Nog geen storting zichtbaar op mijn rekening
Re: Nog geen storting zichtbaar op mijn rekening
in het menu langs de linkerkant: Rekeninguittreksels > nieuwe uittrekselsE10ne schreef:Daarnet nog even gekeken, vind geen export naar pdf en ik had van rekeninguittreksel (lay out) iets meer verwacht. Uittrekselnr. edm...
Sorry, lijkt me wat amateuristische start.
Kies uw rekening, klik op "zoeken", ik krijg:
Rekening: BEXX......
Nummer eerste uittreksel: 1
Nummer laatste uittreksel: 1
Begindatum: 03/01/2012
Einddatum: 03/01/2012
Dan een kolomtje met "Acties", klik op "Acties" > Downloaden
Dan krijg je een nieuw scherm en een knop "Downloaden"
en je krijgt een PDF file.
En het 2de blad is het detail met alle info van waar het geld komt:
Bedrag : XXX EUR
Rekening opdrachtgever : XXXXXXXX
Opdrachtgever : Dhr. XXXXX
Adres 1
Adreslijn 2
Rekening begunstige : 512-XXXXXXX
Begunstigde XXXXX
Adres 1
Adreslijn 2
Mededeling : XXXXXX
Referentie : XXXXXX
Wat ontbreekt er nog volgens u?
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
IK vind het ook grappig hoe 'ongeduldig' men is tegenwoordig.
Ik heb maandag een rekening geopend, gisteren de sms gekregen en gestort. Stond vandaag nog niet op de rekening, maar ik klaag niet. 't is niet dat je naar NIBC snel snel moet overschrijven om de dag zelf of nadien aandelen / obligaties te kopen.
Die hoge rentes op de spaar- en termijnrekening lopen heus wel niet weg hoor. ze zullen nog wel een tijdje bezig blijven met volk aantrekken met hoge rentes...
Ik heb maandag een rekening geopend, gisteren de sms gekregen en gestort. Stond vandaag nog niet op de rekening, maar ik klaag niet. 't is niet dat je naar NIBC snel snel moet overschrijven om de dag zelf of nadien aandelen / obligaties te kopen.
Die hoge rentes op de spaar- en termijnrekening lopen heus wel niet weg hoor. ze zullen nog wel een tijdje bezig blijven met volk aantrekken met hoge rentes...
Groot gelijk Webster.
Geef de zaak gewoon wat tijd : mensen willen hier precies hun geld al onmiddellijk de seconde nadat ze hebben overgeschreven op hun nieuwe rekening zien staan.
Hoge spaarrente bij NIBC : allemaal goed en wel, maar rijk gaan jullie er niet van worden hoor. Daar zal je andere maatregelen voor moeten treffen en die zullen sowieso van veel langere termijn zijn dan een dagje wachten tot je centjes op de nieuwe NIBC-getrouwheidsrekening staan.
Kruimels, en zo uit je dak gaan. Ik begrijp dat niet.
Geef de zaak gewoon wat tijd : mensen willen hier precies hun geld al onmiddellijk de seconde nadat ze hebben overgeschreven op hun nieuwe rekening zien staan.
Hoge spaarrente bij NIBC : allemaal goed en wel, maar rijk gaan jullie er niet van worden hoor. Daar zal je andere maatregelen voor moeten treffen en die zullen sowieso van veel langere termijn zijn dan een dagje wachten tot je centjes op de nieuwe NIBC-getrouwheidsrekening staan.
Kruimels, en zo uit je dak gaan. Ik begrijp dat niet.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
NIBC Direct NU in België!!
@NIBC Direct
Ik heb dinsdag 3 januari een bedrag van mijn tegenrekening overgeschreven naar mijn nieuwe getrouwheidsrekening.
Net eens een controle gedaan en het geld staat nog steeds niet op de rekening.
Nochtans staat de tegenrekening op exact dezelfde namen als de getrouwheidsrekening.
Die dinsdag ook nog een overschrijving gedaan naar Argenta en dat geld stond 's anderendaags al op de rekening!
Geld is ook niet teruggestort op de tegenrekening! Waar zijn momenteel mijn centen?
Ik heb dinsdag 3 januari een bedrag van mijn tegenrekening overgeschreven naar mijn nieuwe getrouwheidsrekening.
