Binnenkort ook renteverlagingen bij Rabo???
- Oli4ke1977
- Newbie
- Contacteer:
Re: Binnenkort ook renteverlagingen bij Rabo???
De renteverlaging valt idd goed mee maar eerlijk gezegd ben ik nu toch aan het twijfelen!
Ik dacht vandaag geld op mijn Rabobank plus rekening te zetten maar ik denk dat ik ga wachten tot ik weet wat NIBC gaat doen....
Ik dacht vandaag geld op mijn Rabobank plus rekening te zetten maar ik denk dat ik ga wachten tot ik weet wat NIBC gaat doen....

slim gezien van Rabo dat de getrouwheidspremie niet veranderd
Hoe zit dat eigenlijk ? Gaan de rentes op het geld dat al van vorig jaar op de Spaarplusrekening staat , ook naar beneden ? Dat zou toch niet meer serieus zijn ?
Alleen de basisrente. De getrouwheidspremie blijft een jaar lang wat ze was op het ogenblik van de storting.
De basisrente kan iedere dag aangepast worden, op alle spaarrekeningen, bij alle banken, en dat heeft dan onmiddellijk effect op al je spaargeld.
De basisrente kan iedere dag aangepast worden, op alle spaarrekeningen, bij alle banken, en dat heeft dan onmiddellijk effect op al je spaargeld.
Er nog aan toevoegen dat de basisrente nooit met terugwerkende kracht wordt aangepast. Dus de hoge basisrente die Rabobank tot nu toe heeft gegeven blijft verworven.
Wel weer een eerlijke analyse: http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
En tegelijk ook interessant hoe ze in de laatste paragraaf aansturen naar alternatieven voor de spaarrekening. Want , of u het nu leuk vindt of niet, we zitten in een TINA situatie: geen ander alternatief mogelijk dan een gedeelte van uw vermogen in aandelen te steken. Van de ene naar de andere spaarrekening hossen, terwijl je gewoon daardoor je verliezen probeert te beperken tov de inflatie is absurd.
En tegelijk ook interessant hoe ze in de laatste paragraaf aansturen naar alternatieven voor de spaarrekening. Want , of u het nu leuk vindt of niet, we zitten in een TINA situatie: geen ander alternatief mogelijk dan een gedeelte van uw vermogen in aandelen te steken. Van de ene naar de andere spaarrekening hossen, terwijl je gewoon daardoor je verliezen probeert te beperken tov de inflatie is absurd.
Wat wil je, ze maken enorm veel reclame op t.v. en dat kost veel, heel veel, heel veel geld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus de rente van 2,75% blijf ik behouden op huidige som ? Zo begrijp ik je woorden toch ....Yaris schreef:Er nog aan toevoegen dat de basisrente nooit met terugwerkende kracht wordt aangepast. Dus de hoge basisrente die Rabobank tot nu toe heeft gegeven blijft verworven.
nee de 1.5% getrouwheidspremie blijft behouden op het moment van storting (rekening houdend dat je geld 12 maanden op de account blijft), die 2.75% is alles samen maar daar de basisrente nu zal dalen zal je vanaf 15 mei een basisrente krijgen van 1.10%, in totaal dus 2.6% ipv 2.75% maar staar je niet blind op dat totaal, het moet lukken dat die basisrente een heel jaar hetzelfde blijft 

Laatst gewijzigd door Stofke op 2 mei 2012, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Als iedereen een voorbeeld neemt aan deze poster, hoef ik alvast niet te investeren in nieuwe lenzen. Waarvoor dank.Alwina schreef:Wat wil je, ze maken enorm veel reclame op t.v. en dat kost veel, heel veel, heel veel geld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Das weer damned if you do, damned if you don't argument.Alwina schreef:Wat wil je, ze maken enorm veel reclame op t.v. en dat kost veel, heel veel, heel veel geld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als een bank gezond wil blijven/zijn dan zijn nieuwe klanten onontbeerlijk, maar ik denk dat iedereen die met internet overweg kan én de rentes volgt, inmiddels een rekening bij Rabobank heeft.
En dan heeft Rabobank nog het geluk dat hun Nederlands(waar ze in weze een gewone grootbank zijn) moederhuis de koers sponsort, waardoor iedereen in Vlaanderen ze al bij naam kent(zonder daarom te weten dat ze ook in België actief zijn.)
Denk dat rabobank.BE zelden of NOOIT reclame maakt op tv , wegens te duur ( hollanders he )
Wel af en toe gratis reclame op tv dat hun charmante medewerksters daar ook in het weekend werken omdat ze heel veel klantaanvragen krijgen ( of omdat ze ten onrechte roerende voorheffing op alle intresten hebben afgehouden )
Wel af en toe gratis reclame op tv dat hun charmante medewerksters daar ook in het weekend werken omdat ze heel veel klantaanvragen krijgen ( of omdat ze ten onrechte roerende voorheffing op alle intresten hebben afgehouden )
Een bank die geen reclame maakt zinkt weg uit de aandacht en in de vergetelheid. Er komen geen nieuwe klanten meer bij en bestaande klanten stappen over naar banken die wel reclame maken. Het is maar goed dat Rabobank reclame maakt. Het is in ons aller belang dat ze in België succesvol is en blijft.
ik denk dat Yaris haar 2.75 zal blijven behouden 

De verdubbeling van de Nederlandse bankenbelasting naar EUR600 miljoen (waarvan 188 miljoen € voor Rabobank) in het nieuwe begrotingsakkoord voor 2013 wordt doorgerekend aan de klant.