Pensioensparen Rabobank
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Pensioensparen Rabobank
Ik ga ook overstappen. Ik heb eerst aan mijn bank gevraagd om zelf de 3% instapkosten te laten vallen die ik nu betaal, en dat ik bij rabobank geen instapkosten moest betalen:
dus met andere woorden rekenen ze bij een andere service meer kosten aan, zodat ze bij een andere service minder kosten aanrekenen. Waar is mijn winst????De kostenstructuur bij XXXXXX ligt vast enwij hebben geen enkele impact op de instapkosten in pensioensparen. Mijnantwoord is dus neen.
In een kantorenbank met vééltewerkstelling (en arbeids- en infrastructuurkost) is de instapkost de bruto-marge die moet toelaten de hogere kostenstructuur te dragen en uiteraardeen stuk netto-marge over te houden… Het laat eveneens toe de klanteneen persoonlijke service te bieden die via directe kanalen niet aanwezig is enbij het afsluiten van andere producten (woonkredieten geldt bij julliemisschien als voorbeeld bij uitstek) voor onze beste klanten ook de bestevoorwaarden aan te bieden.
[quote="Yaris"][/quote]
Zeg Yves, zo is het wel genoeg hé
Zeg Yves, zo is het wel genoeg hé
@ WebsterMC
Ik heb enkele jaren geleden, toen ik bij een grootbank, ging vragen naar pensioensparen volgend antwoord gekregen:
Moraal van het verhaal: dat er nog vele mensen zijn die in zo'n uitleg geloof hechten...
Maar nu back on topic: het gaat hier over pensioensparen bij Rabobank.
Ik heb enkele jaren geleden, toen ik bij een grootbank, ging vragen naar pensioensparen volgend antwoord gekregen:
Geen reactie meereen grootbank schreef: Je moet die 3% instapkosten zo bekijken: "bij het terugvragen van uw belastingen moet je het gedeelte dat je van de gemeentebelasting zal terugkrijgen, zien als compensatie van uw instapkosten."
Ik zei: "ja, maar bij andere banken die geen instapkosten aanbieden, heb ik dat dan toch dubbel extra:
1. ik heb het geld effectief terug van de belastingen
2. dat geld wordt ook belegd en ik krijg er dus gekapitaliseerde rente op. Bovendien is dat x 2 (ook voor mijn vrouw) en ELK jaar.
Moraal van het verhaal: dat er nog vele mensen zijn die in zo'n uitleg geloof hechten...
Maar nu back on topic: het gaat hier over pensioensparen bij Rabobank.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
De pensioenspaaractie loopt voor alle pensioenspaarrekeningen geopend tussen 1 december 2011 en 31 januari 2012.
Als er op 31/01/12 een waarde van 73 euro op de Rabo Pension Account staat, krijg je einde februari 2012 73 euro gestort op je spaarrekening. Deze 73 euro kan je zelf storten (een vrije storting of door automatisch pensioensparen op te starten) ofwel door je pensioenspaarfonds over te dragen. Het verifiëren van de Rabo Pension Account en de storting zal automatisch gebeuren einde februari.
Voor alle vragen over je persoonlijke situatie, of je al dan niet in aanmerking kan komen voor de storting van 73 euro, gelieve ons te mailen via info@rabobank.be of op 03/289.28.88. Dan kunnen we je een gepersonaliseerd antwoord geven.
Alle ander info over pensioensparen, wanneer best overstappen, hoe inschrijven, ... vind je op http://www.rabobank.be/nl/pensioensparen/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er op 31/01/12 een waarde van 73 euro op de Rabo Pension Account staat, krijg je einde februari 2012 73 euro gestort op je spaarrekening. Deze 73 euro kan je zelf storten (een vrije storting of door automatisch pensioensparen op te starten) ofwel door je pensioenspaarfonds over te dragen. Het verifiëren van de Rabo Pension Account en de storting zal automatisch gebeuren einde februari.
Voor alle vragen over je persoonlijke situatie, of je al dan niet in aanmerking kan komen voor de storting van 73 euro, gelieve ons te mailen via info@rabobank.be of op 03/289.28.88. Dan kunnen we je een gepersonaliseerd antwoord geven.
Alle ander info over pensioensparen, wanneer best overstappen, hoe inschrijven, ... vind je op http://www.rabobank.be/nl/pensioensparen/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik voel me lomp nu. Gisteren bij het intekenen op de staatsbon ook maar meteen een rekening voor pensioensparen geopend en het formulier voor overdracht ingevuld en vandaag op de post gedaan. En vanavond zie ik dan dit bericht. Mijn rekening zal dus op datum 30/11 staan vrees ik.
Hoe zit het met de beheerskosten? Kan de makelaar hier ook kiezen wat voor kosten hij aanbiedt?
Zo ja, hoeveel bij Rabobank.be?
Vorig jaar ben ik (bij BNP Paribas Fortis) aan hetzelfde product begonnen die Rabobank.be aanbiedt, maar dan met 3% instapkosten, en 1% beheerskosten. Als het bij Rabobank.be gratis kan (voor die 3% doe ik het waarschijnlijk al, die 1% is gewoon uit nieuwsierigheid)...
Voor de service moet je het alvast niet doen bij BNP Paribas Fortis: Onlangs wist mijn "commercieel adviseur" niets van die 5 stortingen, konden ze mij pas na 15 minuten zeggen wat de kosten zijn aan dit product, konden ze mij niet zeggen hoe het zit met belastingen bij overlijden, ... . Enfin, dat is een andere discussie .
Vorig jaar ben ik (bij BNP Paribas Fortis) aan hetzelfde product begonnen die Rabobank.be aanbiedt, maar dan met 3% instapkosten, en 1% beheerskosten. Als het bij Rabobank.be gratis kan (voor die 3% doe ik het waarschijnlijk al, die 1% is gewoon uit nieuwsierigheid)...
