waardevermindering auto
waardevermindering auto
de waarde van een nieuwe wagen daalt vanaf dag 1, dat is gekend, er wordt soms gezegd: 1 % per maand;
bij vele omniumverzekeringen krijg je echter de nieuwwaarde uitbetaalt gedurende 30 maanden (2,5 jaar), als je dus een perte totale hebt in de 30ste maand, krijg je 100 % van de nieuwprijs (min franchise veronderstel ik, maar dat is nu mijn vraag niet);
vraag: hoeveel krijg je dan als je een perte totale hebt in de 31ste maand:
1)is dat dan 99% van de nieuwprijs (dus 100% - de ene maand die de 30 maand overschrijdt)?
2)of is dat 69 % (100% - de 31 maanden die gepasseerd zijn sinds je aankoop)?
bij vele omniumverzekeringen krijg je echter de nieuwwaarde uitbetaalt gedurende 30 maanden (2,5 jaar), als je dus een perte totale hebt in de 30ste maand, krijg je 100 % van de nieuwprijs (min franchise veronderstel ik, maar dat is nu mijn vraag niet);
vraag: hoeveel krijg je dan als je een perte totale hebt in de 31ste maand:
1)is dat dan 99% van de nieuwprijs (dus 100% - de ene maand die de 30 maand overschrijdt)?
2)of is dat 69 % (100% - de 31 maanden die gepasseerd zijn sinds je aankoop)?

Re: waardevermindering auto
Zal verschillen van maatschappij tot maatschappij.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
na die periode is het de dagwaarde, en dit verschilt inderdaad van verzekering tot verzekering. Kan je beetje opzoeken wat je auto nog waard is in boekje van fergabel of auto scout ofzo, tweedehands wagens van part. tot particulier.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij mij was het vanaf de 30ste maand dat ze telkens 1% aftrokken.....