Openen rekeningen
Re: Openen rekeningen
Die persoon liet weten dat hij nog geen storting kon doen omdat het rekeningnummer nog niet zichtbaar is in de online banking, maar hij kreeg wel al een mail dat het zichtbaar zou moeten zijn. Daar moet blijkbaar ook iets fout lopen.NIBC Direct schreef:Ook bij de 2de rekening dient de eerste storting manueel nagekeken te worden.
We zijn ons bewust van de vertraging die dit oplevert en we gaan daar in de loop van de komende maanden zeker bekijken hoe we dit vlotter krijgen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Voor concrete vragen is het best om contact op te nemen met het contact center (0800 63 500). Enkel op die manier kunnen we het specifieke geval analyseren.
Ik heb daarnet even gebeld, zit in dezelfde situatie die Vaganzza schetste voor die persoon:
Blijkbaar moet men bij het openen van een 2de rekening, geopend nadat de eerste rekening volledig gevalideerd is, ook rekenen op 3 werkdagen eer dit verschijnt op het online bankieren. De groeipijnen van NIBC zijn nu enorm lijkt mij, alle spaargidsers willen daar precies heel snel klant worden
Ik vermoed dat wanneer die rekening geopend is en ik er een storting op doe, ik weer op 3 werkdagen moet rekenen eer dat weer gevalideerd is. Dus tegen volgende week zal bij mij normaal alles in orde zijn.
Blijkbaar moet men bij het openen van een 2de rekening, geopend nadat de eerste rekening volledig gevalideerd is, ook rekenen op 3 werkdagen eer dit verschijnt op het online bankieren. De groeipijnen van NIBC zijn nu enorm lijkt mij, alle spaargidsers willen daar precies heel snel klant worden
Ik vermoed dat wanneer die rekening geopend is en ik er een storting op doe, ik weer op 3 werkdagen moet rekenen eer dat weer gevalideerd is. Dus tegen volgende week zal bij mij normaal alles in orde zijn.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het valideren van een nieuwe rekening duurt inderdaad even (lnger dan we zelf zouden willen) maar het goede nieuws is dat we snel onze achterstand aan het wegwerken zijn.
Eens de nieuwe rekening gevalideerd gaat alles echter aan normale snelheid.
Eens de nieuwe rekening gevalideerd gaat alles echter aan normale snelheid.
Ik krijg hier meldingen van mensen die reeds meer dan een week vruchteloos wachten op hun 2de rekening (nadat de eerste gevalideerd is). Ik heb hen geadviseerd te bellen, want dit is toch niet normaal lijkt mij? Of zijn er extra problemen voor deze mensen?
Denk dat er zoveel aanvragen zijn, dat het mij niet echt verwonderd dat het wat in het honderd begint te lopen.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Als er een probleem is dan is het inderdaad best om even een kort telefoontje te doen naar ons gratis nummer (0800 63 500) zodat we dit specifiek kunnen nakijken. Het gaat in ieder geval in veel gevallen wel goed dus we kunnen niet zomaar een algemene oplossing geven als het ergens niet lukt. (Met andere woorden we moeten geval per geval bekijken)
Ondertussen melding van 1 iemand gekregen dat na een telefoontje de rekening onmiddellijk zichtbaar geworden is.
Vraagje: m'n rekening is in orde om geld op te storten, maar... Ik heb niets, maar dan ook niets waarmee ik kan aantonen dat ik een rekening bij NIBC bezit. Zelf het rekeninguittreksel van m'n allereerste storting (o,5 Euro) is naamloos. Om deze reden heb ik nog niet gestort op de rekening. Zal ik best nog wachten op 'officiële papieren' of is het veilig om reeds te storten?
Je ontvangt normaal geen 'papieren', NIBC Direct is een pure internetrekening maar wat bedoel je met de eerste storting is 'naamloos'
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Ik heb nog vier ander internetbanken (db, abn, rabo, cred eur) en van deze heb ik telkens na inschrijving een document (via de post)ontvangen met rekeningnummer en bijhorende eigenaar. Met naamloos bedoel ik dat het pdf bestand enkel de transactie (storting) en het rekeningnummer weergeeft maar geen eigenaar. Bij mijn andere banken is dit wel het geval. Moest deze bank in de problemen komen (de kans is echter zeer klein) heb ik geen enkel bewijs dat ik daar geld heb staan.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Er is inderdaad geen "papieren bevestiging" voorzien. Uw opmerking in verband met de uitreksels is echter genoteerd en wordt bijgeschreven op onze wishlist zodat we dit in de toekomst wat duidelijker kunnen maken voor onze klanten.
@ NIBC
Situatie:
- 2de rekening aangevraagd, na validatie eerste rekening
- Tegenrekening is dezelfde bij beide rekeningen
- Activatiestorting van 2de rekening is onderweg
Moet men nog steeds rekening houden met 3 bankwerkdagen (is zaterdag voor jullie een dag waarop gevalideerd wordt? => omdat de klantendienst wel bereikbaar is) vooraleer rekening volledig actief is en dus de eerste storting zichtbaar is? Of is deze wachttijd reeds ingekort?
Situatie:
Moet men nog steeds rekening houden met 3 bankwerkdagen (is zaterdag voor jullie een dag waarop gevalideerd wordt? => omdat de klantendienst wel bereikbaar is) vooraleer rekening volledig actief is en dus de eerste storting zichtbaar is? Of is deze wachttijd reeds ingekort?
ik heb er genoeg van, mijn rekening mag terug afgesloten worden ! Ik heb wel andere dingen te doen dan een bank te smeken om een rekening te openen....
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
We streven voor de validatie naar 48 uur dus 3 bankwerdagen moet lukken. Op zaterdag komen er geen betalingen binnen. Maar we valideren dan wel beatlingen die eventueel nog openstaan van de dag ervoor.Tellanogo schreef: Situatie: