Post Optima Best
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Post Optima Best
Is dit iets? Ik zie 3% instapkosten, is wel wat natuurlijk.
Een kennis van ons, geen familie, heeft deze TAK21 geopend met mij als begunstigde bij overlijden. Bescheiden bedrag.
Ik vraag me af hoeveel successierechten erop betaald moeten worden (hopelijk duurt dit nog lang uiteraard). Daar deze persoon een kennis is, zal dit wel vrij veel zijn vrees ik
Maar doordat deze persoon dit heeft afgesloten, heb ik dit eens van naderbij bekeken en vroeg ik me af of dit eventueel interessant is om ook een bepaald bedrag in te steken.
Mijn eerste gevoel is neen, maar misschien kenners hier? Spreiding kan nooit kwaad hé - > Patronale Life secure heb ik al.
Een kennis van ons, geen familie, heeft deze TAK21 geopend met mij als begunstigde bij overlijden. Bescheiden bedrag.
Ik vraag me af hoeveel successierechten erop betaald moeten worden (hopelijk duurt dit nog lang uiteraard). Daar deze persoon een kennis is, zal dit wel vrij veel zijn vrees ik
Maar doordat deze persoon dit heeft afgesloten, heb ik dit eens van naderbij bekeken en vroeg ik me af of dit eventueel interessant is om ook een bepaald bedrag in te steken.
Mijn eerste gevoel is neen, maar misschien kenners hier? Spreiding kan nooit kwaad hé - > Patronale Life secure heb ik al.
Re: Post Optima Best
Wat is de bedoeling van er zelf een bedrag in te storten? U bent enkel de begunstigde als de verzekeringsnemer overlijdt. Wie is er de begunstigde bij leven van de verzekeringsnemer?MeOnline schreef: ↑22 juni 2020, 19:56 Een kennis van ons, geen familie, heeft deze TAK21 geopend met mij als begunstigde bij overlijden.
...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik neem aan dat MeOnline dan een nieuw contract aangaat voor zichzelf, niet dat hij wil bijstorten in de TAK 21 van zijn kennis. Want dan zou hij zijn kennis rijker maken, niet zichzelf. Ik denk trouwens niet dat het mogelijk is dat een derde bijstort in de TAK 21 van iemand anders. MeOnline stelt dus twee vragen:
- Hoeveel bedragen de successierechten?
- Is het een interessante TAK 21?
Bedankt Yaris, zoals jij het schrijft bedoel ik het ja, ik had duidelijker moeten zijn. Sorry
Betreffende je tweede vraag "Is het een interessante TAK 21?": kijk naar de vergelijker op Spaargids. Ik zou eerder voor Vita Pensioen van Federale Verzekering opteren. Minder instapkosten en meer rendement.
Post Optima Best is zeker een aanrader.
Is hetzelfde als BNP Paribas Fortis Free Invest Plan: allebei zijn van AG Insurance. Rendementen identiek.
Enkel de instapkost is iets lager bij Bpost.
Bieden i.v.m. Vita Pensioen wel een kleine gegarandeerde rente gedurende 8 jaar; bij Vita Pensioen is dat maar 1 jaar.
Heb ze ook.
Is hetzelfde als BNP Paribas Fortis Free Invest Plan: allebei zijn van AG Insurance. Rendementen identiek.
Enkel de instapkost is iets lager bij Bpost.
Bieden i.v.m. Vita Pensioen wel een kleine gegarandeerde rente gedurende 8 jaar; bij Vita Pensioen is dat maar 1 jaar.
Heb ze ook.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Aanrader? Tak 21 is in dalende lijn gezien de achterliggende obligaties niets meer opbrengen.
Het zal 2 jaar duren tot je de kosten terug hebt van 3% en de volgende 2 jaar gaat dan naar de betaling van jouw vooraf betaalde belasting. Je krijgt dus maar opbrengst van jouw eerste inleg na 4 jaar; tegen dan zit tak 21 zeker onder de 1%
Laat je ook geen erfenis blaasjes wijsmaken....informeer je over schenkingen en erfrecht.
Het zal 2 jaar duren tot je de kosten terug hebt van 3% en de volgende 2 jaar gaat dan naar de betaling van jouw vooraf betaalde belasting. Je krijgt dus maar opbrengst van jouw eerste inleg na 4 jaar; tegen dan zit tak 21 zeker onder de 1%
Laat je ook geen erfenis blaasjes wijsmaken....informeer je over schenkingen en erfrecht.
MeOnline speelt op veilig. Kiest voor termijnrekeningen, spaarverzekeringen en dergelijke. Dat is zijn goed recht natuurlijk maar het probleem is dat die bijna niets meer opbrengen en al zeker de inflatie niet compenseren. Wie voor veilige spaarvormen kiest verliest jaar na jaar aan koopkracht.
Klopt, maar het brengt rust in mijn hoofd, wetende dat ik 's avonds ga slapen met geld op de rekening en dat er dat' s morgens nog is. Ook al ben ik nog maar 36.
Heb al hard voor mijn geld moeten werken waardoor ik nu in een comfortabele positie zit en dat wil ik niet kwijt...
Maar idd, er is niet veel soeps meer...
Heb al hard voor mijn geld moeten werken waardoor ik nu in een comfortabele positie zit en dat wil ik niet kwijt...
Maar idd, er is niet veel soeps meer...