11 maanden regel bij rabobank.be
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
11 maanden regel bij rabobank.be
Goed nieuws: Eindelijk past Rabobank vanaf 2012 ook de elf maanden regel toe.
http://www.rabobank.be/nl/landingpages/ ... remie.aspx
Heel wat interesten van spaarrekenigen bij andere banken zullen begin volgend jaar bij Rabo terecht komen denk ik.
http://www.rabobank.be/nl/landingpages/ ... remie.aspx
Heel wat interesten van spaarrekenigen bij andere banken zullen begin volgend jaar bij Rabo terecht komen denk ik.
Re: 11 maanden regel bij rabobank.be
mooi, maar voldoet men dan nog aan het 'gereglementeerd' spaarboekje ? (om geen rv te moeten betalen)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Eindelijk nog eens iets positiefs !
Dat mag in deze tijden van financiële crisis inderdaad goed nieuws genoemd worden.
Dat mag in deze tijden van financiële crisis inderdaad goed nieuws genoemd worden.
Eindeljk een duidelijk omschreven « 11 maanden regel ».
Voorwaarde 1 : De « januari » storting moet minstens 11 maanden onaangeroerd op de rekening blijven staan.
Een eventuele afhaling in 2012 wordt in mindering gebracht van de getrouwheidspremie die het minst ver gevorderd is.
Dat is niet noodzakelijk de « januari » storting !
Voorwaarde 2 : De « januari » storting moet op 31 december van dat jaar nog op de rekening staan zoniet is de getrouwheidspremie hierop verloren.
Proficiat Rabobank !
Voorwaarde 1 : De « januari » storting moet minstens 11 maanden onaangeroerd op de rekening blijven staan.
Een eventuele afhaling in 2012 wordt in mindering gebracht van de getrouwheidspremie die het minst ver gevorderd is.
Dat is niet noodzakelijk de « januari » storting !
Voorwaarde 2 : De « januari » storting moet op 31 december van dat jaar nog op de rekening staan zoniet is de getrouwheidspremie hierop verloren.
Proficiat Rabobank !
Dat voldoet nog altijd aan de voorwaarden van een gereglementeerde spaarrekening en is dus vrijgesteld van RV tot 1770 euro per persoon.Adbie schreef:mooi, maar voldoet men dan nog aan het 'gereglementeerd' spaarboekje ? (om geen rv te moeten betalen)
Pas vanaf 2012 geldig dus 1830 € in plaats van 1770 €
Uiteraard, ik ben er eigenlijk zelfs van overtuigd dat alle banken de 11 maandenregel moeten toepassen. Maar uiteraard kan niemand mij dat echt bevestigen, echter het KB is voor mij overduidelijk.Adbie schreef:mooi, maar voldoet men dan nog aan het 'gereglementeerd' spaarboekje ? (om geen rv te moeten betalen)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Op alle stortingen die niet in Januari gebeuren blijft de oude regeling lopen neem ik aan?
Als ik in Februari 2012 stort, krijg ik dan ook in Februari 2013 de volle getrouwheidspremie?
Wat als ik mijn storting van October 2010 in October 2012 afhaal, heb ik dan de volle getrouwheidspremie voor het laatste jaar?
Ik mis dit soort informatie in het originele artikel.
Als ik in Februari 2012 stort, krijg ik dan ook in Februari 2013 de volle getrouwheidspremie?
Wat als ik mijn storting van October 2010 in October 2012 afhaal, heb ik dan de volle getrouwheidspremie voor het laatste jaar?
Ik mis dit soort informatie in het originele artikel.
Er is geen nieuwe regeling. Eenvoudig de toepassing van KB 7/12/2008.
Storting met valuta van 4 februari 2012 is verworven qua getrouwheidspremie op 4 februari 2013 en wordt uitbetaald op valuta 1 januari 2014. Bij sluiting worden de pro rata temporis basis interesten en de verworven getrouwheidspremie uitbetaald.
