Openen rekeningen
rekeningnummer ingeven lukt niet
Beste,
Ik ben hier al een heel tijdje bezig met dat online-formulier om een spaarrekening te openen. Het systeem blijft echter steken bij het ingeven van het rekeningnummer.
Zoals in het bericht op de eerste pagina van deze thread heb ik het IBAN nummer ingegeven met de spaties erbij:
BE10 XXXX XXXX XXXX (kruisjes vervangen de cijfers). Het systeem weigert dit. Dan heb ik het op allerlei andere manieren ingegeven, zonder spaties, zonder de BE code maar niks helpt. Het is een Blue rekening van Dexia. Naam en voornaam zijn juist.
Ik werk op een up-to-date Linux besturingssysteem met Firefox en heb het ook al geprobeerd met Google Chrome browser. Weer niks.
Nu weet ik het niet meer.
Ik ben hier al een heel tijdje bezig met dat online-formulier om een spaarrekening te openen. Het systeem blijft echter steken bij het ingeven van het rekeningnummer.
Zoals in het bericht op de eerste pagina van deze thread heb ik het IBAN nummer ingegeven met de spaties erbij:
BE10 XXXX XXXX XXXX (kruisjes vervangen de cijfers). Het systeem weigert dit. Dan heb ik het op allerlei andere manieren ingegeven, zonder spaties, zonder de BE code maar niks helpt. Het is een Blue rekening van Dexia. Naam en voornaam zijn juist.
Ik werk op een up-to-date Linux besturingssysteem met Firefox en heb het ook al geprobeerd met Google Chrome browser. Weer niks.
Nu weet ik het niet meer.
Re: Openen rekeningen
Ja Nightwolf, ik kom hier reageren zonder al het voorgaande te lezen, ik ben niet naïef en weet dat geld overschrijven geen 4 dagen moet duren, we leven toch in de tijd van computers en er moet toch niemand van de ene naar de andere bank lopen met een zakske geld zeker. En zie NIBC heeft plots een fout ontdekt bij een partner nog wel en nu moeten ze euroke per euroke manueel op mijn rekening gaan zetten en dat zal tot maandag duren maar ze beloven wel de juiste valutadatum. Ben eens benieuwd, ik houd u op de hoogte want gij leest blijkbaar graag en veel.
Re: rekeningnummer ingeven lukt niet
Hier heb ik geen probleem ondervonden met het openen van een NIBC-rek. dmv. mijn Gentoo linux box met firefox -> geen linux/firefox probleem.starterke schreef:Ik werk op een up-to-date Linux besturingssysteem met Firefox
No idea wat het probleem wel zou kunnen zijn
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Voor concrete problemen met het openen van een rekening contacteer je best ons contactcenter (0800 63 500) die kunnen een individueel geval of individuele configuartie bekijken en er een oplossing voor aanbieden.
Na zes dagen staat mijn geld eindelijk op de rekening. Valuta-datum is niet te zien.
Ik dacht ik print mijn eerste rekeninguittreksel af, maar niets is minder waar, geen rekeninguittreksel. Ook een zeer eigenaardige site eigenlijk, totaal niet te vergelijken met de vijf andere banken waar ik online mee bankier. Gevestigde waarden en benamingen waren te simpel zeker! Begin zo stilaan te twijfelen of ik wel verder wil met NIBC.
Ik dacht ik print mijn eerste rekeninguittreksel af, maar niets is minder waar, geen rekeninguittreksel. Ook een zeer eigenaardige site eigenlijk, totaal niet te vergelijken met de vijf andere banken waar ik online mee bankier. Gevestigde waarden en benamingen waren te simpel zeker! Begin zo stilaan te twijfelen of ik wel verder wil met NIBC.
http://fd.nl/Archief/2008/04/10/nibc-li ... us-bij-ecb" onclick="window.open(this.href);return false;
@ludo: dat artikel is bijna 4 jaar oud. Het is niet eerlijk om NIBC daarmee in een kwaad daglicht proberen te stellen.
paul1948 schreef:Na zes dagen staat mijn geld eindelijk op de rekening. Valuta-datum is niet te zien.
