KBC - Afspraak Tevredenheidsgesprek
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
KBC - Afspraak Tevredenheidsgesprek
Even de situatie schetsen:
Enkele maanden geleden heb ik een herfinanciering gedaan van mijn hypothecair krediet. Ik ben hiervoor naar KBC overgestapt.
Nu maak ik enkel van de diensten van KBC gebruik wat betreft:
* zichtrekening (loon wordt hierop gestort)
* bankkaart
* visa kaart
Nu werd ik onlangs gecontacteerd vanuit KBC of ik er iets mee inzat om eens een afspraak te maken bij mijn huidig filiaal. Ik ben nu 3 maand klant bij hen en ze vragen een "tevredenheidsgesprek". Normaalgezien ga ik op zo'n zaken niet snel in, maar ik was in een goeie "mood" (en heb toch niks beters te doen
) en ben er dus maar op ingegaan. Misschien leer ik er nog wel iets bij.
Uiteraard ben ik niet naïef en weet dus dat ze me héél waarschijnlijk zullen proberen om andere diensten aan te smeren. Ze zullen in hun rapporten gezien hebben dat ik nog geen spaarproducten en verzekeringen enzo heb
.
Daarom hier een vraagje: Heeft er iemand hier al aan zo'n actie van KBC meegedaan? Kwestie te weten waaraan ik me kan verwachten (uiteraard kan ik het me al wel inbeelden, maar ...)
Enkele maanden geleden heb ik een herfinanciering gedaan van mijn hypothecair krediet. Ik ben hiervoor naar KBC overgestapt.
Nu maak ik enkel van de diensten van KBC gebruik wat betreft:
* zichtrekening (loon wordt hierop gestort)
* bankkaart
* visa kaart
Nu werd ik onlangs gecontacteerd vanuit KBC of ik er iets mee inzat om eens een afspraak te maken bij mijn huidig filiaal. Ik ben nu 3 maand klant bij hen en ze vragen een "tevredenheidsgesprek". Normaalgezien ga ik op zo'n zaken niet snel in, maar ik was in een goeie "mood" (en heb toch niks beters te doen

Uiteraard ben ik niet naïef en weet dus dat ze me héél waarschijnlijk zullen proberen om andere diensten aan te smeren. Ze zullen in hun rapporten gezien hebben dat ik nog geen spaarproducten en verzekeringen enzo heb

Daarom hier een vraagje: Heeft er iemand hier al aan zo'n actie van KBC meegedaan? Kwestie te weten waaraan ik me kan verwachten (uiteraard kan ik het me al wel inbeelden, maar ...)
Re: KBC - Afspraak Tevredenheidsgesprek
Misschien gaan ze u overladen met allerlei kadotjes want je was allicht de enige die de laatste 3 maand klant werd. 
Ga maar langs met een bestelwagen, je weet maar nooit .
1 tevreden klant, dat moet je verdienen, elke dag !

