Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan NIBC
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Openen rekeningen

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
143 berichten
  • Pagina 4 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 10
  • Volgende
mijn_geld
Full Member
Full Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 jan 2009
Contacteer:
Contacteer mijn_geld
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door mijn_geld » 4 januari 2012, 11:38

Hier is ook men 2 de rekening nog niet actief, gisteren even gebeld en ze zou binnen "enkele dagen" geactiveerd worden, zal dus ook nog effe geduld moeten hebben.

Alleen spijtig van de (standaard) mail waarin gezegd wordt dat je de rekening onmiddelijk actief is en als je dan gaat kijken het niet zo is.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Openen rekeningen

Bericht door Hago » 4 januari 2012, 11:46

tnx, weten we toch al wat meer, hadden ze die standaardmail wel kunnen aanpassen, maar goed we zien wel
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Gebruikersavatar
BartVW
VIP member
VIP member
Berichten: 1035
Lid geworden op: 01 aug 2008
Contacteer:
Contacteer BartVW
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door BartVW » 4 januari 2012, 15:07

ik heb ook donderdag een 2de rekening geopend (29/12 17u30). Vanmiddag een mail gekregen (standaardmail van het openen van rekening, zoals je de eerste mail krijgt). Ben ingelogd en de 2de rekening is zichtbaar.

Het komt dus wel in orde, loopt enkel wat vertraging op blijkbaar. Misschien de toestroom wat verkeerd ingeschat? Maar is ook niet makkelijk wellicht om in te schatten hoeveel mensen de eerste dagen al een rekening gaan openen.
Omhoog

Gebruikersavatar
azer
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2010
Contacteer:
Contacteer azer
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door azer » 4 januari 2012, 16:29

BartVW schreef: Misschien de toestroom wat verkeerd ingeschat? Maar is ook niet makkelijk wellicht om in te schatten hoeveel mensen de eerste dagen al een rekening gaan openen.
Dat is mijn 'probleem' ook niet echt.
Het kan en zal inderdaad daardoor wel komen dat er vertraging is, maar het is onlogisch dat je een mail krijgt die zegt dat de rekening bestaat en je hem toch niet ziet als je inlogt. Die mail klopt bij mij dus niet.

Jij kreeg hem wel op de juiste moment, toen je 2de rekening daadwerkelijk actief was, dus dat klopt dan wel.

Nu is dat niet meer dan een 'kinderziekte' die wat ongemak teweegbrengt maar als we het niet zeggen dan weet NIBC ook niet dat er een probleem is lijkt me ;) .
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC
Verstuur privébericht Website

Re: Openen rekeningen

Bericht door NIBC » 4 januari 2012, 16:30

ik herhaal hier even kort wat ik in dit kader reeds geantwoord had in een ander topic:

2: Openen twee rekeningen
De normale procedure is zo dat je een eerste rekening opent, wacht tot deze volledig geactiveerd is en dan de tweede doet. Voor wie dit toepast is er normaal gezien geen probleem. Het probleem ontstaan als je de twee rekeningen kort na elkaar probeert te openen. Wij zijn ons bewust van het feit dat dit niet duidelijk is en zijn aan het kijken hoe we het ten eerste kunnen oplossen voor de aanvragen en ten tweede ervoor zorgen dat dit duidelijker wordt. In ieder geval willen we er in de toekomst voor zorgen dat het openen van een 2de rekening enkel nog kan via de secure omgeving.
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Openen rekeningen

Bericht door Hago » 4 januari 2012, 18:11

Is inderdaad onduidelijk vooral ook omdat op dit eigenste forum er berichten waren die dat wel gedaan hadden en blijkbaar de 2de rekening wel direct zichtbaar werd. Mijn 2de rekening is nu ook zichtbaar nadat ik deze middag een weeral verwarrende mailing kreeg alsof ik een eerste rekening had geopend (bedankt voor de identiteitskaart .... ).
Zonet ook nog een mailtje dat ze helaas binnen de 24 uur niet konden antwoorden op mijn vraag van gisteren waar die 2de rekening bleef. Niet te verwonderen dat zo alles wat in de soep draait met al die automatische antwoorden die nergens op slagen.
Al met al niet ontevreden en we zullen dit alles maar ook onder 'kinderziektes' klasseren.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Gebruikersavatar
eric2
Full Member
Full Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 mei 2009
Contacteer:
Contacteer eric2
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door eric2 » 6 januari 2012, 14:41

Aanvraag 2 de rekening via internet op 30/12. Nog steeds niet in orde. Volgens mij kan het via de post dus sneller ;D
Omhoog

mijn_geld
Full Member
Full Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 jan 2009
Contacteer:
Contacteer mijn_geld
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door mijn_geld » 7 januari 2012, 15:47

Mijn aanvraag voor men 2de rekening is ook nog steeds niet in orde.

