Openen rekeningen
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Openen rekeningen
Dat vinden we heel jammer. Wat is er juist misgelopen? Heb je ons contactcenter gecontacteerd?Ief schreef:ik heb er genoeg van, mijn rekening mag terug afgesloten worden ! Ik heb wel andere dingen te doen dan een bank te smeken om een rekening te openen....
Het punt waar wij momenteel zien dat de zaken niet altijd even duidelijk zijn voor onze klanten is de "tegenrekening"
Het is erg belangrijk dat de eerste storting naar de rekening komt van de door u opgegeven tegenrekening. Bovendien zijn er met betrekking tot de tegenrekening een aantal beperkingen.
Ze dient op dezelfde naam te staan van de aanvrager.
Via een gemeenschappelijke tegenrekening kan men een individuele NIBC rekening valideren omgekeerd kan niet.
Soms is de naam die de bank van de tegenrekening meegeeft afgekort of anders dan de opgegeven naam waardoor de validatie iets langer kan duren (maar momenteel zitten we daar rond de 48u)
Alle andere oorzaken horen wij graag zodat wij die verder kunnen onderzoeken en in de mate van het mogelijke de systemen aanpassen zodat het voor onze klant duidelijker wordt.
Mijn transactie werd deze week binnen de 24u gevalideerd. Ook de valutadatum staat wederom correct. Proficiat! Doe zo voort!
-
- Newbie
- Contacteer:
Boeken toe! Gedaan met om de haverklap het contactcenter te bellen. Na 3weken is de rekening nog steeds niet aktief.
Mijn ervaring met Nibc is dat het center niet optimaal werkt en zelf eigenhandig fouten creeert.Allemaal menselijk maar hun eigen fouten en problemen zijn voor hen niet of heel moeizaam op te lossen.Nibc boezemt weinig vertrouwen in.
Mijn ervaring met Nibc is dat het center niet optimaal werkt en zelf eigenhandig fouten creeert.Allemaal menselijk maar hun eigen fouten en problemen zijn voor hen niet of heel moeizaam op te lossen.Nibc boezemt weinig vertrouwen in.
Rekening aanvragen verliep vlot. Geld op de rekening plaatsen is een ander probleem. Ik heb dinsdagmorgen geld overgeschreven van mijn tegenrekening en vandaag vrijdag staat het er nog steeds niet op. Bij andere banken duurt dit één dag of hooguit 2 dagen al naar gelang het moment van de dag waarop men overschrijft. Ik verdenk er NIBC van om dit bewust te rekken, zo beschikken zij verschillende dagen over mijn geld en dat van andere klanten waardoor zij een aardig kapitaaltje enkele dagen voor eigen rekening kunnen gebruiken, kassa, kassa dus... maar niet met mij, dit MOET beter of gedaan NIBC. En die "Direct" kunt ge er dus wel afhalen!
Paul, het is de valutadatum die telt voor je rente. En het kan gerust 2 dagen duren (zoals je zelf schrijft) vooraleer ze het geld ontvangen + dan moeten ze nog een verificatie doen van de tegenrekening.
voor mensen zoals paul1948: lezen jullie eigenlijk ook wel eens in dit topic of komen jullie hier gewoon reageren zonder al het voorgaande te lezen?
Paul, die eerste storting van de tegenrekening kun je niet vergelijken met een reguliere overschrijving. Die eerste storting dient om te controleren of de spaarrekening wel op dezelfde naam als de spaarrekening en in veel gevallen moet dat manueel gebeuren. Ook is hier gebleken dat verschillende een persoonlijke rekening hebben gekoppeld aan een gemeenschappelijke tegenrekening of vice versa, in dit laatste geval kan de rekening niet geactiveerd en wordt het bedrag teruggestort.
Vanaf de 2de storting staat alles normaal de volgende bankdag wel degelijk op de spaarrekening dus je conclusies zijn op je zachtst gezegd wat voorbarig.
Vanaf de 2de storting staat alles normaal de volgende bankdag wel degelijk op de spaarrekening dus je conclusies zijn op je zachtst gezegd wat voorbarig.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Ik heb verschillende overschrijvingen naar nibc gedaan [ van tegenrekening -> nibc, van niet tegenrekening -> nibc ].
Geld stond er steeds de volgende werkdag op.
Geld stond er steeds de volgende werkdag op.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Gisteren hebben we nog een aantal opmerkingen gekregen over betalingen van 17/1 die blijkbaar nog niet op de rekening stonden. We zijn dat gaan uitzoeken en er is een probleem geweest met een betalingsbatch op die dag. Het probleem lag niet bij ons maar bij onze partner die het betalingsverkeer regelt. We hebben het probleem dus geïdentificeerd. De betalingen die in deze batch zaten moeten nu manueel worden doorgeduwd. Een deel werden gisteren reeds gedaan. De rest maandag. Uiteraard zal alles met de juiste valutadatum worden geboekt.
