Rekening openen op naam van een kind
Rekening openen op naam van een kind
Ik zou spaarrekening willen openen op naam van de kinderen. Heb al getrouwheidsrekening op naam van mezelf & partner, naar volle tevredenheid
Ik denk dat 'getrouwheidsrekening' de beste optie is. Ik ga er nl. geen geld vanaf halen. Ze zijn 6 & 8 jaar oud. Een echt kids-ID heb ik nog niet. Volstaat zo'n eenvoudig kinderpasje?
=> update: rijksregisternr. & ID-kaartnr. heb ik niet...moet ik dus zo'n kids-id aanvragen?
Bij rekening openen, kies ik dan
"Mijzelf & iemand anders", want onder de 18 jaar kan je immers geen rekening openen
dank voor uw antwoord.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ik denk dat 'getrouwheidsrekening' de beste optie is. Ik ga er nl. geen geld vanaf halen. Ze zijn 6 & 8 jaar oud. Een echt kids-ID heb ik nog niet. Volstaat zo'n eenvoudig kinderpasje?
=> update: rijksregisternr. & ID-kaartnr. heb ik niet...moet ik dus zo'n kids-id aanvragen?
Bij rekening openen, kies ik dan
"Mijzelf & iemand anders", want onder de 18 jaar kan je immers geen rekening openen
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
dank voor uw antwoord.
Re: Rekening openen op naam van een kind
je zal er ook geen geld kunnen afhalen zonder toelating van de vrederechter
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Voorlopig biedt NIBC Direct nog geen jongerenrekening aan. Het klassieke concept van de jongerenrekening biedt immers heel wat beperkingen.
- Geld kan enkel aangewend worden "in het belang" van het kind
- Op 18 jaar wordt het geld onherroepelijk van het kind
- Kan enkel geopend worden door de ouders of wettelijke vertegenwoordigers.
Wij zijn aan het bekijken of we hier een alternatieve oplossing voor kunnen gaan aanbieden maar we kunnen hier voorlopig nog geen datum op plakken.
- Geld kan enkel aangewend worden "in het belang" van het kind
- Op 18 jaar wordt het geld onherroepelijk van het kind
- Kan enkel geopend worden door de ouders of wettelijke vertegenwoordigers.
Wij zijn aan het bekijken of we hier een alternatieve oplossing voor kunnen gaan aanbieden maar we kunnen hier voorlopig nog geen datum op plakken.
bedankt voor het snelle antwoord, super:
maar ik wil gewoon een aparte rekening, waar er af en toe iets op gestort wordt (familie, mezelf). Kan ik dan voorlopig niet 2 spaarrekeningen openen, als 1 rekeninghouder....en dan voor mezelf uitmaken: dat is rekening voor kind A en kind B
Nl. asap een tegenrekeningnr. nodig voor een aantal EP/Groenkracht/Aspiravi aandelen voor de kids
& wil onmiddellijk het correcte rekeningnr. doorgeven, zodat ik dit niet terug moet veranderen....
wordt dit gekoppeld aan mijn huidige account? Alles overzichtelijk met 1 login? Want ik zag dat je moest aanduiden als je al klant was of niet en zo een nieuwe login al dan niet aanmaken
maar ik wil gewoon een aparte rekening, waar er af en toe iets op gestort wordt (familie, mezelf). Kan ik dan voorlopig niet 2 spaarrekeningen openen, als 1 rekeninghouder....en dan voor mezelf uitmaken: dat is rekening voor kind A en kind B
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Nl. asap een tegenrekeningnr. nodig voor een aantal EP/Groenkracht/Aspiravi aandelen voor de kids
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
wordt dit gekoppeld aan mijn huidige account? Alles overzichtelijk met 1 login? Want ik zag dat je moest aanduiden als je al klant was of niet en zo een nieuwe login al dan niet aanmaken
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Als individu kan je momenteel slechts één individuele "relatie" openen met NIBC Direct. Onder zo een relatie kan je 2 rekeningen hebben
1: de klassieke spaarrekening (2 + 0,5)
2: De getrouwheidsrekening (1,5 + 1,5)
Daarnaast kan je een onbeperkt aantal termijnrekeningen openen (zonder minimum inleg)
Daarnaast kan je nog een onbeperkt aantal "relaties" met de bank openen, telkens met een andere persoon. Wat niet kan is twee keer dezelfde persoon. Die andere persoon dient meerderjarig te zijn en een officiële verblijfplaats te hebben in België.
Binnen deze relaties kan je opnieuw de 2 spaarrekeningen openen en een onbeperkt aantal getrouwheidsrekeningen.
Een oplossing op maat waar er een heel duidelijke link is naar de minderjaarige is er momenteel dus nog niet.
1: de klassieke spaarrekening (2 + 0,5)
2: De getrouwheidsrekening (1,5 + 1,5)
Daarnaast kan je een onbeperkt aantal termijnrekeningen openen (zonder minimum inleg)
Daarnaast kan je nog een onbeperkt aantal "relaties" met de bank openen, telkens met een andere persoon. Wat niet kan is twee keer dezelfde persoon. Die andere persoon dient meerderjarig te zijn en een officiële verblijfplaats te hebben in België.
Binnen deze relaties kan je opnieuw de 2 spaarrekeningen openen en een onbeperkt aantal getrouwheidsrekeningen.
Een oplossing op maat waar er een heel duidelijke link is naar de minderjaarige is er momenteel dus nog niet.