Termijnrekening NIBC waarom verschil België / Nederland
Termijnrekening NIBC waarom verschil België / Nederland
Ik merk op dat er een verschil zit tussen de termijnrekeningen in Belgie en in Nederland ?
Wat is hiervoor de reden ?
We spreken toch over de zelfde bank
Re: Termijnrekening NIBC waarom verschil België / Nederland
vraag afgesplitst naar apart topic
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Jullie bieden een van de hoogste rentes op de markt qua termijnrekeningen.
Maar toch wordt er nog steeds verlies geleden als je de inflatie bekijkt ( momenteel 3,85% )
Jullie termijnrekeningen op 10 jaar geven 4,50% - 21% RV = 3,555% netto
Momenteel rekent iedere bank nog met 15% RV
Zal de verhoging van de roerende voorheffingen naar 21% enige invloed hebben op jullie rente?
Want in de huidige context word er een verlies geleden van 0,3%
Wat al veel minder is dan bij sommige andere banken maar toch een verlies.
Maar toch wordt er nog steeds verlies geleden als je de inflatie bekijkt ( momenteel 3,85% )
Jullie termijnrekeningen op 10 jaar geven 4,50% - 21% RV = 3,555% netto
Zal de verhoging van de roerende voorheffingen naar 21% enige invloed hebben op jullie rente?
Is het de bedoeling om altijd een van de beste rendementen te geven op de markt ?
Want ik werd klant bij Rabobank voor een betere rente te krijgen en enkele maanden nadien kreeg ik meer % bij mijn lokaal bankkantoor dan bij Rabo !
Het is niet mijn bedoeling om voor enkele duizenden € weeral een andere bank te kiezen !
Het is wel mijn bedoeling om maandelijks een mooi bedrag te plaatsen op een termijnrekening zodat ik maandelijks een extra inkomen verwerf.
Als ik dit bekijk op een peride van 10 jaar wilt dit dus zegen dat ik maandelijks zo,n 1500€ zou plaatsen op een termijnrekening van 10 jaar.
Plaats ik maandelijks meer dan is mijn kapitaal niet meer beschemd omdat ik dan op 10 jaar boven de 200 000€ uitkom(2 personen).
Vandaar die 1500€ !
In elk geval is het aantrekkelijk wat jullie aanbieden .
Maar blijft dit ook zo ?
Want ik werd klant bij Rabobank voor een betere rente te krijgen en enkele maanden nadien kreeg ik meer % bij mijn lokaal bankkantoor dan bij Rabo !
Het is niet mijn bedoeling om voor enkele duizenden € weeral een andere bank te kiezen !
Het is wel mijn bedoeling om maandelijks een mooi bedrag te plaatsen op een termijnrekening zodat ik maandelijks een extra inkomen verwerf.
Als ik dit bekijk op een peride van 10 jaar wilt dit dus zegen dat ik maandelijks zo,n 1500€ zou plaatsen op een termijnrekening van 10 jaar.
Plaats ik maandelijks meer dan is mijn kapitaal niet meer beschemd omdat ik dan op 10 jaar boven de 200 000€ uitkom(2 personen).
Vandaar die 1500€ !
In elk geval is het aantrekkelijk wat jullie aanbieden .
Maar blijft dit ook zo ?
Wordt de rente van een termijnrekening uitgekeerd op de tegenrekening of op de spaarrekening bij NIBC ?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
De rentetarieven worden lokaal bepaald en zijn afhankelijk van lokale marktomstandigheden. Ook is het zo dat de lokale kostenstructuur van de bank verschilt van land tot land wat opnieuw invloed heeft op de gehanteerde tarieven.lop schreef:Ik merk op dat er een verschil zit tussen de termijnrekeningen in Belgie en in Nederland ?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
De verhoging van de RV naar 21% zal geen invloed hebben op onze rentes. Vermits de kortste termijnrekening die u kan openen op dit moment 3 maand is, zal de uitbetaling hiervan al gebeuren op het moment dat er (normaal gezien) al sprake zal zijn van 21%lop schreef: Jullie termijnrekeningen op 10 jaar geven 4,50% - 21% RV = 3,555% netto
Op dit moment zijn wij op onze site alles aan het aanpassen om overal over die 21% te spreken. (zie de tarieven https://www.nibcdirect.be/nl/spaarprodu ... ntevoeten/) ook in onze calculator houden we rekening met 21%: https://www.nibcdirect.be/nl/spaarprodu ... nrekening/
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
De rente wordt uitgekeerd op de spaarrekening. Mocht u willen dat deze automatisch naar de tegenrekening gaat kan u steeds een overboeking met memodatum voorzien.lop schreef:Wordt de rente van een termijnrekening uitgekeerd op de tegenrekening of op de spaarrekening bij NIBC ?
Ik vind dat u volkomen terecht een "quote" hebt gebruikt.
Als je wat langer op spaargids zit dan zullen ze hier regelmatig de "quotes" verwijderen,wat niet altijd aan de duidelijkheid tegemoet komt.
Als je wat langer op spaargids zit dan zullen ze hier regelmatig de "quotes" verwijderen,wat niet altijd aan de duidelijkheid tegemoet komt.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Heb ik hier vooral gedaan omdat het om meerdere vragen binnen één topic ging. Op die manier kon ik duidelijker aangeven op welke vraag mijn antwoord een antwoord was.
Ik weet inderdaad dat je op spaargids.be zuinig moet zijn met de "quotes"
In ieder geval bendakt voor de tip!
Ik weet inderdaad dat je op spaargids.be zuinig moet zijn met de "quotes"
In ieder geval bendakt voor de tip!
Je hebt 100 % gelijk, en zeker als je op een van de voorgaande, maar niet op het laatste berichtje reageert kan je bijna niet zonder quotes.
Ik had eerst de indruk dat men op de quotes een "Di Rupo -taks" had ingevoerd.
Ik had eerst de indruk dat men op de quotes een "Di Rupo -taks" had ingevoerd.
Beste,NIBC Direct schreef:Op dit moment zijn wij op onze site alles aan het aanpassen om overal over die 21% te spreken. (zie de tarieven https://www.nibcdirect.be/nl/spaarprodu ... ntevoeten/) ook in onze calculator houden we rekening met 21%: https://www.nibcdirect.be/nl/spaarprodu ... nrekening/
Op rentevoeten is het nog 15% (bv 3 maand: Bruto 2%, Netto 1.7% = 15% RV), in de simulator wordt reeds 21% afgehouden.
Misschien hebben jullie dit over het hoofd gezien?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Ik vermoed dat dit een cache probleem is. Wij hebben het vandaag aangepast. De pagina "refreshen" zou het probleem moeten oplossen.