Goedkoper tanken
Re: Goedkoper tanken
Dat hangt er van af.roefke schreef:heeft tanken bij dats met hun dats tankkaart extra voordeel?
Mijn vriendin heeft een Dats24-kaart via haar werk en zij heeft 0,013 euro/liter extra korting op de prijs aan de pomp.
Aangezien meestal ik naar de Colruyt ga en de Colruyt-Extra Korting-kaart en de tankkaart in hetzelfde hoesje zitten ...
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 31 jul 2007
- Contacteer:
Re: Goedkoper tanken
Ben eens benieuwd of "pomp van het volk" een winstdeelname aan zijn klanten zal uitbetalen voor 2011?karatekid schreef:toch wel even opletten met "pomp van het volk"
ik ken iemand die de auto niet meer kon starten na een tankbeurt daar, en volgens de garagist lag dat een de kwaliteit van de benzine
In 2010 was het alvast noppes doordat ze investeringen gedaan hadden.
Ben eens benieuwd...indien terug niks, mogen ze hun naam ook veranderen!
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Goedkoper tanken
LOL.
Ze investeren in nieuwe pompstations en het volk ziet z'n winst aan z'n neus voorbijgaan op die manier.
Vandaar het gezegde: Loop naar de pomp. (vroeg me al lang de oorsprong hier van af)
Ze investeren in nieuwe pompstations en het volk ziet z'n winst aan z'n neus voorbijgaan op die manier.
Vandaar het gezegde: Loop naar de pomp. (vroeg me al lang de oorsprong hier van af)
Re: Goedkoper tanken
http://www.brandstofprijzen.be" onclick="window.open(this.href);return false; regelmatig raadplegen plus minder rijden.
Dit laatste is voor velen waarschijnlijk de grootste besparing.
Dit laatste is voor velen waarschijnlijk de grootste besparing.
Re: Goedkoper tanken
Met de benzineprijs gebeurt hetzelfde als met de electriciteits-gas-water-sigaretten-brood enz...prijzen. Hoe minder er van verbruikt wordt, hoe duurder. Vroeger verbruikten auto's 10-15L/100km en kostte de benzine een kwart van nu.
Als er morgen auto's komen die maar 0,5L/100km verbruiken, dan wordt de benzine per druppel verkocht....1€/druppel!
Als er morgen auto's komen die maar 0,5L/100km verbruiken, dan wordt de benzine per druppel verkocht....1€/druppel!
-
- Full Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 18 sep 2010
- Contacteer:
Re: Goedkoper tanken
Onzin, vroeger waren er véél minder wagens dan nu. Niet alleen bij ons maar ook andere werelddelen. Het mondiaal verbruik is dus gestegen. Bovedien is olie nu moeilijker op te pompen dan vroeger, dus duurder.
Re: Goedkoper tanken
zou men nu eindelijk wakker gaan worden dat er bij tankbeurten koopjes te doen zijn.
zou men nu eindelijk de fabeltjes goedkoop is mindere kwaliteit te laten voor wat het is.
ben alvast een andere mening toegedaan.
de een pomp hier in de buurt max prijs
het hoekje om ( 100 m )korting prijs ( 10 cent)
en waar staat men vandaag aan te schuiven bij de max natuurlijk.
ja blijkbaar nog niet te duur voor velen en maar jammeren.
luiheid , gemakzucht, gewoonte
zou men nu eindelijk de fabeltjes goedkoop is mindere kwaliteit te laten voor wat het is.
ben alvast een andere mening toegedaan.
de een pomp hier in de buurt max prijs
het hoekje om ( 100 m )korting prijs ( 10 cent)
en waar staat men vandaag aan te schuiven bij de max natuurlijk.
ja blijkbaar nog niet te duur voor velen en maar jammeren.
luiheid , gemakzucht, gewoonte
Re: Goedkoper tanken
Ik ken de buurt een beetje, dus ik denk dat je het over den Total hebt enerzijds, en den goedkope Schell Express aan de Carrefour.
Ik tank altijd aan die Schell, ook al heb ik een tankkaart vh werk, waarbij ik vrij bij alle Schell / Total / Esso stations kan tanken. Maar ik doe het uit principe omdat ze inderdaad de goedkoopste zijn. Beloning voor hun correcte prijzen.
