Spreadsheet intresten: controleer uw bank(en)!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Spreadsheet intresten: controleer uw bank(en)!
Een dikke dank u aan urbain, joao, dendirk en willy voor hun moed en het fantastisch werk!
ik vraag me af of iemand verschillen heeft gevonden in de renteberekening resultaten tussen de office 2003 en office 2007 versies van urbain?
ik heb allebeide programmas ter beschikking en ik welkom uw feedback
Mvg
Jos
ik vraag me af of iemand verschillen heeft gevonden in de renteberekening resultaten tussen de office 2003 en office 2007 versies van urbain?
ik heb allebeide programmas ter beschikking en ik welkom uw feedback
Mvg
Jos
heeft iemand ook de nauwkeurigheid van renteberekening resultaten vergeleken tussen de programmas van urbain, joao, dendirk en willy?
dank u op voorbaat voor uw reaktie
mvg
jos
dank u op voorbaat voor uw reaktie
mvg
jos
Vrijgestelde opbrengsten van gereglementeerde spaarrekeningen voor 2012 <1830,00 €>
Beste,
Het lukt mij niet om de laatste versie van Urbain te openen.
Ik krijg de volgende foutmelding:
Warning: require(./includes/joomla.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/admin/domains/spaargids.be/public_html/forum/common.php on line 21
Warning: require(./includes/joomla.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/admin/domains/spaargids.be/public_html/forum/common.php on line 21
Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './includes/joomla.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/admin/domains/spaargids.be/public_html/forum/common.php on line 21
Kan iemand mij helpen?
Het lukt mij niet om de laatste versie van Urbain te openen.
Ik krijg de volgende foutmelding:
Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './includes/joomla.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/admin/domains/spaargids.be/public_html/forum/common.php on line 21
Kan iemand mij helpen?
er is een technisch probleem met het forum
we hopen dit deze nacht op te lossen
we hopen dit deze nacht op te lossen
attachments werken terug
De vele berichten op dit forum over de renteberekening van de basisrente en de getrouwheidspremie op spaarrekeningen blijven mij verrassen.
In mijn nieuwe « Spaarberekening v6.0 » ( binnenkort te downloaden ) werden nog enkele « bugs » verwijderd.
Deze spreadsheet biedt momenteel renteberekeningen voor 95 verschillende spaarrekeningen en kan nog verder uitgebreid worden.
Voor iedere spaarformule werden alle ( gekende ) rentewijzigingen tot op heden verwerkt !
Bovendien wordt voor « afhalingen » rekening gehouden met zowel de vroegere ( tot 31-3-2009 ) als de nieuwe LIFO-regels ( vanaf 1-4-2009 ).
Het mag U dan ook niet verwonderen dat « de berekeningen lang duren » en vooral afhankelijk zijn van de gebruikte Excel-versie én de rekenkracht van uw computer.
Een handige tool om uw bank te controleren maar ook om allerlei simulaties uit te voeren voor de renteberekening van dit jaar !
In mijn nieuwe « Spaarberekening v6.0 » ( binnenkort te downloaden ) werden nog enkele « bugs » verwijderd.
Deze spreadsheet biedt momenteel renteberekeningen voor 95 verschillende spaarrekeningen en kan nog verder uitgebreid worden.
Voor iedere spaarformule werden alle ( gekende ) rentewijzigingen tot op heden verwerkt !
Bovendien wordt voor « afhalingen » rekening gehouden met zowel de vroegere ( tot 31-3-2009 ) als de nieuwe LIFO-regels ( vanaf 1-4-2009 ).
Het mag U dan ook niet verwonderen dat « de berekeningen lang duren » en vooral afhankelijk zijn van de gebruikte Excel-versie én de rekenkracht van uw computer.
Een handige tool om uw bank te controleren maar ook om allerlei simulaties uit te voeren voor de renteberekening van dit jaar !
Versie 6 van Urbain staat online!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Blijkbaar had ik een verkeerde zip online gezet, nu staat de juiste (lees: meest recente) online.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Spreadsheet intresten: controleer uw bank(en)!
Ik heb de interestberekening opgevraagd van mijn zichtrekening bij fortuneo.
Ze trekken 1.5€ af, terwijl ik nooit negatief ben geweest.
Want hun systeem werkt zo traag, als nen transfer doet tussen je spaar en je zichtrekening da ge maar de dag nadien kunt verder overschrijven
Ze trekken 1.5€ af, terwijl ik nooit negatief ben geweest.
