renteberekening over 1 jaar
renteberekening over 1 jaar
Klop het dat bij het berekenen rente over 1 jaar geen rekening gehouden wordt met getrouwheidspremie en 11 maanden regel ? Heb een getrouwheidsrekening.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: renteberekening over 1 jaar
Het klopt niet dat er geen rekening mee gehouden worden, het klopt wel dat dit momenteel niet wordt weergegeven in het renteoverzicht.
Ik verklaar mij nader. De 11-maandenregel is wel degelijk van toepassing op beide rekeningen maar door een foutje in het renteoverzicht krijgt u daar momenteel de getrouwheidspremie niet te zien. Binnenkort zal dat wel het geval zijn en uiteraard heeft dit overzicht geen invloed op de effectieve berekening noch op de uitbetaling. U zal de getrouwheidspremie dus zeker ontvangen op het einde van de maand
Ook zal de 15 cent die nu nog staat aangeduid niet worden afgetrokken. Ook dat zijn we nog uit het systeem aan het halen.
Ik verklaar mij nader. De 11-maandenregel is wel degelijk van toepassing op beide rekeningen maar door een foutje in het renteoverzicht krijgt u daar momenteel de getrouwheidspremie niet te zien. Binnenkort zal dat wel het geval zijn en uiteraard heeft dit overzicht geen invloed op de effectieve berekening noch op de uitbetaling. U zal de getrouwheidspremie dus zeker ontvangen op het einde van de maand
Ook zal de 15 cent die nu nog staat aangeduid niet worden afgetrokken. Ook dat zijn we nog uit het systeem aan het halen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Toch vind ik het een beetje raar dat deze tool werkt als hij nog niet juist berekent.
Toch blij dat je hier vragen aan NICB kunt stellen en dat je zo snel antwoord krijgt.
Toch blij dat je hier vragen aan NICB kunt stellen en dat je zo snel antwoord krijgt.
@NIBC Mod
Zou het niet praktischer zijn dat jullie een zinnetje vermelden op die pagina van de berekening die zegt dat de tool momenteel niet 100% correct is dat de fiscale zegel niet zal worden aangerekend en dat de getrouwheidspremie er nog bijkomt.
Zo zal je veel vragen vermijden en zal dit enkel maar efficiënter werken, want het is niet de eerste keer dat ik die vraag zie verschijnen. Spaarders die niet op spaargids zitten zullen daarvoor contact opnemen met de helpdesk wat niet nodig is als het al op de berekening zelf verschijnt.
Zou het niet praktischer zijn dat jullie een zinnetje vermelden op die pagina van de berekening die zegt dat de tool momenteel niet 100% correct is dat de fiscale zegel niet zal worden aangerekend en dat de getrouwheidspremie er nog bijkomt.
Zo zal je veel vragen vermijden en zal dit enkel maar efficiënter werken, want het is niet de eerste keer dat ik die vraag zie verschijnen. Spaarders die niet op spaargids zitten zullen daarvoor contact opnemen met de helpdesk wat niet nodig is als het al op de berekening zelf verschijnt.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Ik ben het daar volledig mee eens maar jammer genoeg zijn wijzigingen (zelfs het toeveoegen van een zinnetje) in een beveiligde bankomgeving heel complex. Er zijn uitgebreide procedures en testen nodig om te zorgen dat een wijziging geen enkele ongewenste impact heeft.
Het gaat dus bijna sneller om het niet tonen van de getrouwheidspremie op te lossen (want dit is nu al gepland in wat wij een "release" noemen) dan om het zinnetje toe te voegen.
Het gaat dus bijna sneller om het niet tonen van de getrouwheidspremie op te lossen (want dit is nu al gepland in wat wij een "release" noemen) dan om het zinnetje toe te voegen.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Laat NIBC maar op het forum zitten. Ik vind het heel gemakkelijk om vragen te stellen vanuit je luie zetel zonder rekening te moeten houden met de vraag of de helpdesk wel bemand is of het kantoor geopend is,.... Hier krijg je steeds een duidelijk antwoord van de banken die op het forum zitten. Ga maar eens iets vragen bij een andere bank dan weet je direct wat ik bedoel.