Maar qua kwaliteit, wel, er is toch 'n verschil. Niet tussen een Schell Express en een Total, dat niet. Maar tussen een Total en een "witte pomp", wel. Ik ben wat thuis in de sector. Zo'n witte pomp koopt op zich bij dezelfde producenten. Maar gaat telkens na waar hij ze aan de beste prijs kan krijgen. Je kan daar dus soms Lukoil-nafte tanken, soms Esso, etc, maar ook soms dubieuzere of minder zuivere.
M'n vriendin rijdt met 'n oudere Astra (9j), en heeft al 2 keer problemen gehad met de brandstoffilter. Volgens de garagist (die zelf géén pomp heeft, want dan zou ik hem natuurlijk verdenken van voor z'n eigen winkel te spreken) lag het aan de brandstof, zonder te weten waar m'n vriendin tankt(e).
Sinds ze steeds bij "merken" tankt, geen problemen meer gehad. Ze tankt wel ook steeds 98 ron, ook op aanraden van de garagist.
Maar dan nog kan je maar beter uitkijken welk merk korting geeft, want dat scheelt ook. (Ze heeft nu wel een tankkaart vh jaar; maar ene die gewoon 5% korting geeft bij Total, dus geen echte tankkaart zoals ik dat heb waar alles door het werk betaald wordt).
Ik tank altijd aan die Schell, ook al heb ik een tankkaart vh werk, waarbij ik vrij bij alle Schell / Total / Esso stations kan tanken. Maar ik doe het uit principe omdat ze inderdaad de goedkoopste zijn. Beloning voor hun correcte prijzen.
Maar qua kwaliteit, wel, er is toch 'n verschil. Niet tussen een Schell Express en een Total, dat niet. Maar tussen een Total en een "witte pomp", wel. Ik ben wat thuis in de sector. Zo'n witte pomp koopt op zich bij dezelfde producenten. Maar gaat telkens na waar hij ze aan de beste prijs kan krijgen. Je kan daar dus soms Lukoil-nafte tanken, soms Esso, etc, maar ook soms dubieuzere of minder zuivere.
M'n vriendin rijdt met 'n oudere Astra (9j), en heeft al 2 keer problemen gehad met de brandstoffilter. Volgens de garagist (die zelf géén pomp heeft, want dan zou ik hem natuurlijk verdenken van voor z'n eigen winkel te spreken) lag het aan de brandstof, zonder te weten waar m'n vriendin tankt(e).
Sinds ze steeds bij "merken" tankt, geen problemen meer gehad. Ze tankt wel ook steeds 98 ron, ook op aanraden van de garagist.
Maar dan nog kan je maar beter uitkijken welk merk korting geeft, want dat scheelt ook. (Ze heeft nu wel een tankkaart vh jaar; maar ene die gewoon 5% korting geeft bij Total, dus geen echte tankkaart zoals ik dat heb waar alles door het werk betaald wordt).
Re: Goedkoper tanken
Ik heb ook een tankkaart van de zaak. Ik vroeg of het voor de firma gustiger was om bij goedkopere merkstations te tanken. Wat blijkt: NEE: alles wordt gecentraliseerd en 1x per maand gefactureerd met korting op de maximum prijs.
Maar met de auto van mijn vrouw letten we wel op de kleine prijsjes...
Maar met de auto van mijn vrouw letten we wel op de kleine prijsjes...
Re: Goedkoper tanken
Gecentraliseerd en korting op de maximumprijs?
Ik heb ook een tankkaart van de firma. En dat komt op een maandelijkse faktuur maar er komt precies op waar ik getankt heb en aan het tarief van die pomp. Ik tank bij een Esso Express die op mijn dagelijkse weg ligt. En ik neem altijd een ticket. Als ik die tickets op het einde van de maand vergelijk met die faktuur dan zijn die 100% correct.
Ik heb ook een tankkaart van de firma. En dat komt op een maandelijkse faktuur maar er komt precies op waar ik getankt heb en aan het tarief van die pomp. Ik tank bij een Esso Express die op mijn dagelijkse weg ligt. En ik neem altijd een ticket. Als ik die tickets op het einde van de maand vergelijk met die faktuur dan zijn die 100% correct.
Re: Goedkoper tanken
Deze week gaan winkelen en tanken bij Colruyt(Dats 24).Er stond net een vrachtwagen te lossen.Aan de chauffeur gevraagd welke leverancier Dats heeft.Volgens de persoon zelf zou het Esso zijn.
Dus het fabeltje dat "goedkope" stations minderwaardige producten aanbieden is bij deze deels ontkracht.
Dus het fabeltje dat "goedkope" stations minderwaardige producten aanbieden is bij deze deels ontkracht.
Re: Goedkoper tanken
Ik ben overgeschakeld op LPG... 34 lt aan 21 EUR en daar moet nog de tankkaart korting af en pluspunten ristorno
-
- Full Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 18 sep 2010
- Contacteer:
Re: Goedkoper tanken
Lauter uit nieuwsgierigheid: wat is het verbruik nu t.o.v. vroeger? Moet je soms nog op benzine rijden? Hoeveel kofferruimte ben je kwijt?
Re: Goedkoper tanken
Ik rij al bijna mijn hele leven op LPG. Nog nooit spijt van gehad.
- Meerverbruik t.o.v. benzine is ca. 10%. Vroeger bij carburatorwagens was dit ca. 20%. Mijn verbruik zit ergens tussen de 7,5 en 8 l/100km. (middenklassenwagen, 1400cc motor)
- LPG-tank zit bij mij in de plaats van het reservewiel. Het reservewiel ligt los in de koffer. Dit kan ik makkelijk verplaatsen of thuis laten als ik de kofferruimte nodig heb. Met één tankbeurt van 42 à 43 liter rijdt ik ong. 550km. Als de tank leeg is, rijd je gewoon verder op benzine.
- Starten doe je altijd op benzine. Vanaf een bepaalde motortemperatuur wordt er automatisch overgeschakeld op LPG. In de zomer is dat bijna onmiddellijk (na 100m rijden). Bij stevige vrieskou zoals nu, gebeurt dat na ca. 1 à 1,5 km rijden. Alles gebeurt volautomatisch, je hoeft dus nooit zelf iets in te stellen. Als je zeer vaak koud start, en kleine afstanden aflegt, dan is het verbruik op benzine niet te verwaarlozen, maar dan heeft het sowieso geen zin om LPG te installeren.
nadelen:
- voor nieuwe wagens: garantieproblemen. (ik koop zelf nooit nieuwe wagens)
- Extra techniek die kan falen met discussies tussen garagist en LPG installateur. Al bij al heb ik daar weinig last van gehad.
- kofferruimte ...
- je moet voldoende km rijden per jaar (minstens 15000 km) om het de moeite waard te maken
- extra LPG-taks bij de wegentaks, afhankelijk van de motor.
- niet alle regio's zijn goed voorzien van LPG-tankstations.
- kleine meerprijs bij de keuring.
- Meerverbruik t.o.v. benzine is ca. 10%. Vroeger bij carburatorwagens was dit ca. 20%. Mijn verbruik zit ergens tussen de 7,5 en 8 l/100km. (middenklassenwagen, 1400cc motor)
- LPG-tank zit bij mij in de plaats van het reservewiel. Het reservewiel ligt los in de koffer. Dit kan ik makkelijk verplaatsen of thuis laten als ik de kofferruimte nodig heb. Met één tankbeurt van 42 à 43 liter rijdt ik ong. 550km. Als de tank leeg is, rijd je gewoon verder op benzine.
- Starten doe je altijd op benzine. Vanaf een bepaalde motortemperatuur wordt er automatisch overgeschakeld op LPG. In de zomer is dat bijna onmiddellijk (na 100m rijden). Bij stevige vrieskou zoals nu, gebeurt dat na ca. 1 à 1,5 km rijden. Alles gebeurt volautomatisch, je hoeft dus nooit zelf iets in te stellen. Als je zeer vaak koud start, en kleine afstanden aflegt, dan is het verbruik op benzine niet te verwaarlozen, maar dan heeft het sowieso geen zin om LPG te installeren.
nadelen:
- voor nieuwe wagens: garantieproblemen. (ik koop zelf nooit nieuwe wagens)
- Extra techniek die kan falen met discussies tussen garagist en LPG installateur. Al bij al heb ik daar weinig last van gehad.
- kofferruimte ...
- je moet voldoende km rijden per jaar (minstens 15000 km) om het de moeite waard te maken
- extra LPG-taks bij de wegentaks, afhankelijk van de motor.
- niet alle regio's zijn goed voorzien van LPG-tankstations.
- kleine meerprijs bij de keuring.
Re: Goedkoper tanken
Ik tank bij Q8, dat is bij mij in de streek even goedkoop (of duur) als DATS en ik krijg met de Q8-liberty Card van http://www.wire-less.be" onclick="window.open(this.href);return false; (aan te vragen door iedereen die in openbare dienst werkt) steeds 2,5 cent extra korting/liter op de aangeduide prijs + 1 punt/2liter op de Delhaizekaart.