Gebruik van de gewone spaarrekening en de spaarrekening plus
Re: Gebruik van de gewone spaarrekening en de spaarrekening
Als je zeker weet dat je het geld niet direct nodig hebt, kan je best direct op de plus rekening zetten. Zo brengt je geld het meeste op. Als je een afhaling doet, wordt de opname zo gedaan dat je het minste premie verliest.
Nu waarschijnlijk gaan velen het praktischer vinden om een reserve op de gewone rekening te zetten, bv. 5000€, voor noodgevallen. Als je aan dat geld komt verlies je een pak minder getrouwheidspremie (0,4% ipv 1,5%). De plus rekening is bedoeld om je geld zeker 1 jaar er op te laten staan, anders heeft die geen nut.
Er zijn ook mensen die slechts 1 keer per jaar geld op een getrouwheidsrekening storten om zo de vervaldag te kennen. Echter is dit bij Rabo overbodig, daar zij zelf een overzicht bieden van de vervaldagen op elke rekening.
Nu waarschijnlijk gaan velen het praktischer vinden om een reserve op de gewone rekening te zetten, bv. 5000€, voor noodgevallen. Als je aan dat geld komt verlies je een pak minder getrouwheidspremie (0,4% ipv 1,5%). De plus rekening is bedoeld om je geld zeker 1 jaar er op te laten staan, anders heeft die geen nut.
Er zijn ook mensen die slechts 1 keer per jaar geld op een getrouwheidsrekening storten om zo de vervaldag te kennen. Echter is dit bij Rabo overbodig, daar zij zelf een overzicht bieden van de vervaldagen op elke rekening.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Is toch iets dat je zelf moet weten, en niemand anders voor u kan beslissen.
Je moet enkel voor ogen houden:
* Geld dat je 1 jaar kan missen => plus spaarrekening
* geld dat je mogelijk op minder dan een jaar nodig hebt => gewone rekening
Het eerst opsparen om dan in na enkele maanden naar de plus te zetten, daar zie ik persoonlijk geen voordelen in.
Maar nogmaals, dat is iets dat je voor jezelf moet beslissen.
Je moet enkel voor ogen houden:
* Geld dat je 1 jaar kan missen => plus spaarrekening
* geld dat je mogelijk op minder dan een jaar nodig hebt => gewone rekening
Het eerst opsparen om dan in na enkele maanden naar de plus te zetten, daar zie ik persoonlijk geen voordelen in.
Maar nogmaals, dat is iets dat je voor jezelf moet beslissen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ik vb nu mijn geld op een spaarrekening plus zet dan geniet ik volgend jaar in maart (12 maanden) dus van de 1.5% getrouwheidspremie. Maar wat gebeurd er eigenlijk als de rente binnen een maand of 3 zakt naar vb 1.25% getrouwheidspremie, wordt dit dan berekend aan 1.25% vanaf dat moment terug 12 maanden of hoe gaat dat juist in zijn werk ?
-
- VIP member
- Contacteer:
De getrouwheidspremie is gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf het ogenblik van storting. Daarna begint een nieuwe termijn van 12 maanden aan de dan geldende getrouwheidspremie. Tussentijdse veranderingen aan de getrouwheidspremie maken niets uit.
Ok bedankt, is dit dan ook zo voor de basisrente, als ik nu vb 5000 euro stort op een spaarrekening aan 1.9% en de rente wordt binnen 3 maanden aangepast naar 1.7% krijg ik dan eind het jaar een berekening van 1.9% op mijn 5000 euro ?
Juist gelezen dat het voor de basisrente niet telt, bij deze is mijn vraag dus ook beantwoord. Hartelijk dank nogmaals.