Ik had gehoopt dat het deze week in orde zou zijn, maar het zit er niet meer in, dan maar hopen dat het tegen volgende week in orde komt.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Openen rekeningen

Bericht door Hago » 7 januari 2012, 18:32

Mijn eerste aanvraag, de gewone spaarrekening, ging ook heel vlot, donderdagnamiddag 29 december in de late namiddag aangevraagd en enkele uren later kon ik al inloggen en een bedrag overschrijven van mijn tegenrekening welke op vrijdag werd geboekt, wellicht manueel wegens omgekeerde volgorde namen.
De getrouwheidsrekening op zelfde donderdag geopend, nummer pas zichtbaar deze week woensdag, bedrag direct overgeschreven vanaf zelfde tegenrekening maar nog niet geboekt. Zou momenteel tot 3 werkdagen kunnen duren, dus normaal volgende week maandag.
Niet echt professioneel, met een niet te moeilijk algoritme had men die omgekeerde volgorde van namen en ook de toevoeging van aanspreektitels (Dhr, Mevr) kunnen opvangen en dus ook de eerste acitvatiestortingen automatisch kunnen boeken. Denk dat nu die eerste stortingen in veel gevallen manueel moeten worden ingevoerd met deze vertragingen als logisch gevolg.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Gebruikersavatar
eric2
Full Member
Full Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 mei 2009
Contacteer:
Contacteer eric2
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door eric2 » 9 januari 2012, 19:35

Mijn 2de rekening eindelijk zichtbaar. Nu nog hopen dat mijn initiële storting op normale wijze toekomt.

Volgens mij heeft NIBC hun intrede op de Belgische markt serieus onderschat(of is er iets te snel aan begonnen om de eindejaarswissels niet te missen) wat de vele problemen zou kunnen verklaren.
Voor mij is er in elk geval nog niet veel vlot verlopen en heeft NIBC nog wel wat werk voor de boeg.

Bvb
De laatst ontvangen melding was "U kan nu beginnen te sparen bij NIBC : Bedankt voor de kopie van uw identiteitskaart. Als alles goed verlopen is, heeft u via sms het paswoord ontvangen waarmee u eenmalig kan inloggen op ..." Dit was dus blijkbaar de melding dat mijn 2de rekening eindelijk beschikbaar was. Enige duidelijkheid (relevantie) bij de mails zou toch mogen.

Een tweede storting op de eerste rekening duurde enkele dagen vooraleer ze zichtbaar was. Dat de naam en rekeningnummer gecontroleerd wordt bij de initiële storting en bij enige onduidelijkheid momenteel manueel dient gecontroleerd te worden kan ik nog begrijpen (maar op te lossen ingeval dit enkel over de naam gaat) maar zou voor mij toch geen probleem of vertraging mogen veroorzaken bij latere stortingen (na activatie).

PS Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit echt geen makkelijk proces is dus beschouw bovenstaande gewoon als eens opbouwende kritiek
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Openen rekeningen

Bericht door Hago » 10 januari 2012, 01:06

Ben grotendeels akkoord dat vooral bij de eerste overschrijving van de tegenrekening het nogal lang duurt, bij mij 3 werkdagen, vooral omdat veel van die overschrijvingen manueel dienen te worden gecontroleerd. De meesten en ikzelf waren ook niet zo vertrouwd met het systeem van die tegenrekening en soms dan ook een foutieve rekeningnummer ingegeven op het inschriijvingsformulier.

Eénmaal geactiveerd gaat alles wel nel, overschrijvingen naar NIBC Direct stonden bij mij altijd de volgende dag op de spaarrekening. Omgekeerd stond de overboeking van de spaarrekening naar de tegenrekening stond bij mij zelfs dezelfde avond op de rekening. Dus daarover ben ik wel heel tevreden.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4685
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door Vaganzza » 10 januari 2012, 07:37

Ik kreeg van iemand volgende melding:

Aanvraag 2de rekening (getrouwheidspaarrekenig) als bestaande klant, eerste rekening was volledig geactiveerd (eerste overschrijving geboekt, wel nog geen mail gekregen). Heeft wel een mail gekregen dat "rekening nummer beschikbaar is in de online banking", echter geen 2de rekeningnummer te zien. Is dit normaal?


Ik vermoed dat dit ook manueel moet bekeken worden ook al is er reeds een mail verstuurd, maar de mod van NIBC kan hierover best uitsluitsel geven ;)
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC
Verstuur privébericht Website

Re: Openen rekeningen

Bericht door NIBC » 10 januari 2012, 09:34

Ook bij de 2de rekening dient de eerste storting manueel nagekeken te worden.
We zijn ons bewust van de vertraging die dit oplevert en we gaan daar in de loop van de komende maanden zeker bekijken hoe we dit vlotter krijgen.
Omhoog

Gebruikersavatar
jempi25
Hero Member
Hero Member
Berichten: 861
Lid geworden op: 06 okt 2008
Contacteer:
Contacteer jempi25
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door jempi25 » 10 januari 2012, 10:22

Hoe bedoelen jullie manueel nakijken? Toch online banking?
greetz
jempi25
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC
Verstuur privébericht Website

Re: Openen rekeningen

Bericht door NIBC » 10 januari 2012, 10:28

Zoals in een aantal andere draden gemeld moet de eerste storting komen van de juiste tegenrekening. Juist wil zeggen dat het nummer juist is maar ook de naam van de houder van de tegenrekening moet overeenkomen met de naam van de aanvrager. Zelf bij kleine verschillen (voorbeeld naam / voornaam omgewisseld) valt de betaling al uit (we zijn er ons van bewust dat dit niet optimaal is maar we gaan dit in de toekomst aanpassen) en dient ze manueel nagekeken te worden.
Na activatie van de rekening gaat alles automatisch.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

143 berichten
  • Pagina 4 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 10
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan NIBC”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy