Max. bedrag pensioensparen
Max. bedrag pensioensparen
@Rabobank.be (en niemand anders)
Als iemand nu een storting wil doen voor pensioensparen staat er nog steeds :
Fiscaal maximum: 880,00 EUR
Reeds gestort: 0,00 EUR
Je krijgt dan een melding dan je geen 910 euro kan bijstorten voor dit jaar omdat het max 880 is.
wanneer dan wel ?
En moet er rekening gehouden worden met de premie (1maand) die rabobank op het einde van januari gaat storten ?
--Titel aangepast. Gelieve ook geen titel in volledige drukletters te zetten! V.--
Als iemand nu een storting wil doen voor pensioensparen staat er nog steeds :
Fiscaal maximum: 880,00 EUR
Reeds gestort: 0,00 EUR
Je krijgt dan een melding dan je geen 910 euro kan bijstorten voor dit jaar omdat het max 880 is.
wanneer dan wel ?
En moet er rekening gehouden worden met de premie (1maand) die rabobank op het einde van januari gaat storten ?
--Titel aangepast. Gelieve ook geen titel in volledige drukletters te zetten! V.--
Re: VRAAG AAN RABOBANK
Hier het antwoord (niet van mij maar van Rabobank):
Rabobank.be schreef:Als u vanuit een interne rekening bij Rabobank.be 910 EUR probeert te storten op een pensioenspaarrekening dan krijgt u momenteel effectief een foutmelding die zegt dat u het fiscaal maximum overschrijdt. U kan wel al een storting doen, maar voorlopig nog tot maximaal 880 EUR, totdat de officiële bevestiging van de aanpassing naar 910 EUR heeft plaatsgevonden. Eens deze limiet is aangepast krijgt u daar van ons nog een berichtje van, zodat u het bedrag desgewenst onmiddellijk nog kan aanvullen.
Om van de huidige promotie, waarbij 73 EUR cadeau krijgt, te kunnen genieten volstaat het om ofwel een overdracht te doen van pensioenfondsen vanuit een andere bank naar Rabobank.be, ofwel om minimum zelf 73 EUR te storten op uw nieuwe pensioenspaarrekening. Eind februari krijgt u dan van ons 73 EUR gestort op uw Rabo Spaarrekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik wist het wel dat je het niet kon laten.
@Yaris: Dat is ondertussen al 10 dagen oud
. Ik wil ook wel eens een update.
Zijn jullie gewoon (tergend?) traag of is het de overheid die jullie tegenhoudt?
Zal 837 EUR (910 - 73) storten problemen opleveren eind februari (wanneer jullie dus over de huidige 880 EUR zullen gaan)?

Zijn jullie gewoon (tergend?) traag of is het de overheid die jullie tegenhoudt?
Zal 837 EUR (910 - 73) storten problemen opleveren eind februari (wanneer jullie dus over de huidige 880 EUR zullen gaan)?
910 euro storting voor pensioensparen bij Rabobank
Die 73 euro wordt op de gewone spaarrekening gestort, niet op de pensioenspaarrekening. Daar moet je dus geen rekening mee houden bij je storting voor pensioensparen.
Graag gedaan. Als ik jou kan helpen doe ik dat met plezier, zoé.zoé schreef:ik wist het wel dat je het niet kon laten.
TIEN dagen is inderdaad heel lang héiDemmel schreef:@Yaris: Dat is ondertussen al 10 dagen oud. Ik wil ook wel eens een update.

En inderdaad, ik kan niet 24u/24u hier zitten wachten om alle berichten te lezen, laat staan erop te reageren zoals sommige met heeeeeel veel tijd blijkbaar wel.
Er is een spreuk die heel veel rondgaat : Wie veel tijd heeft, heeft meestal weinig geld, wie veel geld heeft, heeft meestal geen tijd ...
Re: Max. bedrag pensioensparen
Door niet te reageren stopt dit vanzelf. Dus: ik reageer niet.
De vraag was immers ook niet aan u gesteld maar aan rabobank.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
De publicatie van de officiële geïndexeerde bedragen voor pensioensparen zal waarschijnlijk eerstdaags plaatsvinden. Dit gebeurt in het Belgisch Staatsblad.
De reden dat we dit nog niet hebben aangepast is dat, zolang er geen officiële publicatie van de aangepaste tarieven is geweest, er in theorie nog altijd kleine afwijkingen tov het verwachte bedrag van 910 euro mogelijk zijn. Als er nog een afwijking is en het wettelijke bedrag is kleiner dan 910 euro, dan zou het veel moeilijker om eventueel teveel gestorte bedragen terug te krijgen om niet over de wettelijke limiet te gaan, dan om het verschil tussen 880 euro, die u nu al kan storten, en
euro nadien gewoon nog bij te storten.
De reden dat we dit nog niet hebben aangepast is dat, zolang er geen officiële publicatie van de aangepaste tarieven is geweest, er in theorie nog altijd kleine afwijkingen tov het verwachte bedrag van 910 euro mogelijk zijn. Als er nog een afwijking is en het wettelijke bedrag is kleiner dan 910 euro, dan zou het veel moeilijker om eventueel teveel gestorte bedragen terug te krijgen om niet over de wettelijke limiet te gaan, dan om het verschil tussen 880 euro, die u nu al kan storten, en