rentegarantie
rentegarantie
hoi, rabo
Ik vroeg me af of jullie nu al kunnen vertellen of jullie de rente van de spaar en de plus na 31 december blijven garanderen of dat er een wijziging komt.
Aangezien jullie op 1 augustus(dus een maand eerder dan aflopen van de garantie die liep tot eind augustus) dezelfde rente hebben kunnen garanderen tot eind december zou het kunnen dat jullie dit nu ook al weten?of...
Ik vroeg me af of jullie nu al kunnen vertellen of jullie de rente van de spaar en de plus na 31 december blijven garanderen of dat er een wijziging komt.
Aangezien jullie op 1 augustus(dus een maand eerder dan aflopen van de garantie die liep tot eind augustus) dezelfde rente hebben kunnen garanderen tot eind december zou het kunnen dat jullie dit nu ook al weten?of...
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: rentegarantie
Mijn vraag is ietsje anders. Ik ga deze maand nog storten op een rabobank rekening (net geopend). Die Rente garanties die nu nog tot eind december (1,25% basis + 1,50% getrouwheid) gelden, tellen die voor een gans jaar dan?
En als ik stort op 20/12/2011, is 1 jaar dan 20/12/2012?
En als ik stort op 20/12/2011, is 1 jaar dan 20/12/2012?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je geniet een jaar lang de getrouwheidspremie die van kracht is op het ogenblik van de storting. Dus als je op 20/12/2011 stort zal je getrouwheidspremie een jaar lang, d.w.z. tot 20/12/2012, 1,50% blijven. Daarna begint een nieuwe periode van 12 maanden te lopen aan de getrouwheidspremie die geldt op 20/12/2012.
De basisrente daarentegen is niet gegarandeerd en kan te allen tijde veranderen.
De basisrente daarentegen is niet gegarandeerd en kan te allen tijde veranderen.
Ik ben stiekem aan het wachten op een antwoord op deze vraag om eventuele verschuivingen te doen naar Rabobank.
Ik heb een beetje schrik dat rabo gaat wachten tot januari. Mensen die gewacht hebben, kunnen na januari bijna uitsluitend nog verschuivingen doen naar rabobank, ondanks misschien eventuele dalingen, indien ze hetzelfde jaar een getrouwheidspremie willen bekomen.
Misschien wat te achterdochtig maar persoonlijk ga ik niet wachten tot januari om te switchen.
Ik heb een beetje schrik dat rabo gaat wachten tot januari. Mensen die gewacht hebben, kunnen na januari bijna uitsluitend nog verschuivingen doen naar rabobank, ondanks misschien eventuele dalingen, indien ze hetzelfde jaar een getrouwheidspremie willen bekomen.
Misschien wat te achterdochtig maar persoonlijk ga ik niet wachten tot januari om te switchen.
Ik kan Rabobank wel begrijpen dat ze zich niet te vroeg willen vastpinnen op een garantie, gezien de volatiliteit van de markten en de rentes op het ogenblik.
Ik begrijp ook dat ze in deze tijden niet laten vastpinnen,maar 1 december 2010 (garantie liep tot 31 december)kon men wel al lang op voorhand iets zeggen net zoals in maart,mei,augustus(telkens goed nieuws)Waren het dan zoveel betere tijden dan nu?
Ik begrijp dat dit een soort van service is die men eigenlijk niet moet doen.Hoe het ook mag lopen rabo blijft wel een bank die ok is en kan er eerlijk gezegd alleen maar positieve dingen van zeggen,mocht het zijn dat de rente zou zakken dan is dat zo,ik zou daarom zeker geen euro afhalen.Als je het bekijkt over een langere termijn zit je toch steeds goed,zonder te moeten de acties af te schuimen en datums in het oog te houden en dat is ook al iets.
Het is gewoon dat een mens het een en ander in zijn hoofd heeft om te doen(nu zeker met de 11 maanden regel)we zullen wel zien.
Maar heel gerust ben ik er niet in aangezien er geen antwoord komt,zelfs geen ontwijkende zoals we zijn er nog mee bezig.Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de rabo man of vrouw gaan langlaufen is .
Ik begrijp dat dit een soort van service is die men eigenlijk niet moet doen.Hoe het ook mag lopen rabo blijft wel een bank die ok is en kan er eerlijk gezegd alleen maar positieve dingen van zeggen,mocht het zijn dat de rente zou zakken dan is dat zo,ik zou daarom zeker geen euro afhalen.Als je het bekijkt over een langere termijn zit je toch steeds goed,zonder te moeten de acties af te schuimen en datums in het oog te houden en dat is ook al iets.
Het is gewoon dat een mens het een en ander in zijn hoofd heeft om te doen(nu zeker met de 11 maanden regel)we zullen wel zien.
Maar heel gerust ben ik er niet in aangezien er geen antwoord komt,zelfs geen ontwijkende zoals we zijn er nog mee bezig.Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de rabo man of vrouw gaan langlaufen is .
Dat laatste klopt. Het laatste bezoek van de man van Rabobank aan deze site was op 14 december 2011 om 13:06, dus voordat je je vraag had gesteld.
Dank je Yaris,zo zie je maar weer dat er niet te vlug conclusies mogen getrokken worden.
Maar indien Rabobank ondertussen al wel een nieuwe garantie zou hebben klaar staan hadden ze dat al wel op hun site aangekondigd.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Misschien een ietwat laat antwoord. Onze excuses daarvoor. Er zaten geen tactische bedoelingen achterdewitten schreef:hoi, rabo

Wij kunnen al bevestigen dat we vanaf 1 januari geen nieuwe rentegarantie gaan kunnen aanbieden op de spaarboekjes. De reden hiervoor is dat er teveel onzekerheid is over de verdere evolutie van de rente op de markten waardoor wij niet met zekerheid kunnen zeggen of het voor ons financieel haalbaar zal blijven om de huidige intrestvoeten te kunnen blijven aanhouden tot een op voorhand bepaalde datum.
We benadrukken wel dat de (tijdelijke?) stopzetting van de rentegarantie geen indicatie is voor geplande rentedalingen. We weten het gewoon niet en moeten afwachten wat de markten doen.
Wel kunnen we al zeggen dat er géén plannen zijn om onze rentetarieven te laten zakken. Vanaf 1 januari zullen onze huidige rentevoeten gewoon verder van toepassing blijven.
Bedankt voor een duidelijk en eerlijk antwoord.