Mea Culpa Renteberekening 11 maanden
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Mea Culpa Renteberekening 11 maanden
Beste forumbezoekers.
Ergens in het forum heb ik een onjuist antwoord gegeven met betrekking tot de manier waarop de 11 maanden regel wordt toegepast.
Ik heb gezegd dat, in tegenstelling tot wat er in het call center werd gezegd de 11 maanden berekening uitging van exact 11 maanden. Dit klopt dus niet de 11 maanden regel werkt pro-rata het aantal overblijvende dagen in december (Goed nieuws voor de klanten want dit is beter.
Concreet wil dit het volgende zeggen.
10.000 euro gestort op 5 januari zal op 1 januari 2013 11 maanden en 26 dagen (in casu 361 dagen) getrouwheidspremie uitbetaald krijgen. Op 1 januari start de nieuwe getrouwheidsperiode
10.000 euro gestort op 20 januari zal op 1 januari 2013 11 maanden en 11 dagen (in casus 346 dagen) getrouwheidspremie uitbetaald krijgen. Ook hier start de nieuwe getrouwheidsperiode op 1 januari 2013.
Ergens in het forum heb ik een onjuist antwoord gegeven met betrekking tot de manier waarop de 11 maanden regel wordt toegepast.
Ik heb gezegd dat, in tegenstelling tot wat er in het call center werd gezegd de 11 maanden berekening uitging van exact 11 maanden. Dit klopt dus niet de 11 maanden regel werkt pro-rata het aantal overblijvende dagen in december (Goed nieuws voor de klanten want dit is beter.
Concreet wil dit het volgende zeggen.
10.000 euro gestort op 5 januari zal op 1 januari 2013 11 maanden en 26 dagen (in casu 361 dagen) getrouwheidspremie uitbetaald krijgen. Op 1 januari start de nieuwe getrouwheidsperiode
10.000 euro gestort op 20 januari zal op 1 januari 2013 11 maanden en 11 dagen (in casus 346 dagen) getrouwheidspremie uitbetaald krijgen. Ook hier start de nieuwe getrouwheidsperiode op 1 januari 2013.
Laatst gewijzigd door NIBC Direct op 6 januari 2012, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mea Culpa Renteberekening 11 maanden
Beste NIBC,
Zolang het in ons voordeel is zul je ons NIET horen klagen![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Zolang het in ons voordeel is zul je ons NIET horen klagen
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste Nibc direct,
Mocht bovenstaande nu ook eens worden doorgevoerd op jullie webstek onder 'renteoverzicht' was het helemaal top.
Mocht bovenstaande nu ook eens worden doorgevoerd op jullie webstek onder 'renteoverzicht' was het helemaal top.
@ NIBC
Dan kan u best de productfiche aanvullen, want daarin staat:
"Uitzondering hierop zijn bedragen gestort in januari. Voor die bedragen is de getrouwheidspremie verworven nadat het geld gedurende 11 opeenvolgende maanden op de rekening heeft gestaan. Na het beëindigen van deze periode start een nieuwe getrouwheidsperiode van 12 maanden."
Dat kan voor verwarring zorgen.
https://www.nibcdirect.be/media/86691/n ... che-nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan kan u best de productfiche aanvullen, want daarin staat:
"Uitzondering hierop zijn bedragen gestort in januari. Voor die bedragen is de getrouwheidspremie verworven nadat het geld gedurende 11 opeenvolgende maanden op de rekening heeft gestaan. Na het beëindigen van deze periode start een nieuwe getrouwheidsperiode van 12 maanden."
Dat kan voor verwarring zorgen.
https://www.nibcdirect.be/media/86691/n ... che-nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
In de productfiche staat verder onder punt 5:
"Per spaarrekening wordt 21 % roerende voorheffing aangerekend op de opbrengsten die de vrijgestelde schijf overschrijden."
