verkoopsstrategie
TIP
Re: verkoopsstrategie
Heb nochthans zeer goede resultaten al geboekt via tak 23 ( argenta )
De eerste keer 10% winst in amper 2 weken dan verkocht.
Een eindje later weer ingestapt in verschillende tak 23 van argenta.
Daarna is de beurs gezakt dus had veel verlies op de verschillende tak 23.
Sommige wel tot 70% anderen slechts 10%
Deze die maar 10% verlies boekten overgezet (gratis)naar de ene die min 70% stond.
Met als resultaat dat ik ze verleden jaar verkocht heb met 70% winst.
In een periode van ongeveer 2 jaar was dat dus heeft me dat zo'n 35% opgebracht op jaarbasis.
Ken wel goed de onderliggende aandelen. En u moet durven verkopen (overhevelen) met verlies.
Maar dat geld evengoed voor obligaties.
De eerste keer 10% winst in amper 2 weken dan verkocht.
Een eindje later weer ingestapt in verschillende tak 23 van argenta.
Daarna is de beurs gezakt dus had veel verlies op de verschillende tak 23.
Sommige wel tot 70% anderen slechts 10%
Deze die maar 10% verlies boekten overgezet (gratis)naar de ene die min 70% stond.
Met als resultaat dat ik ze verleden jaar verkocht heb met 70% winst.
In een periode van ongeveer 2 jaar was dat dus heeft me dat zo'n 35% opgebracht op jaarbasis.
Ken wel goed de onderliggende aandelen. En u moet durven verkopen (overhevelen) met verlies.
Maar dat geld evengoed voor obligaties.
Ben ik verkeerd ingelicht als men mij gezegd heeft dat men bij Argenta in Tak23 fondsen aanbiedt van derden ( Carmignac enz ) ? Ik heb het niet over dat soort fondsen maar over echte verzekeringsfondsen die men niet vindt buiten die Tak23.
Maar dan nog: waarom zou je beheerskosten gaan betalen voor fondsen als je diezelfde fondsen ook kan kopen zonder dat die kosten dat verzekeringskleedje ? Zeker als men, zoals u, een actieve belegger lijkt te zijn.
Maar dan nog: waarom zou je beheerskosten gaan betalen voor fondsen als je diezelfde fondsen ook kan kopen zonder dat die kosten dat verzekeringskleedje ? Zeker als men, zoals u, een actieve belegger lijkt te zijn.
Van veel beleggingen ben ik goed op de hoogte zoals aandelen ,obligaties en ook die tak 23 van argenta heb ik destijds goed bekeken. Maar eerlijk gezegd ken ik niks van fondsen af . Zal me hier eens moeten mee bezig houden.
Denk niet dat die tak 23 te vinden is elders. Heb juist gekeken en er is geen ISIN code vantoepassing op die producten.
Dat wordt dan dringend tijd ja... Er gaat een heel nieuwe wereld voor je open en na een tijdje denk je: wtf heb ik me ooit met die tak23 bezig gehouden ;-)lop schreef:Van veel beleggingen ben ik goed op de hoogte zoals aandelen ,obligaties en ook die tak 23 van argenta heb ik destijds goed bekeken. Maar eerlijk gezegd ken ik niks van fondsen af . Zal me hier eens moeten mee bezig houden.
-
- Newbie
Zou es de mening willen weten van gebruikers hier:
Heb twee jaar geleden Fidelity Funds - Global Property A EUR Inc (LU0237697510) aangekocht.
Staat nu op kleine 30% winst (hersteld van de dip van 2011). Fonds zit hoofdzakelijk belegd buiten europa (50% in VS).
Wat zijn de meningen (als er al zijn) over vastgoedsector buiten europa hier? Ik zelf denk dat er nog potentieel is, maar aan de andere kant is 30% winst ook heel mooi en zou ik het beter nu al verzilveren?
Heb twee jaar geleden Fidelity Funds - Global Property A EUR Inc (LU0237697510) aangekocht.
Staat nu op kleine 30% winst (hersteld van de dip van 2011). Fonds zit hoofdzakelijk belegd buiten europa (50% in VS).
Wat zijn de meningen (als er al zijn) over vastgoedsector buiten europa hier? Ik zelf denk dat er nog potentieel is, maar aan de andere kant is 30% winst ook heel mooi en zou ik het beter nu al verzilveren?
Verkoopstrategie : 15 maart 2012 alles buiten.
Wat is er zo speciaal aan 15 maart 2012? Ik dacht dat de wereld pas ging vergaan op 21 december 2012?
Als je op 21 december 2012 er de beursgrafiek van het afgelopen jaar zal bijnemen ga je zien dat je op dat moment (21 december) alweer dik 20% onder de top van het jaar (15 maart) zit.
De komende 4 weken wordt iedereen nog wat in slaap gewiegd en dan : BOEM
Bron : http://www.robertew.com/invest/bradley/br2012.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De komende 4 weken wordt iedereen nog wat in slaap gewiegd en dan : BOEM
Bron : http://www.robertew.com/invest/bradley/br2012.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Men denkt dat Griekenland rond die periode failliet zal gaan, ik dacht met een kans van 40%?
Misschien beter de korte pijn van een faillissement dan de langgerekte doodsstrijd die Griekenland nu al twee jaar doormaakt.
Ik zal er in ieder geval niet voor verkopen. Ik ben een buy-and-holder. De koersen zullen wel even hard naar beneden gaan maar zich daarna opnieuw herstellen, zoals altijd al gebeurd is na een crash.
Ik zal er in ieder geval niet voor verkopen. Ik ben een buy-and-holder. De koersen zullen wel even hard naar beneden gaan maar zich daarna opnieuw herstellen, zoals altijd al gebeurd is na een crash.
Komt er een nieuwe tsunami zoals verleden jaar of zo. In ieder geval, ik heb al een aantal Europese en Belgische fondsen verkocht zoals ING Belgium High Dividend.Arkimedes schreef:Verkoopstrategie : 15 maart 2012 alles buiten.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Tof de glazen bol zorgt nu ook al voor grafieken.
Dit gaan we éénvoudig in de gaten kunnen houden...gewoon een maandje overslapen.
Wat we niet te weten komen wat we dan wel moeten doen met de centen.
Bon het zal weer fysiek goud zijn zeker ?
Gelukkig kun je op dezelfde site ook de bijbel laten voorlezen.
http://www.robertew.com/bible/bible.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit gaan we éénvoudig in de gaten kunnen houden...gewoon een maandje overslapen.
Wat we niet te weten komen wat we dan wel moeten doen met de centen.
Bon het zal weer fysiek goud zijn zeker ?
Gelukkig kun je op dezelfde site ook de bijbel laten voorlezen.
http://www.robertew.com/bible/bible.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Rustig blijven zitten en toekijken hoe iedereen met verlies verkoopt.
En je de Bijbel laten voorlezen.
En je de Bijbel laten voorlezen.
Wie gelooft zo'n grafieken nu... OK, je kan misschien een globale trend 'voorspellen', maar toch niet tot op zo'n niveau.