Hoe intekenen tak21 via Rabobank?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe intekenen tak21 via Rabobank?
Volgens jullie site kan je intekenen op een tak21 via het menu beleggen en dan tak 21 kiezen.
Als ik inlog en kies voor het menu beleggen, zie ik enkel de keuze tussen fondsen en obligaties.
Tak 21 spaarverzekeringen staan daar niet tussen...
Hoe komt dit?
Als ik inlog en kies voor het menu beleggen, zie ik enkel de keuze tussen fondsen en obligaties.
Tak 21 spaarverzekeringen staan daar niet tussen...
Hoe komt dit?
Re: Hoe intekenen tak21 via Rabobank?
Probeer je misschien in te schrijven via een gezamenlijke rekening? Dat gaat niet.
Ofwel is het de wraak van Rabobank voor wat je drie jaar geleden over hen hebt geschreven.

Ofwel is het de wraak van Rabobank voor wat je drie jaar geleden over hen hebt geschreven.
Brugse Leeuw schreef:Ga naar Ethias: ook veilig want 75% in handen van de overheid.de stucker schreef:EN DOE DIE STOMME BANNER WEG MET JULLIE 4,20%
Ik heb deze week een rekening geopend en daar krijg je nu 3% basis + 2% getrouwheidspremie.
Vanaf alles in orde is, transfereer ik alles van Rabo naar Ethias.
Ik ben die Hollanders kotsbeu!

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Is idd een gezamelijke rekening...vandaar dus dat het niet lukt!
Aangezien ik bij Rabo niet via een gezamelijke rekening een tak21 kan onderschrijven, zal ik dus rechtstreeks via integrale inschrijven en geen mercator select via Rabo.
Ik ga niet speciaal nieuwe rekeningen bij Rabo openen om enkel een tak 21 te kunnen onderschrijven.
@Yaris: een mens kan zich vergissen hé...
Aangezien ik bij Rabo niet via een gezamelijke rekening een tak21 kan onderschrijven, zal ik dus rechtstreeks via integrale inschrijven en geen mercator select via Rabo.
Ik ga niet speciaal nieuwe rekeningen bij Rabo openen om enkel een tak 21 te kunnen onderschrijven.
@Yaris: een mens kan zich vergissen hé...

- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het is inderdaad enkel mogelijk om in te tekenen via individuele rekeningen.
Dit heeft te maken met het feit dat een Tak 21 product een product is dat uitsluitend individueel kan worden afgesloten (het betreft immers een levensverzekering). Omdat het ingewikkeld wordt om via gezamenlijke rekeningen toe te laten dat individuele verzekeringen kunnen worden afgesloten waarbij er verschillen kunnen zijn tussen verzekeringsnemer, verzekerde en begunstigde heeft Rabobank.be ervoor geopteerd om intekenen op Tak 21 enkel via individuele rekeningen toe te laten. Zo is er steeds slechts één enkel persoon die zowel verzekeringsnemer, verzekerde als begunstigde (bij leven) is.
En wat betreft kritiek op Rabobank.be: we zijn al heel blij dat we hier een platform krijgen waar mensen hun kritiek kunnen uiten waarbij wij de mogelijkheid hebben om ons standpunt toe te lichten of zaken kunnen proberen rechtzetten. No hard feelings dus!
Aan ons om te proberen te bewijzen dat de kritiek ongegrond is/was
Dit heeft te maken met het feit dat een Tak 21 product een product is dat uitsluitend individueel kan worden afgesloten (het betreft immers een levensverzekering). Omdat het ingewikkeld wordt om via gezamenlijke rekeningen toe te laten dat individuele verzekeringen kunnen worden afgesloten waarbij er verschillen kunnen zijn tussen verzekeringsnemer, verzekerde en begunstigde heeft Rabobank.be ervoor geopteerd om intekenen op Tak 21 enkel via individuele rekeningen toe te laten. Zo is er steeds slechts één enkel persoon die zowel verzekeringsnemer, verzekerde als begunstigde (bij leven) is.
En wat betreft kritiek op Rabobank.be: we zijn al heel blij dat we hier een platform krijgen waar mensen hun kritiek kunnen uiten waarbij wij de mogelijkheid hebben om ons standpunt toe te lichten of zaken kunnen proberen rechtzetten. No hard feelings dus!
Aan ons om te proberen te bewijzen dat de kritiek ongegrond is/was