Ga maar langs met een bestelwagen, je weet maar nooit .
1 tevreden klant, dat moet je verdienen, elke dag !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Over het algemeen gezien, ben ik best tevreden van hun diensten:
* Alles m.b.t. het overnemen van de lening is vlot verlopen
* Aanmaak van de zichtrekening, ontvangen en activatie van visa kaart en betaalkaart, etc is vlot verlopen.
* Vriendelijk personeel tijdens dit process (daarna ben ik er uiteraard niet meer geweest)
* Tijdens mijn vergelijkingstocht (voorafgaand aan de herfinanciering) heb ik :
-- 1/ De beste uitleg en meest volledige uitleg gekregen van allemaal
-- 2/ Vrijwel het snelste de laagste rentevoet
Minpunten:
* lage rente op spaarrekening
* hoge kosten en minder presterend pensioenspaarfonds
* etc
Maar dat weet je op voorhand, en vang ik op door deze bij een andere instelling te doen.
Uiteraard wordt deze situatie opnieuw geëvalueerd op het moment dat mijn lening tot een einde komt (of op het moment dat het hyp. krediet opnieuw moet aangepast worden). Ik weet dat bij andere banken je gratis diensten hebt, terwijl ik hiervoor moet betalen, maar online banken zoals keytrade/NIBC/Rabo/etc hebben nu eenmaal geen lening faciliteiten momenteel. Dus heb je een lening, dan zit je momenteel nog vast aan de grote jongens...
(Nee, Argenta was geen optie voor mij. Slechte ervaringen in het verleden)
* Alles m.b.t. het overnemen van de lening is vlot verlopen
* Aanmaak van de zichtrekening, ontvangen en activatie van visa kaart en betaalkaart, etc is vlot verlopen.
* Vriendelijk personeel tijdens dit process (daarna ben ik er uiteraard niet meer geweest)
* Tijdens mijn vergelijkingstocht (voorafgaand aan de herfinanciering) heb ik :
-- 1/ De beste uitleg en meest volledige uitleg gekregen van allemaal
-- 2/ Vrijwel het snelste de laagste rentevoet
Minpunten:
* lage rente op spaarrekening
* hoge kosten en minder presterend pensioenspaarfonds
* etc
Maar dat weet je op voorhand, en vang ik op door deze bij een andere instelling te doen.
Uiteraard wordt deze situatie opnieuw geëvalueerd op het moment dat mijn lening tot een einde komt (of op het moment dat het hyp. krediet opnieuw moet aangepast worden). Ik weet dat bij andere banken je gratis diensten hebt, terwijl ik hiervoor moet betalen, maar online banken zoals keytrade/NIBC/Rabo/etc hebben nu eenmaal geen lening faciliteiten momenteel. Dus heb je een lening, dan zit je momenteel nog vast aan de grote jongens...
(Nee, Argenta was geen optie voor mij. Slechte ervaringen in het verleden)
inderdaad, mijn ervaring is toch ook dat het kbc-personeel tot de vriendelijkste behoort (een beetje zoals colruyt bij de warenhuizen),
nu, zo'n tevredenheidsgesprek zal vooral dienen om je nog wat meer klant te maken,
ze zullen vragen of je nog geld hebt bij andere banken, of je een visakaart hebt, beleggingen,...
eens luisteren kan op zich nooit kwaad natuurlijk, maar laat je niet verleden tot het direct iets tekenen
nu, zo'n tevredenheidsgesprek zal vooral dienen om je nog wat meer klant te maken,
ze zullen vragen of je nog geld hebt bij andere banken, of je een visakaart hebt, beleggingen,...
eens luisteren kan op zich nooit kwaad natuurlijk, maar laat je niet verleden tot het direct iets tekenen
Ik ben daar ook op ingegaan. Ik had een zichtrekening en spaarrekening bij KBC. Ik werd 25 en werd daarom gevraagd om eens langs te komen.
Dat meisje begon mijn domiciliëringsopdrachten te overlopen !
Waaronder mijn hospitalisatieverzekering bij AG. Ze vroeg om over te stappen naar KBC hospitalisatieverzekering (is goedkoper). Jammergenoeg voor dat meisje zit ik zelf in de verzekeringen en had nogal rap door dat zij geen ballen kent van verzekeringen (ze zijn dan ook m.i. gewoon verkopers).
Verder begon ze over pensioensparen. Die heb ik bij Argenta. Zij zei dat je moest kijken naar het rendement. Ik zei dat ik dat deed en dat het fonds van Argenta beter presteert dan van KBC. Weer zat er daar met haar mond vol tanden.
Als laatste zei ze dat mijn zichtrekening niet meer gratis ging zijn omdat ik 25 werd. Ik repliceerde dat dit bij Argenta wel gratis is en als ze geen uitzondering kon maken voor mij dat ik alles bij KBC ging afsluiten. Uiteraard wist ik wel dat dit niet ging gaan en heb er dan maar onmiddellijk van geprofiteerd om alles op te zeggen bij KBC (en de beloofde boek over Griekenland heb ik dan ook niet gekregen
)
Wees er dus maar zeker van dat het een plat verkoopsgesprek zal worden. Wapen u door op voorhand op te zoeken hoe laag hun intresten zijn op hun spaarboekjes, hoe hoog hun kosten zijn, ...
En sluit niets direct af, bekijk het op uw gemak allemaal eens thuis.
Dat meisje begon mijn domiciliëringsopdrachten te overlopen !
Waaronder mijn hospitalisatieverzekering bij AG. Ze vroeg om over te stappen naar KBC hospitalisatieverzekering (is goedkoper). Jammergenoeg voor dat meisje zit ik zelf in de verzekeringen en had nogal rap door dat zij geen ballen kent van verzekeringen (ze zijn dan ook m.i. gewoon verkopers).
Verder begon ze over pensioensparen. Die heb ik bij Argenta. Zij zei dat je moest kijken naar het rendement. Ik zei dat ik dat deed en dat het fonds van Argenta beter presteert dan van KBC. Weer zat er daar met haar mond vol tanden.
Als laatste zei ze dat mijn zichtrekening niet meer gratis ging zijn omdat ik 25 werd. Ik repliceerde dat dit bij Argenta wel gratis is en als ze geen uitzondering kon maken voor mij dat ik alles bij KBC ging afsluiten. Uiteraard wist ik wel dat dit niet ging gaan en heb er dan maar onmiddellijk van geprofiteerd om alles op te zeggen bij KBC (en de beloofde boek over Griekenland heb ik dan ook niet gekregen

Wees er dus maar zeker van dat het een plat verkoopsgesprek zal worden. Wapen u door op voorhand op te zoeken hoe laag hun intresten zijn op hun spaarboekjes, hoe hoog hun kosten zijn, ...
En sluit niets direct af, bekijk het op uw gemak allemaal eens thuis.
Wijze raad van robokat: wat ze ook onder je neus schuiven, beslis nooit ter plaatse !
Wees gerust. Ik ben niet van plan om maar 1 ding bij hen te nemen.
(ik zie niet in wat ze nog zouden kunnen aansmeren. Heb niets extra nodig)
Wou enkel afchecken of er hier al mensen naar zo'n "3-maanden-klant-teveredenheidsgesprek" geweest zijn.
Ik weet goed genoeg wat hun rentevoeten en kosten zijn en hetgeen ik nu krijg bij andere banken.
(En anders heb ik nog steeds mijn gsm bij waar ik even die zaken kan opzoeken
)

(ik zie niet in wat ze nog zouden kunnen aansmeren. Heb niets extra nodig)
Wou enkel afchecken of er hier al mensen naar zo'n "3-maanden-klant-teveredenheidsgesprek" geweest zijn.
Ik weet goed genoeg wat hun rentevoeten en kosten zijn en hetgeen ik nu krijg bij andere banken.
(En anders heb ik nog steeds mijn gsm bij waar ik even die zaken kan opzoeken

Bij mij hebben ze bijna een jaar aan een stuk blijven bellen om te vragen of ik niet eens wou langskomen om eens 'alles te bekijken'. Ook al zei ik keer op keer dat ik geen interesse had.
Toen ik dan vorig jaar toch eens langs ging, was het om zoveel mogelijk stop te zetten. Zij vonden 2% netto rendement per jaar 'niet slecht' voor een product waar dat ge uw geld voor meer dan 10 jaar vastzet. Toen ik zei dat ik meer krijg op een gewone spaarrekening, antwoordde ze nogal ongelukkig : 'toch niet bij ons ...'.
Dat was het enige waarin ik ze volledig gelijk heb gegeven
Toen ik dan vorig jaar toch eens langs ging, was het om zoveel mogelijk stop te zetten. Zij vonden 2% netto rendement per jaar 'niet slecht' voor een product waar dat ge uw geld voor meer dan 10 jaar vastzet. Toen ik zei dat ik meer krijg op een gewone spaarrekening, antwoordde ze nogal ongelukkig : 'toch niet bij ons ...'.
Dat was het enige waarin ik ze volledig gelijk heb gegeven