Voor de service moet je het alvast niet doen bij BNP Paribas Fortis: Onlangs wist mijn "commercieel adviseur" niets van die 5 stortingen, konden ze mij pas na 15 minuten zeggen wat de kosten zijn aan dit product, konden ze mij niet zeggen hoe het zit met belastingen bij overlijden, ... . Enfin, dat is een andere discussie .
Per definitie zijn voor hetzelfde produkt dezelfde beheerskosten, dit kan gewoon niet anders.
Men kan moeilijk één produkt hebben dat een verschillende waarde zou hebben, afhankelijk van bij welke bank men is.
Men kan moeilijk één produkt hebben dat een verschillende waarde zou hebben, afhankelijk van bij welke bank men is.
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Dank u !
Dank u !
-
- VIP member
- Contacteer:
K denk dat we niet willen weten hoeveel BNP Fortis aan dat pensioensparen verdient
3% instapkosten en bij Rabo 0% én nog eens 73 euro erbovenop. En dan te weten dat Rabo er ook nog aan verdient.
En als je dan bij BNP Fortis dat aankaart doen ze niks van voorstel. K ga nu overstappen naar Rabo.
3% instapkosten en bij Rabo 0% én nog eens 73 euro erbovenop. En dan te weten dat Rabo er ook nog aan verdient.
En als je dan bij BNP Fortis dat aankaart doen ze niks van voorstel. K ga nu overstappen naar Rabo.
Vorig jaar snel (zonder nadenken) begonnen aan pensioensparen bij BNP Paribas Fortis (het was toen al 25 december ofzo ).
Ik wil nu ook overstappen naar Rabobank, en ik stelde de volgende vraag aan Rabobank:
Kan dit?
Ik wil nu ook overstappen naar Rabobank, en ik stelde de volgende vraag aan Rabobank:
Hun antwoord:Zijn er (fiscale) nadelen gelinkt aan het overzetten van een fonds waar ik nog géén 5 keer in gestort heb?
Mijn vraag aan jullie:Bij de overname van een bestaand pensioenspaarfonds wordt tevens de volledige historiek overgenomen. De stortingen uit het verleden zullen door uw huidige financiële instelling worden doorgegeven. Bij een overname start er dus geen nieuwe verplichtingen om minimum 5 stortingen te doen alsook de periode van 10 jaar is niet opnieuw van toepassing. Er is dus geen enkel fiscaal nadeel.
Kan dit?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Wat Rabobank.be voor pensioensparen doet is het aanbieden van pensioenfondsen die door een externe fondsbeheerder beheerd worden.iDemmel schreef:Hoe zit het met de beheerskosten? Kan de makelaar hier ook kiezen wat voor kosten hij aanbiedt?
Daarbij zijn enkel de instapkosten eigen aan de distributeur (Rabobank.be in dit geval). De beheers- en eventuele andere administratieve kosten die behoren tot de Total Expense Ratio zijn eigen aan de fondsbeheerder (BNP Paribas Investments in dit geval).
Wanneer u via Rabobank.be intekent op de 'Rabo pension funds' betekent dit dat u géén instapkosten hoeft te betalen, gezien Rabobank.be deze niet wenst aan te rekenen. U betaalt wel de jaarlijkse beheersvergoeding van 1% die door de fondsbeheerder in de koers van het fonds verwerkt wordt. Deze laatst geldt voor al wie in dit fonds belegd heeft, ongeacht via welke bank.
Is de beheerskost 1% of 1,26% zoals op morningstar vermeld?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Terechte vraag!
De beheersvergoeding (management fee) die wordt aangerekend voor het beheer van het fonds bedraagt 1%.
Het Totale Kosten Percentage (TKP - ook wel gekend als Total Expense Ratio of TER) bedraagt echter effectief 1,26%. De TER bestaat uit de jaarlijkse management fee en eventuele bijkomende kosten zoals administratiekosten, prestatiecommissies, transactiekosten, ...
Er moet wel degelijk rekening worden gehouden met de TER (en niet enkel met de management fee) om de kosten te kunnen inschatten.
De beheersvergoeding (management fee) die wordt aangerekend voor het beheer van het fonds bedraagt 1%.
Het Totale Kosten Percentage (TKP - ook wel gekend als Total Expense Ratio of TER) bedraagt echter effectief 1,26%. De TER bestaat uit de jaarlijkse management fee en eventuele bijkomende kosten zoals administratiekosten, prestatiecommissies, transactiekosten, ...
Er moet wel degelijk rekening worden gehouden met de TER (en niet enkel met de management fee) om de kosten te kunnen inschatten.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ook nog eens chapeau voor rabobank voor de goede klantenservice.
Het aanvraagformulier voor overzetten pensioenfonds getekend en ingescand doorgestuurd naar de klantendienst Rabobank. Het papier nog eens opsturen met de post is niet nodig! Efficiëntie troef!
Dat moet ik bij mijn grootbank niet proberen. Daar zou ik moeten langsgaan om elk papier in tweevoud te tekenen!
Het aanvraagformulier voor overzetten pensioenfonds getekend en ingescand doorgestuurd naar de klantendienst Rabobank. Het papier nog eens opsturen met de post is niet nodig! Efficiëntie troef!
Dat moet ik bij mijn grootbank niet proberen. Daar zou ik moeten langsgaan om elk papier in tweevoud te tekenen!
Via deze weg wil ik Rabobank feliciteren met hun klantenservice en de bank in het algemeen. Volgend jaar wordt al mijn spaargeld naar deze bank overgedragen!
Een tevreden klant!
Een tevreden klant!