Openen rekeningen
Re: Openen rekeningen
let's think positively
Hier kan iets uit geleerd worden. Test altijd een spaarrekening uit met kleine bedragen zodat je zeker weet of alles werkt zoals het hoort. Schrijf daarna pas grote bedragen over.
Hier kan iets uit geleerd worden. Test altijd een spaarrekening uit met kleine bedragen zodat je zeker weet of alles werkt zoals het hoort. Schrijf daarna pas grote bedragen over.
-
- Full Member
- Contacteer:
@Yaris
... alleen God zal het weten
... alleen God zal het weten
Re: Perikelen bij opening nieuwe rekening
Miss Heroin,Yaris schreef:Als wij dan te snel op je berichten op dit forum reageren is het ook weer niet goed.GOD schreef:Ook vind ik het niet kunnen dat uw E-mail reacties te TRAAG zijn
Denk je dat NIBC iets anders gaat schrijven dan wij?GOD schreef:Ik wacht gewoon op de reactie van NIBC; die weten WEL hoe de vork aan de steel zit.
Vermits jij over een glazen bol beschikt, zal ik in het vervolg mijn vragen rechtstreeks aan jou stellen. Dan hoef ik alle bakken bagger niet meer over mij heen te krijgen en maak ik het leven van NIBC-medewerkers iets of wat makkelijker.
GOD, wat verwacht je eigenlijk dat NIBC je nog meer kan vertellen? De initiële storting is niet gebeurd vanaf je tegenrekening en werd terug gestort. Maak gewoon een kleine storting vanaf je opgegeven tegenrekening en je NIBC spaarrekening wordt volledig actief. Vanaf dan kan je vanuit elke zichtrekening in België storten op je NIBC spaarrekening.
Zucht... diepe zucht...
Ik word hier zo moe van!
Is het dan echt zo moeilijk om al jullie niet ter zake doende, ongevraagde, wijsneuzige en soms schofferende praat op te sparen tot ik een reactie krijg van NIBC?
Ik word hier zo moe van!
Is het dan echt zo moeilijk om al jullie niet ter zake doende, ongevraagde, wijsneuzige en soms schofferende praat op te sparen tot ik een reactie krijg van NIBC?
Het is de 7de dag, tijd dat je gaat rusten GodGOD schreef:Ik word hier zo moe van!
Euh, we proberen je alleen maar te helpen hoor. Maar met zo'n reactie hoeft het voor mij niet. Trek je plan er mee!GOD schreef: Is het dan echt zo moeilijk om al jullie niet ter zake doende, ongevraagde, wijsneuzige en soms schofferende praat op te sparen tot ik een reactie krijg van NIBC?
GOD schreef: Is het dan echt zo moeilijk om al jullie niet ter zake doende, ongevraagde, wijsneuzige en soms schofferende praat op te sparen tot ik een reactie krijg van NIBC?
En hier ookGOD schreef:in mijn huidig schapenlandje is freedom of speech namelijk een deel van onze gedradscode.
Definitie van een forum gevonden op het Web:
"Een forum of een discussieforum op internet is een online, interactieve omgeving, meestal gewijd aan een bepaald thema, waar men publieke berichtjes kan posten waarop anderen kunnen reageren, zodat er discussie en uitwisseling kan ontstaan."
Had je niet gewild dat we zouden reageren dan had je maar een privébericht naar de moderator van NIBC moeten sturen.
Je hebt trouwens pech. Gewoonlijk komt die moderator hier in het weekend even piepen maar nu heeft hij zich al twee dagen niet meer laten zien. Misschien gaan skiën.
"Een forum of een discussieforum op internet is een online, interactieve omgeving, meestal gewijd aan een bepaald thema, waar men publieke berichtjes kan posten waarop anderen kunnen reageren, zodat er discussie en uitwisseling kan ontstaan."
Had je niet gewild dat we zouden reageren dan had je maar een privébericht naar de moderator van NIBC moeten sturen.
Je hebt trouwens pech. Gewoonlijk komt die moderator hier in het weekend even piepen maar nu heeft hij zich al twee dagen niet meer laten zien. Misschien gaan skiën.
Ach, Yaris, doe geen moeite. Al z'n of haar reacties getuigen van hetzelfde: Totaal onvermogen om verantwoordelijkheid te dragen voor eigen fouten. En dan maar wat wild om zich heen schoppen liever dan mea culpa te slaan. Ik hoop niet dat dit een persoon betreft die al "tot de jaren van verstand" zou moeten gekomen zijn. Laat ons hem / haar nog het voordeel van de twijfel geven en er van uitgaan dat het "jeugdige onstuimigheid" is. Bij moet hij alleszins nooit komen solliciteren, ik hou niet van mensen die op een brutale toon hun eigen fouten afwimpelen op anderen.
Maar GOD, doe ons een plezier, en laat ons zéker weten wat NIBC wist te antwoorden. En aarzel niet klacht in te dienen bij de ombudsdienst als dat antwoord u niet aanstaat, u heeft immers duidelijk het recht helemaal aan uw zijde.
Onbegrijpelijk toch dat een bank niet bereid is om op basis van een mailtje naar een helpdesk even een uitzondering te maken voor iemand als GOD. Er zit toch zeker maar één persoon achter de PC bij NIBC, en die heeft toch niets beter te doen dan alle mailverkeer en telefoonverkeer in de gaten te houden en at random uitzonderingskes toe te staan. NIBC als kleine lokale zelfstandige met 5 klanten, quoi.
Maar GOD, doe ons een plezier, en laat ons zéker weten wat NIBC wist te antwoorden. En aarzel niet klacht in te dienen bij de ombudsdienst als dat antwoord u niet aanstaat, u heeft immers duidelijk het recht helemaal aan uw zijde.
Onbegrijpelijk toch dat een bank niet bereid is om op basis van een mailtje naar een helpdesk even een uitzondering te maken voor iemand als GOD. Er zit toch zeker maar één persoon achter de PC bij NIBC, en die heeft toch niets beter te doen dan alle mailverkeer en telefoonverkeer in de gaten te houden en at random uitzonderingskes toe te staan. NIBC als kleine lokale zelfstandige met 5 klanten, quoi.
pfffffffffffffffff is da nu allemaal nodig
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Een groot deel van het antwoord werd hierboven reeds gegeven. Het initiële probleem is de afwezigheid van een storting (minimaal 1 cent) vanop de opgegeven tegenrekening.
Deze procedure dient gevolgd te worden, niet omdat wij dit zo noodzakelijk vinden maar wel omdat dit osn is opgelegd vanuit de regulatoren om aan de juiste identificatieplicht te voldoen. Een uitzondering kunnen wij dus niet toestaand.
Het niet volgen van deze regels zou ertoe kunnen leiden dat onze rekeningen niet aanzien worden als gereglementeerde spaarrekeningen wat zou willen zeggen dat wij de vrijstelling van roerende voorheffing niet mogen hanteren en ik ga ervan uit dat heel wat mensen hiermee niet opgezet zouden zijn.
Wat de communicatie betrecht, normaal gezien is het zo dat, bij het terugstorten van geld omdat het niet van de juiste tegenrekening komt, er steeds een telefoontje gedaan wordt naar de klant. Als we die niet kunnen bereiken spreken we een bericht in op de voicemail en sturen we ook een mail. Indien dit in dit geval niet gebeurd is dan is dat inderdaad een fout van ons en willen wij ons daar graag voor verontschuldigen.
Wij streven ernaar om onze mails binnen de 24u te beantwoorden. Indien de mail moet worden doorgestuurd intern omdat de vraag niet onmiddellijk kan worden beantwoord dan kan dit langer duren maar ook hier is de procedure dat er een mailtje voor moet worden gestuurd zodat u op de hoogte bent van deze vertraging. Heeft u deze mails ontvangen?
Deze procedure dient gevolgd te worden, niet omdat wij dit zo noodzakelijk vinden maar wel omdat dit osn is opgelegd vanuit de regulatoren om aan de juiste identificatieplicht te voldoen. Een uitzondering kunnen wij dus niet toestaand.
