Beleggen in fondsen voor beginners:
TIP
Re: Beleggen in fondsen voor beginners:
Denk dat hij teveel werk heeft op zijn eigen website; zie maar eens wat hij daar sedert begin april gepubliceerd heeft...!
Loont nochtans de moeite, net zoals op Spaargids.be...
Beleggen in fondsen voor beginners: kent zijn einde?
Wat ik vooral jammer vind, er wordt een start gemaakt met 14 fondsen, er kwam winst.
Een beloofte met uitleg hoe je een selectie maakt, xls fileke.
En nu?
No offence, maar loopt het hier dood?
En nu?
Of het hier eindigt, weet ik niet... Zoals door Al Fonds zelf op het vorig blad van dit topic aangehaald, kan je zijn cursus 'Fondsbeleggen' in elk geval verder volgen op zijn site...
'k Peins dat 'em via z'n kapitaalsite fondsen aan 't ronselen is via Rosita Kids (of zo iets) om die te kunnen beleggen in fondsen 

Re: Beleggen in fondsen voor beginners: kent zijn einde?
Jhn schreef:Wat ik vooral jammer vind, er wordt een start gemaakt met 14 fondsen, er kwam winst.
En nu?
zo dood is al fonds niet, op zijn site (mijnkapitaal.be) is hij springlevend. Ik moet toegeven, een heel interessante site.
Of misschien is hij, nu hij z'n eigen domeinnaam heeft, door de webmaster benaderd met het voorstel om zijn eigen website op te doeken en de inhoud hier te integreren, oftewel zijn privileges hier ingedijkt te zien (ja, ik spreek uit ervaring)
het gaat tenslotte ook over geld, bijgevolg overlap / concurrentie en dat heeft spaargids niet graag natuurlijk... Nog liever geen content dan gelinkte content, zo gaat het hier.

Afgelopen week was een slechte week voor (beginnende) fondsbeleggers; de meeste fondsen daalden flink.
De dalingen lagen meestal tussen de -2,5% en 0%.
De Nederlandse AEX staat dit jaar al op een flinke min: -2%
De Bel20 doet het een stuk beter met +7,0%
De wereldwijde indexen en aandelenfondsen doen het ook een stuk beter: nu overwegend op een jaarresultaat tussen de 8 en 10%.
Zojuist heb ik m'n website geupdated met de laatste cijfers en grafieken: http://www.vanwent.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De dalingen lagen meestal tussen de -2,5% en 0%.
De Nederlandse AEX staat dit jaar al op een flinke min: -2%
De Bel20 doet het een stuk beter met +7,0%
De wereldwijde indexen en aandelenfondsen doen het ook een stuk beter: nu overwegend op een jaarresultaat tussen de 8 en 10%.
Zojuist heb ik m'n website geupdated met de laatste cijfers en grafieken: http://www.vanwent.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Beste,JosTM schreef:Zojuist heb ik m'n website geupdated met de laatste cijfers en grafieken: http://www.vanwent.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vindt U van het mix fonds BlackRock Global Funds - Global Allocation A2 (EUR) (gold)
lu0171283459
Volgens mij moet dit fonds toch zeker 9 noteren volgens uw scores want in uw lijst op vanwent.nl vind ik maar 2 goede carmignac mixfondsen
Re: Beleggen in fondsen voor beginners: kent zijn einde?
en robokat zit daar blijkbaar ook...zoé schreef:Jhn schreef:Wat ik vooral jammer vind, er wordt een start gemaakt met 14 fondsen, er kwam winst.
En nu?
zo dood is al fonds niet, op zijn site (mijnkapitaal.be) is hij springlevend. Ik moet toegeven, een heel interessante site.
Beste Luc,luc1961 schreef:Beste,JosTM schreef:Zojuist heb ik m'n website geupdated met de laatste cijfers en grafieken: http://www.vanwent.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vindt U van het mix fonds BlackRock Global Funds - Global Allocation A2 (EUR) (gold)
lu0171283459
Volgens mij moet dit fonds toch zeker 9 noteren volgens uw scores want in uw lijst op vanwent.nl vind ik maar 2 goede carmignac mixfondsen
Ja, dat is een goede opmerking.
Ik had al eens eerder naar de Blackrock Global Allocation fondsen gekeken (daar zijn er erg veel van...), maar had toen alleen onder Mixfondsen EUR gezocht.
En de Blackrock fondsen in die categorien hebben geen analyst rating.
Dit fonds staat in Morningstar onder de Mixfondsen USD Neutraal gelist.
Dat vindt ik wat vreemd, want het is toch een EUR fonds?
http://www.morningstar.nl/nl/nl/snapsho ... 0P0000RZ3F" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een fonds met Gold rating, en 4 sterren, dus inderdaad een 9 in mijn methode.
Ik ga dit fonds vanaf nu opnemen in mijn lijsten, bedankt voor de aanwijzing.
Heb er sinds begin dit jaar een aantal van en deze doen het redelijk, ze blijven redelijk stabiel.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Jhn; wat bedoel je met 'ik heb er van deze een aantal" ?
Enkel het bovenstaande Blackrock ? Of zijn er gelijkaardige fondsen die je ook hebt ?
Zo ja welke ? Ervaring ?
Enkel het bovenstaande Blackrock ? Of zijn er gelijkaardige fondsen die je ook hebt ?
Zo ja welke ? Ervaring ?
Simpel, niet alle Black Rocks zijn goed... sommige win je wat, andere ga je uw broek eraan scheuren.
Zo geloofde ik ook jarenlang in "de" hype van het moment : Carmignac Patrimoine.... heb dit 18 maand gehouden en eigenlijk nooit zien bewegen, met de 0.5% kosten die gevraagd werden voor de aankoop mocht je al blij zijn bij verkoop je broek niet te scheuren.(na 1.5 j)
Na 2 jaar, denk ik, is het aandeel van circa 5000 naar 5400 euro gegaan, doch wekelijks minder of meer.... Geen interessant item meer in mijn portefeuille en mijn manier van werken.
Pas op, is mogelijks steengoei fonds voor iemand die op 5 tot 10 jaar werkt...
Zo geloofde ik ook jarenlang in "de" hype van het moment : Carmignac Patrimoine.... heb dit 18 maand gehouden en eigenlijk nooit zien bewegen, met de 0.5% kosten die gevraagd werden voor de aankoop mocht je al blij zijn bij verkoop je broek niet te scheuren.(na 1.5 j)
Na 2 jaar, denk ik, is het aandeel van circa 5000 naar 5400 euro gegaan, doch wekelijks minder of meer.... Geen interessant item meer in mijn portefeuille en mijn manier van werken.
Pas op, is mogelijks steengoei fonds voor iemand die op 5 tot 10 jaar werkt...
lu0171283459: van dit fonds heb ik er een aantal.JulusCesar schreef:Jhn; wat bedoel je met 'ik heb er van deze een aantal" ?
Zo ja welke ? Ervaring ?
Ik mijn bescheiden portefieulle van 10 fondsen, welke ik de laatste maanden heb opgebouwd, scoort dit fonds een beetje negatief.
Ja zal zeggen, vind je dat goed!
Goed is het niet, maar andere klepperszoals CP doen het slechter

Verder hoop ik na meerdere jaren hier wel wat uit te halen.