De regering Di Rupo gaat toch niets veranderen aan de RV van spaarboekjes? Die blijft, zelfs na overschrijding van de vrijgestelde schijf, 15%. Ik weet, er zijn nog geen wetteksten beschikbaar, maar als ze het al aangekondigd hebben, zou het straf zijn om in de wet iets anders te schrijven.
"Per spaarrekening wordt 21 % roerende voorheffing aangerekend op de opbrengsten die de vrijgestelde schijf overschrijden."
De regering Di Rupo gaat toch niets veranderen aan de RV van spaarboekjes? Die blijft, zelfs na overschrijding van de vrijgestelde schijf, 15%. Ik weet, er zijn nog geen wetteksten beschikbaar, maar als ze het al aangekondigd hebben, zou het straf zijn om in de wet iets anders te schrijven.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
@Vaganzza: NIBC is al vooruitziend.
ZIe http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... paren.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mogelijke extra belastingen?
* RV verhogen?
* Vrijstellingen afschaffen?
* RV op de staatsobligaties van begin december toch naar 21% ?
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
ZIe http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... paren.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mogelijke extra belastingen?
* RV verhogen?
* Vrijstellingen afschaffen?
* RV op de staatsobligaties van begin december toch naar 21% ?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Zijn we mee bezig. Maar dat vraagt wat meer werk dan voorzien. het heeft uiteraard geen invloed op wat er effectief zal worden uitebetaald.udi schreef:Beste Nibc direct,
Van 5 januari t/m 31 december 2012 = 362 dagen ( geen 361 dagen ! )NIBC Direct schreef:Ergens in het forum heb ik een onjuist antwoord gegeven..
...
Van 20 januari t/m 31 december 2012 = 347 dagen ( geen 346 dagen ! )
Op jullie productfiche staat nog steeds vermeld :
Blijkbaar geeft NIBC bijna constant « onjuiste » antwoorden, die dan rechtgezet worden met weer een « onjuist » antwoord.Uitzondering hierop zijn bedragen gestort in januari. Voor die bedragen is de getrouwheidspremie verworven nadat het geld gedurende 11 opeenvolgende maanden op de rekening heeft gestaan.
Hoeveel bedraagt de rentevergoeding in de voorbeelden op 1-1-2013 ? 2012 is een schrikkeljaar en telt 366 dagen !
Wanneer is de « verwervingsdatum » van de voorbeelden in de « 11 maanden regel » ?
Wanneer is de « hernieuwingsdatum » van de getrouwheidsperiode van 12 maanden van de voorbeelden ?
Ik hoop dat ge deze rechtzetting ook herhaalt in uw vorig foutief antwoord anders zal de verwarring nooit ophouden !!!
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
'k denk dat het ook maar mensen zijn bij Nibc, beter verkeerde antwoorden dan geen antwoorden. Dergelijke snelle en adequate reacties van een internetbank heb ik nog nooit mogen ervaren. TOP!
Laatst gewijzigd door udi op 6 januari 2012, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Van een « professionele bank » verwachten wij correcte antwoorden die vóór ze online gezet worden gecheckt en gedubbelcheckt zijn !
Als ze regelmatig een verkeerd antwoord geven; wie zal dan nog het onderscheid kunnen maken tussen het « ééne correcte » en de « andere foutieve » antwoorden.
Nee.. voor mij liever « geen » antwoord dan een « foutief » antwoord !
Buiten de bezoekers van Spaargids zijn er nog andere potentiële klanten die van NIBC gehoord hebben.
Een goeie raad aan de moderator van NIBC : Zorg er eerst en vooral voor dat uw infofiche op de website correct , duidelijk , transparant en ondubbelzinnig is.
In uw antwoord kan je dan gewoon een link leggen naar jullie infofiche !
Ge kunt de « 11 maanden » regel eenvoudig houden of « complex « maken.
Houd in ieder geval rekening met een mogelijke « gedeeltelijke » afhaling van de januari-storting tussen de « 11 maanden » en « 1 januari » !