1) eind vorig jaar een rekening geopend en op 01/01/2012 een eerste storting op gedaan. Deze heeft slechts een valutadatum van 03/01/2012. Het is wel van de originele rekening af van 01/01. Waar is dit geld die 2 à 3 dagen gebleven, wie incasseert hier de intrest - zal wel niet de enige in dit geval zijn? Het gaat mij gewoon over het principe, er zal wel iemand goed mee zijn?
2) recentelijk een 2de rekening geopend en na validatie rekening afgelopen donderdag een bedrag op gestort. Je zou denken, ben daar bekend zal wat vlugger gaan, maar... het blijft kennelijk terug ergens hangen?
Het grote (?) probleem is dat je gedurende deze looptijd niet weet wat en waar je centjes zitten. Van de ene rekening zijn ze af en op de andere nog niet te zien. Klopt ergens niet, wanneer je dus een agenda zou opmaken over je kapitaal krijg je:
- dag 1: kapitaal = x
- dag 2: kapitaal = x - y (waarvan y het overgestorte bedrag)
- dag 3 of 4: kapitaal = x
2) recentelijk een 2de rekening geopend en na validatie rekening afgelopen donderdag een bedrag op gestort. Je zou denken, ben daar bekend zal wat vlugger gaan, maar... het blijft kennelijk terug ergens hangen?
Het grote (?) probleem is dat je gedurende deze looptijd niet weet wat en waar je centjes zitten. Van de ene rekening zijn ze af en op de andere nog niet te zien. Klopt ergens niet, wanneer je dus een agenda zou opmaken over je kapitaal krijg je:
- dag 1: kapitaal = x
- dag 2: kapitaal = x - y (waarvan y het overgestorte bedrag)
- dag 3 of 4: kapitaal = x
1) is doodnormaal, 1 januari is een verlofdag, geld vertrekt de 2de januari en arriveert de volgende bankwerkdag dus 3 januari
2) wanneer donderdag heb je het bedrag overgeschreven, als dat later is dan de laatste betaalbatch van jouw bank vertrekt het geld dus pas ook gisteren vrijdag en moet er dan ook pas de eerstvolgende bankwerkdag dus volgende week maandag er op staan.
2) wanneer donderdag heb je het bedrag overgeschreven, als dat later is dan de laatste betaalbatch van jouw bank vertrekt het geld dus pas ook gisteren vrijdag en moet er dan ook pas de eerstvolgende bankwerkdag dus volgende week maandag er op staan.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
@ E10ne
1) 1 januari is een feestdag, hierop worden geen verrichtingen gedaan. Veel grootbanken zetten echter wel als valutadatum die dag, maar het geld vertrekt pas de eerstvolgende bankwerkdag => 02 januari. Dus niets abnormaals aan die overschrijving.
2) Elke rekening wordt apart gevalideerd indien de naam niet exact overeenkomt met de tegenrekening.
Zwevend geld is een probleem dat je bij alle banken hebt, niets nieuws dus. Maar bij NIBC kan je wel zeker zijn dat de valutadatum juist is, dat is nog altijd het belangrijkste.
1) 1 januari is een feestdag, hierop worden geen verrichtingen gedaan. Veel grootbanken zetten echter wel als valutadatum die dag, maar het geld vertrekt pas de eerstvolgende bankwerkdag => 02 januari. Dus niets abnormaals aan die overschrijving.
2) Elke rekening wordt apart gevalideerd indien de naam niet exact overeenkomt met de tegenrekening.
Zwevend geld is een probleem dat je bij alle banken hebt, niets nieuws dus. Maar bij NIBC kan je wel zeker zijn dat de valutadatum juist is, dat is nog altijd het belangrijkste.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Volledig akkoord met redenering. Stel even anders, dat ik op 01/01 in het rood ga - wat ik nog nooit heb gedaan - dan zal volgens mij 01/01 plots geen feestdag meer zijn maar een gewone kaleenderdag?
Ja, dit is een spaarrekening, kan niet in het rood zeker?
Overschrijving was donderdagvoormiddag
Ja, dit is een spaarrekening, kan niet in het rood zeker?
Overschrijving was donderdagvoormiddag
Inderdaad, in het rood gaan lukt wel... Je kan best altijd een bankwerkdag als valutadatum ingeven, nooit een zaterdag of zondag. Op een spaarrekening kan je idd niet in het rood gaan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
sluit ik mij bij aan, doe mijn overschrijvingen meestal met memorie datum of in ieder geval voor de middag en ook niet op de laatste bankwerkdag van de week.