Ik dacht ik print mijn eerste rekeninguittreksel af, maar niets is minder waar, geen rekeninguittreksel.
De valutadatum is te vinden bij "detail transactie". Ze zouden er idd beter voor zorgen dat alle info op de rekeninguittreksels verschijnen en ook dat de valutadatum gemakkelijker en sneller zichtbaar is op de site.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Rekeninguitreksels worden in batch verwerkt. Deze kan u dus de dag nadien raadplegen.
Voor de valutadatum kijkt u, zoals hierboven reeds aangegeven, bij transactieoverzicht en vervolgens links op de knop "acties" waar u detail transactie kiest.
Als platform hebben wij gekozen voor één van de grootste spelers in België (Callatay & Wouters) Meer dan 20 Belgische banken werken hiermee (waaronder Argenta, Recordbank, Rabobank.be)
Een nieuwe omgeving is altijd even wennen maar we hopen in ieder geval dat het na een paar bezoeken al wat vertrouwder aanvoelt.
Voor de valutadatum kijkt u, zoals hierboven reeds aangegeven, bij transactieoverzicht en vervolgens links op de knop "acties" waar u detail transactie kiest.
Als platform hebben wij gekozen voor één van de grootste spelers in België (Callatay & Wouters) Meer dan 20 Belgische banken werken hiermee (waaronder Argenta, Recordbank, Rabobank.be)
Een nieuwe omgeving is altijd even wennen maar we hopen in ieder geval dat het na een paar bezoeken al wat vertrouwder aanvoelt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Klopt maar dan zaten ze ook dik in de miserie (met een TIER-1 ratio van 11,3%!!!)Yaris schreef:@ludo: dat artikel is bijna 4 jaar oud. Het is niet eerlijk om NIBC daarmee in een kwaad daglicht proberen te stellen.
En als je ziet wat 'n miserie dat de leden hier hebben om nog maar 'n rekening te openen op 'n redelijke termijn. Binnenkort is 50% van de posts hier voor de problemen die zich voordoen met NIBC... ik heb dit nooit eerder geweten hoor! Voor mijn part kan dit echt niet (ook niet voor 'n speler die welliswaar nieuw is in ons land maar niet nieuw is in de banksector)
Binnenkort kloppen ze Rabo hier met de posts, bij Rabo gaat het dan meestal om inlichtingen, bij NIBC om problemen.
Het getuigt van veel moed om je geld te plaatsen bij 'n online-bank die toegeeft dat ze de eerste stortingen manueel moeten verwerken als nog maar de naam en de voornaam door de tegenrekening in de omgekeerde volgorde worden doorgegeven.
@NIBC: dit kan toch niet de eerste keer zijn dat jullie die problemen tegenkomen, is dit enkel in België dat die problemen zich voordoen? Jullie zouden toch gebruik moeten kunnen maken van jullie ervaring(en) in het buitenland. Ik kan het mij niet inbeelden dat zo'n zaken niet getest worden of dat er geen (of slechte) case-studies gemaakt worden.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 23 januari 2012, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Beetje relativeren wel.
Toen Rabobank jaren geleden als internetbank in Belgie begon was het geen overrompeling qua succes omdat het alemaal nog nieuw was en de Belgen aan hun 'deugdelijke betrouwbare Belgische grootbank' vasthielden. Ondertussen weten we allemaal beter en zijn internetbanken goed ingeburgerd geraakt.
Daar komt nog eens bij dat NIBC zich tijdens de drukste periode van het jaar heeft gelanceerd op de Belgische markt in tijden van crisis van een grootbank (Dexia) met de beste rente.
Ik praat het niet goed, ze hadden het beter kunnen opvangen maar je kan dit niet vergelijken met de lancering van Rabobank destijds lijkt me.