Valuta 4/10/2010: storting
Valuta 1/1/2011: betaling pro rata temporis basis interesten
Valuta 4/10/2011: Verwerving getrouwheidspremie
Valuta 1/1/2012: betaling pro rata temporis basis interesten en verworven premie van 4/10/2011.
Valuta 4/10/2012: sluiting rekening > betaling pro rata temporis basis interesten en verworven premie van 04/10/2012.
Storting met valuta van 4 februari 2012 is verworven qua getrouwheidspremie op 4 februari 2013 en wordt uitbetaald op valuta 1 januari 2014. Bij sluiting worden de pro rata temporis basis interesten en de verworven getrouwheidspremie uitbetaald.
Valuta 4/10/2010: storting
Valuta 1/1/2011: betaling pro rata temporis basis interesten
Valuta 4/10/2011: Verwerving getrouwheidspremie
Valuta 1/1/2012: betaling pro rata temporis basis interesten en verworven premie van 4/10/2011.
Valuta 4/10/2012: sluiting rekening > betaling pro rata temporis basis interesten en verworven premie van 04/10/2012.
Mooi meegenomen deze 11-maanden-regeling. De vraag is echter of voor stortingen in januari 2012 nog dezelfde rentetarieven zullen gelden als voor stortingen in december 2011?
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
ik heb net even gekeken naar de rentegarantie en deze is inderdaad tot 31 december dus dat valt nog af te wachten
ik heb net even gekeken naar de rentegarantie en deze is inderdaad tot 31 december dus dat valt nog af te wachten
Daar heb je een punt.
Maar bij Rabobank worden wij gewoonlijk tijdig ingelicht indien er rente wijzigingen doorgevoerd worden.
Ik neem aan dat ze dit ook in de toekomst zullen blijven doen, en in dat geval krijg je nog de kans om eerst te bekijken wat in jouw geval de voordeligste oplossing is.
Maar bij Rabobank worden wij gewoonlijk tijdig ingelicht indien er rente wijzigingen doorgevoerd worden.
Ik neem aan dat ze dit ook in de toekomst zullen blijven doen, en in dat geval krijg je nog de kans om eerst te bekijken wat in jouw geval de voordeligste oplossing is.
Een 11-maandenregel maakt het wel moeilijker om een gemakkelijk overzicht te behouden van wanneer je spaargeld een nieuw getrouwheidsjaar ingaat.
Wat met bedragen die vorig jaar in januari gestort werden en dus nu in januari een nieuwe getrouwheidsperiode beginnen. Krijgen zij ook de 11-maanden regel?
Als ik nu op 20 januari 2012 stort ontvang ik de getrouwheidspremie al op 1 januari 2013. Als ik echter mijn geld nog een jaar langer laat staan, wanneer moet ik het dan afhalen om zo weinig mogelijk getrouwheid te verliezen? Op 1 januari 2014 of op 21 januari 2014?
Wat met bedragen die vorig jaar in januari gestort werden en dus nu in januari een nieuwe getrouwheidsperiode beginnen. Krijgen zij ook de 11-maanden regel?
Als ik nu op 20 januari 2012 stort ontvang ik de getrouwheidspremie al op 1 januari 2013. Als ik echter mijn geld nog een jaar langer laat staan, wanneer moet ik het dan afhalen om zo weinig mogelijk getrouwheid te verliezen? Op 1 januari 2014 of op 21 januari 2014?
Is al ergens uitgelegd door rabobank zelf.
Geld dat je op bijvoorbeeld 15 Jan 2012 stort, verwerft zijn getrouwheidspremie op 1 Jan 2013. Op die dag begint de nieuwe periode te lopen. Dus op 1 Jan 2014 heb je ze weer verworven. Er is dus nooit een probleem om op 1 Jan geld af te halen.
Geld dat je op bijvoorbeeld 15 Jan 2012 stort, verwerft zijn getrouwheidspremie op 1 Jan 2013. Op die dag begint de nieuwe periode te lopen. Dus op 1 Jan 2014 heb je ze weer verworven. Er is dus nooit een probleem om op 1 Jan geld af te halen.