Als ze regelmatig een verkeerd antwoord geven; wie zal dan nog het onderscheid kunnen maken tussen het « ééne correcte » en de « andere foutieve » antwoorden.
Nee.. voor mij liever « geen » antwoord dan een « foutief » antwoord !
Buiten de bezoekers van Spaargids zijn er nog andere potentiële klanten die van NIBC gehoord hebben.
Een goeie raad aan de moderator van NIBC : Zorg er eerst en vooral voor dat uw infofiche op de website correct , duidelijk , transparant en ondubbelzinnig is.
In uw antwoord kan je dan gewoon een link leggen naar jullie infofiche !
Ge kunt de « 11 maanden » regel eenvoudig houden of « complex « maken.
Houd in ieder geval rekening met een mogelijke « gedeeltelijke » afhaling van de januari-storting tussen de « 11 maanden » en « 1 januari » !
Laatst gewijzigd door Urbain op 6 januari 2012, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
@Urbain
Ik constateer vooral dat die "echte professionele banken", op een paar uitzonderingen na, hier niet communiceren met hun klanten en dus het risico niet lopen om dergelijke fouten te maken.
daarnaast bedankt om mijn rekening recht te zetten. U heeft helemaal gelijk maar ik veronderstel dat niemand het punt dat ik wou maken in deze zal gemist hebben.
Ik constateer vooral dat die "echte professionele banken", op een paar uitzonderingen na, hier niet communiceren met hun klanten en dus het risico niet lopen om dergelijke fouten te maken.
daarnaast bedankt om mijn rekening recht te zetten. U heeft helemaal gelijk maar ik veronderstel dat niemand het punt dat ik wou maken in deze zal gemist hebben.
Ik begrijp niet waarom dit « Goed nieuws is voor de klanten want dit is beter » !
Neem gerust uw tijd om te antwoorden en bestudeer zeker de simulatie wat er gebeurt ingeval van een gedeeltelijke afhaling van de januari-storting tussen de « 11 maanden » en « 1 januari » !
Graag ook antwoord op de vragen uit mijn vorige topic !
Neem gerust uw tijd om te antwoorden en bestudeer zeker de simulatie wat er gebeurt ingeval van een gedeeltelijke afhaling van de januari-storting tussen de « 11 maanden » en « 1 januari » !
Graag ook antwoord op de vragen uit mijn vorige topic !
héhé, ik volg dit met spanning. De soaps "Thuis" en "Family" krijgen concurrentie...
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Een storting op 5 januari van € 10.000 verwerft op 31/12/2012 de volgende getrouwheidspremie
10.000/100*1,5/366*362= 148,36 Dit bedrag verschijnt op de rekening met valutatdatum 1 januari
Een storting op 5 januari van € 10.000 waar bijvoorbeeld € 2.000 van wordt afgehaald op 1 mei 2012 verwerft op 31/12/2012 de volgende getrouwheidspremie
8.000/100*1,5/366*362= 118,68 Dit bedrag verschijnt op de rekening met valutatdatum 1 januari
Kan u daarnaast even de andere vragen die u graag wil beantwoord zien aangeven want het is niet altijd even duidelijk of het een statement of een vraag betreft?
10.000/100*1,5/366*362= 148,36 Dit bedrag verschijnt op de rekening met valutatdatum 1 januari
Een storting op 5 januari van € 10.000 waar bijvoorbeeld € 2.000 van wordt afgehaald op 1 mei 2012 verwerft op 31/12/2012 de volgende getrouwheidspremie
8.000/100*1,5/366*362= 118,68 Dit bedrag verschijnt op de rekening met valutatdatum 1 januari
Kan u daarnaast even de andere vragen die u graag wil beantwoord zien aangeven want het is niet altijd even duidelijk of het een statement of een vraag betreft?
lijkt me eerder een potje mierenneukenzoé schreef:héhé, ik volg dit met spanning. De soaps "Thuis" en "Family" krijgen concurrentie...