Toen Rabobank jaren geleden als internetbank in Belgie begon was het geen overrompeling qua succes omdat het alemaal nog nieuw was en de Belgen aan hun 'deugdelijke betrouwbare Belgische grootbank' vasthielden. Ondertussen weten we allemaal beter en zijn internetbanken goed ingeburgerd geraakt.
Daar komt nog eens bij dat NIBC zich tijdens de drukste periode van het jaar heeft gelanceerd op de Belgische markt in tijden van crisis van een grootbank (Dexia) met de beste rente.
Ik praat het niet goed, ze hadden het beter kunnen opvangen maar je kan dit niet vergelijken met de lancering van Rabobank destijds lijkt me.
Volledig akkoord men moet dat Relativeren
Rabobank.be was er reeds jaren voordat spaargids bestond. De eventuele beginnersproblemen zullen dus nooit op spaargids gekomen zijn.
Denk dat NIBC oa het slachtoffers is van de vele aanvragen, op de duur loopt dat daar ook in het honderd.
Misschien dat ze zoals rabobank.be ook op zaterdag en zondag en ( 's nachts kunnen werken)
Rabobank.be was er reeds jaren voordat spaargids bestond. De eventuele beginnersproblemen zullen dus nooit op spaargids gekomen zijn.
Denk dat NIBC oa het slachtoffers is van de vele aanvragen, op de duur loopt dat daar ook in het honderd.
Misschien dat ze zoals rabobank.be ook op zaterdag en zondag en ( 's nachts kunnen werken)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Kan ik nog in komen, maar dat er zo'n zaken als het manuele goedkeuren bij de volgorde van naam/voornaam voorkomen, zo'n zaken moeten in de basic-tests zitten. Hiermee mag zeker geen tijd verloren worden, zeker als je onmiddellijk wil starten met de hoogste intresten.paul schreef:Denk dat NIBC oa het slachtoffers is van de vele aanvragen, op de duur loopt dat daar ook in het honderd.
Vergeet ook niet dat de meesten pas reageren als er iets misloopt, geeft op zich al een vertekend beeld, en veel problemen had ook te maken met die tegenrekening.
Mijn gewone spaarrekening was op enkele uren geactiveerd en de eerste storting vanaf de tegenrekening stond er de volgende werkdag er op, was nog in december 2011. Bij de getrouwheidsrekening duurde het wat langer met die eerste storting, 3 of 4 werkdagen maar de valutadatum was wel okay.
Mijn gewone spaarrekening was op enkele uren geactiveerd en de eerste storting vanaf de tegenrekening stond er de volgende werkdag er op, was nog in december 2011. Bij de getrouwheidsrekening duurde het wat langer met die eerste storting, 3 of 4 werkdagen maar de valutadatum was wel okay.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
In tegenstelling tot wat sommigen hier lijken te denken of insinueren is het aantal problemen dat we hebben met het openen van rekeningen relatief beperkt. Bovendien zijn de meeste van de problemen het gevolg van het feit dat wij met de vaste tegenrekening iets geintroduceerd hebben dat relatief nieuw is op de Belgische markt en dus wat minder gekend. Het grootste deel van de moeilijkheden ontstaat dan ook doordat er bij de eerste storting een fout is met de tegenrekening.
De eerste weken hebben wij inderdaad moeite gehad om alles binnen de door ons vooropgestelde deadlines te doen maar ondertussen zijn we helemaal bij met het valideren van de rekeningen en de betalingen.
Mensen bij wie het om één of andere reden toch niet helemaal vlot zou lopen kunnen ons steeds bellen (via het gratis nummer 0800 63 500) en dan zoeken wij geval per geval waar het probleem kan liggen en hoe het kan worden opgelost.
De eerste weken hebben wij inderdaad moeite gehad om alles binnen de door ons vooropgestelde deadlines te doen maar ondertussen zijn we helemaal bij met het valideren van de rekeningen en de betalingen.
Mensen bij wie het om één of andere reden toch niet helemaal vlot zou lopen kunnen ons steeds bellen (via het gratis nummer 0800 63 500) en dan zoeken wij geval per geval waar het probleem kan liggen en hoe het kan worden opgelost.