BIC code NIBC
BIC code NIBC
Beste,
Ik logde net voor het eerst in om mijn rekeningnummer te kennen zodat ik mijn eerste overschrijving kan doen ter activering van mijn rekening.
Het viel me op dat enkel maar het (IBAN) rekeningnummer wordt vermeld in de beveiligde omgeving, maar nergens de BIC code.
Op zich geen ramp want de meeste banken 'berekenen' deze zelf. Blijkbaar is de BIC code voor NIBC Bank DNIBBE21.
Zou het niet handig zijn dit ook in de e-webbanking toepassing te vermelden?
Dit is geen kritiek, noem het een positieve suggestie
Ik logde net voor het eerst in om mijn rekeningnummer te kennen zodat ik mijn eerste overschrijving kan doen ter activering van mijn rekening.
Het viel me op dat enkel maar het (IBAN) rekeningnummer wordt vermeld in de beveiligde omgeving, maar nergens de BIC code.
Op zich geen ramp want de meeste banken 'berekenen' deze zelf. Blijkbaar is de BIC code voor NIBC Bank DNIBBE21.
Zou het niet handig zijn dit ook in de e-webbanking toepassing te vermelden?
Dit is geen kritiek, noem het een positieve suggestie
Re: BIC code NIBC
correcte opmerking, ik heb ook een 'IBAN calculator-site' moeten raadplegen om het BIC nummer te weten te komen, nadat ik de ganse site van NIBC had doorzocht. Ik vind ook wel dat zoiets op de site of in de beveiligde omgeving zou moeten vermeld staan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
+1
Ook zou het handig zijn dat je het rekeningnummer kan copy/pasten. Da's blijkbaar niet mogelijk ?
Ook zou het handig zijn dat je het rekeningnummer kan copy/pasten. Da's blijkbaar niet mogelijk ?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Onze BIC code is inderdaad DNIBBE21. We zullen hem op jullie aanraden ook op onze website zetten, dan kan iedereen hem terugvinden.
De rekeningnummers kopieren zou normaal geen probleem moeten zijn. Welke browser gebruik je en waar probeer je het rekeningnummer te selecteren?
De rekeningnummers kopieren zou normaal geen probleem moeten zijn. Welke browser gebruik je en waar probeer je het rekeningnummer te selecteren?
BIC code is blijkbaar DNIBBE21XXX
Vanuit het rekeningoverzicht want al de rest zijn drop-down boxes. Browser: IE8.NIBC Direct schreef:De rekeningnummers kopieren zou normaal geen probleem moeten zijn. Welke browser gebruik je en waar probeer je het rekeningnummer te selecteren?
BIC code telt normaal 8 tekens, dus is wel degelijk DNIBBE21fonzie schreef:BIC code is blijkbaar DNIBBE21XXX
De BIC code dient hier voor niets, want je kan enkel overschrijven naar de eigen tegenrekening, en deze zal zich wel in België bevinden , niet ?
Die BIC code van NIBC heb je nodig om over te schrijven naar NIBC van een andere bank. Alhoewel er banken zijn (zoals Argenta & Dexia) die geen BIC code vragen, maar ze zelf automatisch toevoegen na ingave van het IBAN nr.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!