Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen
Tja, in euro's schuiven we toch weer stilaan (na 'n correctie van ong 20%) weer op naar de ATH van augustus-september 2012.
Alfonds zal denken: d'er zitten er minder en minder op hun honger.
Laat ons hopen dat het nog 'n tijdje verkocht wordt.
Alfonds zal denken: d'er zitten er minder en minder op hun honger.

Laat ons hopen dat het nog 'n tijdje verkocht wordt.
Kan iemand van de moderators me trouwens uitleggen waarom mijn account Andi geblokkeert is ? dient dit om het ledenaantal op te krikken of is het onderwerp goud niet zo gewenst ? (my bad ..ik had mijn emailadres verwijderd dus mails kwamen niet meer aan met daaropvolgend.... )
Laatst gewijzigd door _Andi_ op 31 januari 2012, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit momenteel nog altijd voor 99% in physiek ..en heb alle stormen doorstaan . Wanneer ik aan verkopen denk ? als je een plan hebt moet je je daar aan houden vind ik en niet draaien met de wind , ik heb nog geen moment schrik gehad en op de correctie heb ik lustig bijgekocht gespreid over enkele dagen , natuurlijk niet helemaal onderaan de dip maar ik zat onder de helft .
zolang de situatie is zoals ze nu is ziet het er heel rooskleurig uit .
Nogmaals , blijf weg van papiergoud en derivaten , als je er mee 'speelt' weet dan dat de pog kan op een dag grote verschillen maken .
Blijf ook weg van mijnaandelen als je geen kenner bent die contact heeft met de bepaalde sites !
Enkel goud in het polleke zal jullie BESCHERMEN .
De correcties scheiden het kaf van het koren .
zolang de situatie is zoals ze nu is ziet het er heel rooskleurig uit .
Nogmaals , blijf weg van papiergoud en derivaten , als je er mee 'speelt' weet dan dat de pog kan op een dag grote verschillen maken .
Blijf ook weg van mijnaandelen als je geen kenner bent die contact heeft met de bepaalde sites !
Enkel goud in het polleke zal jullie BESCHERMEN .
De correcties scheiden het kaf van het koren .
-
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad _Andi_ het is beter van weg te blijven uit papiergoud en derivaten. Het zijn allemaal "beloftes" die gemaakt worden dat er degelijk goud aanwezig is en we weten nu intussen wel dat ze die beloftes niet waarmaken. We hebben met MF Global geen mooier voorbeeld voorhanden, dan pas zie je wat 'n schurken er vanachter de schermen de poppetjes bedienen.
En zoals je aangeeft de correcties in de POG (=goudprijs) scheidt het kaf van het koren, of de zwakke handjes van de sterke. Na een heel sterke groei (aug-sep 2011) komt er normaal 'n correctie, enkel op die manier kan het op 'n normale "gezonde" manier doorstijgen.
De langetermijn voor goud ziet er -nog steeds- héél goed uit, laat ze maar geld bijdrukken en haircuts doorvoeren.
Eens zien wat er gaat gebeuren met de banken gaat gebeuren door de 70% haircut van Griekenland. Laat ons hopen dat het geen Lehman Brothers 2.0 wordt.
En zoals je aangeeft de correcties in de POG (=goudprijs) scheidt het kaf van het koren, of de zwakke handjes van de sterke. Na een heel sterke groei (aug-sep 2011) komt er normaal 'n correctie, enkel op die manier kan het op 'n normale "gezonde" manier doorstijgen.
De langetermijn voor goud ziet er -nog steeds- héél goed uit, laat ze maar geld bijdrukken en haircuts doorvoeren.

Eens zien wat er gaat gebeuren met de banken gaat gebeuren door de 70% haircut van Griekenland. Laat ons hopen dat het geen Lehman Brothers 2.0 wordt.

Waar bewaren jullie je goud?
Mijn vader kocht goud via internet en laat dat bewaren in een kluis in Zwitserland. Maar zelf heb ik er liever 'contact' mee, ik wil het op zijn minst eens zien vooraleer het een kluis (waar?) ingaat.
Iemand veel ervaring met
* goud kopen
* goud bewaren
in België en/of in het buitenland?
Mijn vader kocht goud via internet en laat dat bewaren in een kluis in Zwitserland. Maar zelf heb ik er liever 'contact' mee, ik wil het op zijn minst eens zien vooraleer het een kluis (waar?) ingaat.
Iemand veel ervaring met
* goud kopen
* goud bewaren
in België en/of in het buitenland?
-
- VIP member
- Contacteer:
Goud kopen via internet en het daarna in een kluis steken in Zwitserland?
Heeft uw vader het er zelf ingelegd? Of denkt hij dat men, na de virtuele aankoop via internet, het erin gelegd is?
Pas maar op dat hij er niet opgelegd is
Wat ik wil zeggen, als je fysiek koopt , doe het dan goed en laat het ook echt fysiek leveren zodat je er zelf baas over bent en stop het zelf in een kluis.
Al die zaken zoals aankopen en beloftes (op papier?) dat men dat ergens bewaart,.. wel, ik geloof daar niet veel van. Als het erop aankomt dan wil ik het nog wel eens zien dat je echt je goud fysiek zal geleverd krijgen. Ik vrees ervoor.
Heeft uw vader het er zelf ingelegd? Of denkt hij dat men, na de virtuele aankoop via internet, het erin gelegd is?
Pas maar op dat hij er niet opgelegd is

