Valuta
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Valuta
De valutadatum vindt u steeds weer als u in het transactieoverzicht klikt op "detail transactie" en dit zowel voor uitgaande als inkomende transacties.
Veel hangt af van het moment van de dag waarop de betaling wordt uitgevoerd (voor of na afkappingstijds en deze is 12u)
Veel hangt af van het moment van de dag waarop de betaling wordt uitgevoerd (voor of na afkappingstijds en deze is 12u)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dus als ik goed begrijp ,een transacties waarmee ik een storting bedoel na 12u word de volgende dag maar valuta ?NIBC Direct schreef:De valutadatum vindt u steeds weer als u in het transactieoverzicht klikt op "detail transactie" en dit zowel voor uitgaande als inkomende transacties.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Voor een inkomende transactie krijgt u valuta voor de dag dat het geld bij ons aankomt. Hiervoor hebben we meerdere inkomende batches per dag.
Voor een uitgaande transactie geldt de valutadatum als de dag waarop het geld van de rekening verdwijnt. Bij een opdracht voor 12u is dat de dag zelf, bij een opdracht na 12u is dat een dag later.
De stortingsdatum is niet steeds de vaultadatum. De eerste storting (die moet worden goedgekeurd) kan soms een paar dagen op zich laten wachten maar de valutadatum wordt in dat geval voor de stortingsdatum gezet.
Voor een uitgaande transactie geldt de valutadatum als de dag waarop het geld van de rekening verdwijnt. Bij een opdracht voor 12u is dat de dag zelf, bij een opdracht na 12u is dat een dag later.
De stortingsdatum is niet steeds de vaultadatum. De eerste storting (die moet worden goedgekeurd) kan soms een paar dagen op zich laten wachten maar de valutadatum wordt in dat geval voor de stortingsdatum gezet.
Beste NIBC,
Wat is de valutadatum op mijn uittreksel?
Op. n Verricht.Beschik.
2 24-01 23-01 Overschrijving
Ik veronderstel dat dit verrichting 24 jan is, en valuta 23 jan? Of begrijp ik het verkeerd?
Alvast bedankt voor uw antwoord,
Wat is de valutadatum op mijn uittreksel?
Op. n Verricht.Beschik.
2 24-01 23-01 Overschrijving
Ik veronderstel dat dit verrichting 24 jan is, en valuta 23 jan? Of begrijp ik het verkeerd?
Alvast bedankt voor uw antwoord,
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat de vraag juist is. In ieder geval kan u de valutadatum steeds terugvinden als u in het transactieoverzicht klikt op "detail transactie" en dit zowel voor uitgaande als inkomende transacties.
Als ik op 30 januari voor 14 u het geld heb overgeschreven op mijn nibc rekening, kan ik dat dan nog niet op 31/1 maar slechts op 1/2 zien als ik inlog op mijn rekening
Volgens mij heeft dat iets te maken met de bank van je tegenrekening hoe snel die werkt , bij mij s'morgens overschrijven ,is nog dezelfde dag op de andere rekening
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
@ Jeff
eerst en vooral is het belangrijk om te weten of het om een eerste storting gaat (die nog moet worden goedgekeurd) of een bijkomende storting.
Als het een storting is die moet worden goedgekeurd kan het zijn dat het een 2-tal dagen duurt eer je die op de rekening ziet maar de valutatdatum (die niet noodzakelijk gelijk is aan de stortingsdatum) kan wel nog in januari liggen.
Als het een bijkomende storting is, is de kans groot dat dit na de uitgaande batch is van uw bank. Wat wil zeggen dat de bak dit om 31/1 zal laten vertrekken. Op dat moment hangt het af van de verhouding van deze uitgaande batch ten opzichte van onze inkomende batches.
Met andere woorden het hangt allemaal af van een aantal parameters die niet volledig onder onze controle liggen.
eerst en vooral is het belangrijk om te weten of het om een eerste storting gaat (die nog moet worden goedgekeurd) of een bijkomende storting.
Als het een storting is die moet worden goedgekeurd kan het zijn dat het een 2-tal dagen duurt eer je die op de rekening ziet maar de valutatdatum (die niet noodzakelijk gelijk is aan de stortingsdatum) kan wel nog in januari liggen.
Als het een bijkomende storting is, is de kans groot dat dit na de uitgaande batch is van uw bank. Wat wil zeggen dat de bak dit om 31/1 zal laten vertrekken. Op dat moment hangt het af van de verhouding van deze uitgaande batch ten opzichte van onze inkomende batches.
Met andere woorden het hangt allemaal af van een aantal parameters die niet volledig onder onze controle liggen.