tegenrekening=geen zichtrekening
-
- Newbie
- Contacteer:
tegenrekening=geen zichtrekening
Wat staat mij te doen indien ik per abuis een spaarrekening als tegenrekening heb doorgestuurd?
Copys paspoorten heb ik nog niet per post verzonden.Online alle gegevens terug doorsturen?
Copys paspoorten heb ik nog niet per post verzonden.Online alle gegevens terug doorsturen?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: tegenrekening=geen zichtrekening
@ Moonshadow
Als je per vergissing een spaarrekening opgeeft als tegenrekening zijn er twee dingen die je kan doen. Je kan de tegenrekening laten wijzigen met het formulier 'wijzigen tegenrekening' uit het documentcenter op onze website of je laat deze aanvraag annuleren en je vult inderdaad alles opnieuw in.
In het eerste geval moet je dus een formulier invullen en naar ons opsturen samen met een rekeninguitreksel waarop wij duidelijk kunnen zien dat het om een zichtrekening op jouw naam gaat. Dit kan je samen met je identiteitskaart kopieën doen, dan wordt meteen je aanvraag gevalideerd en je tegenrekeningnummer aangepast.
In het tweede geval bel je even naar ons callcenter, je vraagt hen je huidige openstaande aanvraag te annuleren en vervolgens vul je het aanvraagformulier terug in. We laten dan je aanvraag valideren van zodra we je identiteitskaart kopieën hebben ontvangen.
Als je per vergissing een spaarrekening opgeeft als tegenrekening zijn er twee dingen die je kan doen. Je kan de tegenrekening laten wijzigen met het formulier 'wijzigen tegenrekening' uit het documentcenter op onze website of je laat deze aanvraag annuleren en je vult inderdaad alles opnieuw in.
In het eerste geval moet je dus een formulier invullen en naar ons opsturen samen met een rekeninguitreksel waarop wij duidelijk kunnen zien dat het om een zichtrekening op jouw naam gaat. Dit kan je samen met je identiteitskaart kopieën doen, dan wordt meteen je aanvraag gevalideerd en je tegenrekeningnummer aangepast.
In het tweede geval bel je even naar ons callcenter, je vraagt hen je huidige openstaande aanvraag te annuleren en vervolgens vul je het aanvraagformulier terug in. We laten dan je aanvraag valideren van zodra we je identiteitskaart kopieën hebben ontvangen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb geld overgeschreven op mijn nieuwe rekening maar niet goed gelezen niet van mijn tegenrekening(wel van dezelfde bank). Wat nu ?
Ik heb ondertussen een bedrag overgeschreven van de juiste tegenrekening.
Komt dit in orde ?
Ik heb ondertussen een bedrag overgeschreven van de juiste tegenrekening.
Komt dit in orde ?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Mikke, omdat de eerste betalingen allemaal worden nagekeken ofdat ze wel van de juiste tegenrekening komen, voordat de spaarrekening wordt gedeblokkeerd, zal de eerste betaling waarschijnlijk geweigerd en teruggestort worden. Je zal dan een mailtje krijgen om te vragen te storten van de juiste tegenrekening, maar dat heb je ondertussen al gedaan. Die storting zal dan goedgekeurd worden, waarna je rekening volledig gedeblokkeerd wordt.
Beste,
Mijn eerste storting is gebeurd van de correcte tegenrekening. Nu wil ik een deel spaargeld overzetten. Mag ik nu storten vanaf rekeningen die niet mijn tegenrekening zijn of moet ik eerst dat spaargeld van een andere bank transfereren naar de tegenrekening?
Ik heb eens gekeken en ik zie dat enkel bij geldafhaling deze tegenrekening gebruikt moet worden.
Ik wil gewoon zeker zijn.
Alvast bedankt,
Dave
Mijn eerste storting is gebeurd van de correcte tegenrekening. Nu wil ik een deel spaargeld overzetten. Mag ik nu storten vanaf rekeningen die niet mijn tegenrekening zijn of moet ik eerst dat spaargeld van een andere bank transfereren naar de tegenrekening?
Ik heb eens gekeken en ik zie dat enkel bij geldafhaling deze tegenrekening gebruikt moet worden.
Ik wil gewoon zeker zijn.
Alvast bedankt,
Dave
Ja.dave1976 schreef:Mijn eerste storting is gebeurd van de correcte tegenrekening. Nu wil ik een deel spaargeld overzetten. Mag ik nu storten vanaf rekeningen die niet mijn tegenrekening zijn
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Dat mag inderdaad. Eens de rekening geactiveerd kan u storten vanop gelijk welke belgische rekening.