Wat ik wil zeggen, als je fysiek koopt , doe het dan goed en laat het ook echt fysiek leveren zodat je er zelf baas over bent en stop het zelf in een kluis.
Al die zaken zoals aankopen en beloftes (op papier?) dat men dat ergens bewaart,.. wel, ik geloof daar niet veel van. Als het erop aankomt dan wil ik het nog wel eens zien dat je echt je goud fysiek zal geleverd krijgen. Ik vrees ervoor.
Denk dat hij het online heeft gekocht, fysiek heeft ontvangen en dan laten opbergen in kluis in Zw.
Van mij zou het sowieso om kleinere bedragen gaan. En ik mag het ook in zijn kluis bewaren, met goede afspraken. Maar ik voel me daar niet zo goed bij. Hoe veilig is dat? Heb ik niet beter een eigen kluis, of wordt dat te duur als het maar over kleine bedragen gaat? Enzovoort enzovoort.
Van mij zou het sowieso om kleinere bedragen gaan. En ik mag het ook in zijn kluis bewaren, met goede afspraken. Maar ik voel me daar niet zo goed bij. Hoe veilig is dat? Heb ik niet beter een eigen kluis, of wordt dat te duur als het maar over kleine bedragen gaat? Enzovoort enzovoort.
-
- VIP member
- Contacteer:
Als je gelooft in de verdere opmars van de pog, dan is de jaarlijkse kost (imo) van een bankkluis van ondergeschikt belang. 2 euro per maand voor een veilige opberging hier in ons land? Ik zou het echt niet verder zoeken.
En bij het overlijden passeert de fiscus dan wel om de kluis mede te openen.
Ik bewaar het al de hele tijd in papier gewikkeld in mayonaise bokalen (met bovenop de bokaal een vel lood)allemaal een halve meter onder de grond , het lood is om er voor te zorgen dat ze er niet met metaaldetectors doorkunnen moest het er om doen .
Ald lood gebruik ik die vellen die de dakdekkers gebruiken , te verkrijgen in elke doe het zelf .
ik geloof niet in banken om het in te bewaren (als de banken defaulten dan zijt ge het kwijt ) , ik geloof ook niet in kluisen in huis , ge zult maar eens een inbreker krijgen die de kluis ontdekt en dan u komt wakker maken en gij moogt dan met een pistool op u gericht ze toch gaan openmaken .
vroeger (tientallen) jaren geleden zetten de mensen tuinkabouters boven de plaats waar ze iets kostbaars in de grond staken (niet perse goud) .
Ald lood gebruik ik die vellen die de dakdekkers gebruiken , te verkrijgen in elke doe het zelf .
ik geloof niet in banken om het in te bewaren (als de banken defaulten dan zijt ge het kwijt ) , ik geloof ook niet in kluisen in huis , ge zult maar eens een inbreker krijgen die de kluis ontdekt en dan u komt wakker maken en gij moogt dan met een pistool op u gericht ze toch gaan openmaken .
vroeger (tientallen) jaren geleden zetten de mensen tuinkabouters boven de plaats waar ze iets kostbaars in de grond staken (niet perse goud) .
Waar woon jij ergens?

@Andi:
zeer verstandig omdat hier allemaal uit de doeken te doen. Als iemand er in slaagt om je identiteit te achterhalen, kan hij binnenkort met een pistool tegen je hoofd komen vragen om uw mayonaisepotten op te graven
Dit begint toch stillekes aan op obsessief gedrag te lijken hoor
het oom Dagobert syndroom?
zeer verstandig omdat hier allemaal uit de doeken te doen. Als iemand er in slaagt om je identiteit te achterhalen, kan hij binnenkort met een pistool tegen je hoofd komen vragen om uw mayonaisepotten op te graven

Dit begint toch stillekes aan op obsessief gedrag te lijken hoor

het oom Dagobert syndroom?
Als een bank in default gaat, dan betekent dat absoluut niet dat je alles kwijt bent wat er in de kluis ligt. Zeker niet.
Net zo min dat je je effectenkwijt bent, die op je effectenrekening staan.
Bij een default ben je enkel kwijt wat op de balans van die bank staat: spaarboekjes, geld op zichtrekeningen en kasbons en termijnrekeningen door die bank uitgegeven.
Probeer toch eens wat zinnigs te vertellen.
Net zo min dat je je effectenkwijt bent, die op je effectenrekening staan.
Bij een default ben je enkel kwijt wat op de balans van die bank staat: spaarboekjes, geld op zichtrekeningen en kasbons en termijnrekeningen door die bank uitgegeven.
Probeer toch eens wat zinnigs te vertellen.
lood = metaal_Andi_ schreef:het lood is om er voor te zorgen dat ze er niet met metaaldetectors doorkunnen
Als je ze in de grond steekt bespaar je
1. bankkluiskosten
2. ingeval van overlijden successierechten ( mag wel niet maar ja )
Probleem tegenwoordig kan zijn : alsje je ergens met 44 kg goud aanbied, dat ze dan wel eens aankoopbordereltjes mogen/moeten vragen.
Men zal zelfs niet een pistool tegen je moeten houden, gewoon je tuin eens diep omspitten terwijl je in je bed ligt is voldoende.
Een collega van mij had zo eens een aantal harken in de tuin laten rondslingeren, kregen die bezoek op een nacht van een paar potentiele inbrekers.
Die hebben zo een paar harken tegen hun hoofd gekregen omdat ze erop trapten.
1. bankkluiskosten
2. ingeval van overlijden successierechten ( mag wel niet maar ja )
Probleem tegenwoordig kan zijn : alsje je ergens met 44 kg goud aanbied, dat ze dan wel eens aankoopbordereltjes mogen/moeten vragen.
Men zal zelfs niet een pistool tegen je moeten houden, gewoon je tuin eens diep omspitten terwijl je in je bed ligt is voldoende.
Een collega van mij had zo eens een aantal harken in de tuin laten rondslingeren, kregen die bezoek op een nacht van een paar potentiele inbrekers.
Die hebben zo een paar harken tegen hun hoofd gekregen omdat ze erop trapten.