aan anonymous , ze hebben centjes geroken
laat ge u vangen ?
zijn gewoon aan het uitstappen zelf met wat mogelijk.
vorig jaar alles eens op een rijtje geplaatst in en uitgaven.( excell file)
de sukkelaar is er nu nog nie goed van. ( wie volgt da nu allemaal op)
en ondertussen vissen in de vijver naar de volgende om wat kilootjes af te slanken.
laat ge u vangen ?
zijn gewoon aan het uitstappen zelf met wat mogelijk.
vorig jaar alles eens op een rijtje geplaatst in en uitgaven.( excell file)
de sukkelaar is er nu nog nie goed van. ( wie volgt da nu allemaal op)
en ondertussen vissen in de vijver naar de volgende om wat kilootjes af te slanken.
@burcht1: whehehe neenee. Ik ben al iets verder dan dat. Ik laat me niet vangen door verkooppraatjes. Beroepshalve krijg ik ook veel te maken met verkopers (maar niet met financiële verkopers). Ik ruik hun verkoopstruuks vanop een kilometer afstand. Maar af en toe vind ik het eens plezant om privé me van de domme te houden als ik een aanbieding zoals deze krijg. Als je op je hoede bent, en je doet alsof je naïef bent (in het begin van het gesprek toch), dan is zoiets best hilarisch. Noem het een slecht karaktertrekje van mij.
Bijkomend: die bankbediende:
* mag er best wezen (er zijn slechtere dingen om op te moeten zien)
* moet er ook verplicht 1 avond in de week later blijven
* kan op dat moment geen andere mensen in de zak zetten
* dus kan ik ze maar beter even "gezelschap houden"
En wie weet... Kom ik nog wel eens iets nieuws te weten. Of brengt ze me op een ideetje voor het 1 of ander.
Echter om iets verkocht te krijgen, zal ze met goeie argumenten over de brug moeten komen...
Bijkomend: die bankbediende:
* mag er best wezen (er zijn slechtere dingen om op te moeten zien)
* moet er ook verplicht 1 avond in de week later blijven
* kan op dat moment geen andere mensen in de zak zetten
* dus kan ik ze maar beter even "gezelschap houden"
En wie weet... Kom ik nog wel eens iets nieuws te weten. Of brengt ze me op een ideetje voor het 1 of ander.
Echter om iets verkocht te krijgen, zal ze met goeie argumenten over de brug moeten komen...

Sommige mensen zullen het nooit leren, hoe oud ze ook worden !
Wie denk je, die al die filialen betaald van KBC ? In ieder boerengat met een kerktoren hebben ze een filiaal !
Wat denk je dat het kost op jaarbasis om zo één filiaal , aan onderhoud en huur gebouw, personeelskostenn EGW, enz enz. open te houden !
Ik heb geen zin, om die voor mij onnodige filialen mee te betalen.
Waarom zijn de internetbanken als Rabobank zo goedkoop, denk je ! Simpel, omdat ze geen massa dure filialen meeslepen, en weinig personeelskosten hebben.
Waarom is Argenta met een groot kantorennet zo goedkoop ? Simpel, omdat ze werken met zelfstandige bankagenten, en een goedkope kostenstructuur hebben !
En daar profiteert de klant van bij Rabobank en Argenta.
Maar, mijn grootmoeder, boerin, arm, maar zeer leep en geslepen zei altijd:
Wie het breed heeft, kan het breed laten hangen.
Wie denk je, die al die filialen betaald van KBC ? In ieder boerengat met een kerktoren hebben ze een filiaal !
Wat denk je dat het kost op jaarbasis om zo één filiaal , aan onderhoud en huur gebouw, personeelskostenn EGW, enz enz. open te houden !
Ik heb geen zin, om die voor mij onnodige filialen mee te betalen.
Waarom zijn de internetbanken als Rabobank zo goedkoop, denk je ! Simpel, omdat ze geen massa dure filialen meeslepen, en weinig personeelskosten hebben.
Waarom is Argenta met een groot kantorennet zo goedkoop ? Simpel, omdat ze werken met zelfstandige bankagenten, en een goedkope kostenstructuur hebben !
En daar profiteert de klant van bij Rabobank en Argenta.
Maar, mijn grootmoeder, boerin, arm, maar zeer leep en geslepen zei altijd:
Wie het breed heeft, kan het breed laten hangen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bij mij wilden ze het vooral hebben over verzekeringen. (dit werd ook duidelijk vooraf gezegd).
Het verhaal was vlug af gezien ze niet echt beter konden dan mijn huidige directe verzekeraar.
Maar ...zo dacht ik laatst te lezen dat hun "familiale" één van de betere is op dit moment.
Ik geef maar mee, wees open en luister goed, kijk ondertussen goed rond
en vraag alles op papier en vergelijk thuis.
Vooraf zeggen foei het is een grootbank is niet echt de juiste houding. Ga shoppen en neem wat je nodig hebt.
Naast de colruyt ga je toch ook naar de lidl en den Aldi. En soms zelf naar de delhaize en de carrefour ondanks dat je weet dat het daar duurder is. En soms stap je ook die buurwinkel binnen...omdat het je dan goed uitkomt.
Maar zo te lezen doen vele forum leden enkel en alleen alles on line ?
Het verhaal was vlug af gezien ze niet echt beter konden dan mijn huidige directe verzekeraar.
Maar ...zo dacht ik laatst te lezen dat hun "familiale" één van de betere is op dit moment.
Ik geef maar mee, wees open en luister goed, kijk ondertussen goed rond