Want hun systeem werkt zo traag, als nen transfer doet tussen je spaar en je zichtrekening da ge maar de dag nadien kunt verder overschrijven
In deze laatste versie werden nog een aantal nieuwigheden toegevoegd :
- de berekeningen worden in de drie versies ( ook Excel 97-2003 ) 5 maal sneller uitgevoerd ; men moet nu wel op het blad « Detail » nà iedere gewijzigde simulatie de berekening opnieuw starten met de functietoets F9 of de knop
« Herberekenen ». Alle berekeningen gebeuren nu « manueel » tegenover vroeger « automatisch » !
- Op het blad « Formule » ziet u in één oogopslag de voornaamste kenmerken van iedere spaarformule : minimum inleg / vers geld / 11 maanden regel.
- Voor Rabobank.be ben ik er in geslaagd hun « 11 maanden » regel in al zijn facetten te programmeren.
Toch nog eens benadrukken dat mijn programma mede tot stand kon komen dank zij de gegevens gevonden op Spaargids.be, waarvoor mijn oprechte dank
Ook mijn dank aan « Koen » die mijn vorige versie met allerlei « uitgevonden « simulaties testte waardoor ik al mijn hersenkronkels moest wakker schudden om de overblijvende « bugs » te lijf te gaan.
Nu is het aan de gebruiker om de rentewijzigingen op « zijn » spaarrekeningen up to date te houden door Spaargids regelmatig te bezoeken.
- de berekeningen worden in de drie versies ( ook Excel 97-2003 ) 5 maal sneller uitgevoerd ; men moet nu wel op het blad « Detail » nà iedere gewijzigde simulatie de berekening opnieuw starten met de functietoets F9 of de knop
« Herberekenen ». Alle berekeningen gebeuren nu « manueel » tegenover vroeger « automatisch » !
- Op het blad « Formule » ziet u in één oogopslag de voornaamste kenmerken van iedere spaarformule : minimum inleg / vers geld / 11 maanden regel.
- Voor Rabobank.be ben ik er in geslaagd hun « 11 maanden » regel in al zijn facetten te programmeren.
Toch nog eens benadrukken dat mijn programma mede tot stand kon komen dank zij de gegevens gevonden op Spaargids.be, waarvoor mijn oprechte dank
Ook mijn dank aan « Koen » die mijn vorige versie met allerlei « uitgevonden « simulaties testte waardoor ik al mijn hersenkronkels moest wakker schudden om de overblijvende « bugs » te lijf te gaan.
Nu is het aan de gebruiker om de rentewijzigingen op « zijn » spaarrekeningen up to date te houden door Spaargids regelmatig te bezoeken.
Hallo,
Zeer goed idee, maar is er een versie die voor de apple gebruikers werkt?
Ik kan het bestand niet aan de praat krijgen?
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt voor de hulp.
Zeer goed idee, maar is er een versie die voor de apple gebruikers werkt?
Ik kan het bestand niet aan de praat krijgen?
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik kreeg een nieuwe versie van Urbain met volgende boodschap:
(Opnieuw) onze oprechte dank aan Urbain!
Je kan de nieuwe versie in bijlage vinden van het eerste bericht van dit topic.
Urbain schreef:Deze update omdat NIBC ( Winnaar Spaarrekening 2012 ) de modaliteiten van zijn « 11 maanden » regel wijzigde en deze wijziging een blijvende invloed heeft op de vervaldagen v/d getrouwheidspremies van alle januari-stortingen.
Groeten
Urbain
(Opnieuw) onze oprechte dank aan Urbain!
Je kan de nieuwe versie in bijlage vinden van het eerste bericht van dit topic.
Bedankt voor dit rekenprogramma, maar ik ben een leek en geraak er niet wijs uit. Bestaat er ergens een 'simpele' gebruiksaanwijzing, dewelke stap voor stap beschrijft hoe je er aan begint? Bijvoorbeeld : de reeds bestaande gegevens die erin staan verwijderen, en een nieuwe rekening inbrengen, en hoe 'jaren' bijvoegen, want ik zie slechts 2 regeltjes voor jaren. Sorry, zelfs aan de 'help' kan ik niet uit.
Ik gebruik office 2007. Sedert ik die 'macro's' toegelaten heb, worden sommige websites plots ontoegankelijk, waaronder spaargids zelf. Ik gebruik google chrome daarvoor. Nu heb ik IE9 opengedaan en dan lukt het wel.
Sorry voor deze 'preek van een leek'
Ik gebruik office 2007. Sedert ik die 'macro's' toegelaten heb, worden sommige websites plots ontoegankelijk, waaronder spaargids zelf. Ik gebruik google chrome daarvoor. Nu heb ik IE9 opengedaan en dan lukt het wel.
Sorry voor deze 'preek van een leek'
Aan wie de bestanden niet kan openen/gebruiken, op PC of Mac: probeer het met OpenOffice.