Beleggen in fondsen voor beginners:
TIP
Re: Beleggen in fondsen voor beginners:
Ik dacht dat de meeste fondsen bestaan uit wel,wat meer dan 20 aandelen, en dan meestal nog uit verscillende landen. tenzij je natuurlijk een fonds hebt dat alleen belegt in Spanje of China bv.
Als dat dan nog gemengd is met Obligaties en andere gestructureerde producten, dan zal het niet direct 10% zakken op een dag.
Als dat dan nog gemengd is met Obligaties en andere gestructureerde producten, dan zal het niet direct 10% zakken op een dag.
Ik krijg wel de indruk dat de beste stuurlui weer allemaal aan de wal staan...
Ziezo, ik heb alle 14 fondsen in een Morningstar portefieulle gestoken, met de tools voorhande daar kan ik de fondsen wat verder bekijken. Van zodra ik in Binck kan, ga ik mee deon met deze case.
Alle kleine beetjes helpen.
Klaar voor les 2!
Alle kleine beetjes helpen.
Klaar voor les 2!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is niet waar kapitein ;-)Ik krijg wel de indruk dat de beste stuurlui weer allemaal aan de wal staan...
Ik neem in ieder geval iedere mogelijkheid om mn kennis en visie te verruimen met beide ogen aan.
kan je je nog herinneren over welke 2 het gaat?frankske schreef:Ik werk ook met rabobank en heb er toch 2 gevonden hoor.
GB00B0WH9Y53 THREADNEEDLE Em Mkts B Ret Gross (TIE)
LU0303816705 FIDELITY EMEA F (FIF)
LU0303816705 FIDELITY EMEA F (FIF)
Valt heel de opzet niet in duigen als je slechts 2 of 3 van de 10 voorgestelde fondsen koopt?
De opzet om te diversifiëren valt dan een beetje in duigen,sintorama schreef:Valt heel de opzet niet in duigen als je slechts 2 of 3 van de 10 voorgestelde fondsen koopt?
maar de opzet om te leren lijkt mij toch behouden te blijven.
En hier was het hem toch om te doen.
ik ben bij rabo klant dus wou ik de fondsen op hun beveiligde kant even bekijken, het gaat niet perse over maar 2 fonds aankopen.
EDIT:
dit heeft mij trouwens geleerd dat deze 2 fondsen minder goed overkomen, als ik zo de verschillende waarderings parameters bekijk.
Ik weet dat Al fonds zijn eigen tools heeft, maar als ik eerlijk ben zou ik die 2 fondsen die ik nu zie in op de rabo site, niet kopen {heb ik trouwens ook nog niet gedaan}. Maar de les zal leren waarom deze 2 fondsen wel aan te raden zijn.
EDIT:
dit heeft mij trouwens geleerd dat deze 2 fondsen minder goed overkomen, als ik zo de verschillende waarderings parameters bekijk.
Ik weet dat Al fonds zijn eigen tools heeft, maar als ik eerlijk ben zou ik die 2 fondsen die ik nu zie in op de rabo site, niet kopen {heb ik trouwens ook nog niet gedaan}. Maar de les zal leren waarom deze 2 fondsen wel aan te raden zijn.
Ik zit ook in het zelfde geval ,ben beperkt tot rabobank en de 2 betreffende fondsen aangekocht.
nu zou ik er minimum nog 3 moeten hebben.
misschien krijgen we informatie van wat en hoe het dan verder moet.
nu zou ik er minimum nog 3 moeten hebben.
misschien krijgen we informatie van wat en hoe het dan verder moet.
Bij Binckbank betaal je een vaste kost. In verhouding lopen de kosten te veel op. In lijst kernselectie=geen instapkosten vind ik 1 fonds terug.
Bij Keytrade ook een vaste kost.
Wie kan helpen in het waar aankopen van deze fondsen tegen lage kosten ?
Bij Keytrade ook een vaste kost.
Wie kan helpen in het waar aankopen van deze fondsen tegen lage kosten ?
Met permissie wil ik hier even advocaat van de duivel spelen(*).
Jullie kopen hier fondsen omdat iemand die jullie niet kennen dit op een internet forum heeft aangeraden. Met de belofte dat de uitleg nadien volgt en dat het allemaal goed komt.
Dit is een fundamenteel gebrek aan kritisch denken.
Zelfs als je bij je vertrouwde bankier binnenstapt, kan/mag je niet vertrouwen op wat die zegt, en moet je steeds op onafhankelijk manier checken of hij je wel een goed product voorstelt. Laat staan dat je zomaar gelooft wat men op een forum vertelt, zelfs al komt het van Al fonds of Robokat. Als ik hier iets vertel, zet ik er daarom altijd bij: doe je eigen huiswerk.
Jhn heeft tenminste eens een kritische blik op die fondsen geworpen en besloten om dit (nog) niet te doen. Die is goed bezig. Jullie moeten allemaal jezelf een dergelijke kritische houding aanmeten, ook dat is een les die je hier kan uit leren.
(*)Een beetje tegendraads zijn mag toch wel zeker ?
Jullie kopen hier fondsen omdat iemand die jullie niet kennen dit op een internet forum heeft aangeraden. Met de belofte dat de uitleg nadien volgt en dat het allemaal goed komt.
Dit is een fundamenteel gebrek aan kritisch denken.
Zelfs als je bij je vertrouwde bankier binnenstapt, kan/mag je niet vertrouwen op wat die zegt, en moet je steeds op onafhankelijk manier checken of hij je wel een goed product voorstelt. Laat staan dat je zomaar gelooft wat men op een forum vertelt, zelfs al komt het van Al fonds of Robokat. Als ik hier iets vertel, zet ik er daarom altijd bij: doe je eigen huiswerk.
Jhn heeft tenminste eens een kritische blik op die fondsen geworpen en besloten om dit (nog) niet te doen. Die is goed bezig. Jullie moeten allemaal jezelf een dergelijke kritische houding aanmeten, ook dat is een les die je hier kan uit leren.
(*)Een beetje tegendraads zijn mag toch wel zeker ?
Laatst gewijzigd door robokat op 24 februari 2012, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoeveel is die vaste kost ?
Ik dacht dat het bij Binck een percentage was ?
Voor de klanten van Rabo: ergens las ik dat er drie waren ?
En koop er eventueel nog 2 of 3 bij die Rabo zelf voor stelt. Ik weet dat de keuzes van de manager bij Rabo en mijn keuzes dikwijls nogal dicht bij mekaar liggen. Wij kennen mekaar vrij goed...
Ik dacht dat het bij Binck een percentage was ?
Voor de klanten van Rabo: ergens las ik dat er drie waren ?
En koop er eventueel nog 2 of 3 bij die Rabo zelf voor stelt. Ik weet dat de keuzes van de manager bij Rabo en mijn keuzes dikwijls nogal dicht bij mekaar liggen. Wij kennen mekaar vrij goed...
Ik vind het interessant om eens begeleid te worden.
Het gaat niet om grote sommen.
Huiswerk maken goed maar als je de les nog niet kent ...
Maar ik verwacht toch een betere begeleiding bij de start. Het lukt me niet om ze te vinden.
Het gaat niet om grote sommen.
Huiswerk maken goed maar als je de les nog niet kent ...
Maar ik verwacht toch een betere begeleiding bij de start. Het lukt me niet om ze te vinden.