In welke coöperatieven heeft u geïnvesteerd?
TIP
Re: In welke coöperatieven heeft u geïnvesteerd?
Op de site van Inclusie Invest lees ik " We streven naar een rendement vergelijkbaar met dat van een
spaarboekje, zo rond de 1,5 %."
spaarboekje, zo rond de 1,5 %."
Ik had ook in record bank coöperatieve aandelen, maar heb ze dit jaar verkocht.
Ze gaven eerst 4%, sinds een paar jaar 3%.
teweinig vond ik, het blijft een bank he!
teweinig vond ik, het blijft een bank he!
-
- Newbie
- Contacteer:
Cera, ecopower, beauvent, emissions-zéro, energie voor meer natuur, alterfin, fidelio
Mijn man heeft zich dat ooit eens laten aanpraten bij ING en nu zit hij nog met die Record coöperatieve aandelen, terwijl hij bij ING zijn rekeningen wil afsluiten.Jhn schreef:Ik had ook in record bank coöperatieve aandelen, maar heb ze dit jaar verkocht.
We vragen ons af of hij die best eerst zou verkopen ?
Of kan hij later die divivenden en/of het kapitaal op een rekening bij een andere bank laten uitbetalen ?
Volgens mij kan je gewoon een brief sturen naar de coöperatieve van Record Bank met het verzoek om het dividend en / of de eventuele verkoopsom op een andere rekening te laten storten. Lijkt me dat dit gewoon perfect mogelijk moet zijn...
Ecopower, Groenkracht, Beauvent en Alterfin. Bij die CVBA's gaat het heel vlot maar ik wacht nog op Limburg Wind want daar moet men max. 2 weken wachten om aandeelhouder te kunnen worden, eigenaardig toch.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hoe veertien dagen wachten bij Limburg Wind?
Bij Limburg Wind moet men blijkbaar wachten voor goedkeuring en dan krijg je een rekeningnummer om te storten. Bij die andere coöperatieven zie ik telkens een rekeningnummer vermeld op hun website.Bucksenraeke schreef:Hoe veertien dagen wachten bij Limburg Wind?
Mag ik vragen hoeveel dividend Beauvent de voorbije jaren heeft uitgekeerd?luc1961 schreef:Ecopower, Groenkracht, Beauvent en Alterfin. Bij die CVBA's gaat het heel vlot maar ik wacht nog op Limburg Wind want daar moet men max. 2 weken wachten om aandeelhouder te kunnen worden, eigenaardig toch.
Is het voordelig om stille vennoot te worden? heeft dit wel een opbrengst en hoe word je dit?
Je krijgt een opbrengst door middel van een dividend uitgekeerd op jaarbasis terwijl de meeste coöperatieven garanderen dat het door u ingelegde bedrag blijft behouden. Let wel, dit is niet bij alle coöperatieven het geval. Hoe dan ook moet u er altijd rekening mee houden dat het risico bestaat dat uw ingelegde kapitaal "kan" verdwijnen wanneer de coöperatieve bijvoorbeeld failliet gaat.cartmen schreef:Is het voordelig om stille vennoot te worden? heeft dit wel een opbrengst en hoe word je dit?
-
- Full Member
- Contacteer:
Weet iemand hoeveel dividend beauvent dit jaar uitkeert?
Beauvent: 6%.radixconvertor schreef:Weet iemand hoeveel dividend beauvent dit jaar uitkeert?
Ikzelf heb aandelen van ecopower, groenkracht, beauvent en limburgwind.
Bij limburgwind moet je inderdaad eerst het intekenformulier online invullen en verzenden. Enkele dagen later kreeg ik een mail met een rekeningnummer om de storting te verrichten. Enkele dagen na de storting te hebben verricht kreeg ik nieuwe mail met een uittreksel uit aandeelhoudersregister. Dit alles ging heel vlot. Bij beauvent en ecopower duurt afhandeling langer; groenkracht was het snelste afgerond.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ecopower (al enkele jaren), dit jaar in maart uitgebreid met Groenkracht, BeauVent, Aspiravi Samen, Limburg Wind & Alterfin.
Bij BeauVent loopt er momenteel een campagne voor nieuwe coöperanten, waadoor je het eerder bescheiden bedrag dat je daar kan investeren kan optrekken.
Let er wel op dat dat de meeste van die coöperatieven in de sector van hernieuwbare energie zitten en dat dit een sector is die momenteel veel wind
tegen krijgt. Zie problemen bij bedrijven als Vestas of faling van Photovoltech.
En dat het soms over achtergestelde leningen gaat waar je in investeert.
Dus alleen te doen met een fractie van je beleggingsgeld. En ook elders spreiding zoeken.
Bij BeauVent loopt er momenteel een campagne voor nieuwe coöperanten, waadoor je het eerder bescheiden bedrag dat je daar kan investeren kan optrekken.
Let er wel op dat dat de meeste van die coöperatieven in de sector van hernieuwbare energie zitten en dat dit een sector is die momenteel veel wind

En dat het soms over achtergestelde leningen gaat waar je in investeert.
Dus alleen te doen met een fractie van je beleggingsgeld. En ook elders spreiding zoeken.
Momenteel heb ik als volgt geïnvesteerd :
1. Alterfin : 28,57%
2. Groenkracht : 21,42%
3. Ecopower : 21,42%
4. Limburg Wind : 14,28%
5. Beauvent : 14,28%
Alterfin wat meer gekocht omdat dit sociale projecten zijn. Misschien dat ik in de toekomst nog wat meer Alterfin koopt.
1. Alterfin : 28,57%
2. Groenkracht : 21,42%
3. Ecopower : 21,42%
4. Limburg Wind : 14,28%
5. Beauvent : 14,28%
Alterfin wat meer gekocht omdat dit sociale projecten zijn. Misschien dat ik in de toekomst nog wat meer Alterfin koopt.