Gift account
Gift account
Ik heb nu een gift account op mijn persoonlijke rekening.
Kan ik die overzetten naar een gezamelijke rekening?
Kan ik die overzetten naar een gezamelijke rekening?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Gift account
Het overdragen van een Gift Account van uw individuele rekening naar een gezamenlijke rekening is helaas niet mogelijk.
Wat u best doet is onder uw gezamenlijke rekeningen een nieuwe Gift Account aanmaken en de bedragen vervolgens overschrijven naar de nieuw geopende Rabo Gift Account. Daarbij houdt u uiteraard best rekening met de lopende getrouwheidspremies zodat u dit zonder verlies van intresten kan doen.
De Gift Account die u eventueel zou toevoegen onder uw gezamenlijke rekeningen kan uiteraard dezelfde begunstigde hebben als uw bestaande Gift Account.
Wat u best doet is onder uw gezamenlijke rekeningen een nieuwe Gift Account aanmaken en de bedragen vervolgens overschrijven naar de nieuw geopende Rabo Gift Account. Daarbij houdt u uiteraard best rekening met de lopende getrouwheidspremies zodat u dit zonder verlies van intresten kan doen.
De Gift Account die u eventueel zou toevoegen onder uw gezamenlijke rekeningen kan uiteraard dezelfde begunstigde hebben als uw bestaande Gift Account.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
het klopt toch, dat het eigenlijk verstandiger is om een gift account voor de kinderen onder een gezamelijke rekening te hebben dan onder een persoonlijke?
valt de gift account ook onder de 11 maanden regel?
valt de gift account ook onder de 11 maanden regel?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Op alle spaarrekeningen (waaronder de Rabo Gift Account) die gekoppeld zijn aan een gezamenlijk 'abonnement' op naam van gehuwden of wettelijk samenwonenden, wordt altijd automatisch een dubbele vrijstelling van roerende voorheffing toegekend. Verder ligt de keuze van rekening waaraan u een Rabo Gift Account wil koppelen, eigenlijk nog enkel aan uw persoonlijke situatie.
Het openen van een Rabo Gift Account doet u wanneer u bedragen op een spaarrekening wil sparen voor een specifieke begunstigde. Wil u echt voor deze begunstigde sparen vanuit eigen naam, dan opent u best de Gift Account onder uw eigen persoonlijke rekeningen. Doet u dit liever vanuit gezamenlijke naam, dan kiest u voor uw gezamenlijke rekeningen.
Verder kan dit nog een paar implicaties hebben in geval van overlijden van de 'schenkers' vóór de geplande einddatum. Zo zal het overlijden van één van de 'schenkers' van een gezamenlijke rekening bijvoorbeeld tot gevolg hebben dat de helft van het voorziene bedrag op de rekening geblokkeerd blijft tot de geplande einddatum, enz...
Verder kunnen we u ook nog bevestigen dat ook de Rabo Gift Account, net zoals alle andere gereglementeerde spaarrekeningen, ook onder de 11-maanden regeling valt.
Het openen van een Rabo Gift Account doet u wanneer u bedragen op een spaarrekening wil sparen voor een specifieke begunstigde. Wil u echt voor deze begunstigde sparen vanuit eigen naam, dan opent u best de Gift Account onder uw eigen persoonlijke rekeningen. Doet u dit liever vanuit gezamenlijke naam, dan kiest u voor uw gezamenlijke rekeningen.
Verder kan dit nog een paar implicaties hebben in geval van overlijden van de 'schenkers' vóór de geplande einddatum. Zo zal het overlijden van één van de 'schenkers' van een gezamenlijke rekening bijvoorbeeld tot gevolg hebben dat de helft van het voorziene bedrag op de rekening geblokkeerd blijft tot de geplande einddatum, enz...
Verder kunnen we u ook nog bevestigen dat ook de Rabo Gift Account, net zoals alle andere gereglementeerde spaarrekeningen, ook onder de 11-maanden regeling valt.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Daarom dat ik voor mijn petekindje een gift account aangemaakt heb onder mijn persoonlijke rekening, en voor onze dochter een gift account via onze gezamelijke rekening.
Zo loopt het zoals het moet lopen:
- voor mijn petekindje gaat alles naar mijn petekindje als ik sterf (mijn vrouw heeft er niets over te zeggen)
- voor onze dochter wordt maar de helft geblokkeerd als ik sterf. Met de andere helft kan mijn vrouw dan nog doen wat ze wilt.
Allé, niet dat ik van plan ben te sterven hé...
Zo loopt het zoals het moet lopen:
- voor mijn petekindje gaat alles naar mijn petekindje als ik sterf (mijn vrouw heeft er niets over te zeggen)
- voor onze dochter wordt maar de helft geblokkeerd als ik sterf. Met de andere helft kan mijn vrouw dan nog doen wat ze wilt.
Allé, niet dat ik van plan ben te sterven hé...
dan weet ik wat te doen, aangezien het hier om 2 schenkers gaat, moet dit op een gezamelijke rekening komen van die 2 schenkers.
11 maanden regel telt hier ook?
11 maanden regel telt hier ook?
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
11 maandenregeling geldt hier ook! heb het eventjes gecheckt.