Het niet volgen van deze regels zou ertoe kunnen leiden dat onze rekeningen niet aanzien worden als gereglementeerde spaarrekeningen wat zou willen zeggen dat wij de vrijstelling van roerende voorheffing niet mogen hanteren en ik ga ervan uit dat heel wat mensen hiermee niet opgezet zouden zijn.
Wat de communicatie betrecht, normaal gezien is het zo dat, bij het terugstorten van geld omdat het niet van de juiste tegenrekening komt, er steeds een telefoontje gedaan wordt naar de klant. Als we die niet kunnen bereiken spreken we een bericht in op de voicemail en sturen we ook een mail. Indien dit in dit geval niet gebeurd is dan is dat inderdaad een fout van ons en willen wij ons daar graag voor verontschuldigen.
Wij streven ernaar om onze mails binnen de 24u te beantwoorden. Indien de mail moet worden doorgestuurd intern omdat de vraag niet onmiddellijk kan worden beantwoord dan kan dit langer duren maar ook hier is de procedure dat er een mailtje voor moet worden gestuurd zodat u op de hoogte bent van deze vertraging. Heeft u deze mails ontvangen?
@NIBC,
Bedankt voor alle uitleg, waarbij U toch ook enigszins toegeeft bepaalde(communicatie)fouten te hebben gemaakt...
En NEEN... ik heb geen enkele toelichting gekregen noch per mail noch per telefoon.
Blijft ook het onopgehelderd probleem van het zinloze blokkeren van mijn toegang tot uw website.Voorts wil ik me ook excuseren voor het mogelijke tijdverlies dat U kan opgelopen hebben bij het doornemen van alle voorafgaandelijke, meestal niet ter zake doende en soms ronduit schofferende reacties van enkele lieden, die, naar ik mag verhopen, niet tot uw klantenkring behoren.
Indien ik had kunnen vermoeden dat dergelijke individuen blijkbaar het grootste genoegen beleven aan het ridiculiseren van een hen toch onbekende forumganger, was deze soap nooit opgestart.
Bedankt voor alle uitleg, waarbij U toch ook enigszins toegeeft bepaalde(communicatie)fouten te hebben gemaakt...
En NEEN... ik heb geen enkele toelichting gekregen noch per mail noch per telefoon.
Blijft ook het onopgehelderd probleem van het zinloze blokkeren van mijn toegang tot uw website.Voorts wil ik me ook excuseren voor het mogelijke tijdverlies dat U kan opgelopen hebben bij het doornemen van alle voorafgaandelijke, meestal niet ter zake doende en soms ronduit schofferende reacties van enkele lieden, die, naar ik mag verhopen, niet tot uw klantenkring behoren.
Indien ik had kunnen vermoeden dat dergelijke individuen blijkbaar het grootste genoegen beleven aan het ridiculiseren van een hen toch onbekende forumganger, was deze soap nooit opgestart.
Goed om weten dat we op dit Forum ook over doorwinterde psychologen beschikken, die op basis van WAT? goed gefundeerde analyses kunnen maken over hen verder totaal onbekenden. Ik dank U van harte voor het reveleren van mijn diepste zieleroerselen, gevoed door jeugdige onstuimigheid. Misschien boekt U hiermee succesjes aan de toog van uw stamcafee...maar niet bij ondergetekende.djtw schreef:Ach, Yaris, doe geen moeite. Al z'n of haar reacties getuigen van hetzelfde: Totaal onvermogen om verantwoordelijkheid te dragen voor eigen fouten. En dan maar wat wild om zich heen schoppen liever dan mea culpa te slaan. Ik hoop niet dat dit een persoon betreft die al "tot de jaren van verstand" zou moeten gekomen zijn. Laat ons hem / haar nog het voordeel van de twijfel geven en er van uitgaan dat het "jeugdige onstuimigheid" is. Bij moet hij alleszins nooit komen solliciteren, ik hou niet van mensen die op een brutale toon hun eigen fouten afwimpelen op anderen.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het blokkeren van de toegang tot de site is een individueel probleem waarvoor ik jammer genoeg geen oplossing kan aanbieden via dit forum. Meest aangewezen hiervoor is bellen naar het contactcenter (0800 63 500) en vragen voor een paswoord reset.