Kasbons
Kasbons
Is er eigenlijk een reden waarom jullie naast of in plaats van de termijnrekeningen geen kasbons aanbieden?
Uiteindelijk blijf ik me afvragen waarom mensen kiezen voor termijnrekeningen en niet voor een kasbon. Intresten zijn identiek maar aan een termijnrekening zit je vast ,terwijl je kasbons vlot naar effectendossier van je kinderen kan laten verhuizen als je op een gegeven moment zelf je geld minder nodig hebt .
Uiteindelijk blijf ik me afvragen waarom mensen kiezen voor termijnrekeningen en niet voor een kasbon. Intresten zijn identiek maar aan een termijnrekening zit je vast ,terwijl je kasbons vlot naar effectendossier van je kinderen kan laten verhuizen als je op een gegeven moment zelf je geld minder nodig hebt .
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Kasbons
De banken zouden het liefst alle oude vertrouwde producten en zeker ook kasbons willen afbouwen. Kijk maar eens hoeveel banken nog gekapitaliseerde kasbons aanbieden. Producten die goed waren voor spaarders en waarbij de spaarder zelf het best zijn rekening kan maken, stukken kan verplaatsen en zelf plannen naar de toekomst, worden hem het liefst ontnomen. Het grote probleem is dat dan wel alle banken gelijktijdig dit product zouden moeten uit de markt nemen. En gelukkig blijft toch nog de concurrentie. Banken hebben niks liever dan dat spaarders risicoproducten kopen waarbij zij als bank het meest aan verdienen en die de spaarder ook zo lang mogelijk aan zich binden. Bij het ontbinden van termijnrekeningen kunnen banken ook weeral meer kosten aanrekenen.Vertongen schreef:Is er eigenlijk een reden waarom jullie naast of in plaats van de termijnrekeningen geen kasbons aanbieden?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Kasbons
Kasbons op zich zijn een iets complexer product omdat ze verhandelbaar moeten zijn op een secundaire markt. Dat brengt iets meer flexibiliteit met zich mee, maar voor het overgrote deel zijn termijnrekeningen en kasbons quasi identiek. Omdat we onze structuur eenvoudig willen behouden werd daarom gekozen voor de minst complexe oplossing, nl. termijnrekeningen.
Alhoewel de tarieven op termijnrekeningen het laatste jaar minder interessant zijn geworden is in het verleden heel vaak gebleken dat de termijnrekeningen bij Rabobank.be gemiddeld een hoger rendement opleverden dan de kasbons bij andere banken voor vergelijkbare periodes.
Alhoewel de tarieven op termijnrekeningen het laatste jaar minder interessant zijn geworden is in het verleden heel vaak gebleken dat de termijnrekeningen bij Rabobank.be gemiddeld een hoger rendement opleverden dan de kasbons bij andere banken voor vergelijkbare periodes.