Hoe intekenen op TAK 21 via Rabobank?
Ik heb op een TAK 21 ingeschreven via Rabobank. Mijn polis staat nu als pdf-document in de beveiligde site. Maar is het nog de bedoeling dat ik die polis afdruk, onderteken en opstuur naar de verzekeraar?
@rabobank: is het de bedoeling dat de waarde ook wordt aangepast eenmaal de winst bekend is?
als er nu bvb 1000 euro op een TAK21 staat, en er komt 3% bij, wordt dit dan 1030?
als er nu bvb 1000 euro op een TAK21 staat, en er komt 3% bij, wordt dit dan 1030?
Beetje vergelijkbare situatie hier. Ingetekend op Integrale 786. Kreeg toen bericht dat ik een melding zou krijgen binnen PC Banking, maar intussen 10 dagen verder en nog niets. Ook een mailtje naar info@Rabobank.be is (voorlopig) onbeantwoord geblijven. Als ik de TAK21 aanklik op PC Banking, staat er wel als ‘indicatieve startdatum’ 01/03/2012.
yep, allemaal heel statisch! dat ben ik niet gewoon van rabo!
Bij Integrale 786 is de startdatum steeds de eerste dag van de maand die volgt op uw inschrijving via de beveiligde site. Het ingeschreven bedrag blijft op uw rekening staan tot de dag voor de start van uw polis en blijft gedurende die periode verder interest opbrengen.
Wat me ook verbaasde was dat het bedrag waarvoor je inschrijft blijkbaar het brutobedrag is, dat wil zeggen inclusief de taks van 1,1%. Dus als je voor 10.000 euro inschrijft is dat 101,1% en heeft je TAK 21 maar een kapitaal van 9.891 euro. Ik had verwacht dat ze 10.000 + 110 euro van je rekening gingen afhalen.
… Maar vóór die datum zal ik toch nog een document moeten krijgen, een PDFje of wat dan ook, want momenteel heb ik geen van dat alles, alleen een bericht dat er een bericht ging komen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Als u heb ingetekend op een Tak 21 spaarverzekering, kan u de polis als PDF consulteren in de beveiligde site. U hoeft dus niet meer te tekenen en dit papier terug te sturen.
Wat we geprobeerd hebben, is de administratie te minimaliseren tussen Rabobank.be klanten en de verzekeringsmaatschappijen. Hetgeen u niet in de beveiligde site zal zien, zijn de reeds verworven intresten of eventuele afkopen of bijstortingen. Tot nu toe is het technisch voor ons niet mogelijk om 'real time' gegevens van de verzekeringsmaatschappijen in ons systeem in te voeren. Dit dus in tegenstelling met wat u wel van ons gewoon bent voor alle andere bankproducten.
Dus is het inderdaad meer een 'statisch' gegeven. Wel kan u elk jaar een rekeningoverzicht, ook in PDF, consulteren in onze beveiligde site. Daar vindt u alle verrichtingen die op uw polis het voorbije jaar zijn gebeurd, ook de reeds verworven intrest.
Verder vindt u nog extra info over Tak 21 bij Rabobank.be en wanneer u uw polis kan verwachten via http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ering.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat we geprobeerd hebben, is de administratie te minimaliseren tussen Rabobank.be klanten en de verzekeringsmaatschappijen. Hetgeen u niet in de beveiligde site zal zien, zijn de reeds verworven intresten of eventuele afkopen of bijstortingen. Tot nu toe is het technisch voor ons niet mogelijk om 'real time' gegevens van de verzekeringsmaatschappijen in ons systeem in te voeren. Dit dus in tegenstelling met wat u wel van ons gewoon bent voor alle andere bankproducten.
Dus is het inderdaad meer een 'statisch' gegeven. Wel kan u elk jaar een rekeningoverzicht, ook in PDF, consulteren in onze beveiligde site. Daar vindt u alle verrichtingen die op uw polis het voorbije jaar zijn gebeurd, ook de reeds verworven intrest.
Verder vindt u nog extra info over Tak 21 bij Rabobank.be en wanneer u uw polis kan verwachten via http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ering.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de link voor extra info uit het vorige berichtje vind ik alleen meer uitleg over Mercator, Integrale en Patronale terug. Misschien kan de informatie over Federale daar ook toegevoegd worden ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Op de site van Patronale lees ik dat je ook een secure 21 contract kan ondertekenen op naam van beide partners.
Dus in feite moet je via Rabo met een gezamelijke rekening wel kunnen intekenen op zo'n secure 21 contract?
Dus in feite moet je via Rabo met een gezamelijke rekening wel kunnen intekenen op zo'n secure 21 contract?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
We zullen daarvoor zorgen!gg001a schreef:Op de link voor extra info uit het vorige berichtje vind ik alleen meer uitleg over Mercator, Integrale en Patronale terug. Misschien kan de informatie over Federale daar ook toegevoegd worden ?
Rechtstreeks bij de verzekeraar kan het in sommige gevallen wel om een polis op gezamenlijke naam te openen. Dat maakt de bepalingen echter een stuk complexer. Voorlopig laten we dit bij Rabobank.be nog niet toe. Reden hiervoor is dat wij voorlopig om technische redenen enkel polissen kunnen ondersteunen waarbij de verzekeringsnemer, verzekerde en begunstigde bij leven één en dezelfde persoon zijn.Brugse Leeuw schreef:Op de site van Patronale lees ik dat je ook een secure 21 contract kan ondertekenen op naam van beide partners.