Staatsbon of OLO ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatslening 3-5-8 jaar
roerende voorheffing moet je later niet betalen op verschil tussen 100 en 92,5 % , maar eventueel later een nog te stemmen
"Di Rupo-meerwaarde"belasting.
"Di Rupo-meerwaarde"belasting.
OLO's zijn hier sinds vandaag blijkbaar het nieuwe wondermiddel om snel rijk te worden net zoals TAK 21 producten dat een half jaar geleden waren. Het enthousiasme voor TAK 21 is ondertussen al fel geminderd. Benieuwd of hetzelfde gaat gebeuren met de OLO's.
@Yaris: een wondermiddel is het zeker niet, en van 5% bruto ga je nog altijd niet snel rijk worden.
Maar als je toch staatsbons overweegt, is het inderdaad toch slimmer om dit op de secundaire markt te doen, niet?
Maar als je toch staatsbons overweegt, is het inderdaad toch slimmer om dit op de secundaire markt te doen, niet?
Ik denk dat je de verlopen interesten moet bijrekenen (dat is 8 maanden dus 8/12 van 4% ; dus je koopt aan 92.5 + 2.66 = 95.16)Zwiertje schreef:Dus ik koop nu aan 92,5 € (+kosten),
@ova103: dat is geen kost want je krijgt die gewoon terug bij de eerstvolgende coupon.
*** Gerhard38, wil je voortaan ook zelf je quotes inkorten, zodat de mod dit niet moet doen ? Mod K. ***Zwiertje schreef:
in mijn voorbeeld: BE0000312216, wordt nu verhandeld aan 92,5 €, heeft coupons van 4%, verloopt op 28/03/2018 en heeft dus nog 5 coupons te gaan.
http://www.boerse-frankfurt.de/EN/index ... 0000312216" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zie je reeds Accrued interest in % 2.6520 . Volgens mij moet je deze intrest ook betalen en bijtellen bij je aankoopprijs van 92,5 % + nog eens de aankoopkosten die al rap 1% zullen zijn, denk ik toch. Heel ambetant dat Keytrade's platform voor obligaties nog steeds niet operationeel is.
Dus ik vermoed dat het echte bruto rendement geen 5,3 % zal zijn. Iemand die het weet?
Opnieuw, verlopen intrest mag je niet meerekenen, die krijg je terug bij couponuitkering.
De Transactiekosten zijn afhankelijk van je broker, bvb. 9,75 euro voor een order tot 5.000 euro op Euronext bij Binck.
Voor wie het niet gelezen heeft: best even de kat uit de boom kijken en zien of de koers nog verder daalt. Hoewel het herstel ook wel eens plots zou kunnen komen, indien de ECB ingrijpt.
De Transactiekosten zijn afhankelijk van je broker, bvb. 9,75 euro voor een order tot 5.000 euro op Euronext bij Binck.
Voor wie het niet gelezen heeft: best even de kat uit de boom kijken en zien of de koers nog verder daalt. Hoewel het herstel ook wel eens plots zou kunnen komen, indien de ECB ingrijpt.
In welke coupures kan je OLO's aankopen? Kan dat vanaf 1000 EUR of is het in coupures van bvb 50.000 EUR?
Ja je krijgt die terug, maar je betaalt de verlopen integerst wel bij aankoop. Dus het is idd geen kost, maar je moet het wel uitgeven.robokat schreef:@ova103: dat is geen kost want je krijgt die gewoon terug bij de eerstvolgende coupon.
Enfin, dat is bij mij toch recent gebeurd bij de aankoop van een obligatie op de secundaire markt.
Je krijgt die terug, maar min de roerende voorheffing op het dividend!robokat schreef:@ova103: dat is geen kost want je krijgt die gewoon terug bij de eerstvolgende coupon.
Ze gaan hun miserie aan Jan Met De Pet trachten te verkopen :
De promotie machine draait alvast op volle toeren : http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=SR3INE20" onclick="window.open(this.href);return false;
De promotie machine draait alvast op volle toeren : http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=SR3INE20" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moet me hierover even beraden, samen met mijn financieel adviseurs. Geef me 530 dagen bedenktijd. Het kan ook iets langer duren...
Ok, dat van die verlopen intrest dat klopt, die krijg je terug bij coupon betaling.
Zijn dat normaal gezien geen coupures van 200 €?
Via Keytrade moet je bellen om een order te doen dus ik vermoed dat je eerst zelf dan het opzoekwerk zal moeten doen op euronext welke olo je wil aankopen. Maar hoe bepaal je dan je prijs? Neem je gewoon de bid price over die je op het scherm ziet staan?
Zijn dat normaal gezien geen coupures van 200 €?
Via Keytrade moet je bellen om een order te doen dus ik vermoed dat je eerst zelf dan het opzoekwerk zal moeten doen op euronext welke olo je wil aankopen. Maar hoe bepaal je dan je prijs? Neem je gewoon de bid price over die je op het scherm ziet staan?
Nieuwe Staatsleningen worden er om de drie maanden uitgegeven. Wanneer je er van uit gaat dat de Belgische rente de komende drie maanden nog gaat stijgen, zal de volgende uitgifte, logischerwijze, een hogere coupon hebben, en is het beter je geld nog enkele maanden te parkeren op je spaarboekje.
Zakt de Belgische rente de komende drie maanden ! Dan is het beter nu in te tekenen !
We zullen het juiste antwoord weten binnen drie maanden !
Zakt de Belgische rente de komende drie maanden ! Dan is het beter nu in te tekenen !
We zullen het juiste antwoord weten binnen drie maanden !
Als de vos de passie spreekt, boer pas op je kippen: http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Finan ... s-in.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen