Binnenkort ook renteverlagingen bij Rabo???
- Oli4ke1977
- Newbie
- Contacteer:
Re: Binnenkort ook renteverlagingen bij Rabo???
Correct! Die eerlijkheid geeft een mens vertrouwen in zowel de producten als de bank in kwestie. Ik heb er althans een goed gevoel bij.Stabilo86 schreef:Wel weer een eerlijke analyse: http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dag Belfius, mijn spaarcenten zijn jullie kwijt na 12 jaar vaste (bedrogen) klant te zijn!
De laatste tijd zie je toch redelijk veel reclame voor rabobank hoor. Zowel op tv als in krant of magazines.paul schreef:Denk dat rabobank.BE zelden of NOOIT reclame maakt op tv , wegens te duur ( hollanders he )
Wel af en toe gratis reclame op tv dat hun charmante medewerksters daar ook in het weekend werken omdat ze heel veel klantaanvragen krijgen ( of omdat ze ten onrechte roerende voorheffing op alle intresten hebben afgehouden )
oa bij het programma 'De vrienden van de Scheire'... (gewoon ter info, ik heb er eigenlijk geen problemen mee dat rabobank wel of niet reclame maakt)
Om maar niet te spreken over die banner op Spaargids.
Die zullen ze toch ook zeer snel nog moeten aanpassen naar de nieuwe rentes.
Waarom zou je als bestaande klant overstappen naar een bank die wél reclame maakt als de rente van rabobank bij de hoogste blijft???Yaris schreef:Een bank die geen reclame maakt zinkt weg uit de aandacht en in de vergetelheid. Er komen geen nieuwe klanten meer bij en bestaande klanten stappen over naar banken die wel reclame maken. Het is maar goed dat Rabobank reclame maakt. Het is in ons aller belang dat ze in België succesvol is en blijft.
ik heb altijd gedacht dat Yaris van het mannelijke geslacht was (denk niet dat die profielfoto van Yaris is)davido72 schreef:ik denk dat Yaris haar 2.75 zal blijven behouden
Met de persoon die op mijn avatar staat heb ik wel vier letters in mijn gebruikersnaam gemeen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Paris dus... Hilton ??Yaris schreef:... heb ik wel vier letters in mijn gebruikersnaam gemeen.
We gaan nu wel volledig Off-topic: maar het doet mij wel denken aan het feit dat het menselijk brein zo geconditioneerd is dat je bij 'n vrouwelijke foto automatisch aan een vrouw denkt.
Ik had Yasmine wel herkend op de avatar
Niet dat ik fan ben/was... :s
Niet dat ik fan ben/was... :s
Vraagje aan Rabobank:
Waarom verlaag je de getrouwheidspremie niet met 0,15 i.p.v. de basisrente op de plus account??
Nu zal die verandering direct effect hebben op je huidig kapitaal, met de getrouwheidspremie niet.
Bij het totaalplaatje komt da toch op hetzelfde neer.
Mvg Dries
Waarom verlaag je de getrouwheidspremie niet met 0,15 i.p.v. de basisrente op de plus account??
Nu zal die verandering direct effect hebben op je huidig kapitaal, met de getrouwheidspremie niet.
Mvg Dries
Ik hoef natuurlijk niet te antwoorden in de plaats van Rabo, maar mij lijkt het perfect logisch:
De GETROUWHEIDSpremie blijft hoog. Maar om ervan te genieten moet uw geld er wel een jaar blijven.
=> Mensen zouden kunnen geneigd zijn om naar een bank over te stappen die méér biedt, maar langs de andere kant willen ze hun getrouwheidspremie niet kwijt => Ze blijven.
Echter, wordt die getrouwheidspremie kleiner, dan is motivatie om te blijven (lees: de premie niet te verliezen) kleiner.
De GETROUWHEIDSpremie blijft hoog. Maar om ervan te genieten moet uw geld er wel een jaar blijven.
=> Mensen zouden kunnen geneigd zijn om naar een bank over te stappen die méér biedt, maar langs de andere kant willen ze hun getrouwheidspremie niet kwijt => Ze blijven.
Echter, wordt die getrouwheidspremie kleiner, dan is motivatie om te blijven (lees: de premie niet te verliezen) kleiner.
Renteverlagingen bij Rabobank
Het bijzondere aan de Rabo Plus Account is precies dat de basisrente laag is en de getrouwheidspremie hoog. Een verlaging van de getrouwheidspremie zou de Rabo Plus Account doen evolueren naar een gewone spaarrekening.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Op de Rabobank.be spaarrekening kunnen we de getrouwheidspremie niet verlagen, daar zitten we al aan het minimum die we wettelijk verplicht zijn om te geven. Op deze spaarrekening zorgen we steeds voor een permant hoge basisrente.
Op de Rabo Plus Account is het net omgekeerd: daar proberen we het maximum aan getrouwheid te geven die wettelijk mag.
Op de Rabo Plus Account is het net omgekeerd: daar proberen we het maximum aan getrouwheid te geven die wettelijk mag.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Voglens mij is dit vooral een questie van budget. Bij de basisrente gaat het 0,15% minder op al het kapitaal op de spaarrekening.dries944 schreef:Waarom verlaag je de getrouwheidspremie niet met 0,15 i.p.v. de basisrente op de plus account??
Als enkel de getrouwheidspremie verlaagt is dit enkel op nieuw geld (of voor geld waarvan de periode van getrouwheidspremie vervalt) dat deze besparing optreed. Als je weet dat er enkele miljarden aan spaargelden belegd zijn, dan is de rekening rap gemaakt. Door de basisrente te verlagen wordt er dus veel meer kosten bespaard bij Rabo. Bij het totaalplaatje is er dus wel een groot verschil!
- Oli4ke1977
- Newbie
- Contacteer:
Mijn vertrouwen in de producten is er nog steeds maar wat betreft de bank moet ik deze toch herzien......Oli4ke1977 schreef:Correct! Die eerlijkheid geeft een mens vertrouwen in zowel de producten als de bank in kwestie. Ik heb er althans een goed gevoel bij.Stabilo86 schreef:Wel weer een eerlijke analyse: http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dag Belfius, mijn spaarcenten zijn jullie kwijt na 12 jaar vaste (bedrogen) klant te zijn!
Ik heb de bank vorige week woensdag gecontacteerd via het contactformulier om hen een paar verduidelijkingen te vragen omtrent hun gift account product.
Ik ben nog steeds aan het wachten op een reactie.....
Blijkbaar is rabobank niet geïnteresseerd in onze spaarcenten want ik heb vermeld zolang ik geen antwoorden heb kan ik niet beslissen welk product ik ga nemen en vervolgens kan ik geen geld transfereren naar een rekening.....
Dan maar uitkijken naar een andere bank die wel graag onze centen ziet komen.