Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
Niks is veel gezegd, het komt momenteel ter sprake in de artikels over winstbewijzen die ACW heeft in Belfius.
Terwijl de 'gazetten' enige tijd terug lieten uitschijnen dat de Arco(par)leden, volgens hen terecht, konden fluiten naar hun geld, oa omdat 'Europa' tegen zou zijn,
wordt nu van leer getrokken tegen ACW, omdat ACW nog winstbewijzen heeft in Belfius en dat dit toch een schande is, want de Arco(par)leden zouden genieten van de depositogarantie.
Iemand die nog kan volgen? Ik in elk geval niet meer ...
Terwijl de 'gazetten' enige tijd terug lieten uitschijnen dat de Arco(par)leden, volgens hen terecht, konden fluiten naar hun geld, oa omdat 'Europa' tegen zou zijn,
wordt nu van leer getrokken tegen ACW, omdat ACW nog winstbewijzen heeft in Belfius en dat dit toch een schande is, want de Arco(par)leden zouden genieten van de depositogarantie.
Iemand die nog kan volgen? Ik in elk geval niet meer ...
Van hetgene dat ik erover heb gelezen:
* Het ACW dwingt af dat het garantiefonds ook voor Arcopar geldt (met als drukmiddel dat het anders Dexia failliet laat gaan) en laat vervolgens Arcopar (en nog een andere tak van Arco) in vereffening gaan => dit wordt betaald door de gemeenschap
* Via vroegere winstdeelbewijzen van ik geloof Bacop, heeft het ACW (en ik geloof zelfs de resterende tak van Arco) recht op een deel van de winst van nu Belfius en Belfius verzekeringen => uit genationaliseerde maatschappijen trekt het ACW dus geld.
Je kan redelijkerwijs argumenteren dat die winst ofwel wordt gebruikt om Arcopar leden te vergoeden ofwel niet op te nemen maar terug aan de staat te geven. NIet enkel de vruchten, maar ook de lasten dragen. Of tewel een schoolvoorbeeld van naakte, verzuilde machtspolitiek.
* Het ACW dwingt af dat het garantiefonds ook voor Arcopar geldt (met als drukmiddel dat het anders Dexia failliet laat gaan) en laat vervolgens Arcopar (en nog een andere tak van Arco) in vereffening gaan => dit wordt betaald door de gemeenschap
* Via vroegere winstdeelbewijzen van ik geloof Bacop, heeft het ACW (en ik geloof zelfs de resterende tak van Arco) recht op een deel van de winst van nu Belfius en Belfius verzekeringen => uit genationaliseerde maatschappijen trekt het ACW dus geld.
Je kan redelijkerwijs argumenteren dat die winst ofwel wordt gebruikt om Arcopar leden te vergoeden ofwel niet op te nemen maar terug aan de staat te geven. NIet enkel de vruchten, maar ook de lasten dragen. Of tewel een schoolvoorbeeld van naakte, verzuilde machtspolitiek.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 1-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sr. Member
- Contacteer:
pfff, wachten, wachten...
Als Europa de Belgische staatsgarantie voor de 800.000 arco-aandeelhouders goedkeurt, dan vrees ik dat alle Belgen , dus ook de niet aandeelhouders van arcopar, dat miljard op een andere manier gaan terugbetalen. Ik hoop dus dat recht zal zegevieren.
Nu spreekt de Staat al van een tegenslag als ze amper 54 miljoen moeten terugbetalen aan de belastingplichtigen die gediscrimineerd werden voor het niet ten volle geven van de belastingverminderingen voor energiebesparende investeringen.
En zou de Staat ook niet willen tussenkomen in mijn beursverliezen ? Die zijn voorlopig vele keren hoger dan die simpele 2500 euro waardeloze arcoaandelen. Als stank voor dank verhoogt ze zelfs nog de beurskosten.
Nu spreekt de Staat al van een tegenslag als ze amper 54 miljoen moeten terugbetalen aan de belastingplichtigen die gediscrimineerd werden voor het niet ten volle geven van de belastingverminderingen voor energiebesparende investeringen.
En zou de Staat ook niet willen tussenkomen in mijn beursverliezen ? Die zijn voorlopig vele keren hoger dan die simpele 2500 euro waardeloze arcoaandelen. Als stank voor dank verhoogt ze zelfs nog de beurskosten.

Ik denk dat Di Rupo en co de beslissing gewoon doorschuiven naar Europa !
Pilatus weet je wel !
Pilatus weet je wel !
800.000 aandeelhouders en hun familieleden. Dat zijn er een paar miljoen dat Europa in het zak zou zetten.
En Van Rompuy president zijn. Een ACW-man.
Nu ja tegenwoordig moet ge in niks meer verschieten.
En Van Rompuy president zijn. Een ACW-man.
Nu ja tegenwoordig moet ge in niks meer verschieten.
Het is wat je in het zak zetten noemt. Ik dien het garantiefonds wel zou tussen komen noem ik het het in het zak zetten van alle niet-aandeelhouders. Bovendien zou het wel serieus deontologisch fout zijn moest de president van Europa iets bewerkstelligen owv persoonlijke banden.
Nu ja, zoals eerder aangehaald, het zal altijd een discussie punt blijven. Hoewel ik wel vind dat je weinig Arco-aandeelhouders hoort die vinden dat het ACW maar haar huidige Belfius winstbewijzen moet gebruiken om hun Arcopar leden te vergoeden.
Nu ja, zoals eerder aangehaald, het zal altijd een discussie punt blijven. Hoewel ik wel vind dat je weinig Arco-aandeelhouders hoort die vinden dat het ACW maar haar huidige Belfius winstbewijzen moet gebruiken om hun Arcopar leden te vergoeden.
Veel Arcopar aandeelhouders hebben helemaal geen banden met het ACW (zoals ik). Ik moet die toplui-geldwolven niet.
Het werd met aangesmeerd een jaar of 5 geleden door Dexia ter vervanging van een spaarboek (!!) omdat het net dat ietje meer opbracht en volledige veilig was.
Ik dacht bij mezelf, tja waarom niet; geen risico en net een ietje meer. Het was uiteindelijk net dat ietje minder en 100 % onveilig.
Er in geluisd door het ACW en dus door politici die dank zij het ACW heel groot zijn geworden.
Zij mogen dus nu iets terug doen voor mij en vele andere.
Ik hoop echt voor Europa dat zij zich hier heel koest zullen in houden want een afkeuring zou wel eens grote sociale onrust kunnen betekenen. En afkomen met "Europa zegt dat het niet mag", waarmee men stiekem veel zaken probeert te regelen, zal men niet meer blijven pikken.
Europa zou beter haar energie steken in de jeugdwerkloosheid van 50% in Spanje want dat is een tikkende tijdbom.
Het werd met aangesmeerd een jaar of 5 geleden door Dexia ter vervanging van een spaarboek (!!) omdat het net dat ietje meer opbracht en volledige veilig was.
Ik dacht bij mezelf, tja waarom niet; geen risico en net een ietje meer. Het was uiteindelijk net dat ietje minder en 100 % onveilig.
Er in geluisd door het ACW en dus door politici die dank zij het ACW heel groot zijn geworden.
Zij mogen dus nu iets terug doen voor mij en vele andere.
Ik hoop echt voor Europa dat zij zich hier heel koest zullen in houden want een afkeuring zou wel eens grote sociale onrust kunnen betekenen. En afkomen met "Europa zegt dat het niet mag", waarmee men stiekem veel zaken probeert te regelen, zal men niet meer blijven pikken.
Europa zou beter haar energie steken in de jeugdwerkloosheid van 50% in Spanje want dat is een tikkende tijdbom.
Ik denk dat het voor Arcoparleden weinig uitmaakt vanwaar het geld komt,Jeffer schreef:Hoewel ik wel vind dat je weinig Arco-aandeelhouders hoort die vinden dat het ACW maar haar huidige Belfius winstbewijzen moet gebruiken om hun Arcopar leden te vergoeden.
ofwel van de depositogarantie, zoals beloofd in 2008,
ofwel van de winstbewijzen die ACW heeft,
ofwel van ergens anders,
ofwel een combinatie van bovenstaande.
Bemerk, met zo'n 15 miljoen euro aan winstbewijzen/jaar (of het nu echt zoveel is, weet ik ook niet zeker) en zo'n 800.000 leden, krijgt elk lid zo'n 19 euro/jaar ... het zou dus zo'n 66 jaar duren voor mijn ouders hun volledige bedrag terug hebben. Zolang heb ik zelfs niet meer ...
Hierin verschillen we dus van mening: ik vind dat de arcopar aandeelhouders zelf de verantwoordelijkheid dragen voor hun beslissing om ermee in te stappen. Bankdirecteuren zeggen zoveel, moesten de belastingbetalers alle volgens hen 100% veilige producten vergoeden, waar stopt het? Wat met Fortis aandelen (de goede huisvader aandelen)? Of met producten gedekt indertijd door Lehman Brothers?
Hogere procenten is meestal hoger risico, leuk zolang dit goed gaat, maar als dit slecht gaat zegt menvaak dat men dit aangesmeerd kreeg.
Ik wens niemand financieel verlies toe, maar heb over deze topic wel al vaak commentaren gelezen waarop het op neerkomt: belastingbetaler betaal of ... (vul dreigement in). Als de regering iets zou moeten doen, is het eerder om in elke opleiding verplicht een vak financieel beheer in te bouwen, zodat mensen betere beslissingen kunnen nemen.
Maar nogmaals, waarom pleit niemand ervoor om hun arcopar aandelen te laten vergoeden door mss Arco/ACW?
Hogere procenten is meestal hoger risico, leuk zolang dit goed gaat, maar als dit slecht gaat zegt menvaak dat men dit aangesmeerd kreeg.
Ik wens niemand financieel verlies toe, maar heb over deze topic wel al vaak commentaren gelezen waarop het op neerkomt: belastingbetaler betaal of ... (vul dreigement in). Als de regering iets zou moeten doen, is het eerder om in elke opleiding verplicht een vak financieel beheer in te bouwen, zodat mensen betere beslissingen kunnen nemen.
Maar nogmaals, waarom pleit niemand ervoor om hun arcopar aandelen te laten vergoeden door mss Arco/ACW?
En is het nu de moment om uit arcopar uit te stappen? Ik heb maar met een half oog gevolgd...
Pfff meer dan 20 jaar geleden heb ik het me ook laten aansmeren, tja eerste werk nog geen bank waar naar toe met het loon.
Naar de bank van de ouders, de toenmalige Bacob, was nog gemakkelijk ook een plaatselijk kantoor als gebuur.
Ach u hebt nog spaarcentjes, wel zet er een beetje van vast in een veilig coöperatief aandeel, komt altijd goed van pas en misschien ook nog een bouwspaarrekening openen, alle centimes helpen om latere leningen af te sluiten. Tja wat doet ge dan als jongeling, erin trappen natuurlijk.
Dat aandeel werd dan ook nog voorgesteld als soort van ontwikkelingshulp of goede daden want je investeert in goede zaken als oprichten van bedrijfjes in arme landen ofzo.
En nu zoveel jaren later zit ik er nog steeds mee opgeschept, niet goed wetende wat mee te doen.
En via via ben ik hier dan terecht gekomen.
Pfff meer dan 20 jaar geleden heb ik het me ook laten aansmeren, tja eerste werk nog geen bank waar naar toe met het loon.
Naar de bank van de ouders, de toenmalige Bacob, was nog gemakkelijk ook een plaatselijk kantoor als gebuur.
Ach u hebt nog spaarcentjes, wel zet er een beetje van vast in een veilig coöperatief aandeel, komt altijd goed van pas en misschien ook nog een bouwspaarrekening openen, alle centimes helpen om latere leningen af te sluiten. Tja wat doet ge dan als jongeling, erin trappen natuurlijk.
Dat aandeel werd dan ook nog voorgesteld als soort van ontwikkelingshulp of goede daden want je investeert in goede zaken als oprichten van bedrijfjes in arme landen ofzo.
En nu zoveel jaren later zit ik er nog steeds mee opgeschept, niet goed wetende wat mee te doen.
En via via ben ik hier dan terecht gekomen.
Daar heb je een punt, maar het maakt voor de Belgische bevolking wel uit vanwaar dit geld komt, ook jezelf, je vrienden en familie. Stel dat de rekening van 1,2 miljard euro betaald dient te worden door de regering, wordt dit ofwel doorgespeeld als nieuwe belastingen (minder netto voor iedereen), besparingen (in het beste geval dan nog) of groter begrotingstekort (dus meer staatsschuld voor de volgende generatie en hogere rente, dus hogere tarieven voor hypotheken, mss wel lagere rating voor Belgie).J Lawieck schreef:Ik denk dat het voor Arcoparleden weinig uitmaakt vanwaar het geld komt,Jeffer schreef:Hoewel ik wel vind dat je weinig Arco-aandeelhouders hoort die vinden dat het ACW maar haar huidige Belfius winstbewijzen moet gebruiken om hun Arcopar leden te vergoeden.
ofwel van de depositogarantie, zoals beloofd in 2008,
ofwel van de winstbewijzen die ACW heeft,
ofwel van ergens anders,
ofwel een combinatie van bovenstaande.
Bemerk, met zo'n 15 miljoen euro aan winstbewijzen/jaar (of het nu echt zoveel is, weet ik ook niet zeker) en zo'n 800.000 leden, krijgt elk lid zo'n 19 euro/jaar ... het zou dus zo'n 66 jaar duren voor mijn ouders hun volledige bedrag terug hebben. Zolang heb ik zelfs niet meer ...
Het hele Dexia verhaal hangt al als een enorme molensteen rond ieders nek (niet voor niets dat economen zeggen dat een betere deal met Frankrijk rond te waarborgen veel meer kan opbrengen dan alle begrotingsinspanningen tot nu toe) en de grote schuldigen blijven rustig en goedbetaald buiten schot. Raar dan dat diegene die hier vragen bij hebben (Europa of niet Arcopar aandeelhouders) de wind van voren krijgen.
tja moet wat beter lezen...
Momenteel geen uitbetalingen, dus heeft het geen zin om uit te stappen.
Nu snap ik waarom die van de toenmalige dexiabank me een jaar geleden zo liet ontvallen dat er momenteel veel aan het uitstappen waren. Op mijn vraag waarom kwam toen het antwoord dat de voordelen weg gingen vallen of waren weggevallen. En toen dacht ik hmm ik ontvang nog steeds zo'n boekje met bons enzo...
Ik had toen slimmer moeten zijn en ook uitstappen!
Momenteel geen uitbetalingen, dus heeft het geen zin om uit te stappen.
Nu snap ik waarom die van de toenmalige dexiabank me een jaar geleden zo liet ontvallen dat er momenteel veel aan het uitstappen waren. Op mijn vraag waarom kwam toen het antwoord dat de voordelen weg gingen vallen of waren weggevallen. En toen dacht ik hmm ik ontvang nog steeds zo'n boekje met bons enzo...
Ik had toen slimmer moeten zijn en ook uitstappen!
Tja, Jeffer, voor de elfendertigste keer. In 2008 is door de staat depositogarantie beloofd. Er is toen door niemand gereageerd, tot eind 2011 er effectief moest uitbetaald gaan worden, toen werd het opeens een probleem. Had men in 2008 gezegd dat er geen depositotgarantie zou zijn en dat cooperatieve aandelen eigenlijk gewone aandelen zijn met hetzelfde risico als Dexia-aandelen, maar dan zonder de voordelen, maar wel met extra nadelen (beperkte verhandelbaar), had ik m'n ouders aangeraden ze te verkopen.Jeffer schreef:Hierin verschillen we dus van mening: ik vind dat de arcopar aandeelhouders zelf de verantwoordelijkheid dragen voor hun beslissing om ermee in te stappen. Bankdirecteuren zeggen zoveel, moesten de belastingbetalers alle volgens hen 100% veilige producten vergoeden, waar stopt het? Wat met Fortis aandelen (de goede huisvader aandelen)? Of met producten gedekt indertijd door Lehman Brothers?
En dan hadden we deze discussie ook niet moeten voeren.
En er is nooit depositogarantie beloofd voor Fortis aandelen. En voor zover ik weet ook niet voor LB producten.