://www.scarlet.be/nl/gsm-abonnemen ... overview__
https://www.edpnet.be/nl/thuis/mobiel.html
Nieuwe tarieven door mijn gezaag bij edpnet (bij sales manager EDP). Om competitief te blijven.
OPGELET voor de azijnpissers hier: ik ben gewoon klant. Verdien hier 0,0 aan.
Of coöperatieve
https://www.neibo.be/nl/abonnements
Of mijn favoriet
https://www.heytelecom.be/nl
Nieuwe tarieven door mijn gezaag bij edpnet (bij sales manager EDP). Om competitief te blijven.
OPGELET voor de azijnpissers hier: ik ben gewoon klant. Verdien hier 0,0 aan.
Of coöperatieve
https://www.neibo.be/nl/abonnements
Of mijn favoriet
https://www.heytelecom.be/nl
En Neibo biedt nu ook VoWIFI/VoLTE aan.Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
https://corporate.orange.be/nl/news-med ... n-zet-zijn
hey! blijft data- en prijsgevoelige klanten verleiden
Voor digital-savvy klanten is het volledig digitale merk hey! van Orange Belgium een ultracompetitief aanbod. hey! verleidt klanten die op zoek zijn naar eenvoudige, scherp geprijsde mobiele abonnementen met een overvloed aan data. Dankzij zijn getrouwheidsprogramma biedt dit merk inderdaad een gestage toename van het datavolume aan zijn klanten – +25 % om de 3 maanden tot 100% na een jaar – wat betekent dat een klant die kiest voor zijn meest overvloedige aanbod, na een jaar slechts 25 euro betaalt voor onbeperkt bellen, sms'en en 80 GB per maand.
De prijzen van de hey!-aanbiedingen veranderen niet. Meer info op heytelecom.be.
hey! blijft data- en prijsgevoelige klanten verleiden
Voor digital-savvy klanten is het volledig digitale merk hey! van Orange Belgium een ultracompetitief aanbod. hey! verleidt klanten die op zoek zijn naar eenvoudige, scherp geprijsde mobiele abonnementen met een overvloed aan data. Dankzij zijn getrouwheidsprogramma biedt dit merk inderdaad een gestage toename van het datavolume aan zijn klanten – +25 % om de 3 maanden tot 100% na een jaar – wat betekent dat een klant die kiest voor zijn meest overvloedige aanbod, na een jaar slechts 25 euro betaalt voor onbeperkt bellen, sms'en en 80 GB per maand.
De prijzen van de hey!-aanbiedingen veranderen niet. Meer info op heytelecom.be.
Bedankt satsurfer. Zonet overgeschakeld van Mobile Vikings naar Hey!