Net eens een controle gedaan en het geld staat nog steeds niet op de rekening.
Nochtans staat de tegenrekening op exact dezelfde namen als de getrouwheidsrekening.
Die dinsdag ook nog een overschrijving gedaan naar Argenta en dat geld stond 's anderendaags al op de rekening!
Geld is ook niet teruggestort op de tegenrekening! Waar zijn momenteel mijn centen?
Ik zit met het zelfde probleem.Storting gedaan niets op rekening te zien.Paar keer telefonischcontact gehad altijd het zelfde antwoord dat het wel inorde zal komen en of dat ik nog andere vragen heb.Ik heb geantwoord dat ik nog veel vragen heb maar dat ik op geen enkel vraag een deftig antwoordt krijg.Ik hoop dat het opstart problemen zijn maar begin toch te twijfelen.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het probleem zit hem in het vele manuele werk dat er moet gebeuren om de eerste storting goed te keuren. Dit komt doordat bij heel wat banken de naam die wordt meegegeven niet identiek is aan de naam die wij krijgen op de rekeningaanvraag. (Voornaam / Familienaam omgekeerd, afkortingen, enz...)
In dit geval moet er manueel nagekeken worden of het klopt en pas als dit gedaan is wordt de rekening goedgekeurd. Op dat moment krijgt u een bericht van validatie en komt het geld met de juiste valutadatum op uw rekening terecht.
In dit geval moet er manueel nagekeken worden of het klopt en pas als dit gedaan is wordt de rekening goedgekeurd. Op dat moment krijgt u een bericht van validatie en komt het geld met de juiste valutadatum op uw rekening terecht.
O.K bedankt ik zal het opvolgen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Net nog eens gekeken en nu staat het geld op de rekening met aangepaste valutadatum!
Gisteren een overschrijving gedaan en ja hoor....het geld staat op de spaarrekening !
Dus het kan wel vlug
Dus het kan wel vlug
Dat van mij staat er nu op.
De valutadatum is wel die van vandaag, maar ik ga niet moeilijk doen voor die 5,00 EUR.
2 vraagjes:
1. Ik zie bij het renteoverzicht dat een fiscale zegel van 15 cent in mindering wordt gebracht. Is dit correct? Ik dacht dat dit enkel voor zichtrekeningen was (maar ik kan verkeerd zijn).
2. Ik heb nog geen uittreksel, maar de activatiestorting staat er ook nog maar op van vanavond. Wanneer worden de uittreksels gegenereerd? Is dat 's nachts?
De valutadatum is wel die van vandaag, maar ik ga niet moeilijk doen voor die 5,00 EUR.
2 vraagjes:
1. Ik zie bij het renteoverzicht dat een fiscale zegel van 15 cent in mindering wordt gebracht. Is dit correct? Ik dacht dat dit enkel voor zichtrekeningen was (maar ik kan verkeerd zijn).
2. Ik heb nog geen uittreksel, maar de activatiestorting staat er ook nog maar op van vanavond. Wanneer worden de uittreksels gegenereerd? Is dat 's nachts?
Ik heb ook dinsdagavond de storting gedaan, en nog steeds niets.
Als het er maandagavond nog niet opstaat ga ik mij toch eens kwaad moeten maken
Als het er maandagavond nog niet opstaat ga ik mij toch eens kwaad moeten maken

Ik heb gebeld en 10 minuten later was het in orde. Je kan ook naar klachten mailen. Dat type mailboxen worden vaak met hogere prioriteit / senior medewerkers behandeld.
Nee hoor, die storing van mij was dinsdagmorgen.
Maandag komt het wel in orde, you'll see
Maandag komt het wel in orde, you'll see

- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Die fiscale zegel staat er inderdaad nog in maar we zijn eraan aan het werken om die eruit te halen (concreet gaan we deze kost op ons nemen)Bart schreef:Dat van mij staat er nu op.
2 vraagjes:
Dit eruit halen is blijkbaar iets minder evident dan verwacht maar het komt zeker in orde voor de volgende renteafrekening. Dus niemand moet die betalen.
Wat de generatie van de uittreksels betreft, dat moet ik eens navragen. Ik kom hierop terug.
@ bartVW, dank voor de info. Ik had het zelf niet gevonden maar de afgelopen dagen ook niet meer gekeken.