Vooraf zeggen foei het is een grootbank is niet echt de juiste houding. Ga shoppen en neem wat je nodig hebt.
Naast de colruyt ga je toch ook naar de lidl en den Aldi. En soms zelf naar de delhaize en de carrefour ondanks dat je weet dat het daar duurder is. En soms stap je ook die buurwinkel binnen...omdat het je dan goed uitkomt.
Maar zo te lezen doen vele forum leden enkel en alleen alles on line ?
Juliuscaesar: zomaar zeggen dat alles online beter is, zeker niet. Trouwens: idem voor Colruyt: ze hebben de naam van de goedkoopste, maar als je goed oplet, is dat zeker niet het geval.
En wat betreft "alles online". Moet je mij eens een online bank wijzen waar je een hyp. Krediet kan aangaan.
En wat betreft "alles online". Moet je mij eens een online bank wijzen waar je een hyp. Krediet kan aangaan.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Dat is het nu wat ik juist bedoelde....je moet openstaan voor alles zonder vooroordelen.
Vandaar dat ik dit ook in vraag stelde of het wel wenselijk is om alles online te doen.
Zo is online niet altijd beter/mogelijk of kan de groot bank juist wel iets bieden door zijn dure filialen.
Sommige reacties hier vond ik dan ook nogal kort door de bocht.
Vandaar dat ik dit ook in vraag stelde of het wel wenselijk is om alles online te doen.
Zo is online niet altijd beter/mogelijk of kan de groot bank juist wel iets bieden door zijn dure filialen.
Sommige reacties hier vond ik dan ook nogal kort door de bocht.
Wel, dat is de reden dat ik mijn krediet bij KBC heb genomen:
Voor mij goeie rentevoeten en betere service dan argenta.
Maar jammer dat Online banken nog geen krediet faciliteiten hebben. Dan was de concurrentie optimaal.
Voor de rest: als KBC mij een voorstel doet om mijn spaargeld naar hen te halen aan meer dan 3% gegarandeerd, dan komt het geld naar hen, na verlopen van mijn huidige getrouwheidsperiode. (of vroeger moesten ze een zo hoge rente garanderen dat het compenseert).
Voor mij goeie rentevoeten en betere service dan argenta.
Maar jammer dat Online banken nog geen krediet faciliteiten hebben. Dan was de concurrentie optimaal.
Voor de rest: als KBC mij een voorstel doet om mijn spaargeld naar hen te halen aan meer dan 3% gegarandeerd, dan komt het geld naar hen, na verlopen van mijn huidige getrouwheidsperiode. (of vroeger moesten ze een zo hoge rente garanderen dat het compenseert).